Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka ”katuvat” uusperhettä? Onko suhteenne loppunut miehen lapsen takia?

Vierailija
01.01.2020 |

Onko täällä muita, jotka katuvat uusperhettä? Itsellä tilanne sellainen, että olen ollut pitkässä suhteessa miehen kanssa, jolla on tällähetkellä teini-ikäinen lapsi. Omat vaikeutemme ja hyvät hetket on ollut ja kaikesta aina selvitty. Miehen ex tuonut omat lisäyksensä soppaan. Joskus aiemmin olen miettinyt eroa, kun on alkanut oikein kunnolla vituttamaan. Nyt meillä on kuitenkin yhteinen lapsi ja alkaa ottamaan päähän, kuinka paljon tämän teini-ikäisen oikkujen mukaan pitäisi vieläkin elää. Hän on kuitenkin jo kohta aikuinen. En jaksa alkaa mitään yksityiskohtaisia esimerkkejä antamaan, mutta kuitenkin hänellä aina älyttömiä vaatimuksia, joita sitten isi olisi toteuttamassa ettei mene välit.. tämä sitten vaikuttaa tietty meidän arkeen ja elämään. Ja mistään ilkeästä äitipuolen roolista ei ole nyt kysymys. Kertokaahan kokemuksia, onko suhteenne loppunut miehen lapsen takia??

Kommentit (488)

Vierailija
441/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vastailija kirjoitti:

Onneksi olemme aivan normaali perhe, jossa ei ole eksiä eikä ylimääräisiä lapsia. Perinnönjakokin on sitten helpompaa.

Eihän se nyt perinnönjakoon vaikuta, jos puolisolla on lapsia. Kyllä minun lapseni silti minut perii. Puolison lapset puolison.

Tämä näin, jos ETTE ole naimisissa. Jos olette naimisissa perinnöstä puolet kuuluu puolisolle ja loppuosa lapsille. Lakimieheen yhteyttä.

Vierailija
442/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi surullinen ketju. Todelliset kärsijät ovat nämä lapset, joita pompotellaan ja joutuvat tekemisiin ihmisten kanssa, jotka eivät välttämättä välitä heistä yhtään. Olen ihmetellyt tätä nykymaailman menoa, kun nuorilla on kaikenlaisia polyamorisia suhteita, avoimia suhteita yms. Ilmeisesti he ovat itse kokeneet kaikenlaista nuoruudessaan ja päättäneet elää toisin. Yksi tuttuni ennusti, että tulevaisuudessa on vaan kaikkien yhteisiä lapsia ja huonompi osaisista valtio pitää huolen. Siltä tämä näyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on monta kummallista asiaa kirjoitti:

On kyllä tosi surullinen ketju. Todelliset kärsijät ovat nämä lapset, joita pompotellaan ja joutuvat tekemisiin ihmisten kanssa, jotka eivät välttämättä välitä heistä yhtään. Olen ihmetellyt tätä nykymaailman menoa, kun nuorilla on kaikenlaisia polyamorisia suhteita, avoimia suhteita yms. Ilmeisesti he ovat itse kokeneet kaikenlaista nuoruudessaan ja päättäneet elää toisin. Yksi tuttuni ennusti, että tulevaisuudessa on vaan kaikkien yhteisiä lapsia ja huonompi osaisista valtio pitää huolen. Siltä tämä näyttää. 

Puolet avioliitoista päättyy eroon. Turha kuvitella, että ihmiset ei haluaisi sen jälkeen kumppania. Siksi näitä uusperhehelvettejä riittää ja tulee riittämään aina.

Vierailija
444/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet avioliitoista päättyy eroon. Turha kuvitella, että ihmiset ei haluaisi sen jälkeen kumppania. Siksi näitä uusperhehelvettejä riittää ja tulee riittämään aina.

Tällöin olisi varmaan jo valmiiksi sopia puolison kanssa, miten toimitaan jos ero tulee jo ennenkuin lapsia on alettu hankkimaan, koska on niin yleistä. Tai paskamaisen puolison kanssa jättää lapset tekemättä.

Vierailija
445/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miksi tämä ketju on otsikon perusteella osoitettu vain naisille? Miksei miehille voisi esittää saman kysymyksen, että "onko suhteenne loppunut naisen lapsen takia?"?

Totta kai voisi, mutta mikä siinä olisi tavoitteena? Löytää miehiä, joita haukkua? Tämän ketjun tavoitteena on ollut löytää hyvät perustelut sille, miksi AP voi jättää hyvillä mielin miehensä ja miksi naisten tulisi vältellä uusperhekuviota (mutta miesten ei).

Nykyparadigmassa mies tekee väärin, teki hän mitä tahansa. Tai jos hän on jotain tehnyt oikein, on tarve korostaa, mitä hän teki väärin toisaalta. Ja vastaavasti naisten valinnat ovat lähtökohtaisesti aina perusteltuja jos ei rationaalisesti niin emotionaalisesti. Jos nainen onnistuu jossain, hän onnistuu, koska on niin hyvä ja jos epäonnistuu, löytyy mies, jonka syyksi se voidaan johtaa. Kuten tämäkin ketju sen osoittaa.

Miespopulaatiolle esitettynä tämä kysymys olisi joka tapauksessa lyhyemmin käsitelty loppuun; osalle ihan varmasti on päättynyt, eivätkä he alun perinkään halunneet uusperhekuviota. Eikä se ole edes mikään salaisuus, hyvin äänekäs porukka. Toinen osa tietää varsin hyvin ennen suhteeseen alkamista, mitä haasteita siinä on luvassa ja väittäisin, ettei mahdollinen ero johtunut LAPSESTA, vaan parisuhteen muista ongelmista. 

Vierailija
446/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miksi tämä ketju on otsikon perusteella osoitettu vain naisille? Miksei miehille voisi esittää saman kysymyksen, että "onko suhteenne loppunut naisen lapsen takia?"?

Totta kai voisi, mutta mikä siinä olisi tavoitteena? Löytää miehiä, joita haukkua? Tämän ketjun tavoitteena on ollut löytää hyvät perustelut sille, miksi AP voi jättää hyvillä mielin miehensä ja miksi naisten tulisi vältellä uusperhekuviota (mutta miesten ei).

Nykyparadigmassa mies tekee väärin, teki hän mitä tahansa. Tai jos hän on jotain tehnyt oikein, on tarve korostaa, mitä hän teki väärin toisaalta. Ja vastaavasti naisten valinnat ovat lähtökohtaisesti aina perusteltuja jos ei rationaalisesti niin emotionaalisesti. Jos nainen onnistuu jossain, hän onnistuu, koska on niin hyvä ja jos epäonnistuu, löytyy mies, jonka syyksi se voidaan johtaa. Kuten tämäkin ketju sen osoittaa.

Miespopulaatiolle esitettynä tämä kysymys olisi joka tapauksessa lyhyemmin käsitelty loppuun; osalle ihan varmasti on päättynyt, eivätkä he alun perinkään halunneet uusperhekuviota. Eikä se ole edes mikään salaisuus, hyvin äänekäs porukka. Toinen osa tietää varsin hyvin ennen suhteeseen alkamista, mitä haasteita siinä on luvassa ja väittäisin, ettei mahdollinen ero johtunut LAPSESTA, vaan parisuhteen muista ongelmista. 

Ei vaan kaikkien kannattaisi välttää uusperhekuvioita.

Vierailija
447/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällöin olisi varmaan jo valmiiksi sopia puolison kanssa, miten toimitaan jos ero tulee jo ennenkuin lapsia on alettu hankkimaan, koska on niin yleistä. Tai paskamaisen puolison kanssa jättää lapset tekemättä.

Sopia mitä? "jos erotaan ota puoliso kuka tykkää meidän lapsista" voihan sen sopia, mutta ei se puoliso silti tykkää niistä toisen naisen/miehen lapsista, ns bonuslapsista. Joutuu tyytymään puolisoon kuka joten kuten sietää sitä tilannetta joka tapauksessa.

Vierailija
448/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Tälläkin hetkellä uusperhekuviossa mukana, mistä ei näköjään noin vain lähdetäkään. Hoidan oman lapseni lisäksi kumppanin lapset, kumppani hoitaa vain omat työt. Kumppanin exä pistää kapuloita rattaisiin pahimmalla mahdollisella tavalla. Itse sain hetki sitten tietää olevani raskaana. Olen yrittänyt kestää ja toivoa parempaa, mutta arki tuntuu harmaalta ja päivät yritän vain selvitä hengissä, tiedän että kaivan itselleni koko ajan vaan isompaa kuoppaa, olisi pitänyt lähteä kun oli mahdollisuus..

Tee abortti ja äkkkä! Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna ja odotettuna.

Jos elämäsi on sotkussa nyt, niin luuletko että se on uuden lapsen kanssa yhtään helpompaa!

Vierailija
449/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydin(F)uusioperhe

Vierailija
450/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa sitä yrittää, odottaa lomia, matkoja yhdessä, että joskus olisi yhteistä aikaa. Sitten huomaa ettei sitä ole nyt eikä tule ikinä olemasnkaan.

Sitten sitä vihdoinkin lähtee.

Tämä voisi olla kuin minun kirjoittamani.

Miehellä kaksi alakouluikäistä lasta ja lapset ovat puolet ajasta hänellä, puolet äidillään. Lisäksi haastavat työajat. Meillä on aikaa tavata 1-2 iltana viikossa, aina minun töideni jälkeen. Kokonaisia päiviä saatika viikonloppuja vietämme yhdessä kerran kuukaudessa - muutaman kerran vuodessa. Lomansa mies piti eri aikaan kuin minä. Yhteistä matkaa vaikka muutaman päivän ajaksi on ollut mahdotonta saada järjestettyä. En yleensä viikon alussa tiedä tarkalleen minä päivinä voimme tavata, koska aikataulut saattavat hyppiä miten sattuu.

Erohan tästä tulee. Vaikka ymmärrän, että lapset ovat vanhemmalle numero yksi (itselläni ei lapsia ole), niin ei sen pitäisi tarkoittaa, että parisuhde on yksi harrastus, jolle jää aikaa jos jää ja kumppanilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään, vaan hän on tavallaan "ulkoreunalla" oleva henkilö, joka saa "sisäpiiriltä" valmiita aikatauluja joihin on vain sopeuduttava.

Vierailija
451/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut mielenkiinnolla tätä ketjua. Itsellä pitkä parisuhde + yhteiset lapset sekä lapsenlapset eli en ole itse kokenut uusio perhe kuviota. Sen tämä ketju on vahvistanut, että jos mieheni jättäisi tai kuolisi niin en ikinä muuta kenenkään kanssa samaan asuntoon, jos mukana tulee tuollaista sotkua. Oma tupa, oma lupa. Pitkään parisuhteeseen liittyy myös ongelmia ja kyllästymistä sekä väsymistä, kaikesta on selvitty puhumalla ja yhteisellä parisuhde ajalla ilman lapsia. Perheen lujuuden muodostaa vanhempien välinen vahva parisuhde, joka kestää sen suhteen nousut ja laskut. Elämä on aina aalto liikettä ihan missä asiassa tahansa. Eli pelkkää Onnelaa ei taida löytyä mistään.

Vierailija
452/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperheet pitäisi lailla kieltää. Varsinkin naiset tuovat käenpoikiaa eläteiksi. Älkää hel vetti miehet tähän suostuko!

Vanha kommentti mutta aina nämä huvittaa.

Teidän miestenhän ne kaikki käenpojat ovat.

Sinä elätät jonkun toisen miehen lasta ja sinun lastasi elättää taas jossain joku muu mies.

Tai sitten pelkästään nainen yksin .

Vierailija
453/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut mielenkiinnolla tätä ketjua. Itsellä pitkä parisuhde + yhteiset lapset sekä lapsenlapset eli en ole itse kokenut uusio perhe kuviota. Sen tämä ketju on vahvistanut, että jos mieheni jättäisi tai kuolisi niin en ikinä muuta kenenkään kanssa samaan asuntoon, jos mukana tulee tuollaista sotkua. Oma tupa, oma lupa. Pitkään parisuhteeseen liittyy myös ongelmia ja kyllästymistä sekä väsymistä, kaikesta on selvitty puhumalla ja yhteisellä parisuhde ajalla ilman lapsia. Perheen lujuuden muodostaa vanhempien välinen vahva parisuhde, joka kestää sen suhteen nousut ja laskut. Elämä on aina aalto liikettä ihan missä asiassa tahansa. Eli pelkkää Onnelaa ei taida löytyä mistään.

Odotatko marttyyrinkruunua?

Vierailija
454/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsk! Ajattelitko, että voit ennalta estää puolisoa hankkimasta uutta kultaa eron jälkeen jollain sopimuksella?

Vierailija
455/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen lukenut ihan kauhuissani tätä ketjua. Ihan kaamea kuva tulee uusperhekuvioista. Olen itse lapseton nelikymppinen ja tällä viikolla pitäisi lähteä deiteille miehen kanssa, jolla yksi lapsi... Mies vaikuttaa tosi mukavalle ja lapsikin jo 11 vuotias, mut pitääkö nyt perua koko homma 😱

Vierailija
456/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, olen lukenut ihan kauhuissani tätä ketjua. Ihan kaamea kuva tulee uusperhekuvioista. Olen itse lapseton nelikymppinen ja tällä viikolla pitäisi lähteä deiteille miehen kanssa, jolla yksi lapsi... Mies vaikuttaa tosi mukavalle ja lapsikin jo 11 vuotias, mut pitääkö nyt perua koko homma 😱

Älä turhaan. Katsot vain tarkkaan, onko miehen hommassa mitään järkeä. 

Ja sekin kannattaa muistaa, että ihastunut ihminen voi ekat puoli vuotta esittää, että kohtelee naista hyvin, mutta sen jälkeen alkaa todellisuus paljastua... no, mutta ei sitä hyvääkään voi löytää jos ei ota riskiä epäonnistumiseen.

Vierailija
457/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän riippuu niistä sinun odotuksista parisuhteelle. Toisaalta 11-vuotias on jo ihan eri asia kuin päiväkoti- tai alakouluikäinen.

Ja voithan tapailla vuosia ennen kuin muutatte yhteen.

Vierailija
458/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopia mitä? "jos erotaan ota puoliso kuka tykkää meidän lapsista" voihan sen sopia, mutta ei se puoliso silti tykkää niistä toisen naisen/miehen lapsista, ns bonuslapsista. Joutuu tyytymään puolisoon kuka joten kuten sietää sitä tilannetta joka tapauksessa.

Vaikka siitä kuinka paljon kumpikin vanhempi hoitaa lapsia esim. onko yhteishuoltajuus vai onko toinen etävanhempi yms. Tulevista puolisoista on vaikea sopia yhtään mitään.

Vierailija
459/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia kaikille

460/488 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkäät yleensäkin vieraista lapsista tosi paljon, niin voihan sitä tutustua mieheen, jolla on lapsi, mutta jos et ole erityisen lapsirakas, tai välität vain omista sukulaislapsista, niin sitten kannattaa unohtaa koko juttu.