Näin saataisiin syntyvyys nousuun - ratkaisu on miehissä
Nykyään tutkimusten mukaan Suomessa koulutetut uranaiset saavat eniten lapsia yhdessä koulutettujen uramiesten kanssa. Naisten koulutus ja ura lisäävät lasten hankkimisen todennäköisyyttä. Ilman lapsia ja myös parisuhdetta jäävät kouluttamattomat ja työttömät naiset ja miehet.
Kaikista eniten lapsettomuuudesta kärsivät kouluttamattomat miehet. 1/3 nelikymppisistä suomalaisista miehistä on lapsettomia ja naisista 1/5. Korkeakoulutuetuista 45-vuotiaista miehistä oli lapsettomia 22% ja vähiten koulutetuista miehistä lapsettomia on 36%.
Syntyvyys voitaisiin saada nousuun, jos kaikki suomalaiset kouluttautuisivat enemmän ja tekisivät enemmän uraa. Varsinkin jos heikko-osaisimmat miehet opiskelisivat ammattitutkinnon, jonka avulla he saisivat töitä.
Lisäksi näiden miesten kannattaisi siirtyä terveellisiin elintapoihin ja alkaa kuntoilla ja panostaa itseensä. He saisivat siten helpommin parisuhteen ja myös lapsia. Jos he omaksuisivat tasa-arvoisen elämänkatsomuksen ja olisivat puolisoina aktiivisesti kotitöitä tekeviä ja lapsia hoitavia isiä, jopa koti-isiä, naiset perustaisivat heidän kanssaan mielellään perheen.
Tämä on se resepti, jolla syntyvyys saataisiin helpoiten ja tehokkaimmin nousuun Suomessa.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on hyvä uutinen ja toivoisi tietoisuuden siitä lisääntyvän. Tarvitaan jotain varhaisia tukitoimia niiden nuorten miesten auttamiseen, jotka ovat vaarassa pudota kelkasta. Yksikin syrjäytynyt vähemmän on kaikin puolin eduksi taloudelle ja yhteiskunnalle, monella sektorilla.
Se olisi helppoa, jos vain tahtoa löytyisi. Mutta ei löydy.
Koulu+tus pitäisi suunnitella enemmän pojille sopiviksi. Mutta me menemme edelleen jatkuvasti toiseen suuntaan, nyt viimeisenä pääsykokeiden vähentäminen/poistaminen, joka on ikään kuin tahalleen sunniteltu nimenomaan vähentämään pokien määrää yliopistoilla. Luulisi että epäsuhta olisi päättäjille jo tarpeeksi suuri viime vuosikymmenellä, mutta näköjään ei riitänyt, vaan pitää saada yhä enemmän naisia yliopistoihin, ja aina vaan vähemmän miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on hyvä uutinen ja toivoisi tietoisuuden siitä lisääntyvän. Tarvitaan jotain varhaisia tukitoimia niiden nuorten miesten auttamiseen, jotka ovat vaarassa pudota kelkasta. Yksikin syrjäytynyt vähemmän on kaikin puolin eduksi taloudelle ja yhteiskunnalle, monella sektorilla.
Se olisi helppoa, jos vain tahtoa löytyisi. Mutta ei löydy.
Koulu+tus pitäisi suunnitella enemmän pojille sopiviksi. Mutta me menemme edelleen jatkuvasti toiseen suuntaan, nyt viimeisenä pääsykokeiden vähentäminen/poistaminen, joka on ikään kuin tahalleen sunniteltu nimenomaan vähentämään pokien määrää yliopistoilla. Luulisi että epäsuhta olisi päättäjille jo tarpeeksi suuri viime vuosikymmenellä, mutta näköjään ei riitänyt, vaan pitää saada yhä enemmän naisia yliopistoihin, ja aina vaan vähemmän miehiä.
Mitä väliä? Kyllä ne sitten miettii kun sukupuolentutkijalle ja lastentarhatädille maksetaan 2500 ja putkimies ja automekaanikko saa sen 4k kuussa.
Ai ei kiinnosta maksaa auton huollosta? No korjaa itse jos osaat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei tehdä taloudellisesta epävarmuudesta johtuen. Syynä ovat pätkätyöt, pienet palkat ja korkeat asuntojen hinnat. Lisäksi keskituloisten lapsiperheiden tukia on leikattu rajusti esim. lapsilisää ja kotihoidontukea. Tämä vaikuttaa siihen, että sitä kolmatta tai neljättä lasta ei uskalleta tehdä, koska rahat eivät riitä. Meidän perhe täällä miettii, että teemmekö kolmannen lapsen vai hankimmeko omakotitalon.
Minusta tuo ap:n aloitus kertoo vain, että koulutetuilla ja hyvätuloisilla on varaa lapsiin. Muut eivät lapsia uskalla tehdä taloudellisesta epävarmuudesta johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kouluttamaton mieskin saattaa naisen raskaaksi. Eikö kaiken järjen mukaan ratkaisu ole siis naisissa?
Raskaaksi saattamisestako sinä kuvittelet tässä olevan kyse? Kertookin kaiken tarpeellisen siitä, mikä tarjolla olevissa miehissä on vikana.
Kyllä kuvittelen. Mikä se "kaikki tarpeellinen" on, jonka voi tarjolla olevista miehistä päätellä yhden henkilön vauvapalstalle kirjoittaman viestin perusteella? Tuo "kaikki tarpeellinen" on melko teinimäisen mustavalkoinen tapa keskustella, eikö sinustakin?
Komppaan miehenä tuon. Itse olin vähällä syrjäytyä aikoinaan kunnes otin niskasta kiinni, ryhdistäydyin ja aloin todenteolla opiskella. Voin tässä vaiheessa hyvillämielin todeta, että opiskelu ja itseeni panostaminen on ollut yksi parhaista päätöksistä tähän mennessä.
Mitä tulee kotitöihin niin sain onnekseni kotona hyvän kasvatuksen ja mielestäni on helppo asettua ja samaistua toisiin ihmisiin. Jos en itsekkään jaksaisi työn, lastenhoidon ja kodinhoidon jälkeen peuhata mitään muuta, miten se olisi reilua minulta odottaa sitä kumppaniltanikaan? Ei se olisi, eikä voi odottaa toisen voivan hyvin jos hän palaisi loppuun kun itse ei laita tikkua ristiin. Siksi on tärkeää tukea toinen tosiaan myös arkisissakin asioissa ja siis osallistua kodin ja lapsen hoitoon. No siis hypoteettisen lapsen.
Ehkä sitten kun saan opiskelut suoritettua voisi vielä terveellisiä elämäntapoja harjoitella, siinnä näkyy oma keskenkasvuisuuteni. Jokatapauksessa ihan asiaa puhut ja onhan vastaavanlaisia skarppauksen ehdotuksia miesten kohdalle ehdotettu medioissa. En pidä kohtuuttomana sitä ajatusta, että myös miehenä voi edistää ja kehittää omaa itseään jo ihan omaksi ilokseenkin. Se hyvä olo näkyy myös ulospäin ja sellaista ihmistä on helpompi lähestyäkkin.
Opiskelija M27
Vierailija kirjoitti:
Komppaan miehenä tuon. Itse olin vähällä syrjäytyä aikoinaan kunnes otin niskasta kiinni, ryhdistäydyin ja aloin todenteolla opiskella. Voin tässä vaiheessa hyvillämielin todeta, että opiskelu ja itseeni panostaminen on ollut yksi parhaista päätöksistä tähän mennessä.
Mitä tulee kotitöihin niin sain onnekseni kotona hyvän kasvatuksen ja mielestäni on helppo asettua ja samaistua toisiin ihmisiin. Jos en itsekkään jaksaisi työn, lastenhoidon ja kodinhoidon jälkeen peuhata mitään muuta, miten se olisi reilua minulta odottaa sitä kumppaniltanikaan? Ei se olisi, eikä voi odottaa toisen voivan hyvin jos hän palaisi loppuun kun itse ei laita tikkua ristiin. Siksi on tärkeää tukea toinen tosiaan myös arkisissakin asioissa ja siis osallistua kodin ja lapsen hoitoon. No siis hypoteettisen lapsen.
Ehkä sitten kun saan opiskelut suoritettua voisi vielä terveellisiä elämäntapoja harjoitella, siinnä näkyy oma keskenkasvuisuuteni. Jokatapauksessa ihan asiaa puhut ja onhan vastaavanlaisia skarppauksen ehdotuksia miesten kohdalle ehdotettu medioissa. En pidä kohtuuttomana sitä ajatusta, että myös miehenä voi edistää ja kehittää omaa itseään jo ihan omaksi ilokseenkin. Se hyvä olo näkyy myös ulospäin ja sellaista ihmistä on helpompi lähestyäkkin.
Opiskelija M27
Vielä kun olisit ymmärtänyt tehdä tuon kaiken itsesi vuoksi, etkä pelkän limaisen vitun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuohan seinän toisella puolella olevat naiset toimivat juurikin noi. Hehän antaa kaikkensa sille elättäjälleen. Et ole tainnut koskaan tavata venäläistä tai itä-eurooppalaista naista? Ei siellä juurikaan huvikseen istuta kotona vaan ottavat sydämen asiaksi palvella miestään työpäivän ajan sekä sen jälkeen. Lapsetkin hoidetaan siten ettei niistä koidu miehelle isompaa vaivaa. Ne meinaa tietää olevansa alta aikayksikön ulkona laiskuuden takia. Itse en kuitenkaan lähtisi tuohon hommaan mukaan johtuen siitä etten koe tarvitsevani passausta, mutta ajattelin silti korjata mahdollisesti vääristyneitä mielikuvia naapurista tulleesta rouvasta. Olen meinaa vieraillut tuollaisissa talouksissa eikä rouva ollut mitenkään laiska päinvastoin! Miehen tekemää työtä osataan arvostaa.
Huot syystä tai toisesta katkeruutta. Eihän meitä kotimaan lahjoittajia sinällään edes tarvita. Kuulemma moni on esittänyt toiveen kotimaisesta lahjoittajasta. Cryos toimittaa rahaa vasten monelle klinikalle ulkoista spermaa jotenka kyllä moni lopulta saa spermaa.
Kuule kun ei ne venäläiset naiset tuota tee ilmaiseksi. Heidän kulttuurissa mies maksaa ihan kaiken, myös naisen (itse itselleen valitsemat) vaatteet, meikit, korut ja luksustuotteet ja sen lisäksi miehen tulee lahjoa ja kehua naista jatkuvasti. Työpäivän jälkeen miehen on parasta tulla kotiin vähintään kukkapuskan ja mieluiten myös jonkin lahjan kanssa, niin kyllä sille naiselle maistuu sitten kotityöt ja lastenhoito kuvailemallasi tavalla. Työtöntä risoissa verkkareissa jääkiekkoa tuijottavaa suomimiestä venäläinen nainen ei katso päivääkään. Siellä mies on maksaja ja elättäjä ja lisäksi venäläistä naista tulee kohdella kuin prinsessaa. Avata ovet ja kantaa laukut ym ym. Tämähän ei suomalaiselle miehelle käy, ei voi edes kahvia maksaa treffeillä.
Oletko tosissasi?
Venäjällä miesten elinikä ei ole kovin korkea, koska miehet siellä juovat ihan älyttömästi ja varmaan myös ovat väkivaltaisia. Köyhyys on arkipäivää, siis oikea köyhyys.
Siksihän venäläiset naiset etsivät seuraa muista maista ja jopa täältä Suomesta, koska heidän mittapuulla suomalainen mies on lottovoitto verrattuna juoppoon ja köyhään venäläiseen.
Ja koska me täällä halutaan tasa-arvoa niin miksi ihmeessä nyt pitäisikin palata aikaan, jossa mies
maksaa ja naiset kauneudella kilpailevat miehistä ja jos et pysykään timminä niin sinut vaihdetaan seuraavaan. En itse ainakaan halua palata sellaiseen yhteiskuntaan, jossa naisen tärkein ominaisuus on ulkonäkö.
Sulta meni pointti ohi. Kirjoittajamies tuossa (vähän rivien välistä) ihaili venäläisiä naisia, miten antavat kaikkensa miehen eteen ja hoitavat lapsetkin, miehen tehtävä on käydä töissä ja nainen arvostaa sitä. Vähän vihjasi että jos suomalaiset naiset olisivat samanlaisia niin miehillekin maistuisi perhe-elämä. Mutta ei se niin mene, että venäläinen kaunotar yhtäkkiä ottaisi riemusta kiljuen työttömän suomiukon. Miehet kyllä Venäjällä esim kantavat naisten laukut ja avaavat ovet vaikka olisivat kuinka köyhiä ja alkoholisteja, lisäksi suurin osa venäläisistä on kuitenkin töissä vaikka talo olisi hökkeli ja vesi haettaisiin kylän kaivosta. Se miehen palkka kuluu naiseen, vaikka usein toki myös viinaan. Molemmat kuuluu kulttuuriin. Tunnen paljon venäläisiä naisia jotka ovat olleet aivan järkyttyneitä kun ovat yrittäneet deittailla suomalaisia miehiä. Pitävät heitä aivan täysinä juntteina ja hyvin usein nämä suhteet päätyvät eroon liian isojen kulttuurierojen takia.
Tuskin kukaan suomalainen nainen haikailee venäläisten kulttuuria tänne. Monet miehet sen sijaan ylistävät venäläisiä ja esim thaimaalaisia naisia, miten he ovat sellaisia kunnon oikeita naisia, joiden kanssa voisi lisääntyäkin. Unohtavat vaan sen, että nämä naiset vaativat sen passaamisen ja ulkonäöstään ja lasten huolehtimisesta vastineeksi vähintään miehen rahat mutta usein myös muita palveluksia. Ei voi sekä säästää että syödä kakkua. Miesten ihannenainen tuntuu olevan täysi tossu, jolla on jostain kuitenkin tuloja niin että miehen ei tarvitse maksaa kuin korkeintaan tasan puolet kaikesta yhteisestä, joka palvelee miehen sänkyyn ja hoitaa lapset niin ettei niistä ole miehelle vaivaa, lisäksi pitää huolta ulkonäöstään ja antaa aina kun mies haluaa, mutta ei näy eikä kuulu muuten. Ei sellaisia saa edes Thaimaasta eikä varsinkaan Venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuohan seinän toisella puolella olevat naiset toimivat juurikin noi. Hehän antaa kaikkensa sille elättäjälleen. Et ole tainnut koskaan tavata venäläistä tai itä-eurooppalaista naista? Ei siellä juurikaan huvikseen istuta kotona vaan ottavat sydämen asiaksi palvella miestään työpäivän ajan sekä sen jälkeen. Lapsetkin hoidetaan siten ettei niistä koidu miehelle isompaa vaivaa. Ne meinaa tietää olevansa alta aikayksikön ulkona laiskuuden takia. Itse en kuitenkaan lähtisi tuohon hommaan mukaan johtuen siitä etten koe tarvitsevani passausta, mutta ajattelin silti korjata mahdollisesti vääristyneitä mielikuvia naapurista tulleesta rouvasta. Olen meinaa vieraillut tuollaisissa talouksissa eikä rouva ollut mitenkään laiska päinvastoin! Miehen tekemää työtä osataan arvostaa.
Huot syystä tai toisesta katkeruutta. Eihän meitä kotimaan lahjoittajia sinällään edes tarvita. Kuulemma moni on esittänyt toiveen kotimaisesta lahjoittajasta. Cryos toimittaa rahaa vasten monelle klinikalle ulkoista spermaa jotenka kyllä moni lopulta saa spermaa.
Kuule kun ei ne venäläiset naiset tuota tee ilmaiseksi. Heidän kulttuurissa mies maksaa ihan kaiken, myös naisen (itse itselleen valitsemat) vaatteet, meikit, korut ja luksustuotteet ja sen lisäksi miehen tulee lahjoa ja kehua naista jatkuvasti. Työpäivän jälkeen miehen on parasta tulla kotiin vähintään kukkapuskan ja mieluiten myös jonkin lahjan kanssa, niin kyllä sille naiselle maistuu sitten kotityöt ja lastenhoito kuvailemallasi tavalla. Työtöntä risoissa verkkareissa jääkiekkoa tuijottavaa suomimiestä venäläinen nainen ei katso päivääkään. Siellä mies on maksaja ja elättäjä ja lisäksi venäläistä naista tulee kohdella kuin prinsessaa. Avata ovet ja kantaa laukut ym ym. Tämähän ei suomalaiselle miehelle käy, ei voi edes kahvia maksaa treffeillä.
Oletko tosissasi?
Venäjällä miesten elinikä ei ole kovin korkea, koska miehet siellä juovat ihan älyttömästi ja varmaan myös ovat väkivaltaisia. Köyhyys on arkipäivää, siis oikea köyhyys.
Siksihän venäläiset naiset etsivät seuraa muista maista ja jopa täältä Suomesta, koska heidän mittapuulla suomalainen mies on lottovoitto verrattuna juoppoon ja köyhään venäläiseen.
Ja koska me täällä halutaan tasa-arvoa niin miksi ihmeessä nyt pitäisikin palata aikaan, jossa mies
maksaa ja naiset kauneudella kilpailevat miehistä ja jos et pysykään timminä niin sinut vaihdetaan seuraavaan. En itse ainakaan halua palata sellaiseen yhteiskuntaan, jossa naisen tärkein ominaisuus on ulkonäkö.Sulta meni pointti ohi. Kirjoittajamies tuossa (vähän rivien välistä) ihaili venäläisiä naisia, miten antavat kaikkensa miehen eteen ja hoitavat lapsetkin, miehen tehtävä on käydä töissä ja nainen arvostaa sitä. Vähän vihjasi että jos suomalaiset naiset olisivat samanlaisia niin miehillekin maistuisi perhe-elämä. Mutta ei se niin mene, että venäläinen kaunotar yhtäkkiä ottaisi riemusta kiljuen työttömän suomiukon. Miehet kyllä Venäjällä esim kantavat naisten laukut ja avaavat ovet vaikka olisivat kuinka köyhiä ja alkoholisteja, lisäksi suurin osa venäläisistä on kuitenkin töissä vaikka talo olisi hökkeli ja vesi haettaisiin kylän kaivosta. Se miehen palkka kuluu naiseen, vaikka usein toki myös viinaan. Molemmat kuuluu kulttuuriin. Tunnen paljon venäläisiä naisia jotka ovat olleet aivan järkyttyneitä kun ovat yrittäneet deittailla suomalaisia miehiä. Pitävät heitä aivan täysinä juntteina ja hyvin usein nämä suhteet päätyvät eroon liian isojen kulttuurierojen takia.
Tuskin kukaan suomalainen nainen haikailee venäläisten kulttuuria tänne. Monet miehet sen sijaan ylistävät venäläisiä ja esim thaimaalaisia naisia, miten he ovat sellaisia kunnon oikeita naisia, joiden kanssa voisi lisääntyäkin. Unohtavat vaan sen, että nämä naiset vaativat sen passaamisen ja ulkonäöstään ja lasten huolehtimisesta vastineeksi vähintään miehen rahat mutta usein myös muita palveluksia. Ei voi sekä säästää että syödä kakkua. Miesten ihannenainen tuntuu olevan täysi tossu, jolla on jostain kuitenkin tuloja niin että miehen ei tarvitse maksaa kuin korkeintaan tasan puolet kaikesta yhteisestä, joka palvelee miehen sänkyyn ja hoitaa lapset niin ettei niistä ole miehelle vaivaa, lisäksi pitää huolta ulkonäöstään ja antaa aina kun mies haluaa, mutta ei näy eikä kuulu muuten. Ei sellaisia saa edes Thaimaasta eikä varsinkaan Venäjältä.
Täytyykö siitä erikseen mainita joka välissä ettei ko. rouva ole työttömän kotona? OL varten nimenomaan VAADITAAN tuloja tulevan puolison osalta. Eikä Venäjältä kukaan edes lähde tulemaan tänne tai minnekään muualle ilman tuloja omaavaa miestä. Siellä päässä osataan testata kohtuullisella rasitustestillä miehen taloudellinen kantokyky. Mikään rikas ei tarvitse olla kunhan pystyy kustantamaan tulevan vaimon sekä lasten elämiset.
" Vielä kun olisit ymmärtänyt tehdä kaiken tuon itsesi vuoksi, etkä pelkän ilmaisen vitun. " - Vierailija.
Teinkin sen itseni vuoksi jos luit kommentin kokonaan, kiitos kysymästä.
Sen jälkeen kun selvisin Crohnin taudin 2 vuoden taistelujaksosta ja huijasin kuolemaa 6 kertaa, sisälläni roihahti halu käyttää tämä uusi tilaisuus elossa hyödyksi niin paljon kuin itsestäni irti vain saan ja se näkyy mm. tuossa opiskeluintohimossa. Siivoan kerran viikossa, koska tykkään pitää paikat siistinä.
En minä niitä tai muutakaan tee huomion takia, olen ollut tuosta teini iän diagnoosista asti sinkku ja suojellut muita synkältä menneisyydeltäni syystäkin. Kuhan totean miten itse sen olen ajatellut ja miten parisuhde ei muuttaisi näissä asioissa mitään kun teen niitä muutenkin ja suosittelen niitä kyllä juurikin siksi, että se on omalla itsellekkin mukava asia skarpata ja panostaa itseensä. Ei itsensäkehittäminen ole kirosana.
Opiskelija M27
Vierailija kirjoitti:
" Vielä kun olisit ymmärtänyt tehdä kaiken tuon itsesi vuoksi, etkä pelkän ilmaisen vitun. " - Vierailija.
Teinkin sen itseni vuoksi jos luit kommentin kokonaan, kiitos kysymästä.
Sen jälkeen kun selvisin Crohnin taudin 2 vuoden taistelujaksosta ja huijasin kuolemaa 6 kertaa, sisälläni roihahti halu käyttää tämä uusi tilaisuus elossa hyödyksi niin paljon kuin itsestäni irti vain saan ja se näkyy mm. tuossa opiskeluintohimossa. Siivoan kerran viikossa, koska tykkään pitää paikat siistinä.
En minä niitä tai muutakaan tee huomion takia, olen ollut tuosta teini iän diagnoosista asti sinkku ja suojellut muita synkältä menneisyydeltäni syystäkin. Kuhan totean miten itse sen olen ajatellut ja miten parisuhde ei muuttaisi näissä asioissa mitään kun teen niitä muutenkin ja suosittelen niitä kyllä juurikin siksi, että se on omalla itsellekkin mukava asia skarpata ja panostaa itseensä. Ei itsensäkehittäminen ole kirosana.
Opiskelija M27
Hahaa, toinen crohnikko! Mä olin sairastuessani 26, vasta tavannut nykyisen puolisoni. Ei mitään mahdollisuutta salata synkkää menneisyyttä; päinvastoin, mies joutui melkoiseen painekattilaan pitäessään sairaalajaksojeni aikana huolta lapsestani, jolla kesti jokusen vuoden ymmärtää, että toisia vaan tarvitsee korjailla välillä.
Tsemppiä, kaikki vuodet eivät välttämättä ole yhtä myrskyisiä. Kuoleman kanssa tulee kontaktia vuosien varrella muutenkin. Vielä ei ole kohdalle osunut. Mä en kyllä välttämättä jaksaisi mitään tervettä energiapakkausta elämässäni, sen verran huonosti ne ymmärtävät. N40
Vierailija kirjoitti:
Suominainen on aina niin paljon laadukkaampia kuin suomimies. Siitå kertoo sekin että miehet hakee puolisoita kehitysmaista.
Tämä on sitä parempaa rasismia. Ihan yhtä hyviä ihmisiä ne on siellä kehitysmaissakin.
Myös naisille pitäisi opettaa tasa-arvoista kohtelua. Nythän naiset vaativat että miehen pitää olla isompituloinen mitä nainen ja miehen pitää käydä armeija yms. Tämä seksismi on myös ongelma. Samalla vaaditaan koti-isyyttä yms. mutta näitä vanhoja perinteitä silti kannatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Myös naisille pitäisi opettaa tasa-arvoista kohtelua. Nythän naiset vaativat että miehen pitää olla isompituloinen mitä nainen ja miehen pitää käydä armeija yms. Tämä seksismi on myös ongelma. Samalla vaaditaan koti-isyyttä yms. mutta näitä vanhoja perinteitä silti kannatetaan.
Missä koti-isyyden vaatiminen näkyy? Mies voi halutessaan palata takaisin töihin ja jättää lastenhoidon naisen kontolle. Rehellisimmät ulkoistaa heti alusta saakka koko homman rahan kautta vaimolleen.
Näemmä miehillekin on tullut ongelmia löytää kotimaista kotirouvaa kerta pitää vieläkin lähteä käymään ulkomailla. Koti-isääkin etsivät tekevät juuri tällä tavoin. Monikaan ei halua sitoutua täysipäiväiseksi faijaksi.
Korkeakoulupaperit on ja miten se nyt sitten lisãä syntyvyyttä? Ei mitenkään.
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE
https://www.stat.fi/til/vkour/2017/vkour_2017_2018-11-02_tie_001_fi_001…
Jokunen tuhat miestä JA NAISTA jättää koulut käymättä vuosittain. Ei mitenkään eeppistä eroa ja toisesta tilastosta (https://findikaattori.fi/fi/9) näkee että "ei perusasteen jälkeistä tutkintoa" on laskeva trendi.
Keksikää siis jotain muuta miesvihakiimassanne.