Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette pidä matkailusta?

Vierailija
31.12.2019 |

Itselle matkailu on yksi elämän suurimmista iloista ja alkaa ahdistaan jos ei ole matkaa varattuna lähitulevaisuudessa. Kuitenkin tuntuu olevan paljon näitä jotka eivät ikinä halua lähteä minnekään. Miten te oikein irtaudutte arjesta ja saatte jännitystä elämään?

Kommentit (199)

Vierailija
21/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopelko estää mulla lentämisen. En ole koskaan lentänyt ja pelkään etten edes osaisi mitä kaikkea pitää tehdä ja selvitellä siinä. Osaisinko edes ostaa lippuja? En ole koskaan käynyt ulkomailla, joten pärjäisinkö siellä edes. Joku kaveri pitäisi välttämättä olla mukana opastamassa.

Mutta se lentopelko, tarvitsisin melko vahvat lääkkeet jotka vetää tajun kankaalle. Kärsin muutenkin paniikkihäiriöstä.

Vierailija
22/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mitään arjesta irtautumista tai jännitystä lainkaan. Rakastan pientä arkea ja sen elämyksiä. Aina menee huonompaan päin kun joutuu esim. työn takia arjestaan irtautumaan. Mieluiten viettäisin täysin rutiininomaista arkea.

En ole myös koskaan ollut ns. elämysihminen. Ei minua kiinnosta mitkään näkemiset tai erilaiset ruoat. Olen sen verran introvertti että lähinnä kiinnostaa oma päänsisäinen maailma, ulkomaailma on jotain kohtuu epäkiinnostavaa jota pitää jossain määrin seurailla hengissä pysyäkseen valitettavasti. 

Olen ollut ulkomaanmatkalla viimeksi vuonna 1986 vanhempieni raahaamaana, ja toivottavasti en joudu ikinä enää menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen pilaa ilmaston. Sinulla ei ole mitään oikeutta lennellä huvin vuoksi vain koska sinä haluat tehdä niin. Hyi kun olet itsekäs.

Mulla ei ole lapsia ja olen vegaani. Kai itsekin olet lapseton ja kieltäydyt lihasta ilmaston vuoksi? Kyllä meistä kaikki jotenkin osallistuu jollain tavalla ilmaston pilaamiseen. Kaikki matkani ei toki taltu lentäen, ja ihan mielelläni matkustan junalla jos siihen vain suinkin on mahdollisuus. Yleensä ne jotka vetää tuon ilmastokortin esille on just niitä, jotka eivät välitä matkustaa ja siksi kieltäisivät sen kaikilta.

"Yllättävää" että itsekäs lentosaastuttaja on vegaani ja lapseton. Olen huomaavinani tässä jotain kaavaa. Juuri nämä muka vihreät ovat pahimpia matkustelijoita.

Vierailija
24/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitten vastausten perusteella ihmiset jotka eivät matkustele ovat stressiherkkiä kotihiiriä jotka eivät osaa nukkua muualla kuin omassa sängyssä ja jotka eivät halua kokea mitään arjesta poikkeavaa.

Mun mielestä on aivan ihan tunne herätä jossain uudessa paikassa, nähdä uusi maisema hotellin ikkunasta, nauttia paikallisia herkkuja aamiaiseksi jne. Toki hotellin on täytettävä tietty mukavuus ja puhtaus taso, jotta kokemus on nautittava.

Vierailija
25/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ongelmia nupin kanssa. Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, pitkäkestoinen masennus ja sosiaalisten tilanteiden kammo. Olen saanut itseni viimeksi vuonna 2019 käymään ulkomailla. Vaikka siitä jäi todella hyvät muistot, kynnys on karmea ja matkan järjestäminen tuntuu ylivoimaiselta tehtävältä.

Vierailija
26/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulunee heihin, jotka eivät laske kotimaassa matkailua tai lentämättä matkailua matkailuksi lainkaan?

Nautin kaikenlaisesta matkailusta. Ihan vaikka päiväreissu jonnekin lähelle piristää. Mutta eniten nautin kun menen mahdollisemman erilaiseen paikkaan, jossa upea luonto. 

Vierailija
27/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa. Sen verran kuitenkin tullut matkusteltua, että en siellä enää mitään uutta ja järisyttävää kohtaa. Hyviä ruokia on joskus ikävä, mutta niitä kokkaan itse. Mieluummin menen luonnon rauhaan mökille.

Aikansa sitä ihaili nähtävyyksiä ja maisemia. Sitten tuli fiilis, että nää on nähty. Yksi syy on kuukuus. Viihdyn paremmin Suomen viileydessä.

Vierailija
28/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen pilaa ilmaston. Sinulla ei ole mitään oikeutta lennellä huvin vuoksi vain koska sinä haluat tehdä niin. Hyi kun olet itsekäs.

Mulla ei ole lapsia ja olen vegaani. Kai itsekin olet lapseton ja kieltäydyt lihasta ilmaston vuoksi? Kyllä meistä kaikki jotenkin osallistuu jollain tavalla ilmaston pilaamiseen. Kaikki matkani ei toki taltu lentäen, ja ihan mielelläni matkustan junalla jos siihen vain suinkin on mahdollisuus. Yleensä ne jotka vetää tuon ilmastokortin esille on just niitä, jotka eivät välitä matkustaa ja siksi kieltäisivät sen kaikilta.

Lihansyönti ei pilaa ilmastoa. Tämän tietävät kaikki, paitsi aivovammaiset vegaanit, jotka hokevat maanisesti tuota mantraansa joka paikassa.

Ruoka aiheuttaa noin viidesosan ilmastonmuutosta kiihdyttävistä päästöistä – yhtä paljon kuin liikenne. 

Vierailija
29/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis vuonna 2009, ei 2019. Kiva typo/ajatuskatkos!

Vierailija
30/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, vegaaniääliö paljasti itsensä :D Vegaani ei välitä itse syödä lihaa ja siksi vegaani yrittää kieltää sen kaikilta muilta.

Itsellä on paljon sekaaniystäviä ja en ole heidän syömisiin puuttunut. Itse en syö lihaa koska olen eläinrakas.

Vierailija
31/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitten vastausten perusteella ihmiset jotka eivät matkustele ovat stressiherkkiä kotihiiriä jotka eivät osaa nukkua muualla kuin omassa sängyssä ja jotka eivät halua kokea mitään arjesta poikkeavaa.

Mun mielestä on aivan ihan tunne herätä jossain uudessa paikassa, nähdä uusi maisema hotellin ikkunasta, nauttia paikallisia herkkuja aamiaiseksi jne. Toki hotellin on täytettävä tietty mukavuus ja puhtaus taso, jotta kokemus on nautittava.

Itse en saa tuollaisesta mitään nautintoa. Lähinnä kaipaan omia tuttuja aamiaisruokia ja omaa tuttua petiä. Enkä ymmärrä mitä siitä maisemien ja nähtävyyksien näkemisestä saa. Paremmin ne näkee netistä tai jostain matkailuohjelmasta. 

Silloin tällöin suostun matkalle lähinnä lasten takia, että saisivat kokemuksia matkoistakin. Mutta minulle matkat on aina tavattoman tylsiä ja odotan vaan että pääsisi kotiin, omiin ympyröihin.

Mies tykkää matkoista, mutta luulen ettei tykkäisi jos niistä otettaisiin pois alkoholi. Hänelle selvästi idea on tissutella kaljaa ja drinkkejä joka paikassa. Sitten hän nauttii vaikka rannalla olosta tai katukahvilan terassilla ihmisten katselusta. Joskus olen pyytänyt ettei koko ajan ottaisi (vaikkei se nyt silminnähden humalassa olekaan koskaan) ja silloin on joka paikassa hermostunut kuin häkkiin joutunut leijona. Siis matkalla, kotona ei todellakaan päivittäistä tissuttelua harrasta eikä ole hermostunut silti.

Vierailija
32/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tuon rumastikin sanoa kuten sinä.

Olin kymmeniä vuosia naimisissa eurooppalaisen puolison kanssa aina kuolemaansa asti. Avioliiton aikana tuli kyllä tutustuttua muuhunkin maailmaan ja kulttuureihin, tuli opiskeltua kieltä ja tapoja. Olen havainnut, että pintapuolinen matkustelu ei paljoa kokemusta anna. Matkailu on mielestäni stressaavaa, jonottamista, aikatauluja, etsimistä yms. joka ei tällä hetkellä tuota elämääni mitään lisäarvoa. En koe matkustelua mitenkään jännittävänäkään, ehkä en ole enää untuvikko, jota kaikki vieras ja uusi jännittää, pelottaa, kummastuttaa, ihastuttaa, vihastuttaa.

Nämä ovat niin persoonasta ja elämänkokemuksesta kiinni, miksi tästä pitäisi kiistellä. Muistan sen nuoruuden kaukokaipuun, nyt siitä olen päässyt.

Vierailija
33/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen matkustellut nuorempana ja havainnut että Suomi on paljon puhtaampi maa kuin ulkomaat. Täällä ei paska haise ja kyrvänhajuiset ihmiset tule lähentelemään. Suomi on maailman paras maa, ja joka muuta väittää ansaitsee pahuutta osakseen.

Eli kaikissa muissa maissa haisee pahalle? OK.

Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Islannissa ei haise pahalle. Kaikissa muissa maissa haisee. Ulkomaalaiset haisee ja kadut ja paikkakunnat eivät ole niin puhtaita.  Näin se vain on. Ihan järjetöntä lähteä Suomesta pois. Oletteko sairaita?

Vierailija
34/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailussa hienoa ja kivaa on vain se hetki jossain hyvässä ravintolassa viinilasi kourassa. Mutta jos sen saavuttamiseksi pitää sietää se kaikki muu oheistoiminta, niin ei yksinkertaisesti vain jaksa. Ensin se koko lentokenttärumba. Tätä nyt tuskin tarvitsee kenellekään edes yksityiskohtaisesti avata. Mutta sen päälle pitää jaksaa aika paljon muutakin. Hotelleissakin on aina jotakin: ei ollutkaan huoneessa sitä luvattua terassia tai ilmastointi ei toimi. Aamupalalla toisen maan kansalaiset etuilee tai hedelmät on loppu. Aina koko ajan jossain on jotakin mikä mättää. Joku on aina vedättämässä. Astut vahingossa matolle mikä heitetään jalkojesi alle, niin siitä vaaditaan hintaa. Joku toinen länttää kysymättä kengillesi lankkia ja taas pitää olla maksamassa palvelusta mitä et oikeasti edes halunnut. Ravintolalasku ei ole ikinä sitä mitä listalla on hinnoista sanottu tai sitten aletaan vaatia extraa serveteistä ja ruokailuvälineistä.

Bussit on myöhässä, passi on hävinnyt hotellin respassa tai taskut tyhjennetään metrossa....

Eiku ei vaan jaksa. Ei vaan yksinkertaisesti tällainen keski-ikäinen enää vain jaksa.

Vierailija
35/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen matkustellut nuorempana ja havainnut että Suomi on paljon puhtaampi maa kuin ulkomaat. Täällä ei paska haise ja kyrvänhajuiset ihmiset tule lähentelemään. Suomi on maailman paras maa, ja joka muuta väittää ansaitsee pahuutta osakseen.

🤣🤣🤣

Vierailija
36/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on jo ehtinyt sanoa, että "nuorena tuli matkusteltua paljonkin". Eli heilläkin on ollut kaipuu ja halua matkusteluun jossain vaiheessa. Tuskin he olisivat olleet täysin tyytyväisiä, jos eivät olisi päässeet matkalle lainkaan. Aika normaalia ja samanlaista kuin parisuhteeseen asennoituminen. Parikymppisenä sitä haluaa, nelikymppisenä huonojen kokemusten jälkeen ei enää.

Vähemmän taitaa olla niitä, jotka eivät koskaan halua matkustaa. 

Minäkään en pidä matkan suunnittelusta (joistakinhan se on tosi kivaa), pakkaamisesta, laukkujen raahaamisesta, siitä itse matkustamisesta paikan päälle, ruokapaikkojen etsimisestä kohteessa yms. Nuorempana sitä jaksoi paremmin, vaikkei se silloinkaan superkivaa ollut.

Tykkään kyllä uudessa paikassa olemista ja hienojen maisemien katselemisesta. Niin ja etenkin lämmöstä (kylmiin paikkoihin en mene). 

Vierailija
37/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyönti ei pilaa ilmastoa. Tämän tietävät kaikki, paitsi aivovammaiset vegaanit, jotka hokevat maanisesti tuota mantraansa joka paikassa.

Ruoka aiheuttaa noin viidesosan ilmastonmuutosta kiihdyttävistä päästöistä – yhtä paljon kuin liikenne. 

Ja miksihän sitä ruokaa tarvitaan niin paljon? Koska ihmiskunta ylinussii.

https://www.worldometers.info/world-population/

Vierailija
38/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Islannissa ei haise pahalle. Kaikissa muissa maissa haisee. Ulkomaalaiset haisee ja kadut ja paikkakunnat eivät ole niin puhtaita.  Näin se vain on. Ihan järjetöntä lähteä Suomesta pois. Oletteko sairaita?

AAMEN!

-Ateisti

Vierailija
39/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yleensä ne jotka vetää tuon ilmastokortin esille on just niitä, jotka eivät välitä matkustaa ja siksi kieltäisivät sen kaikilta" Vähän niinkuin joku haluaa kieltää hihansyön, yksityisautoilun tai vaikka rakettien ampumisen. Ne ei ole itseltä pois.

Vierailija
40/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin Islannissa ne kuumat lähteet tuhosi mädäntyneen kananmunan hajullaan minun hajuaistin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä