Miehen käytös..neuvoja kaipaan :(
Mitä mieltä kannattaako tämmöinen suhde? Listaan alle asioita kahteen tekstiin kun ei mahdu yhteen
Mies on maailman paras suutelemaan ja sängyssä
Mies on elämäni rakkaus, tuntuu etten voi elää ilman häntä ja minulla oli haave loppuelämä yhdessä
Mies auttaa aina tiskaamisessa ja siivoamisessa en edes muista milloin olisin tehnyt mitää kotitöitä
Mies on 90% ajasta täydellinen ja ihana
Mutta...
Olen itse järjettömän kiltti. Mies epäilee minua usein että pettäisin häntä ja ei halua minun olevan esim. Viikonloppua vanhemmillla kun hänellä tulee ikävä (ja ei voi vahtia minua). Mustasukkaisuuden takia usein sanoo ilkeitä. Mutta muissakin suhteissa sanotaan ilkeitä olen kuullut? Tosin itse en sano hänelle
Työni vie paljon aikaa eri paikkakunnallakin mutta olen järjestänyt sen verran aina vapaata että vietämme enemmän yhteistä aikaa entä suurin osa ihmisistä otan esim viikon vapaata ja olen koko tämän ajan hänen kanssaan ja olen omia harrastuksia yms laiminlyönyt ja joka viikonlopun joka sekunti yhdessä, järjestän kaiken aina miten hän haluaa kun ajattelen että työni vie aikaa hän työtön, silti kuulen kuinka muilla paremmin
Kommentit (127)
Mustasukkaisuus = luottamuspula.
Eikö SINUA loukkaa se ettei hän luota sinuun? Itse olisin raivoissani tuollaisesta eoäluottamuksesta. Mitä järkeä sitten olla yhdessä jos ei ole luottoa? Miten voit luottaa häneen missään asiassa kun hänellä ei ole tuokaan vertaa luottamusta sinuun?
Hän tosiaan on sellainen ihmistyyppi joka ei kestä olla yksin, eksänsäkin oli vaan kotona eikä ikinä käynyt missään ja tuntuu että hän varmaan nopeasti tokenisi erosta tai ainakin kuukaudessa ja haluissaan kännissä menisi taas painamaan uutta naista
Toki sitten sellainen mies minkä haluaisin yrittäisi kaikin keinoin palata yhteen eikä voisi pitkiin aikoihin haluta ketään muuta (ja toki olisi alunperinkin ollut erilainen). Harmi kun on ulkonäöltäänkin minun tyyppiä ja suutelee ja halaa täydellisesti kaikki tuollaine täydellistä. Sitten kun esim hankala uskoa neuvoja kun vanhempanikin ovat käskeneet erota jo ajat sittrn mutta hankala heitäkään uskoa kun hekin suvaitsevat tietyn väkivallan ja tuntuu että he ovat tätä miestä pahempia tietyllä tavalla. Tai siis heiltä paksua sanoa että erota kun heidän omastaankin mielestä tietty väkivalta ok esim jos parikymppinen poika hakkkaa 13 v siskonsa niin on ok siksi kun sisaruksia. Niin siksi hankala heitäkään uskoa että tuo repiminen ei ole ok kun he taas itse sallivat taas pahemman. Ja toinen tönäissyt toista myös minua eo ole sillai kunnollla tönäistykään edes
Kerrot että hän osaa olla tosi ihana ja teillä on mahtavia hetkiä, mutta on myös todella huonoja.
Mun mielestä rakkaus punnitaan niissä hetkissä, kun on riita tai joku muu hankala tilanne. Helppohan se on hyvissä hetkissä olla ihana, mutta todellinen karva käy ilmi kun on vaikeaa.
Lähde. Ei tuo mies sinua rakasta, haluaa vain omistaa. Nyt sun on vielä mahdotonta nähdä mitä kaikkea ihanaa elämällä on sua varten. Sitä ihanaa et tule näkemään jos tuohon jäät, vaan siinä tapauksessa sulla on vain ihanat hetket parisuhteessa - muualle et pääse. Ja niitä parisuhteen ihania hetkiä varjostaa aina se että tuo mies on valmis satuttamaan sua paljon, heti kun sille tuulelle sattuu.
No niin nyt jo ap selittelee miehen käytöstä parhain päin. Sinua on varoitettu, joka ikinen joka lukee sun stoorin, ajattelee että kauhea, vaarallinen mies, heti erottava tuollaisesta!
Mutta sinä haluat pitää kiinni rakkaudestasi vaikka kohde ei oikeasti muistuta haavekuvaasi lainkaan. Olet pedon kynsissä, juokse jo!
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus = luottamuspula.
Eikö SINUA loukkaa se ettei hän luota sinuun? Itse olisin raivoissani tuollaisesta eoäluottamuksesta. Mitä järkeä sitten olla yhdessä jos ei ole luottoa? Miten voit luottaa häneen missään asiassa kun hänellä ei ole tuokaan vertaa luottamusta sinuun?
Loukkaa ettei luota kun itse olen aina luottanut. Kerrankin sanoi että häntä stressaa jos minua alkaa haluttamaan ja olisin siksi toisen kanssa kun ei 5 päivään nähty
En ymmärrä edes oliko tuo joku vitsi vai oliko oikeasti tosissaan. No hän esim. Yhden eksönsä luo meni ja löyso lattialta kondomin ja toinen kuulemma käveli huonosti työmatkan jälkeen siksi ku niin moni mies kuulemma pannut, ällötti kuulla, voihan sitä muutenli huonosti kävellä
Totta :( pitäisi huonoissa hetkissä silti rakastaa. Huolettaa vaan miten minun käy rakastunko uudelleen, en ainakaan häntä nyt näe enkä ole yhteyksissä, jos aivoihini tulis järkeä
Älä vaan ikinä mene lisääntymään tuollaisen miehen kanssa.
Kysymys kirjoitti:
Totta :( pitäisi huonoissa hetkissä silti rakastaa. Huolettaa vaan miten minun käy rakastunko uudelleen, en ainakaan häntä nyt näe enkä ole yhteyksissä, jos aivoihini tulis järkeä
Siis että onnistunko rakastumaan elämässä uudelleen yhtä paljon johonkuhun muuhun, sitä pelkäään etten enää rakastu
Tuntuu että tämä kaikki johtuu jotenkin siitä kun mies ei ole kovinkaan älykäs on esim tosi huono kirjoittamaan eikä yleistietoa juuri ollenkaan tuntuu ettei hän silti ole niin paha ihminen ei vaan osaa esim valita sanojaan ja sitten stressaantuu jos minä siitö sanon jotain kun ilkeilee
Mitä sinä haluat meidän palstalaisten sanovan? Oletko jo kuitenkin tehnyt päätöksen jatkaa suhteessa ja odotat vain toisten hyväksyntää? Eroaminen on aina vaikea päätös eikä kukaan halua jäädä yksin. Joskus on kuitenkin parempi lähteä ajoissa, sillä mitä pidemmälle tilanne menee, sen vaikeampi on erota.
Näetkö itse, että suhteellanne on onnellinen tulevaisuus? Mitä itse haluat hyvältä parisuhteelta? Onko puolisosi se henkilö, jonka kainaloon voi käpertyä, kun elämä potkii päähän? Kuunteleeko ja tukeeko hän sinua? Haluaako hän parastasi?
Selittelet kaiken parhain päin. Huomaat varmaan itsekin. Mies on hienosti löytänyt sopivan uhrin, jota saa manipuloida ja hallita. Syyllistyt todella helposti ja otat toisen tunteita huomioon. Hän ei puolestaan koskaan ole syyllinen eikä välitä muista yhtään.
Aivan sama löydätkö enää ketään. Tuossa suhteessa kuolet henkisesti ja mahdollisesti myös fyysisesti. Olen kuitenkin käynyt läpi paljon sellaista, mitä sinä. Aistin tavastasi kirjoittaa, että ei sinulla ole aikomustakaan erota. Olet riippuvainen hänestä, kuten addikti huumeestaan. Ei tuollainen suhde ole tervettä, ei se hyväkään siinä ja mikä pahinta, se hyvä ei ole oikeasti totta.
Virheesi oli tutustua ja luottaa väärään ihmiseen. Tulet vielä oppimaan, mitä on todellinen tunteeton pahuus aivan varmasti. Toivoisin, ettei sinun tarvitsisi kokea kaikkea sitä, mitä vielä tulet kokemaan. Miksi kaikki pitää kokea kantapään kautta? Kuuntelisit meitä. Täällä on viisaita kommentteja, vaikka tätä palstaa usein haukutaankin ja vastaukset ovat usein ala-arvoisia. Tällä kertaa täällä on muutama välittävä ihminen paikalla, jotka omien kokemustensa perusteella vilpittömästi yrittävät antaa sulle ohjeita - joista sinä vähät välität (tiedät sen, eikö?).
Ehkä mietit jotakin sellaista, että yksi raivari vielä, yksi perusteeton satuttamisesi, puhelimen stalkkaus tms. ja sitten lähdet. Tämä ei tule toimimaan. Näissä suhteissa normaalin raja hämärtyy. Pahaan ja väärään tottuu ja se pahenee koko ajan. Liuutat rajojasi koko ajan epänormaalimpaan suuntaan. Annat anteeksi, perut eron, pyydät anteeksi itse.
Taisit aloittaa muutaman muunkin ketjun...
Kyllä tässä on jo tullut kaikki se mitä tarvitset.
Ei tuo ole normaalia käytöstä. Lähde. Kyllä meilläkin riidellään rajusti, huudetaan, sanotaan asioita joita kadutaan. Mutta mies ei oo ikinä mua haukkunut, käynyt mitenkään käsiksi. Riidankin aikana tuntee rakkauden mua kohtaan (mitä mä taas en).
Eniten mua huolestuttaa tuo mustasukkaisuus. Ihan oikeasti, kaikki hälytyskellot pitäis soida. Et sä ystävä hyvä ole oikeasti onnellinen. Huomaat sen sitten kun olet yksin ja olet saanut vapautes takaisin. Mieti, että itse et ikinä kohtelisi miestäsi tuolla tavoin. Eikö se kerro jo paljon. Sä et ikinä kehtaisi puhua sillä tavoin tai vaatia olemaan vain hänen kanssaan. Silti annat hänen tehdä niin.
Kyllä se luottamus vain on aikalailla sen parisuhteen perusta, ei kotitöihin osallistuminen tai pussailutaidot.
Tässä suhteessa ovat kaikki lähisudeväkivallan muodot: nöyryyttäminen, pelottelu, kontrollointi, läheisistä eristäminen ja fyysinen väkivalta.
"Tässä suhteessa ovat kaikki lähisudeväkivallan muodot: nöyryyttäminen, pelottelu, kontrollointi, läheisistä eristäminen ja fyysinen väkivalta."
Meillä oli vielä taloudellista väkivaltaa ja seksuaalista. Silti turvakodin ammattitaitoisia työntekijöitä lukuunottamatta kukaan ei ole ymmärtänyt mistä suhteessa oli kyse (vallankäyttö, hyväksikäyttö, kidutus) ja kun eron myötä mahdollisuus kontrolliin väheni alkoi vaino ja kiusaaminen lapsen kautta. Emme saa tukea emmekä apua mistään, koska ainoa, joka tunnistettaisiin olisi fyysinen väkivalta, hakkaaminen sairaalakuntoon.
Tämä on helvettiä!
Tuollainen henkisen aggresiivisuuden ja ihanan pussailun vuorottelu on tyypillistä ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä suuremmaksi tulee sen negatiivisen osuus kunnes mitään hyvää ei ole enää jäljellä.
Lähde nyt kun vielä uskallat. Mies on saamassa sinut nujerretuksi, kaikki tulee vain pahenemaan.
Mies sanoo, että kaikki exät ovat pettäneet. Todellisuudessa tämä voi olla hänen vainoharhaisen mielensä kuvittelua ja exät ovat lähteneet, kun hän on alkanut rajoittaa ja haukkua heitä.
On olemassa hyvin yksinkertainen kikka, jolla voit mitata kannattaako suhde.
Listaa miehen plussat ja minukset. Laske ne yhteen. Jos plussia on enemmän jää suhteeseen. Jos miinuksia lähde pois.
Kuvauksesi, miten mies sinua kohtelee, täyttää väkivallan kriteerit henkisesti ja fyysisesti, mutta kukaan ei voi sinua estää jäämästä alistavan miehen luokse ja ymmärtämään häntä loputtomasti. Se on sinun tahtosi ja valintasi ja elät elämääsi rakkauden voimalla niin kauan kuin voimasi siihen riittävät. Jos hän on hyvä suutelemaan, niin toivon koko sydämestäni että hän suutelee sinua yhtä ihanasti myös 20 vuoden kuluttua ja joka palkitsee sitten kaiken sen minkä sinä hänelle annat itsestäsi reiluna kumppanina.
Vastaavia suhteita löytyy kyllä. Siinä painottuvat silloin muut elämänarvot niin kuin taloudellinen turvallisuus. Kaikessa kyllä kestää, eikä onnellisuus ole välttämättä se tärkein juttu parisuhteessa. Opit ihan varmasti pärjäämään miehesi käytöksen kanssa ja luovimaan niin, ettei hän suutu sinulle enää ollenkaan. Kuten jo itsekin olet nähnyt sekä kuullut sekä fyysisesti kokenut, että mies osoittaa sinulle heti mitä tahtoo sinusta ja teet juuri niin kuin hän sanoo.
Suosittelen jättämään alkoholin kokonaan pois omasta elämästäsi, että ehdit reagoimaan miehesi humalatilassa hänen ajatuksenjuoksuunsa. Sieltä voi ajan myötä tulla kaikenlaista jännää ja jolloin on järkevää pystyä toimimaan viisaasti häntä hermostuttamatta.
Toivotan teille kaikkea hyvää, mutta varaa kuitenkin turvalaukku komeron nurkkaan. Sinne pakkaat hätävarusteet, jos tulee äkkilähtö. Älä kerro siitä kuitenkaan miehelle. Naamio se niin, ettei hän edes tajua sitä. Opettele muutenkin elämään omaa salattua elämääsi, sillä joskus mielesi tekee tavata ystäviäsi ja käymään kahvilla juttelemassa. Mieti valmiiksi kaikki hyvät ja uskottavat selitykset sekä valitse huolella tapaamispaikat. Paras aika on, jos mies on töissä.
Tuntuu silti hankalalta kun kenenkään muun kanssa en ole kokenut niin hyviä hetkiä
Ja kun kuullut että riidoissa joillakin tulee sanottua pahojakin asioita (itse yritän aina keskustellla loukkaamatta mutta ilkeilykin tuntuu olevan melko tavallista) ja joissai muissakin suhteissa mies tai nainen ei hyväksy esim reissuun menoa yksin tai kaverin kanssa mutta kun hänkää ei haluaisi lähträ kun ei raski ja uskalla niin sitten pitäisi luopua itsekin asioista joita haluaisi tehdä.
Ja kun piti kiinni ja repi kun yritin päästä irti niin sen takia etten yksin lähde ja eksy ettei minulle mitään tapahdu
On se niin hankala kun tuntuu että paljonko on nornaalia vaatia kun monissa muissakin suhteissa vaikeuksia ja tavallaan oon varmaan riippuvainen kun tuntuu etten enää pärjää yksin vaikka ennen pärjäsinkin on vaa niin helppoa kun on joku ketä rakastaa ja sitten tavallaan kun tuntuu ettei muutkaan suhteet ole täydellisiä ja että hän on tuonut minulle niin paljon iloakin vaikkakin vienyt voimiani myös
Kuulin yhdrltä naimisissa olevalta henkilöltä että hekin riidoissa sanovat ilkeitä jotka haluaisi ottaa pois, olisin vaan toivonut ettei hän olisi selllainen tuntuu vaan ettri kukaan ole täydelline eli missä kulkee raja mikä kannattaa ja mikä ei, tässä ei kuitenkaan mitään aivan hirveää olle tapahtunut kun aina siinä rajalla että pitäisi vielä hyväksyä kun en tiedä jos se ei ikinä pahenisi enää niin jos jaksaisi. Kuulostan varmasti tyhmältä mutta rehellisesti se mies ei niin kamala ole miltä trkstissä kuulostaa kun ne hyvät jutut ei tietenkään näy ja uskon rttä hän siksi halusi ottaa kiinni etten "mene hukkaan" tai että ei voinut minua yksin jättää menemään kun ulos menin ja kävelin paniikissa pois, hän varmaan käsitti tilanteen eri lailla, on hän aiemminkin kännissä pelännyt että lähtisin kokonaan pois ja siksi pitänyt kiinni ymmärrän sen tavallaan logiikan ja että humalasaa ei ymmärrä kuinla pelottava tilanne minule ja nyt pyydellyt anteeksi ja ennen ei ole noin pelottavaa tapahtunut, lisäksi olen tosi herkkä että tulen jotenkin surumielelle jos kehuu pikkuisen toista naista esim telkkkarista yms mutta en alkaisi ilkeileen ja tiedän että höpöä tuollaisesta olla surullinen mutta hän itse niiim inhottava jos vaika miespuolisia työkavereita jotka naimisissa