Miehen käytös..neuvoja kaipaan :(
Mitä mieltä kannattaako tämmöinen suhde? Listaan alle asioita kahteen tekstiin kun ei mahdu yhteen
Mies on maailman paras suutelemaan ja sängyssä
Mies on elämäni rakkaus, tuntuu etten voi elää ilman häntä ja minulla oli haave loppuelämä yhdessä
Mies auttaa aina tiskaamisessa ja siivoamisessa en edes muista milloin olisin tehnyt mitää kotitöitä
Mies on 90% ajasta täydellinen ja ihana
Mutta...
Olen itse järjettömän kiltti. Mies epäilee minua usein että pettäisin häntä ja ei halua minun olevan esim. Viikonloppua vanhemmillla kun hänellä tulee ikävä (ja ei voi vahtia minua). Mustasukkaisuuden takia usein sanoo ilkeitä. Mutta muissakin suhteissa sanotaan ilkeitä olen kuullut? Tosin itse en sano hänelle
Työni vie paljon aikaa eri paikkakunnallakin mutta olen järjestänyt sen verran aina vapaata että vietämme enemmän yhteistä aikaa entä suurin osa ihmisistä otan esim viikon vapaata ja olen koko tämän ajan hänen kanssaan ja olen omia harrastuksia yms laiminlyönyt ja joka viikonlopun joka sekunti yhdessä, järjestän kaiken aina miten hän haluaa kun ajattelen että työni vie aikaa hän työtön, silti kuulen kuinka muilla paremmin
Kommentit (127)
Tuo että muut naiset ei ole hänen käytöksestään hätkähtäneet on vain sun manipulointia.
”Jotain järkyttävää”tapahtuu tuossa teidän suhteessa ihan koko ajan!
Olen vähän huolissani susta ap. Hae apua, joku ammattilainen jonka kanssa keskustella ja miettiä strategia miten pääset tuosta miehestä eroon turvallisesti. Hän kuulostaa vaaralliselta ja tuo tulee muuttumaan pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pariterapia? Ero? Pidä oma aikasi myös, ei ole pakko viettää kaikkea aikaa miehen kanssa 24/7, hänkin voi harrastaa omia juttujaan.
Hänellä ei ole harrastuksia eikä töitä, koko ajan saa miettiä sitä mitä minä milloinkin teen ja kun hänen mielestään emme vietä tarpeeksi aikaa yhdessä, en saisi harrastaa mitään kun se aika on meiltä pois. Töiden jälkedn en jaksa paljoa harrastaa ja vkl suljettu pois tuon takia. Silloin voisin harrastaaa kun otan viikon loman ja hän on esim pankissa käymässä yms
Hän ei koskaan tee pienintäkään uhrausta tai tekoa vuokseni paitsi se että tekee kotitöitä joka iso juttu mutta hän ei voi ikinö tehdä mitään spontaania vaikka olisi kuinka pieni juttu ja sanoisin että minulle tärkeä, hän on niin ehdoton ja stressaantuu jos asiat ei mene kuten suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo että muut naiset ei ole hänen käytöksestään hätkähtäneet on vain sun manipulointia.
”Jotain järkyttävää”tapahtuu tuossa teidän suhteessa ihan koko ajan!
Olen vähän huolissani susta ap. Hae apua, joku ammattilainen jonka kanssa keskustella ja miettiä strategia miten pääset tuosta miehestä eroon turvallisesti. Hän kuulostaa vaaralliselta ja tuo tulee muuttumaan pahemmaksi.
Hän on ennemminkin passiivinen. Sanoja enemmän kuin tekoja. Kun olen sanonut suhteen epäkohdista niin sanoo että jos siltä tuntuu niin parempi erota. Joku toinen mies voisi itse hoksata että ai niin rakastan tätä naista ja haluan muuttaa käytöstä etten menetä häntä. Hän ei oikein saa aikaiseksi mitään. Olen minä siiitäkin tyhmä kun olen niin rakastanut kun tuntuu että toinen ei uhraisi nii paljoa minun vuokseni. Ja minulla sellainen olo että nyt jos ja kun eroamme niin hän menee kapakkaan ja pian löytää uuden naisen ja ajattelee että minua ja häntä ei oltu tarkoitettu. Kun taas itse uskoin että olisimme tarkoitettu. Itse en niin vain erosta selviä kun luulin että meillä oli jotain ja tuntuu tuskaiselta ajatella tutustua johonkuhun muuhun kun juuuri oli toisen kanssa ja rakasti,hänelle varmasti paljon helpompi siirtyä seuraavaan.
Olen minäkin hyvin huolissani. Et sinä aio lähteä. Nyt on vain vähän heikompi hetki.
Jotakin pahaa tulee tapahtumaan.
Ja kysymykseen pitäisikö miehelle antaa mahdollisuus muuttua ennen eroa, jos ei vaikka ole ymmärtänyt käytöksensä loukkaavan sinua: EI!
Hän ei välitä sinusta. Tulet sen vielä huomaamaan. Joskus eroatte, mutta hänen aloitteestaan. Hän vaihtaa sinut lennosta ja se tulee alleviivaamaan sinulle kuinka merkityksetön olit. Lähde NYT!
Kunpa päivittäisit tänne viikon päästä, että lähdit. Että ei ole numeroa enää ja estot Suomessa. Että hait keskusteluapua ja yksinäisiin hetkiin sulla on ystäviä tai joku paikka mihin mennä ettet retkahda. Olet buukannut uusia harrastuksia tai vanhoja uudestaan.
Tämä on kuin päihderiippuvuudesta irti pääseminen. Et muista kuin hyviä asioita ja hetkiä. Haluat niitä lisää. Et muista, kuinka paljon huonot hetket satuttavat. Et halua muistaa tai tajuta kuinka paljon tämä hallitsee sun elämää eikä tee siitä hyvää. Lähde ennen kuin olet liian rikki lähteäksesi.
Usko minua. Hän ei rakasta sinua. Olen liikaa nähnyt ja kokenut juuri tällaista. Tämä totuus satuttaa, mutta lähde, ole kiltti itsellesi ja lähde nyt kun sulla vielä on elämä!
Minä lähdin vasta sitten kun olin ihan hauras säpäle. Hän ryhtyi vainoanaan ja kostamaan. Jo neljännes elämästäni on mennyt helvetissä.
Kuvittele, ap, että sinulla on täysi-ikäinen tytär. Hän tulee ja kertoo sinulle parisuhteestaan tuon, mitä kirjoitit tälle palstalle. Miten neuvoisit häntä? Mitä toivoisit hänen tekevän?
Mikään tuossa teidän suhteessa ei ole normaalia tai hyväksyttävää. Luepa oikein ajatuksen kanssa läpi nuo tekstisi. Sinä olet arvokas ihminen jonka ei tarvitse kestää tuollaista tässä, tai tulevissa suhteissa. Kontrollointi, käsiksi käyminen ja pelko ei ole rakkautta. Kaikkea hyvää ja toivon sydämestäni että et jää katselemaan.
Kiitos kaikille herättävistä kommenteista
Se kai tässä vaikeinta on kun ollut niin rakastunut ja kiintynyt ja erossa joutuu luopumaan myös niistä ihanista ja mahtavista asioista, mutta ennen suhdetta minulla oli energiaa tehdä asioita, mutta en ole koskaan ollut niin onnellinen kuin siloin kun hän on ihana ja rakastava, ja tunne on aivan pilvissä ja hulllaantunut, nyt joudun samalla siitäkin puolesta hänessä luopumaan. Ja mietin tulenko kokemaan samanlaista enää, en ymmärrä mitrm samassa ihmisessä voi olla kaksi eri puolta, tuo ihana puoli ob sellainen ja kemiamme sopii että rehellisesri tuntuu etten sitä enää löydä. Mutta en halua kaikea paskaakaan. Silti tuntunut välillä että kestän sen paskan siksi että saan sitä ihanaa myös sillä hän osaa olla tosi ihanakin. Ja minun on niin vaikea rakastua. Oikeastaan elämän valo minulla oli nuo hyvät hetket nyt joudun luopumaan niistäkin, miksei hän voisi aina olla sellainen
”Miksei hän voisi aina olla sellainen?” Koska se on keino hallita sinua. Se ei ole välittämistä. Ollaan hetken kivoja, ettet lähtisi.
Ota itsesi irti tuosta suhteesta, jossa sinua kohdellaan väärin.
Vierailija kirjoitti:
estot SOMESSA
Hänellä ei ole tietokonetta eikä nettiä, eksän kanssa oli yhteinen kone mutta se jäi eksälle kun heille tuli ero kun hänen eksänsä joi koko ajan, ei ole raskinut ostaa älypuhelinta eikä konetta
Nyt teet päätöksen lähteä! Tuollainen käytös miehen puolelta tuhoaa sinut. Keskity omaan elämääsi, opiskeluun, työhön, ystäviin. Etsi oma koti jossa voit rauhassa koota itsesi ja opetella itsekunnioitusta. Jos et heti löytäisikään uutta kumppania niin parempi olla yksin kuin tuollaisessa latistavassa suhteessa
Tuo on melko totta, että jos eroatte hän etsii heti uuden.
Tälle ihmistyypille hyvin tavallinen malli. Ei pysty olemaan yksin.
Mieti sitä kuinka pahalta tuntuu kun olet ollut ja yrittänyt ymmärtää hänen käytöstään ja sitten sillä ei ollutkaan mitään merkitystä hänelle.
Tulos on sama, jos eroat heti tai ajan päästä, hän ei arvosta sinua yhtään enempää, mutta itse olet vielä enemmän rikki.
Ymmärrän hyvin, että yrität pitää kiinni niistä hyvistä hetkistä ja niistä tuntuu pahalta luopua, olen ollut samassa tilanteessa.
Ja myös siinä, että kun erosimme oli uusi heti tilalla.
Olet manipuloijan uhri. Hän on sinulle mukava niin kauan kuin saa sinut naimisiin tms. tiukemmin sidottua itseensä. Sitten alkaa hyväksikäyttö. Avaa silmät!
Kysymys kirjoitti:
Mies minua paljon vanhempi haukkuu minua lapselliseksi vaikkka tuntuu että hän itse taantyyy 3 vuotiaan tasolle jissa nähdään vain omat tarpeet. Joissain asioissa olen lapsellisempi kuin muut ja sinisilmäinen mutta joissain asioissa järkevämpi kuin jotkut
Narsistilla on taaperon kapasiteetti.
Sinun pitää hyväksyä että tämän miehen kanssa elämä ei onnistu, ja lopettaa suhde.
Vinkki kaikille altavastaajille: nyt Tammikuussa alkaa taas itsepuolustuslajien peruskursseja. Reippaasti treeneihin, itseluottamusta kasvattamaan.
Kun muutat AP, salaa osoite. Jos jotain tapahtuu, hae poliisilta apua heti. Voit myös soittaa Nollalinjan tai Naisten linjan maksuttomiin numeroihin.
Toivon niin kovasti että ap saa itsensä irti tuosta suhteesta. Todella vahingollista eikä tippaakaan normaalia! Mies ei muutu, ei kannata/tarvitse antaa mahdollisuutta muuttua.
Kirjoitat todella huonosti ja sekavasti. Onko tuo jotain älypuhelinkieltä, vai onko jotain muuta sinulla, joka selittää sekavuuden?
Täällä aikoinaan kirjoitti "patjalla nukkuja". Useita ketjuja useamman kerran viikossa. Hänellä taisi mennä kolmisen vuotta eroon. Ex kiusaa viimeisimmän ketjun mukaan lapsen kautta. Voi kun lukisit niitä ketjuja, ja huomaisit samanlaisuuden. Siihen se on menossa.
Hyi miten ahdistava ukko. Aina kun joku kertoo että miehensä ei päästä kavereille, sukulaisille, hyvä jos töihin.. Nousee niskakarvat pystyyn. Hyi hyi hyi.
Sama tunne kun näkee elokuvassa kun joku vaikka tapetaan brutaalisti. Tässä tapauksessa sinä olet se joka tapetaan.
Tuon siis koin pelottavana tilanteena kun niin huusi ja vaikkakin omallla nyrkillään löi kättänsä jotenkin uhkaava tilanne. Joku muu olisi voinut olla rauhallinen kun ei mitään järkyttävää tapahtunut kuitenkaan.