Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on maailman eniten lapsettomaksi jääneitä miehiä

Vierailija
27.12.2019 |

Suomessa on maailman eniten lapsettomaksi jääneitä miehiä. Lastensaanti-iän ylittäneistä suomalaismiehistä joka neljäs on lapseton. Tilastossa lastensaanti-iän ylittäneet ovat täyttäneet 45 vuotta.

”Jotkut heistä saavat toki vielä lapsia, mutta kyse on hyvin pienestä osuudesta”, kertoo Väestöliiton tutkimusprofessori Anna Rotkirch.

”Tällä hetkellä 30-vuotiaiden miesten kohdalla luku tulee oletettavasti olemaan vielä korkeampi, koska heidän sukupolvessaan syntyvyys on laskenut rajusti.”

Rotkirchin mukaan lapsettomien osuus on lisääntynyt viime vuosikymmenen aikana vahvasti kaikissa ikäryhmissä.

Useampi kuin joka viides nainen ja joka neljäs mies tulee olemaan vailla omaa lasta elämänsä aikana. Valtaosa heistä olisi toivonut tulevansa vanhemmaksi.

Miehillä keskeinen syy lapsettomuuteen on sopivan kumppanin puuttuminen. Väestöliiton kyselytutkimuksessa 20–35-vuotiaista miehistä yli puolet kertoi lapsettomuuden syyksi kumppanin puuttumisen. Joka neljäs vastaaja kertoi, että elämässä on muita mielenkiinnon kohteita kuin perheen perustaminen.

Koulutustaso vaikuttaa miesten lapsettomuuteen siten, että pelkän perusasteen koulutuksen saaneet miehet jäävät useammin lapsettomiksi kuin korkeasti koulutetut. Naiset saavat lapsia tasaisesti kaikissa koulutusluokissa.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ihmiset-kulttuuri/artikkeli-1.329103

Kommentit (198)

Vierailija
101/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele. Nykymies haluu tasa-arvosta pullat, eli niin että nainen käy töissä ja maksaa puolet MUTTA silti hoitaa kodin ja lapset. Ei kiitos.

Koska NAISET niitä kakaroita haluavat ja NAISET sitä tasa-arvoa haluavat, niin silloin se on aivan validi vaatimus ja kuten sen kuuluisikin mennä. Se alkaa olla korkea aika naisten tajuta, että kaikkea ei saa. Pitää priorisoida haluamisensa. Se on joko tai, ei niin että naisen haluamiset = on miesten haluamiset ja miesten kuuluisi vielä maksaa omien haluamisten lisäksi naisten haluamiset, vain sen tähden kun naiset kuvittelevat ja ovat pöljissä päissään kuvittelleet että ovat sen vaatimiseen oikeutettuja.

Se joka haluaa, SE myös maksaa viulut ! Ei niin, kuten naiset ajattelevat = minä haluan ja vaadin = SINÄ maksat.

No mutta jos mies ei halua lapsia niin hänen ei tarvitse niitä hankkia...? Kai sitä nyt aikuinen ihminen ihan osaa sanoa EI, hyvänen aika!

Aivan kuin se onnistuisi suomalaisten naisten kanssa, jotka ovat umpikieroja pikkupiruja. Jopa savolaiset ja niiden pipon päähänlaitto kierteisesti, on pieni juttu verrattuna naisten kierouteen verrattuna.

Kun otetaan huomioon suomen tämäkin hetken Yh-epidemia, isättömiä kakaroita pusketaan kuin liukuhihnalta tulemaan vaikka niitä ei ole tilattu.

No eikö ole sitten hyvä asia, että sinä et ole yhtään kertaa päässyt siittämistä edes yrittämään, niin olet säästynyt tältä paskalta.

Vierailija
102/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele. Nykymies haluu tasa-arvosta pullat, eli niin että nainen käy töissä ja maksaa puolet MUTTA silti hoitaa kodin ja lapset. Ei kiitos.

Koska NAISET niitä kakaroita haluavat ja NAISET sitä tasa-arvoa haluavat, niin silloin se on aivan validi vaatimus ja kuten sen kuuluisikin mennä. Se alkaa olla korkea aika naisten tajuta, että kaikkea ei saa. Pitää priorisoida haluamisensa. Se on joko tai, ei niin että naisen haluamiset = on miesten haluamiset ja miesten kuuluisi vielä maksaa omien haluamisten lisäksi naisten haluamiset, vain sen tähden kun naiset kuvittelevat ja ovat pöljissä päissään kuvittelleet että ovat sen vaatimiseen oikeutettuja.

Se joka haluaa, SE myös maksaa viulut ! Ei niin, kuten naiset ajattelevat = minä haluan ja vaadin = SINÄ maksat.

No mutta jos mies ei halua lapsia niin hänen ei tarvitse niitä hankkia...? Kai sitä nyt aikuinen ihminen ihan osaa sanoa EI, hyvänen aika!

Mutta naiset usein haluaisivat silti niitä lapsia ja tuskastelevat ettei ole heidän mielestään tarpeeksi kelvollisia miehiä vapaana. Monesti jos mies sanoo suoraan "EI" niin hän ei saa sen enenpää sitä naista kuin sitä lastakaan. Tämän takia monet miehet jarruttelee lastenteossa, koska suora "EI" tarkoittaisi todennäköisesti naisen lähtöä.

Onko tuo sinusta onnellinen parisuhde? Miksi pilata oma ainutkertainen elämä, kun edes parisuhde ei perustu rehellisyydelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vertailukohtaa Aasiasta:

"Japanin hallitus julkisti vuonna 2010 tutkimuksen, jonka mukaan yli 60 prosentilla 18–34-vuotiaista miehistä ei ollut tyttöystävää. Saman ikäisistä naisista puolet ilmoitti, ettei heillä ole poikaystävää."

https://www.sitra.fi/artikkelit/miljoonien-sinkkujen-maat/

Prosentit saadaan näyttämään pahemmilta, kun otetaan noin nuoret mukaan. Samaa tehdään lapsettomuustutkimuksissa. Pitäisi ottaa noin 25-vuotiaasta eteenpäin.

Vierailija
104/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kirjoituksesi todistaa sen, että mies haluaa vain rusinat pullasta. Mies haluaa kyllä, että vaimo käy töissä, hoitaa kodin, pesee miehen vaatteet ja tekee ruuat ja hoitaa ne lapset.

Mies kun EI OLE HALUNNUT näistä mitään, vaan nainen on VAALINUT/HALUNNUT  kaiken tämän , niin hoitakoon yksin kaiken. Mies ei ole halunnut naista, ei kotia, ei ruokaa, ei pyykkejä eikä ylipäätään mitään. Mies on vain halunnut olla. Äiti olisi miehelle hyvin riittänyt passajana. Kaikki muu on naisen vaatimaa.

Koko miehen elämäkin/syntymäkin itse asiassa on naisen vaatimaa. Nainenhan se on miehen isältä vaatinut, että lapsi on tehtävä ja niinpä tuokin kommentoija on synytyt.

Vahinko sinällään. Maailma olisi pärjännyt ilmankin. 

Muistakaa naiset: Mies ei halua/vaadi mitään, eikä tarvitse mitään. Mies ei halua , että joku synnyttää hänet , eikä varsinkaan, että elättää ja huolehtii. Mies ei edes halua syntyä. Mies ei halua/vaadi elämää.

Mies haluaa kuolla sukupuuttoon. Ainakin, jos muuten joutuisi elättämään seuraavaa sukupolvea, eli omia lapsiaan. Koska ei ole halunnut näitä.

No, onneksi mieskin voi nykyään ehkäistä tai elää selibaatissa ja välttyy tältä kamalalta kohtalolta, että joutuu elättää omia lapsiaan VAIKKA EI HALUA.

Ps. se on kyllä tullut harvinaisen selväksi tällä palstalla, että mies haluaa vain panna, mutta ei kantaa siitä syntyviä seurauksia.

Vierailija
105/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maailman pisimmälle edennyt feminismi ja seksuaalinen vapautuminen syynä.

Wouhou ja jippijaijee! Palsta- yllis on ratkaissut ongelmat: naiset nyrkin ja hellan väliin ja luostariin pysymään impinä kunnes joku ihana yllis tulee hakemaan omaan kotiin nyrkin ja hellan väliin.

Hei, Ullis, tämmöisiä maita on jo olemassa, joissa asiat näin on- Suomea et voi enää tällaiseksi muuttaa, helpompi on kun muutat itse sellaiseen maahan. Tervemenoa!

Vierailija
106/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin se onnistuisi suomalaisten naisten kanssa, jotka ovat umpikieroja pikkupiruja. Jopa savolaiset ja niiden pipon päähänlaitto kierteisesti, on pieni juttu verrattuna naisten kierouteen verrattuna.

Kun otetaan huomioon suomen tämäkin hetken Yh-epidemia, isättömiä kakaroita pusketaan kuin liukuhihnalta tulemaan vaikka niitä ei ole tilattu.

Näihin yh-lapsiin on syynä aika usein mies. Tiedän tapauksia, jossa nainen olisi ollut valmis abortoimaan sikiön,(parisuhde kestänyt vasta vähän aikaa, eikä kovin valaalla pohjalla) mutta mies on halunnut pitää lapsen ja tukea lapsen äitiä. Isukki on kuitenkin lähtenyt lätkimään jo ennen lapsen syntymää, eikä ole sen jälkeen maisemissa näkynyt.

Tai mies on alkuun ollut ihan ok, mutta naimisiin meneon ja varsinkin lapsen syntymän jälkeen on alkanut nyrkki heilua. Erohan siitä on seurannut.

Vierailija
107/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevytkenkäisimmät naiset ja eniten lapsettomia miehiä. Sattumaako?

Ehkä tai ei, mutta ei nyt syyllistetä ketään. Ei syytetä pelaajia vaan peliä, elämän peliä :)

Kyllä tässä yhteydessä on vain älyllisesti rehellistä tunnustaa tosiasiat ja syyttää pelaajia, ja niistäkin vain niitä jotka ovat maalivahteina ja vastaanottajina eli naisia. Mitä horoiluuun tulee, niin siinä ovat maailman ehdotonta kärkeä. Ja sattumoisin kun ovat nimenomaan kärjen perässä niin sillä tavoin ovat kiipineet sinne maailman rankingin "kärkeen"

Ja siitäkään huolimatta että asut maassa jossa naiset horoimpi@ sinä et saa pllua. On se kumma juttu. Mistä johtuu? Oletko impotentti ?

horous ei tarkoita seksin tasaista jakaantumista. itseasiassa päinvastoin. seksi monopolisoituu pelimiehille.

Ahaa eli pllunsaanti on sinusta hyödyke jota on tarjolla vaan eliitille.

No kuulepoa, kun on olemassa ihan oikeita hooria jotka rahasta antaa tätä hyödykettä jopa sinulle. Ai niin, mutta siihenhän a) pitäisi nähdä vaivaa- ei käy , sillä Ylliksille pitää pllun tulla automaattisesti kotiin ja b) Siitä pitää maksaa,Ei käy. Plluhan on kaikkien miesten perusoikeus

Minusta on outo ongelma joku irtoseksi, etenkin keskustelussa joka koskee lapsia. En ole ikinä harrastanut seksiä kuin sellaisten kanssa joiden haluan, en keksi miksi ikinä toimisin toisin.

Lapsiakaan en ala tekemään halukkaille vaan minun pitää myös haluta lapsi juuri sen ihmisen kanssa.

Vierailija
108/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin nuorempana perheen, ja sen sain. Kun oli jonkun aikaa mennyt, niin puoliso oli kaikkeen tyytymätön ja halusi erota. Eron jälkeen exä teki kiusaa lapsen tapaamisten kanssa. Sain harvoin tavata lasta. Nyt lapseni on aikuinen. Mutta emme näe toisiamme. Koska olen jäänyt vieraaksi hänelle. Olen ollut yhteydessä häneen, mutta aikaa on liikaa kulunut. En voi suositella miehille perheen perustamista. Jos olisin nuorempana tiennyt tämän. Niin en olisi ikinä lähtenyt parisuhteeseen.

Vierailija
109/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUomalainen mies on kiltti. Siitä se johtuu.

Vierailija
110/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useampi kuin joka viides nainen tulee olemaan vailla omaa lasta elämänsä aikana. Valtaosa heistä olisi toivonut tulevansa vanhemmaksi."

Tämän palstan mukaan naisen lapsettomuus on aina oma valinta, kuten sinkkuuskin. Yritetään vaan selitellä miten hienoa vastuuton sinkkuelämä on, mutta samalla itketään illat yksinäisyyttä ja perheen kaipuuta.

En minä ainakaan itke; minulla nimittäin on perhe. Vaikka lapsia ei olekaan kun en ole niitä halunnut. Eivät ne lapset ole ainoa asia, joka tekee ihmisen onnelliseksi. Itse asiassa päinvastoin, mitä olen lapsellisten kavereiden elämää joutunut seuraamaan.

Jos sinulla ei ole lapsia, sinulla ei ole perhettä. Älä valehtele itsellesi.

Puoliso ei ole perhe, lapseton pari ei ole perhe vaan pariskunta.

Ystävät eivät myöskään ole perhettä, vaan ystäviä. Kissat ja koirat eivät ole lapsia, ne ovat eläimiä.

Vierailija
111/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useampi kuin joka viides nainen tulee olemaan vailla omaa lasta elämänsä aikana. Valtaosa heistä olisi toivonut tulevansa vanhemmaksi."

Tämän palstan mukaan naisen lapsettomuus on aina oma valinta, kuten sinkkuuskin. Yritetään vaan selitellä miten hienoa vastuuton sinkkuelämä on, mutta samalla itketään illat yksinäisyyttä ja perheen kaipuuta.

En minä ainakaan itke; minulla nimittäin on perhe. Vaikka lapsia ei olekaan kun en ole niitä halunnut. Eivät ne lapset ole ainoa asia, joka tekee ihmisen onnelliseksi. Itse asiassa päinvastoin, mitä olen lapsellisten kavereiden elämää joutunut seuraamaan.

Ystävät eivät myöskään ole perhettä, vaan ystäviä. Kissat ja koirat eivät ole lapsia, ne ovat eläimiä.

Voit hokea tuota hamaan tappiin, mutta monelle perhe on sydämen asia eikä juridinen yksikkö.

T. Eri

Vierailija
112/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on passiivinen.

Se että ei tee mitään ei ole synonyymi kiltteydelle.

Vierailija
113/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaako perhe olemasta perhe kun lapset muuttavat pois kotoa?

Eikö heillä tai heidän vanhemmillaan ole enää perhettä siinä vaiheessa?

Niinpä.

Vierailija
114/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vanhemmillani on perhe, mutta minulla ei?

Ok.

Vierailija
115/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tästä siis vetää sen johtopäätöksen, että suomalainen nainen on maailman hankalimmin (paksuksi) pantava otus.

Tai sitten vaan suomalaisten miesten sprma on niin huonolaatuista

Tämä on totta. Luovutussperma tuodaan Suomeen muualta Euroopasta.

Jos hankkii lapset yksin, niin sitten saa tehdä kaiken yksin. Hoitaa kodin, lapset ja käydä töissä. Minä kun ymmärsin että suuri ongelma olisi juuri se että miehen pitäisi tehdä myös oman osuutensa kotiaskareista ja lastenhoidosta, mutta miten se luovutetulla tavaralla onnistuu ei se luovuttaja pistä tikkua ristiin lastensa eteen? Ei maksa edes elatusmaksuja?

Mitä sinä keuhkoat siellä? Suomalainen spermanlaatu on huonoa ja muualta tuotua saavat mm pariskunnat joilla ei luomulapsi onnistu.

Ja muualta tuotukin on vaikea saada toimimaan löllykkämahalla hedelmällisyytensä pilanneessa naisessa.

Vierailija
116/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei onneksi synny kaikille. Osa aikuisista on valmiiksi niin sekaisin, etteivät he pysty huolehtimaan edes itsestään. Olisi julmaa, että pieni ja avuton vauva olisi heikkojen vanhempien hoidettavana.

Vierailija
117/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tästä siis vetää sen johtopäätöksen, että suomalainen nainen on maailman hankalimmin (paksuksi) pantava otus.

Tai sitten vaan suomalaisten miesten sprma on niin huonolaatuista

Tämä on totta. Luovutussperma tuodaan Suomeen muualta Euroopasta.

Jos hankkii lapset yksin, niin sitten saa tehdä kaiken yksin. Hoitaa kodin, lapset ja käydä töissä. Minä kun ymmärsin että suuri ongelma olisi juuri se että miehen pitäisi tehdä myös oman osuutensa kotiaskareista ja lastenhoidosta, mutta miten se luovutetulla tavaralla onnistuu ei se luovuttaja pistä tikkua ristiin lastensa eteen? Ei maksa edes elatusmaksuja?

Mitä sinä keuhkoat siellä? Suomalainen spermanlaatu on huonoa ja muualta tuotua saavat mm pariskunnat joilla ei luomulapsi onnistu.

Ja muualta tuotukin on vaikea saada toimimaan löllykkämahalla hedelmällisyytensä pilanneessa naisessa.

Miehistä ylipainoisia on vain kolme neljästä. :D

Vierailija
118/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ja lapset olisi hyvä statussymboli. Mutta vaippoja en halua vaihtaa. En myöskään halua kuunnella nalkutusta. M35.

Vierailija
119/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomalaiset naiset ho*öjä, niinhän te Yllikset täällä sanotte. Mutta kertokaapa nyt, että miten on mahdollista, että ho*ot kasvattaa kilttejä miehiä ja hor*ja tyttöjä?

Vierailija
120/198 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ja lapset olisi hyvä statussymboli. Mutta vaippoja en halua vaihtaa. En myöskään halua kuunnella nalkutusta. M35.

Voi kuule, vaippojen vaihtaminen on pieni asia lapsen hoitamisessa ja kasvattamisessa. Oma mieskään ei oikein halunnut vaihtaa vaippoja, tosin vaihtoi kun oli pakko, mutta sen sijaan hän siivosi lattialta lapsen oksennukset.

Kuuntele, mitä vaimosi sinulle sanoo, niin hänen ei tarvitse sanoa kaikkea uudestaan ja uudestaan.