Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää "tätiytyminen"?

Vierailija
26.12.2019 |

Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?

Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".

Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.

Kommentit (751)

Vierailija
201/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tatskaa älä ota. Älä ainakaan rintapieliin.

On pahasti tätiä, jos rinnassa kurttuisella iholla on iso punainen ruusutatska. Näitä näkee just wt-tädeillä kesäisin kun nämä pukeutuvat niin antavaan mustaan toppiin, ettei meinaa mitään peittää.

Vierailija
202/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en ainakaan vielä oo tätiytyny. Oon 40v, mutta meen heittämällä kolmekymppisestä.

En juurikaan oo muuttunu 20vuoteen. Oon suunnilleen saman kokonen, en käytä tätivaatteita ja elämän asennekkin on samaa luokkaa 😃

Kaverit on lähes kaikki 10vuotta nuorempia ja kai sekin osaltaan pitää nuorekkaassa elämässä kiinni.

Aika moni nelikymppinen sanoo näyttävänsä kymmenen vuotta nuoremmalta. En tunne yhtäkään joka oikeasti näyttäisi.

Mä olen alkanut ihmetellä että miltä se nelikymppinen sitten "oikeasti" näyttää, kun kerran liki poikkeuksetta kaikki näyttää nuoremmalta. Eikö ikäisensä näköinen nelikymppinen sitten näytä just siltä kuin miltä nelikymppiset näyttääkin? Mihin sitä omaa naamaa/olemusta oikein verrataan, kun kerran liki kaikki näyttää omasta mielestään nuoremmalta kuin "normi" nelikymppinen?

Ja juu, yleensä nuo jotka eniten kertoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta on niitä joita vuodet ei ole mitenkään kauniisti kohdelleet ja he näyttävät jopa kuluneemmalta kuin ikätoverinsa. Sitten jos siihen venähtäneeseen naamaan vielä yhdistää ne 20 vuotta sitten kuuminta hottia olleet vaatteet/hiustyylin/meikin niin avot.

Ap:lle sanoisin että normipainoisena/hoikkana pysyminen estää, ainakin ennenaikaista, tätiytymistä parhaiten kun yhdistää sen suht liikunnalliseen elämäntapaan. Lisäksi hyvä ryhti on ihan ehdoton. Ihminen jonka (tuki)lihaksisto on kunnossa osaa kantaa itsensä kauniisti.

Itse asiassa moni näyttää nelikymppisenä tavallaan nuoremmalta kuin kolmekymppisenä. Kolmekymppisen naamassa ne ensimmäiset iän merkit ovat jotenkin räikeämpiä, nelikymppinen on niin nätisti balanssissa, ettei ikä siinä hetkessä näy. Ja ehkä sekin auttaa, että yleensä nelikymppinen saa taas nukkua öisin, toisin kuin pienten lasten äidit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vaikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.

Minkä ikäinen olet? Vaihdevuosien aikana kiinnostus miehiin saattaa innokkaammillakin lopahtaa. Ei seksi sentään mikään nuoruuden eliksiiri ole vaikka jotkut niin luulevatkin.

Voi hyvänen aika! Progynova käyttöön ja vaihdevuodet on vain juttuja lehdissä! Seksi on ihanaa ja yli 30- vuorinen parisuhde kukoistaa 😊

Esteogeenilisätuhero? Vain seksin ”maistumisen” vuoksi?

Voi ihmistä.

Ei( vain? )Seksin vuoksi. Myös yöunien, mielialan yms.vuoksi. Mutta jos mielummin pihtaat, olet ilman nautintoa ja ajat miehesi vieraisiin, niiin eihän se minua haittaa. Saat pitää myös unettomuutesi, pahantuulisuutesi ja hikoilusi. Minä en niitä kaipaa.

Älä nyt loukkaannu mutta ei mulla ole kovin kummosia vaihtarivaivoja. Hikoilukin jäi pois kun lopetin kahvin ja mausteet. Nukun aika hyvin ja olen iloinen ja touhukas. Miehellekin sanoin just eilen, että jos ei tän kummempia vaivoja tule, niin ihan hyvin tästä selviää.

Hassu, en tietenkään loukkaannu, vaan olen iloinen puolestasi. Ja ei rehellisesti sanottuna mullakaan juuri ollut, mutta korvaushoito ennalta ehkäisyyn. Näin sivusta Äitini vaihtarit....hikoilu vettä valuen jatkuvasti, vuosia. Elämässä paljon suuria haasteita muutenkin, joten ei enää sellaista!

Vierailija
204/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäisyys ei mun mielessä liity ikään vaan on sellanen ikävä mielentila. Joillekin tulee jo alle kolmekymppisenä, kaikille ei koskaan.

Ulkoisesti: -ulkonäkö ei muka kiinnosta (paitsi silloin kun voi haukkua jonkun toisen ulkonäköä) vaatteissa tärkeintä että ne on mukavia, halpoja ja löytyvät marketista. Kauniit vaatteet ovat lähtökohtaisesti epäilyttäviä.

-ei meikkiä, koruja, asusteita eli ei mitään pelkästään siksi että se on kaunista tai toisi iloa -sellainen tulkitaan myös helposti miesten miellyttämiseksi kuten tästäkin ketjusta näkee

-tukassa lyhyt, helppohoitoinen malli

-elämä aina samanlaista, ankeahkoa arkirutiinia

-puheenaiheita lapset/lapsenlapset, tv-ohjelmat, juorut -tiede, taide, politiikka  yms. ei kiinnosta

-jos harrastuksia tai  mielipiteitä niin jotain mikä on "trendikästä", ei oikein omaa makua tai mielipiteitä 

-näyttää kiltiltä mutta pinnan alla paljon katkeruutta ja pahansuopuutta

Vierailija
205/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto noi tatuoinnit. Kamalan rumia. 40v myin kaikki nuoruuden aikaiset korutkin pois korvakoruja myöten niin etten tarvitse niitä enään ollenkaan. Tuhlaan älylaitteisiin nykyään rahani. ensin ajattelin älykellosta että onkohan ihan turha mutta ei oikeastaan. Kyllä se valitettavasti näyttää totuuden kuinka epäterveellisesti elän ja nukun huonosti. Mitä näillä koruilla ja tatuoinneilla tekisin niin en yhtään mitään eikä mitään hyötyä niistä olisi. 

Vierailija
206/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustele itseäni vanhemman miehen kanssa. Tämä estää tätiytymistä tehokkaimmin.

Vierailija
207/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne ja asenne, hoikkana tai edes hoikahkona pysyminen. Urheilullisuus pelkkää plussaa, lisäksi huoliteltu olemus - pitkät hiukset, ei tätimäistä meikkiä tai vaatteita. Itse pukeudun ihan samalla tavalla kuin nuorempanakin eli farkkuihin, huppareihin, tennareihin jne. 

Vierailija
208/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon tätiytyväni tyylikkäästi: hoidettu kampaus, siisti meikki ja klassiset vaatteet. Tykkään semmoisesta kulttuuritäti-tyylistäkin, Marimekko-kaavuista ja näyttävistä koruista, mutta toisaalta myös klassinen jakkupukutäti on aina tyylikäs valinta. Pahin vaihtoehto on huonosti istuvat farkut ja tylsä muodoton neule- tai trikoopaita ja väritön meikitön kampaus ja kasvot. Olen jo nyt kolmekymppisenä hyvää vauhtia menossa tätimäiseksi, olen aina tykännyt käsitöistä, leipomisesta, lukemisesta ym. ja huomaan jo nyt etten jaksa enää kiinnostua esim. uusista teknisistä laitteista samalla lailla kuin ennen. Toivon pysyvän kuitenkin kohtuullisesti ajan hermolla ja pitäväni itseni fyysisesti kunnossa, jotta minusta ei tule semmoista tylsää harmaavarpusta 🤔

Vierailija
209/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonne ja asenne, hoikkana tai edes hoikahkona pysyminen. Urheilullisuus pelkkää plussaa, lisäksi huoliteltu olemus - pitkät hiukset, ei tätimäistä meikkiä tai vaatteita. Itse pukeudun ihan samalla tavalla kuin nuorempanakin eli farkkuihin, huppareihin, tennareihin jne. 

Pitkät hiukset on osalle sula mahdottomuus. Hormonien vähentyminen voi ohentaa hiukset olemattomiin.

Eikä farkut ja hupparit ole erityisen tyylikkäitä teini-iän jälkeen.

Vierailija
210/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele punkkia ja käy keikoilla, tätiytymistä ei tapahdu.

Vierailija
211/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi oikein huvittaa ajatus langanlaihoista pitkätukkaisista 80+ -vuotiaista, joilla on taatusti ”ajankohtaiset” rillit eikä yhtäkään tunikaa. Noinko helposti se ikääntyminen vältetään? Ohjelistalla oli lisäksi aktiivinen seksielämä. Kenenköhän kanssa se kasikymppinen ei-yhtään-tätimäinen tyttönen sitä alati aktiivista seksielämää pitää yllä?

Vierailija
212/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon tätiytyväni tyylikkäästi: hoidettu kampaus, siisti meikki ja klassiset vaatteet. Tykkään semmoisesta kulttuuritäti-tyylistäkin, Marimekko-kaavuista ja näyttävistä koruista, mutta toisaalta myös klassinen jakkupukutäti on aina tyylikäs valinta. Pahin vaihtoehto on huonosti istuvat farkut ja tylsä muodoton neule- tai trikoopaita ja väritön meikitön kampaus ja kasvot. Olen jo nyt kolmekymppisenä hyvää vauhtia menossa tätimäiseksi, olen aina tykännyt käsitöistä, leipomisesta, lukemisesta ym. ja huomaan jo nyt etten jaksa enää kiinnostua esim. uusista teknisistä laitteista samalla lailla kuin ennen. Toivon pysyvän kuitenkin kohtuullisesti ajan hermolla ja pitäväni itseni fyysisesti kunnossa, jotta minusta ei tule semmoista tylsää harmaavarpusta 🤔

Mun tätityyli on lähinnä sellaista Audrey Hepburn -tyyliä. Olen yhä hoikka ja aika siro, joten viihsmdyn sen kaltaisissa vaatteissa. Yritin välillä muitakin tyylejä mutta huomaan palanneeni tähän taas takaisin.

Vierailija
213/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa välttää tätiytyminen: mies on 10- 15 vuotta nuorempi. Suosittelen.

Vierailija
214/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on tajuta, että voit pukeutua miten haluat, tehdä mitä huvittaa ja unohtaa koko ikäkysymyksen. Kunhan elät ihmisiksi, et loukkaa muita ja peilikuvasi miellyttää itseäsi sen verran, että kehtaat mennä ovesta ulos. Pysy kunnossa, älä tee velkaa, mene klubille, mene mökille, mene Berliiniin, ota oppia nuorempien hyvistä ideoista ja trendeistä, pidä muistissa vanhempien järkevät opetukset. Siinäpä niitä. Hauskaa tätielämää ja hyvää uutta vuotta :)

Vierailija
215/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku, älä ala käyttämään tunikoja, mustia leveitä kangashousuja, Kuomia. Älä pidä lyhyttä hiusmallia, hanki muitakin mielenkiinnonkohteita kuin perheesi (älä anna lasten jyrätä auktoriteettiasi), älä pidä raskaan näköisiä rillejä.

Vierailija
216/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalle sopii pitkä tukka, varsinkaan, jos se ei ole paksu, kiiltävä ja kauniin värinen. Lisäksi se "vetää" kasvoja alaspäin. Mutta, jos itse tykkää, niin mikä ettei

Vierailija
217/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 20+ -vuotiaana:

- 6 krt vuodessa kampaajakäynti

- meikkasin päivittäin

- 1-2 krt vuodessa kosmetologikäynti

- kuntosalilla 5krt viikossa

- kiertelin vaatekaupoissa lähes päivittäin, ostin viikossa 1-2 vaatekappaletta.

Minä 40+ -vuotiaana:

- 2krt vuodessa kampaajakäynti

- en meikkaa

- kosmetologilla viimeksi v.2011

- kuntosalilla viimeksi vionna 2015

- ostan pari kertaa vuodessa alesta jotain sovittamatta

Minä 20+ -vuotiaana:

- kampaajakäynti silloin kun oli varaa, värjäsin hiukset itse

- meikkasin hillitysti

- ei kosmetologikäyntejä (mihin niitä tarvitsee?)

- ei kuntosalia, sen sijaan paljon ulkoilua ja reipasta liikkumista luonnossa

- ostin uusia vaatteita kun siihen oli varaa, tykkäsin käydä vaatekaupoissa

Minä 40+ -vuotiaana:

- kampaajakäynti joka 3. kuukausi (väri+leikkaus)

- meikkaan hillitysti

- ei kosmetelogikäyntejä (mihin niitä edelleenkään tarvitsee?)

- ei kuntosalia, sen sijaan paljon ulkoilua koiran kanssa ja reipasta liikkumista luonnossa

- ostan uusia vaatteita kuukausittain, koska minulla on siihen varaa, tilaan enimmäkseen netistä nykyään

En tiedä, mielestäni olisi kamalaa jo tässä iässä lakata olemasta naisellinen nainen. Luulen, että ehdin tätiytyä ja mummoutua sitten joskus. Nykyään minulla on myös taloudellisesti mahdollista tehdä paljon sellaista, mikä parikymppisenä ei olisi onnistunut. 

Vierailija
218/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätityyli on näköjään paras tapa saada olla rauhassa miehiltä. Yes! Kiitos tästä vinkistä

Vierailija
219/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätiyden väistämättömyys kirjoitti:

Myrkytä kaikki veljesi ja sisaresi niin he eivät sitten saa,eivätkä tee  yhtään lasta.

Sillä ainoastaan vältyt virallisesti olemasta sitten täti kellekään sisarustesi lapsosista. 

Taidettiin puhua tätimäisyydestä.

Onko se sitten jotain, vielä  enemmän 'tätimäistä' kuin se  virallisesti tädiksi tuleminen ?

Vai onko se yksinkertaisesti vain 'aikuista naiseutta' eli naisen aikusuutta se mitä sillä pelottavalla 'tätimäisyydellä ' tarkoitat ?

(jos jotain käsitettä halutaan tarkastella, on se ensin kyseenalaistettava. )

Minusta vieraan ihmisen 'tädiksi' nimittäminen puheessa on joka tapauksessa ja olkoon edelleenkin vain  ja pelkästään lasten erivapaus ja oikeus. (eli =aikuisille sallittua vain huumorimielellä ,leikkisästi ja sopivissa paikoissa)

Vierailija
220/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset on osalle sula mahdottomuus. Hormonien vähentyminen voi ohentaa hiukset olemattomiin.

Eikä farkut ja hupparit ole erityisen tyylikkäitä teini-iän jälkeen.

Mitä niillä pitkillä karvoilla tekee sillä ne tukkivat pesukoneen ja viemärit. Tykkään huppareista kun tuulisella säällä saa vetää päähänsä ja niskat suojaan. En osta mitään takkeja joissa ei ole huppua ja pakkasilla voi vetää vielä hatun päälle. Tykkään kerrospukeutumisesta ja veluuri huppareista joidenka hupuista saa lisälämpöä päähän säiden vaihdellessa. Tyylikkyydestä en välitä enään yli viiskymppisenä ja ihan samantekevää mitä muut ajattelevat. Baskerista en ole tykännyt sillä niskat palelevat ja inhoan jotain kamalia kaulahuovi kääreitä kaulassa kun on lyhyt kaula ja ne näyttävät kamalilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän