Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää "tätiytyminen"?

Vierailija
26.12.2019 |

Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?

Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".

Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.

Kommentit (751)

Vierailija
181/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiku, pidä paino kurissa, pidä hiukset vähintään puolipitkinä ja hoida niitä hyvin, pidä kädet ja kynnet hyvässä kunnossa, pysy kiinnostuneena asioista, älä tupakoi, pidä alkoholi minimissä ja pidä seksihaluja yllä itsellesi sopivalla konstilla, HYMYILE.

Omista koko elämäsi miesten miellyttämiselle. Älä ajattele itse, kysy miehiltä.

Kyllä on yhä Suomi surullinen paikka.

Mitä ihmettä? Olen itse 40+ sinkku täysin omasta tahdostani, mutta haluan olla normipainoinen ja harrastan liikuntaa. Samoin pidän hiukseni just sen pituisina kuin itse haluan ja nyt tykkään niistä pitkinä. Viis siitä miellyttääkö se muita. En tupakoi ja alkoholiakin välttelen ihan itseni takia.

Jotenkin surullista, että itsestään ei voisi pitää huolta ihan vain itsensä takia vaan ainoa mikä "saa" motivoida naista terveellisiin elämäntapoihin on mies ja miehen mielipiteet. Tai että itsestä ja omasta terveydestä huolehtiminen on jokin rangaistus.

Vierailija
182/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummuttaminen= lapsenlapsista lässytys tai niiden toivominen.

Kenenkään ei pidä tehdä lapsia siksi,että joku sairas hautoo niitä miehen korvikkeena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vaikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.

Minkä ikäinen olet? Vaihdevuosien aikana kiinnostus miehiin saattaa innokkaammillakin lopahtaa. Ei seksi sentään mikään nuoruuden eliksiiri ole vaikka jotkut niin luulevatkin.

Voi hyvänen aika! Progynova käyttöön ja vaihdevuodet on vain juttuja lehdissä! Seksi on ihanaa ja yli 30- vuorinen parisuhde kukoistaa 😊

Esteogeenilisätuhero? Vain seksin ”maistumisen” vuoksi?

Voi ihmistä.

Ei( vain? )Seksin vuoksi. Myös yöunien, mielialan yms.vuoksi. Mutta jos mielummin pihtaat, olet ilman nautintoa ja ajat miehesi vieraisiin, niiin eihän se minua haittaa. Saat pitää myös unettomuutesi, pahantuulisuutesi ja hikoilusi. Minä en niitä kaipaa.

Vierailija
184/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnin ottaa kaikki tätit kun täyttävät 50 ja ovat niin nuorekkaita että naurattaa.

Vierailija
185/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.

Minkä ikäinen olet? Vaihdevuosien aikana kiinnostus miehiin saattaa innokkaammillakin lopahtaa. Ei seksi sentään mikään nuoruuden eliksiiri ole vaikka jotkut niin luulevatkin.

Kyllä, juuri näin. Niillä keillä vaihdevuosi latistaa libidon tapahtuu tämä tätiytyminen. Hormonit vaikuttavat kaikkeen. Joillakin libido säilyy, en tiedä miksi, ja heillä pysyy tietty vilkkaus ja nuorekkuus. Varmaan perintötekijöissä tämäkin. Kehno kumppani/parisuhde saattaa vaikuttaa myös.

Tämä on niin nähtävissä miehillä, mutta miehet eivät sitä vaan suostu myöntämään: keskivartalo pönäköityy, hiukset lähtee, ei seiso tai haluta, ollaan vihaisia.

Meillä on töissä tämmöisiä setäikään tulleita miehiä, ja kaikilla samat "oireet". Miksi ette miehet tee asialle jotain? Monelta avioeroltakin säästeyttäisiin, jos vain kävisitte testauttamasa hormoninne ja hakisitte sitä korvaushoitoa..

Vierailija
186/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtistukka kirjoitti:

Tatuoinnin ottaa kaikki tätit kun täyttävät 50 ja ovat niin nuorekkaita että naurattaa.

Kyllä niitä hankkii kaikenikäiset ja yleensä se viisikymppisenä hankittu ei ole se eka.

Vierailija
187/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että se kumpiaa ”korvien välistä”. Ihminen voi olla tätimäinen, vaikka kuinka olisi shokkivärjätty tukka tms.

Vierailija
188/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, kunhan on itse tyytyväinen? Monella kuitenkin "täti-iässä" kuluttava elämä, ruuhkavuodet just takana ja itsestä huolehtiminen unohtunut kun on ollut niin paljon muuta pakollista + elämässä ehtinyt olla ehkä isompiakin murheita jo.

Kaikki ei välitä ulkonäöstään eikä tarvikaan. Toiset taas ovat tosi hyvin säilyneitä omasta mielestään vaikka objektiivinen totuus on toinen. Vaikka keneltä sekään on jotain pois jos joku niin itsestään luulee?

Sitä en ymmärrä, miksi monilla naisilla on tämä tarve nokkia toisiaan? 

Vierailija
189/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin ole huomannut että siinä viiskymppisenä moni tätiytyy. Työkaverini esimerkiksi. Lyhyt tukka, mahdollisesti permanentti. Sellaiset suorakaiteen muotoiset lasit (mitkä ei muuten sovi KENELLEKÄÄN), telttamsllidet raitapaidat/muut printtipaidat jollain ihme lentävillä lauseilla/kukkien kuvilla. Vyötärölihavuus. Terveyskengät. Telttamalliset toppatakit. Monilla iisilläni (38) on tosi paljon jotain niitä hemmetin kalliita jumalattoman isokuvioisia printtitunikoja yhdistettyinä legginseihin. Ihan hirveitä mielestäni. En koskaan kiskoisi moisia päälleni. Mukavia ehkä mutta ihan tolkuttoman mummomaisia.

Vielä kerran. Täti-sana viittaa vanhempaan naishenkilön, joka ei vielä ole ”mummo”. Onko ihme, että siinä viisikymppisinä moni tätiytyy? Milloin sitten tätiytyä jos ei silloinkaan saa, tai mitä muuta siinä oikein pitäisi tehdä? Pitäisikö muuttua suoraan tytöstä mummoksi vai miten tämä menee? Vai onko vanheneminen jotenkin kiellettyä?

Entäpä mummot sitten, kysytään nyt sekin kun tuossa mummomaisia vaatteitakin jo haukuttiin? Miten kirjoittaja itse aikoo suorittaa ikävuodet 75-, jos ei saa olla mummo? Saparot päässä pitkätukkaisena tyttöillen?

Tädit ja mummot kunniaan! Ihminen vanhenee (jos hyvin käy) ja se on ihan sallittua!

Vierailija
190/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtistukka kirjoitti:

Joo-o. Se on tämä setämies, jonka mielestä tatuointi laskee naisen arvoa....tästä on jauhettu monessa ketjussa

Montako kamelia vähemmän se tatuoitu nainen maksaa?

Vierailija
191/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet katso vanhoja naisia niskat nyrjähtäen enään niin ihan sama se miltä näyttää. Jos joku mies haluaa ruualaittajan, huushollin ja itsensä huolehtijan niin silloin kelpaa kuka tahansa vanha harakka. Mitä järkeä edes alkaa rahaa uhraamaan johonkin ulkonäköön vanhana. Vanhalle miehelle riittä kun nainen on hyvä kokki, taloudenhoitaja ja antaa sen paljon levätä. Kokkitaitojeni takia minua ei ole vielä nuorempaan vaihdettu ;D

Vierailija
192/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtistukka kirjoitti:

Väärässä olet! Olen reilusti yli 50- vuotias täydellinen täti.Mutta ei yhtään tatuointia.

Vierailija
193/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmasti tarkoittamasi täti. Pukeudun juuri niinkuin itse huvittaa, vaatteisiin joista tykkään, mukavantuntuisiin ja omasta mielestäni kivan näköisiin kenkiin. Hiuksia en välitä värjätä vaikka muutama harmaakin näkyy jo. Minulla itselläni on hyvä olla näin ja muiden mielipide ei kiinnosta vähääkään saati että alkaisin muuttamaan ulkoasuani miellyttääkseni jotakuta muuta.

Ikää 46.

Täällä toinen samanlainen, joka ei kykene kuivien silmien vuoksi käyttämään enää piilolinssejä. Siksi otan kaiken ilon irti silmälaseista koska joudun joka tapauksessa hankkimaan ne kaksitehoina ikänäön vuoksi.

Jotkut vaikuttavat kammoavan neutraaleista poikkeavia silmälasinkehyksiä yli neljäkymppisillä naisilla.

Ja joku neuvoi ettei pitäisi käyttää kulmikkaita laseja. Ne kylläkin sopii mun kasvonpiirteille. Näytän pyöreissä silmälasimalleissa ihan mielisairaalasta karanneelta.

Erilaisille kasvoille sopii erin malliset lasit. Ehkä enemmänkin tuon kommentoijan olisi pitänyt puhua silmälasien päivittämisestä. Neliskulmaisistakin laseista on tullut uusia malleja, jotka keventävät ilmettä. Esim. 2000-luvun alussa oli hyvin raskaita ja kapeita neliskulmaisia laseja. Monilla kiikkuu samat lasit edelleen, mikä voi tehdä vanhanaikaisen näköiseksi. Eli samalla lailla silmälasityyliä kuin muutakin tyyliä voi joutua päivittämään, ettei näytä menneeseen aikaan jämähtäneeltä. 

Tämä täti ei kyllä näe 2000-luvun alun laseilla mitään. Optikolle menee yli tuhat euroa kevyesti uusia laseja hankkiessa.

Vierailija
194/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vaikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika! Progynova käyttöön ja vaihdevuodet on vain juttuja lehdissä! Seksi on ihanaa ja yli 30- vuorinen parisuhde kukoistaa 😊

Esteogeenilisätuhero? Vain seksin ”maistumisen” vuoksi?

Voi ihmistä.

Ei( vain? )Seksin vuoksi. Myös yöunien, mielialan yms.vuoksi. Mutta jos mielummin pihtaat, olet ilman nautintoa ja ajat miehesi vieraisiin, niiin eihän se minua haittaa. Saat pitää myös unettomuutesi, pahantuulisuutesi ja hikoilusi. Minä en niitä kaipaa.

Älä nyt loukkaannu mutta ei mulla ole kovin kummosia vaihtarivaivoja. Hikoilukin jäi pois kun lopetin kahvin ja mausteet. Nukun aika hyvin ja olen iloinen ja touhukas. Miehellekin sanoin just eilen, että jos ei tän kummempia vaivoja tule, niin ihan hyvin tästä selviää.

Vierailija
195/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota tätiöinteja, pysy hoikkana ja kasvata pitkät hiukset.

Vierailija
196/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtistukka kirjoitti:

Joo-o. Se on tämä setämies, jonka mielestä tatuointi laskee naisen arvoa....tästä on jauhettu monessa ketjussa

Montako kamelia vähemmän se tatuoitu nainen maksaa?

Sille nainen on ainoastaan max 25- vuotias, isotissinen, hoikka ja pitkähiuksinen , hillitysti meikkaava ja naisellisesti pukeutuva tatuoimaton nainen, joten tämän ketjun nämä " miten estät tätiytymisen" - kommentit tulee tämän Urpon suusta

Vierailija
197/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tätiys = seksittömyys?

Voi kai "tädilläkin" olla hyvä seksielämä vaikkei näyttäisi ja toimisi kuin 25-vuotias.

Kyllä kypsä nainen ainakin itseäni ilahduttaa monin tavoin, myös aistillisena, itsensä tuntevana sänkykumppanina.

Arvostan itseäni vanhempia naisia, osaatte olla Naisia ihan omana itsenänne.

M37

Vierailija
198/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣

No niin, Enkös minä näin sanonut tuossa äsken. Sama geijo ja sama sanoma, mikä on ketjusta toiseen.

Eli tätimäisyys on tämän palsta- geijon mielestä tatuoitu, kananpersetukkainen sidukkavalas

Vierailija
199/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitappa Ùli tänne oma kuvasi, niin me voidaan arvioida, että miten setämäinen sinä olet. Ikäsi puolesta toki jo olet setämies, mutta mites tuo ulkonäkösi ja tyylisi?

Vierailija
200/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämies:

Vinkuu ja ulisee av- palstalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan