Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää "tätiytyminen"?

Vierailija
26.12.2019 |

Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?

Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".

Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.

Kommentit (751)

Vierailija
161/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginssit ja legginsseiltä näyttävät farkut ovat oiva vaate ja käytännöllinen ja eivät vanhenna ketään. Parempi vaihtoehto kuin joku tätityylinen jakkupuku, tai kukkamekko- vanhentaa kaikkia. Värikäs yläosa on hyvä

Ihme mielipiteitä täällä, että joku korujen käyttö ja pitkät hiukset muka olisi "nuorekasta" ja legginssit ja tunika tätityyliä. Legginssejä käyttää kaikki, ikään katsomatta, ja tiukka makkarankuori ei sovi kenellekkään.

Vierailija
162/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiedä. Itse oon 36 ja mun kaveripiiri noin 34-45 vuotiaita, eikä kukaan meistä oo kovin tätimäinen. Kaikilla kauniit, nuorekkaat mutta ei teinit vaatteet, kaunis hiustyyli ja kaunis meikki. Just katsoin kuvaa kun oltiin tyttöporukalla oltu juhlimassa, ja mielestäni kaikki meistä näyttää paremmilta kuin mitä oltiin parikymppisenä. Kaikilla kauniit, pitkät hiukset, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet ja korut. Kaikki löytäneet oman tyylinsä.

Tiedän kyllä myös näitä tätejä, eli yleensä jotkut legginsit, värikäs trikootunika, lyhyehköt hiukset ja vähän ylipainoa. Tai toinen ääripää on jotkut kulahtaneet verkkarit, miehen työtakki ja turvakengät. Crocsit kesällä ehkä kaikista pahin ja jotkut caprihousut.

Ai että kun tämän yhden palsta- Jonnen tyylin tunnistaa ihan missä ketjussa vaan🤣

Kylläpä vain. Aina täällä mollaamassa. Ei puutu kuin siiderivala* ja se kananpersetukka. 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiedä. Itse oon 36 ja mun kaveripiiri noin 34-45 vuotiaita, eikä kukaan meistä oo kovin tätimäinen. Kaikilla kauniit, nuorekkaat mutta ei teinit vaatteet, kaunis hiustyyli ja kaunis meikki. Just katsoin kuvaa kun oltiin tyttöporukalla oltu juhlimassa, ja mielestäni kaikki meistä näyttää paremmilta kuin mitä oltiin parikymppisenä. Kaikilla kauniit, pitkät hiukset, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet ja korut. Kaikki löytäneet oman tyylinsä.

Tiedän kyllä myös näitä tätejä, eli yleensä jotkut legginsit, värikäs trikootunika, lyhyehköt hiukset ja vähän ylipainoa. Tai toinen ääripää on jotkut kulahtaneet verkkarit, miehen työtakki ja turvakengät. Crocsit kesällä ehkä kaikista pahin ja jotkut caprihousut.

No miten kävisi, jos joku sun kavereista päättäisikin ottaa rennosti ja pukeutuisikin verkkareihin tai tunikaan,  ja ehkä jopa niihin kammottaviin crocseihin? Heivaisitko heti ystäväporukasta pois, kun ei hän olekaan enää yhtä "kaunis" kuin te muut? Ei näytä yhtä tyylikkäältä kuin te muut? Tai pikemminkin ei vain yksinkertaisesti näytä samanlaiselta kuin te muut?

Varmaan vähintäänkin leikkaisit jälkikäteen yhteisistä valokuvista pois, kun et kehtaa näyttää, että tuollainen caprihousuinen tätihenkilö liikkui samassa porukassa? Eihän teidän ystäväpiirissä näytetä hyväksyvän lainkaan yksilöllisyyttä, kun noin tarkkaan sanelet, millainen ulkonäkö ja tyyli on karsea ja millainen hyväksyttävä teidän yhtä tyylikkäiden, yhtä kauniiden, yhtä nätisti meikattujen ja yhtä pitkähiuksisten kaverusten porukkakuvassa. 

Vierailija
164/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 56-vuotiaana, leikkasin pitkät hiukset, polkkamittaan. Tulos oli järkytyttävä. Epätasainen. Työttömänä ei ole varaa kampaajaan. Näillä epätasaisilla ja itsevärjätyillä hiuksilla täytyy etsiä töitä. Meikkeihin ei ole varaa. Vaatteet vanhoja, kuluneita. Yritä siinä etsiä töitä.

Vierailija
165/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiku, pidä paino kurissa, pidä hiukset vähintään puolipitkinä ja hoida niitä hyvin, pidä kädet ja kynnet hyvässä kunnossa, pysy kiinnostuneena asioista, älä tupakoi, pidä alkoholi minimissä ja pidä seksihaluja yllä itsellesi sopivalla konstilla, HYMYILE.

Lukekaapa myös miehet tämä- sopii hyvin myös neuvoksi teille- miten voi yrittää ehkäistä setämieheksi muuttuminen

Joo siis miehille: käy parturissa, suihkussa ja hammaslääkärissä säännöllisesti, käytä deodoranttia, aja parta, köytä hyväntuoksuista partavettä, älä tupakoi, pidä alkoholi minimissä, älä jurnuta ja keskustele ja ole selvillä muustakin kuin urheilusta

Liiku säännöllisesti, syö terveellisesti, älä lösähdä, hyvä ryhti, pukeudu siististi, unohda lököfarkut ja sämpyläkengät. Ei tatuointeja, lävistyksiä ja muista hyvät käytlstavat

Vierailija
166/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vuosien mittaan alkaa kiinnostamaan ihan muut asiat kuin ulkonäkö, miehet, ja miesten miellyttäminen, tämä voi pinnallisesta nuoresta tuntua kauhistukselta, mutta suurin osa niistäkin nuorista saattaa jo muutaman vuoden kuluttua hymähdellä omille vannomiselle, kuinka minusta ei ainakaan tule hui kauhistus tätiä tai setää

- hyväksyy vanhenemisen ja tätiytymisenkin osana elämän kiertokulkua, ei nosta enää nuoruutta ja nuorekkuutta ylimmäksi mahdolliseksi olomuodoksi, josta olisi kynsin hampain pidettävä väkisin kiinni

- varsinkin kauniille naisille tätiytyminen on myös suuri helpotus ja jopa ensimmäinen vapauden tunteen tuova tila - häiritsevät lähentelyt nimittäin loppuvat lähes kokonaan - se on autuus

Vierailija
167/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten kävisi, jos joku sun kavereista päättäisikin ottaa rennosti ja pukeutuisikin verkkareihin tai tunikaan,  ja ehkä jopa niihin kammottaviin crocseihin? Heivaisitko heti ystäväporukasta pois, kun ei hän olekaan enää yhtä "kaunis" kuin te muut? Ei näytä yhtä tyylikkäältä kuin te muut? Tai pikemminkin ei vain yksinkertaisesti näytä samanlaiselta kuin te muut?

Varmaan vähintäänkin leikkaisit jälkikäteen yhteisistä valokuvista pois, kun et kehtaa näyttää, että tuollainen caprihousuinen tätihenkilö liikkui samassa porukassa? Eihän teidän ystäväpiirissä näytetä hyväksyvän lainkaan yksilöllisyyttä, kun noin tarkkaan sanelet, millainen ulkonäkö ja tyyli on karsea ja millainen hyväksyttävä teidän yhtä tyylikkäiden, yhtä kauniiden, yhtä nätisti meikattujen ja yhtä pitkähiuksisten kaverusten porukkakuvassa. 

No ei ne caprihousut ja crocksi ole sen kamalammat kuin soomi- miesten reisitaskushortsit, t-paita ja urheilusandaalit. Että hyvin sopii joukkoon.

Vierailija
168/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä on hyvä tapa päästä eroon vttumaisista ämmistä ja palsta- ùlliksistä, eli pukeutuu capreihin, marimekon t- paitaan hmja crockseihin-toimii molempiin. 👍

Vierailija
169/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätilista:

-silmälasit

-mukavat kengät

-kaulaliina/ tuubihuivi

-lyhyet hiukset/punainen tai musta hiusväri

-vkonloppu viini

-leipominen

-tatuointi

-rivot jutut (ketä kiinnostaa)

-karaoke

-mummuttaminen

-katumaasturi

Näitä aioin välttää parikymppisenä ja pitää vielä nelikymppisenä.

Vierailija
170/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään: lauma kanamaisia kavereita viinilasi kädessä.

Vierailija
171/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummott kirjoitti:

Tätilista:

-silmälasit

-mukavat kengät

-kaulaliina/ tuubihuivi

-vkonloppu viini

-leipominen

-tatuointi

-karaoke
-mummuttaminen

-katumaasturi

Mitä tarkoittaa "mummuttaminen"?

Ja sun lista on älytön. Eivät mitenkään liity ikään eikä sukupuoleen. 

Vierailija
172/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käkkäräpermanetti. Se on tätimäisyyden huipentuma, jota en koskaan tule ymmärtämään.

Ei sellaista ole enää kellään.

Paitsi kenties on jo ensi kesänä kaikilla sopuleilla, jos se sattuu olemaan taas muotia. Tiedä vaikka olisi jo heti tammikuussa..

Vierailija
173/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko he koskaan pukeutuneet mitenkään hyvin? Kyllä minulla on ainakin tietty pukeutumistaso pysynyt iästä huolimatta. Lisäksi kuntoilen ja teen kasvojumppaa päivittäin. 

Vierailija
174/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 20+ -vuotiaana:

- 6 krt vuodessa kampaajakäynti

- meikkasin päivittäin

- 1-2 krt vuodessa kosmetologikäynti

- kuntosalilla 5krt viikossa

- kiertelin vaatekaupoissa lähes päivittäin, ostin viikossa 1-2 vaatekappaletta.

Minä 40+ -vuotiaana:

- 2krt vuodessa kampaajakäynti

- en meikkaa

- kosmetologilla viimeksi v.2011

- kuntosalilla viimeksi vionna 2015

- ostan pari kertaa vuodessa alesta jotain sovittamatta

Vierailija
175/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mummott kirjoitti:

Tätilista:

-silmälasit-- olleet 12- vuotiaasta lähtien

-mukavat kengät-- en vaihda Converseja

-kaulaliina/ tuubihuivi- - Kuka haluaa vilustua ja Buff sen olla pitää

-lyhyet hiukset/punainen tai musta hiusväri-- punainen on mun oma väri, mitä sitä vaihtamaan

-vkonloppu viini-- ja viikolla saunaolout(IPA)

-leipominen-- itsetehty hapanjuuri ruisleipä....ah

-tatuointi-- hiha kohta valmis- new school

-rivot jutut (ketä kiinnostaa)-- älykkäät sellaiset on hyviä

-karaoke-- Finnhits ja Jaakko Teppo- sopivan retroa

-mummuttaminen-- nunnutan mieluummin

-katumaasturi-- jos Tesla tekee

Näin meillä

T. Hipsteri- täti

Vierailija
176/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen kansainvälisessä ympäristössä, ja täytyy sanoa että tätiytyminen tuntuu olevan nimenomaan suomalaisten naisten juttu. Joka tapauksessa suomalaiset keski-ikäiset ja vanhemmat naiset erottaa muista jo kaukaa, miesten kohdalla ero ei ole yhtä räikeä.

Puhun tässä nyt siis todella ronskisti yleistäen, eli kenenkään ei siis tarvitse vetää sitä "no ei kaikki/kyllä muutkin"-korttia esiin:

Keskiverto suomalainen 50+ nainen:

-ei meikkiä, koruja tai muuta ylimääräistä

-kohtalainen tai huomattava ylipaino

-mahdollisimman helppohoitoinen (lue: ei tarvitse kuin pestä) hiusmalli, eli ns. kananperse tai lyhyeksi kynitty "pojan tukka"

-bonarina ns. kouvolatukka, eli lyhyeksi kynitty, päältä pöyhitty shokkiväri-(esim violetti-musta)ilmestys. Näitä ei ikinä milloinkaan näe kuin suomalaisella, ainakin jos ikä yli 20v

-tylsät tai tyylittömät vaatteet, jotka luullakseni usein osaksi johtuvat ylipainosta

Keskiverto 50+ ulkomaalainen (esim. venäläinen, e-eurooppalainen, e-amerikkalainen, intialainen jne):

-meikkiä, kynnet laitettu, käyttää koruja

-lievä tai kohtalainen ylipaino

-laitettu tukka, malli voi olla lyhyt, mutta ei lähes ikinä kynitty miehen tukka

-tyylikkäät, ikäiselleen sopivat vaatteet. Ei pelätä käyttää muitakin värejä, kuin mustaa, valkoista tai beigeä. (Joskus myös karmivan tyylittömät, mutta ne heijastelevat lähinnä kantajansa outoa makua. Asu kuitenkin suunniteltu, eikä ensimmäinen käteensattuva t-paita.)

Ei vaatisi paljoakaan vaivaa tuo pieni laittautuminen, mutta ero on kuin yöllä ja päivällä. Eli onko tätiytymisen (ulkonäöstä puhuttaessa) perimmäinen syy laiskuus? Vai mielenkiinnon puute, häpeä ("ei vanha voi meikata" tmv), joku outo kansallinen mentaliteetti? Pelkääkö suomalainen nainen olla naisellinen?

Jos ei halua meikata eikä nähdä vaivaa ulkonäköönsä niin siitä vaan, ei se ihmisen arvoa alenna, tyylinsä kullakin. Mielenkiintoista kuitenkin, miten se on noin vahvasti sidoksissa juuri suomalaisuuteen.

Suomalaiset naiset ovat koulutettuja ja fiksuja, ja monilla on hyvä työura. Ei tarvitse epätoivoisesti yrittää miellyttää miehiä, koska parisuhde ei ole Suomessa elinkeino. Siksi suomalaisella naisella on enemmän vapauksia ulkonäkönsä suhteen kuin venäläisellä, jenkillä tai eteläeurooppalaisella naisella. Nuo ovat kaikki niitä kotirouvakulttuureita.

Vierailija
177/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mummott kirjoitti:

Tätilista:

-silmälasit-- olleet 12- vuotiaasta lähtien

-mukavat kengät-- en vaihda Converseja

-kaulaliina/ tuubihuivi- - Kuka haluaa vilustua ja Buff sen olla pitää

-lyhyet hiukset/punainen tai musta hiusväri-- punainen on mun oma väri, mitä sitä vaihtamaan

-vkonloppu viini-- ja viikolla saunaolout(IPA)

-leipominen-- itsetehty hapanjuuri ruisleipä....ah

-tatuointi-- hiha kohta valmis- new school

-rivot jutut (ketä kiinnostaa)-- älykkäät sellaiset on hyviä

-karaoke-- Finnhits ja Jaakko Teppo- sopivan retroa

-mummuttaminen-- nunnutan mieluummin

-katumaasturi-- jos Tesla tekee

Näin meillä

T. Hipsteri- täti

Joo, olet kyl ihan täys täti!

Vierailija
178/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginssit, villasukat ja crocksit mulla, pieruverkkarit, villasukat ja crocksi miehellä- näin me viikonlopun vietämme

T. Täti ja setä 32 ja 33 wee

Vierailija
179/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummott kirjoitti:

Tätilista:

-silmälasit

-mukavat kengät

-kaulaliina/ tuubihuivi

-vkonloppu viini

-leipominen

-tatuointi

-karaoke

-mummuttaminen

-katumaasturi

Mitä on mummuttaminen?

Vierailija
180/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatskat tätimäisyyttä...🤣🤣🤣🤣🤣Joo Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän