Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää "tätiytyminen"?

Vierailija
26.12.2019 |

Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?

Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".

Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.

Kommentit (751)

Vierailija
221/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonne ja asenne, hoikkana tai edes hoikahkona pysyminen. Urheilullisuus pelkkää plussaa, lisäksi huoliteltu olemus - pitkät hiukset, ei tätimäistä meikkiä tai vaatteita. Itse pukeudun ihan samalla tavalla kuin nuorempanakin eli farkkuihin, huppareihin, tennareihin jne. 

Pitkät hiukset on osalle sula mahdottomuus. Hormonien vähentyminen voi ohentaa hiukset olemattomiin.

Eikä farkut ja hupparit ole erityisen tyylikkäitä teini-iän jälkeen.

Sitä hormonia saa kyllä pilleristä...ja hiuksiin saa tuuhennuksia. Kysy niin kampaajasi kertoo.

Vierailija
222/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet katso vanhoja naisia niskat nyrjähtäen enään niin ihan sama se miltä näyttää. Jos joku mies haluaa ruualaittajan, huushollin ja itsensä huolehtijan niin silloin kelpaa kuka tahansa vanha harakka. Mitä järkeä edes alkaa rahaa uhraamaan johonkin ulkonäköön vanhana. Vanhalle miehelle riittä kun nainen on hyvä kokki, taloudenhoitaja ja antaa sen paljon levätä. Kokkitaitojeni takia minua ei ole vielä nuorempaan vaihdettu ;D

Ai kauheeta. Kohdusta hautaan- naisten tärkein elämäntehtäväkö on vaan miellyttää miestä, jotta pääsee jollekin kotiorjaksi. Joo, ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonne ja asenne, hoikkana tai edes hoikahkona pysyminen. Urheilullisuus pelkkää plussaa, lisäksi huoliteltu olemus - pitkät hiukset, ei tätimäistä meikkiä tai vaatteita. Itse pukeudun ihan samalla tavalla kuin nuorempanakin eli farkkuihin, huppareihin, tennareihin jne. 

Pitkät hiukset on osalle sula mahdottomuus. Hormonien vähentyminen voi ohentaa hiukset olemattomiin.

Sitä hormonia saa kyllä pilleristä...ja hiuksiin saa tuuhennuksia. Kysy niin kampaajasi kertoo.

Ja hormoneista voi saada mm aivoinfarktin...miksei ihmisellä saa olla hennot hiukset? Ne "vahvennukset" eli lisäkkeet ovat a,) wt- kamaa eli tosi mauttomia ja b) ojentajat hiuksia entisestään

Vierailija
224/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, mutta ei kiitos turhille hormoneille. Saa vielä rintasyövän kiusaksensa jos niitä liikaa napsii.

Vierailija
225/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan selvästi tätiytymässä :-) Ei kiinnosta enää myöhään valvominen, muoti tai uudet tekniset härpäkkeet. Sen sijaan kiinnostaa jooga, avantouinti ja neulominen.  Ystävyyssuhteet ovat vakiintuneet ja muuttuneet entistä tärkeimmiksi, kaikesta ei jaksa hikeentyä ja elintaso on noussut niin, että voi ostaa kashmere-neuleita ja pesettää auton vahauksella useita kertoja vuodessa.

Ihanaa!

N45

Vierailija
226/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen on pahin tätiloukku ns siideripöhö, vyötärö katoaa, rasva kertyy ylävartaloon ja niska paksunee, sellaiseen vartaloon on vaikea löytää vaatetta mikä näyttäisi ei tädille. Tuo on suomalaisten 40+ naisten tyyppivartalo, noita on paljon katukuvassa ja paljastaa äkkiä iän. Nykyisin tuota vartalotyyppiä näkee jo paljon nuoremmilla naisilla 30+, miltähän ne näyttävät 40+, sitä voi vain arvailla.

Vierailija
227/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni olen töissä tätiporukoiden parissa. Minusta tätiys on sellaista umpitylsää konkreettisuutta, puhutaan vaan kodinhoidosta neulomisesta, marjastuksesta, lapsenlapsista, puutarhanhoidosta, omista pienenpienistä ympyröistä. Ovat kuin klooneja.

Menevät ja matkailevatkaan tädit eivät pakosti ole sen parempia, alkon avulla repäiseminen valitettavan yleistä vauhtitädeillä.

Joskus on joukossa joku kiinnostava henkilö, he pohtivat asioita monilta kannoilta, kertovat kiinnostavia juttuja, ovat kiinnostuneita maailmasta ja muista, ajattelevat boksin ulkopuolelta.

Veikkaan että miehissä ei sen enemmän kiinnostavia ihmisiä.

Vierailija
228/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei täditytä yhtään. En leivo, en kokkaa, en kudo, enkä moppaa. Valvon myöhään, ostan sukkakorkkareita ja tekisi mieli kokeilla irtoripsiäkin. Ne jäi nuorena testaamatta.

Pidin pitkään ballerinoja yms. mutta nyt haluan taas korkkareita. Hassua.

Vierailija
229/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäni olen töissä tätiporukoiden parissa. Minusta tätiys on sellaista umpitylsää konkreettisuutta, puhutaan vaan kodinhoidosta neulomisesta, marjastuksesta, lapsenlapsista, puutarhanhoidosta, omista pienenpienistä ympyröistä. Ovat kuin klooneja.

Menevät ja matkailevatkaan tädit eivät pakosti ole sen parempia, alkon avulla repäiseminen valitettavan yleistä vauhtitädeillä.

Joskus on joukossa joku kiinnostava henkilö, he pohtivat asioita monilta kannoilta, kertovat kiinnostavia juttuja, ovat kiinnostuneita maailmasta ja muista, ajattelevat boksin ulkopuolelta.

Veikkaan että miehissä ei sen enemmän kiinnostavia ihmisiä.

Konkreettisuus on semmoista martta-naisellisuutta. Ammatteina assari, projektikoordinaattori tai hoitaja, ehkä opettaja. Se on pysyvä persoonallisuuden piirre eikä ikäkysymys. Miehillä konkreettiset tyypit päätyvät insinööreiksi tai huoltoyhtiöihin, joskus ICT- hommiin. Mutta joo, itse enemmän idealistina ja todella epäkonkreettisena pohtijana rasitun näistä touhukkaista taapertajista.

Vierailija
230/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten farkut ja huppari ei muka voisi sopia enää teini-iän jälkeen, perusteluja kiitos.

Vierailija
231/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätiyskin on taitolaji.

Vierailija
232/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten farkut ja huppari ei muka voisi sopia enää teini-iän jälkeen, perusteluja kiitos.

No ne on vähän teinix.

Farkkujahan monet pitää mutta huppariin ja just converseihin yhdistettyinä aika epätoivoisen teinix iäkkäämmällä.

Eikö olis mitään muita rentoja vaihtoehtoja?

Vierailija
233/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne on vähän teinix.

Farkkujahan monet pitää mutta huppariin ja just converseihin yhdistettyinä aika epätoivoisen teinix iäkkäämmällä.

Adidakset tai Niket?

Vierailija
234/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista vanhentaa eniten saman ikäinen tai vanhempi mies. Vaihtakaa nuorempaan, niin jo alkaa muijakin nuorena.

Vierailija
235/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne on vähän teinix.

Ihanaa. Olen yli 50 ja pidän Connuja nyt ja aina, paitsi juhliin laitan hopeanväriset puput.

Vierailija
236/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on tätiydessä? Olen täydy ja kivaa on.

Vierailija
237/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätityyli on näköjään paras tapa saada olla rauhassa miehiltä. Yes! Kiitos tästä vinkistä

Et tarvitse edes uutta tyyliä, se riittää kun lihot sen verran että olet painoindeksiltäsi 28-30.

Vierailija
238/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pysyt erossa caprihousuista, Nanson tunikoista ja lyhyestä hiusmallista, olet täti-vapaa. Käytä huulipunaa. Älä myöskään hanki vararengasta vartaloosi, terveyssandaaleita, lävistystä tai nilkkaketjua. Pysy erossa Iskelmä festivaaleista, cittarin keinonahkalaukuista ja Lauri Tähkästä. Älä paheksu, loukkaannu tai välitä mitä toiset sanovat tai tekevät tai ovat tekemättä tai sanomatta.

Vierailija
239/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta tulee tätinainen aivan samalla tavalla kuin miehistäkin tulee setämiehiä. Kannattaa vain hyväksyä tämä osaksi elämän kiertokulkua.

Ei ole pakko hyväksyä. Luulen että osittain ihmisistä tulee noita tätejä ryhmäpaineen vaikutuksesta. Suomessa on tiukassa säännöt, mitä saa tehdä minkäkin ikäisenä. Siksi naiset (ja miehet) jotka ovat kovin alttiita muiden mielipiteille ja miellyttämiselle, rupeavat pukeutumaan ja käyttäytymään ikänsä edellyttämällä tavalla että kelpaavat muille, vaikka eivät itse haluaisi olla tätejä/setiä?

Tämä ryhmäpaine pätee erityisesti landella ja harrastuksetkin siellä ovat marttakerhotarjontaa. Helsingissä voi valita seuransa paremmin oma mieltymyksen mukaan eikä tarvitse minkään ryhmäpaineen mukana kulkea. Tätimäisyys on enemmän pään sisällä oleva juttu kuin ulkoinen olemus.

Vierailija
240/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne on vähän teinix.

Adidakset tai Niket?

Ei kun keltaiset Hai-saappaat! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän