Miten välttää "tätiytyminen"?
Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?
Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".
Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.
Kommentit (751)
Kyllä minusta liittyy lähes yksinomaan painoon. Lyhyet hiukset myös korostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite en ainakaan vielä oo tätiytyny. Oon 40v, mutta meen heittämällä kolmekymppisestä.
En juurikaan oo muuttunu 20vuoteen. Oon suunnilleen saman kokonen, en käytä tätivaatteita ja elämän asennekkin on samaa luokkaa 😃Kaverit on lähes kaikki 10vuotta nuorempia ja kai sekin osaltaan pitää nuorekkaassa elämässä kiinni.
Aika moni nelikymppinen sanoo näyttävänsä kymmenen vuotta nuoremmalta. En tunne yhtäkään joka oikeasti näyttäisi.
Minä olen muutamaa vuotta vaille 30 ja marraskuussa 2019 minua luultiin juuri täysi-ikäistyneeksi töissä. Kun kerroin ikäni, oli tämä henkilö ihan että mitäh, oikeastiko... :D :O ja odotti että sanoisin vitsailleeni.
Samassa työpaikassa yksi teinityttö-tettiläinen kysyi snäppiäni ja instaani. Kävin vessassa ja sinä aikana hoksasin, että hän kuvittelee minut ihan vain aavistuksen itseään vanhemmaksi. Ei kukaan kysele snäppejä jos tietää, että toinen on lähellä kolmeakymmentä. No kysyin sitten että onko hän tietoinen iästäni, ei ollut. Kerrottuani sen oli tettityttö ihan ällikällä lyöty ja sanoi moneen kertaan, ettei pysty uskoa todeksi😝😝 että vähän vaikeaa kuvitella, että itse näyttäisin yhtäkkiä nelikymppisenä ikäiseltäni.
Niin minäkin luulin, mutta nelikymppisenä muutos yleensä tapahtuu. Kolmevitosena menin vielä kymmenen vuotta nuoremmasta. Sitten naama jotenkin valahti ja tuli silmäpussit. Nyt näytän ikäisiltäni. N42
Kun harrastaa aktiivisesti liikuntaa niin pysyy kroppa hyvässä kunnossa, mieli vireänä ja libidokin kunnossa. Nuo kaikki alkaa iän myötä rupsahtaa, jos ei urheile ja pidä huolta kropasta. Nuorena kaikki on suht hyvässä kunnossa, mutta vanhempana se vaatii jo työtä kun ilman liikuntaa alkaa lihaksetkin surkastua. Lihas ja rasvakudos vaikuttavat myös mm. Hormonitoimintaan, joka taas puolestaan vaikuttaa ihmisen mielialaan.
Toinen on nuorekas mieli, kun pysyy iloluontoisena, leikkimielisenä ja avoimena eikä anna itsensä kyynistyä. Niin sitä pysyy nuorekkaana ja viehättävänä myös persoonansa puolesta.
Joidenki mielestä se on kai ruumiinrakenne ja päsmäröivä asenne. Mulla on leveä lantio, vahvat jalat ja olen aika tomera, tämän vuoks vissii mua on joskus täditelty jo 20v,vaikka olin muuten super nuoren näköinen ja oloinen ja raikas 😂😂😂😂
Ap on just tollanen ärsyttävä ihmettelijä tai ällistelijä. Siis tyyliin miksi KAIKKI 45v näyttää tädiltä”.
No mä en näytä. On pitkät hiukset, sporttinen kroppa, tyylikäs klassinen pukeutuminen.
Mutta aivan yhtä ookoo olisi jos näyttäisin tädiltä. Voisin hyvin leikata ”kananpersetukan” tai teettää ”lampaanperse-permiksen” ja pukeutia hemulitunikaan, enkä silti olisi mitenkään vähemmän arvokas ihmisenä.
Itseä aina ärsyttää nää ällistelijät ja ihmettelijät. Sanonpa vaan että odotas ap sitä kun itse olet 45 ja ällistele ja ihmettele sitten itseäsi.
Nuoret on niin typeriä siinä että he luulee että vain nuoruus on arvokasta ja kaikki haluaa olla nuoria. Newsflash: ei halua. Mä olen ikionnellinen täti-iässä, hyvätuloinen arvostettu johtaja. En todellakaan vaihtaisi nuoruuteen takas.
Ajattelin ehdottaa esim. laskoshameita, siis sellaisia jotka ei yllä ihan polviin asti, mutta 38v iässä voi olla aika karun näköistä että ei kannata kanssaihmisiä ajatellen pitää. Tuossa iässä sitä vain tahtoo olla täti luonnostaan jos ei ole aasialaista verta.
Kyllä se suurin tätiyttäjä on pyylevyys.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ehdottaa esim. laskoshameita, siis sellaisia jotka ei yllä ihan polviin asti, mutta 38v iässä voi olla aika karun näköistä että ei kannata kanssaihmisiä ajatellen pitää. Tuossa iässä sitä vain tahtoo olla täti luonnostaan jos ei ole aasialaista verta.
No kyllä minä olen tuollaisia töissä käyttänyt, eikä kukaan ole uskaltanut niistä yskähtää. Tosin jalat on vielä hyvässä kuosissa, enkä ole ylipainoinen. Se ei tosin estä minua näyttämästä tädiltä. Persoonani on täti, ollut jo 18- vuotiaasta asti. Vaikka harrastan moottoripyöräilyä mieheni kanssa ja ostan kaikki vaatteeni kirpparilta ja lempikenkäni ovat bootsit, olen silti tätimäinen. So be it.
Tätiytymisen välttää:
-olemalla max. 45-vuotias ystävällinen ja positiivinen, muttei epäaidon tai ärsyttävän, pukeutuminen neutraalia, BMI 18-24
Tätipisteet tulee näistä: (ja/tai, kaikkien kohtien ei tarvitse osua)
-jos on lihava, BMI 25 ja enemmän
-laulamalla karaokea
-olemalla ärhäkkä ja nyrpeä
-vaatteissa isot kukkakuviot
-telttapukeutuminen
-ihan lyhyet hiukset max leukarajaan
-huono fyysinen kunto
-huono ryhti
-vanha nahkatakki aitoa nahkaa
-paksu niska, erottuvat mahamakkarat, kaksoisleuka
-isot räikeät tatuoinnit
-kärähtänyt terassirusketus
-se että kypsyy liikaa tai ei tunnu kypsyvän ollenkaan
Miten monta pistettä saat?
Minulla loppuivat menkat kertalaakista. Muutuin viluiseksi ja yöunien lisäksi nukun päiväunet. Jatkuvan viluisuuden ja sopivien aluskerrastojen hankkimisen sijasta ottaisin mieluummin hikoilun. Ei ole kivaa kun käsiä palelee sisällä illalla kun lukee ennen nukkumaanmenoa. Pitää kai ostaa puuvillaisia siivoushanskoja sisähanskoiksi?[/quote]
Oletko käynyt kilpirauhaskokeessa? Tuon on vajiksen oire ja kyseinen sairaus on eritäin yleinen suomessa.
Tatskatut nimenomaan on niitä henkilöitä jotka on jääneet nuoruuteensa jumiin ja luulevat että se nuorentaa. Kaikki tatskatut joita tiedän (mun kaverit), kuvittelevat sotivansa tavallisuutta ja tylsyyttä vastaan 😅 he ovat nimenomaan juuri jääneet kiinni johonkin vanhaan aikaan 🙈🙈🙈
Aika usein tatuoidut ovat kiinnostuneet fiftari lookista, old schoolista, vanhasta rokista ja kapinallisuudesta. Asenteena teinimäinen kapinallisuus on noloa aikuisikäiselle.
Sehän vasta noloa on kun yritetään olla jotain mitä ei olla 🤦🏼♀️ ”minulla on tämä tatuointi joka oli cool silloin 30 vuotta sitten” 😅 nuoret vaan nauraa mikä mummo/pappa. ”Tädit ja sedät tunnistaa tatskoista”
Tatskoista tulee just mieleen joku vanha aika…