Miten välttää "tätiytyminen"?
Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?
Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".
Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.
Kommentit (751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en tiedä. Itse oon 36 ja mun kaveripiiri noin 34-45 vuotiaita, eikä kukaan meistä oo kovin tätimäinen. Kaikilla kauniit, nuorekkaat mutta ei teinit vaatteet, kaunis hiustyyli ja kaunis meikki. Just katsoin kuvaa kun oltiin tyttöporukalla oltu juhlimassa, ja mielestäni kaikki meistä näyttää paremmilta kuin mitä oltiin parikymppisenä. Kaikilla kauniit, pitkät hiukset, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet ja korut. Kaikki löytäneet oman tyylinsä.
Tiedän kyllä myös näitä tätejä, eli yleensä jotkut legginsit, värikäs trikootunika, lyhyehköt hiukset ja vähän ylipainoa. Tai toinen ääripää on jotkut kulahtaneet verkkarit, miehen työtakki ja turvakengät. Crocsit kesällä ehkä kaikista pahin ja jotkut caprihousut.
No miten kävisi, jos joku sun kavereista päättäisikin ottaa rennosti ja pukeutuisikin verkkareihin tai tunikaan, ja ehkä jopa niihin kammottaviin crocseihin? Heivaisitko heti ystäväporukasta pois, kun ei hän olekaan enää yhtä "kaunis" kuin te muut? Ei näytä yhtä tyylikkäältä kuin te muut? Tai pikemminkin ei vain yksinkertaisesti näytä samanlaiselta kuin te muut?
Varmaan vähintäänkin leikkaisit jälkikäteen yhteisistä valokuvista pois, kun et kehtaa näyttää, että tuollainen caprihousuinen tätihenkilö liikkui samassa porukassa? Eihän teidän ystäväpiirissä näytetä hyväksyvän lainkaan yksilöllisyyttä, kun noin tarkkaan sanelet, millainen ulkonäkö ja tyyli on karsea ja millainen hyväksyttävä teidän yhtä tyylikkäiden, yhtä kauniiden, yhtä nätisti meikattujen ja yhtä pitkähiuksisten kaverusten porukkakuvassa.
Joo, siis tietenkin just näin 😃 olenhan ihan superpinnallinen ihminen kun kehun ystäviäni kauniiksi ja nuorekkaiksi. Jos nyt joku meistä tätiytyisi niin joo, ovea vaan, ehdottomasti. Oikeesti? Oletko noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en tiedä. Itse oon 36 ja mun kaveripiiri noin 34-45 vuotiaita, eikä kukaan meistä oo kovin tätimäinen. Kaikilla kauniit, nuorekkaat mutta ei teinit vaatteet, kaunis hiustyyli ja kaunis meikki. Just katsoin kuvaa kun oltiin tyttöporukalla oltu juhlimassa, ja mielestäni kaikki meistä näyttää paremmilta kuin mitä oltiin parikymppisenä. Kaikilla kauniit, pitkät hiukset, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet ja korut. Kaikki löytäneet oman tyylinsä.
Tiedän kyllä myös näitä tätejä, eli yleensä jotkut legginsit, värikäs trikootunika, lyhyehköt hiukset ja vähän ylipainoa. Tai toinen ääripää on jotkut kulahtaneet verkkarit, miehen työtakki ja turvakengät. Crocsit kesällä ehkä kaikista pahin ja jotkut caprihousut.
No miten kävisi, jos joku sun kavereista päättäisikin ottaa rennosti ja pukeutuisikin verkkareihin tai tunikaan, ja ehkä jopa niihin kammottaviin crocseihin? Heivaisitko heti ystäväporukasta pois, kun ei hän olekaan enää yhtä "kaunis" kuin te muut? Ei näytä yhtä tyylikkäältä kuin te muut? Tai pikemminkin ei vain yksinkertaisesti näytä samanlaiselta kuin te muut?
Varmaan vähintäänkin leikkaisit jälkikäteen yhteisistä valokuvista pois, kun et kehtaa näyttää, että tuollainen caprihousuinen tätihenkilö liikkui samassa porukassa? Eihän teidän ystäväpiirissä näytetä hyväksyvän lainkaan yksilöllisyyttä, kun noin tarkkaan sanelet, millainen ulkonäkö ja tyyli on karsea ja millainen hyväksyttävä teidän yhtä tyylikkäiden, yhtä kauniiden, yhtä nätisti meikattujen ja yhtä pitkähiuksisten kaverusten porukkakuvassa.
Joo, siis tietenkin just näin 😃 olenhan ihan superpinnallinen ihminen kun kehun ystäviäni kauniiksi ja nuorekkaiksi. Jos nyt joku meistä tätiytyisi niin joo, ovea vaan, ehdottomasti. Oikeesti? Oletko noin tyhmä?
Kyllä sä olet hyvin pinnallinen. Se tulee selvästi ilmi siitä, miten kirjoitat muiden ihmisten ulkonäöstä ja mitä asioita korostat omassa ja kaveriesi ulkonäössä. Ja näköjään olet myös täysin vailla itsekritiikkiä. Sokea sille, millainen olet ja millaisen kuvan annat itsestäsi muille. Itsetuntemus puuttuu.
No ensimmäiseksi tulee mieleen että pitäkää linjat kurissa älkääkä missään tapauksessa leikatko pitkää tukkaa lyhyeksi! En ole vielä nähnyt ketään jolle hiusten lyhennys sopisi. Kaikki naiset sitä jaksaa olla kuorossa kehumassa että kyllä sopii hyvin lyhyet hiukset mutta EI! No, kaikki tekee niinkuin itse parhaakseen näkee...
Minullakin oli tanttavaihe. Oli kiire töissä ja kotona. Harrastuksia, ystäviä jne. Elämä pyöri samoissa uomissa vuosista toisiin. Siinä kasvaa itseluottamus, miten tietää jo kaiken ja nojaa tuttuun turvalliseen. Elämä on suunnilleen siinä ja oma olo tyytyväinen.
Jos tanttavaiheessa viihtyy ja asiat ovat kunnossa miksi olla muutakaan?
MInulla se kaikki romahti sairauden ja kuoleman myötä. Meni aivan kaikki, joten takaisin jaloilleen nouseminen vaati muutakin kuin tanttakokemuksia. Oli opeteltava kaikki ihan alusta kodin hankkimista myöten.
Minusta hävisi se tanttamaisuus. Suru ja epätoivo laihdutti, ulkonäön hoitaminen oli ainoa piristys minkä koin arjessa auttavan ja myös vainuan kaukaa kenen kanssa haluan olla tekemisissä. En tiedä enää mistään mitään, vaan suhtaudun elämään uteliaasti ja opin uutta. Päätin niin asennoitua. Muuten en jaksaisi enää selvitä.
En toivo yhdellekään tantamaiselle samaa kohtaloa, mutta tantaksi en enää palaa.
Täällä mainitaan monessa viestissä että ei-tantalla on pitkät hiukset. No eipä se kaikille ole mahdollista, jos hiukset on ohuet , ne näyttää hirveiltä pitkinä. Pakko pitää lyhyttä polkkaa, se näyttää ehkä tantalta mutta on ainoa malli joka näyttää vähän tuuheammalta. Leikin väreillä.
Olen nykyään normaalipainossa mutta on vahdattava koko ajan mitä syö, vyötärö kyllä pullistuu nopeasti. Pukeudun sekalaisesti osa vaatteita in mukavia ja luultavasti tätimäisiä mutta mulle ihan sama, mukavuus edellä, myös hupparit ja tennarit on kotona pop. Töihin puen klassisempaa. Harrastukseni ovat tätimäisiä, puutarhan hoito ja kasvimaa, sienestys, lukeminen, lenkkeily. Mielentilaltani en ole pätkääkään tantta, tykkään matkustaa ja lainata, käydään ystävien kanssa keikoilla ja festareilla. Innostun helposti uusista asioista tekniikoista yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäni olen töissä tätiporukoiden parissa. Minusta tätiys on sellaista umpitylsää konkreettisuutta, puhutaan vaan kodinhoidosta neulomisesta, marjastuksesta, lapsenlapsista, puutarhanhoidosta, omista pienenpienistä ympyröistä. Ovat kuin klooneja.
Menevät ja matkailevatkaan tädit eivät pakosti ole sen parempia, alkon avulla repäiseminen valitettavan yleistä vauhtitädeillä.
Joskus on joukossa joku kiinnostava henkilö, he pohtivat asioita monilta kannoilta, kertovat kiinnostavia juttuja, ovat kiinnostuneita maailmasta ja muista, ajattelevat boksin ulkopuolelta.
Veikkaan että miehissä ei sen enemmän kiinnostavia ihmisiä.
Konkreettisuus on semmoista martta-naisellisuutta. Ammatteina assari, projektikoordinaattori tai hoitaja, ehkä opettaja. Se on pysyvä persoonallisuuden piirre eikä ikäkysymys. Miehillä konkreettiset tyypit päätyvät insinööreiksi tai huoltoyhtiöihin, joskus ICT- hommiin. Mutta joo, itse enemmän idealistina ja todella epäkonkreettisena pohtijana rasitun näistä touhukkaista taapertajista.
Ai ammatin perusteella oikein jaotellaan tätiin ja setiin?
Kaikki ihmiset ovat tätejä ja setiä kun ikää karttuu. He, jotka ovat olleet asiakaspalvelutehtävissä tietävät, että jo parikymppiset ovat pikkulapsille tätejä ja setiä. Kolmikymppiset ovat teineille tätiä ja setiä. Ja nelikymppiset ja viisikymppiset nyt ainakin ovat tätejä ja setiä.
Vaikka kuinka luulisi olevansa nuorekas ja coolissa ammatissa, käyttävänsä nuorekkaita vaatteita, leikkaavaansa ja värjäävänsä hiuksia muotitrendien mukaan, kuvittelee olevansa jotenkin parempi kuin muut ikäisensä, niin kaikki me silti muututaan tädeiksi ja sediksi nuorempien silmissä. Niin se vain on. Ei ne ulkoiset härpäkkeet ja stailaukset sitä ikääntymistä peitä tai estä.
Sitä paitsi se voikin olla yllätys, minkälaisia tätejä ja setiä nuoret pitävät cooleina ja ajan mukana olevina. Muistan omalta yläasteajalta, että tyylikkäimmäksi opettajaksi äänestettiin yksi vanhimmista miesopettajista, jolla oli harmaantunut pujoparta, ylikasvaneet lainehtivat hiukset ja joka piti napitettuja paitapuseroita, suoria housuja kapealla nahkavyöllä, Karhun lenkkareita ja käytti pitkää trenssitakkia.
Opettajat, jotka luulivat olevansa trendikkäitä ja nuorekkaita teinien mielestä järkyttyivät tuloksesta, eivätkä uskoneet sitä. Luulivat nuorten vitsiksi, että äänestivät niin tylsää setäpukeutujaa, joka vielä yhdistää lenkkareihin suorat housut. Tyylitöntäkin!
Mutta ei se ollut vitsi. Jos katsoi koulun suosittuja poikia, niin he pukeutuivat saman tyylisiin vaatteisiin. Käyttivät paitapuseroita, suoria housuja, lenkkareita/tennareita ja pitkiä takkeja. Ja pitivät pitempää mallia hiuksissa. Se oli ollut sen opettajan oma tyyli iät ja ajat ja monet nuoretkin tykkäsivät siitä.
Se oli siisti, mutta silti rento. Ei se ollut meistä nuorista yhtään tylsä ja hölmö tyyli, vaikka muiden opettajien järkytys selvästi paljasti heidän asennoitumisensa siihen. Ja siksi se opettaja olikin cool meidän teinien mielestä, koska hänestä näki, että hän oli löytänyt oman juttunsa ja tyylinsä eikä mennyt sen mukaan, mitä muut pitivät "nuorekkaana" ja "tyylikkäänä" pukeutumisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonne ja asenne, hoikkana tai edes hoikahkona pysyminen. Urheilullisuus pelkkää plussaa, lisäksi huoliteltu olemus - pitkät hiukset, ei tätimäistä meikkiä tai vaatteita. Itse pukeudun ihan samalla tavalla kuin nuorempanakin eli farkkuihin, huppareihin, tennareihin jne.
Pitkät hiukset on osalle sula mahdottomuus. Hormonien vähentyminen voi ohentaa hiukset olemattomiin.
Eikä farkut ja hupparit ole erityisen tyylikkäitä teini-iän jälkeen.Miten farkut ja huppari ei muka voisi sopia enää teini-iän jälkeen, perusteluja kiitos.
No ne on vähän teinix.
Farkkujahan monet pitää mutta huppariin ja just converseihin yhdistettyinä aika epätoivoisen teinix iäkkäämmällä.
Eikö olis mitään muita rentoja vaihtoehtoja?
Äitini 84v pitää arkioloissa farkkuja (en muista milloin olisin nähnyt sen viimeksi hameessa juhlissakaan), ja on sillä huppareitakin, converseja ei jalat enää kestä, minä melkein 60v taas käytän niitä, joskaan en farkkuja ja huppariakin koska firma sitä toisinaan toivoo.
Et osta jakkupukua, etkä leikkaa tätitukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä olet hyvin pinnallinen. Se tulee selvästi ilmi siitä, miten kirjoitat muiden ihmisten ulkonäöstä ja mitä asioita korostat omassa ja kaveriesi ulkonäössä. Ja näköjään olet myös täysin vailla itsekritiikkiä. Sokea sille, millainen olet ja millaisen kuvan annat itsestäsi muille. Itsetuntemus puuttuu.
Höpö höpö. Sä et tunne mua laisinkaan, ehkä et vain omaa sen vertaa ajatteluntaitoa, että voisit ymmärtää ettei ihmisestä voi tehdä analyysia vain jonkun keskustelun perusteella, joka jopa liittyy ulkonäköön. Pitäisikö mun sanoa mun ystäville, että ostakaa kaapuja jotta mun pinnallinen ego kiillottuisi? Ja voisin tuntea olevani syvällisempi ihminen? Koska olette liian kauniita ja upeita naisia? Ihan oikeasti, ehkä meen kiillottamaan nyt mun kenkiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Sä et tunne mua laisinkaan, ehkä et vain omaa sen vertaa ajatteluntaitoa, että voisit ymmärtää ettei ihmisestä voi tehdä analyysia vain jonkun keskustelun perusteella, joka jopa liittyy ulkonäköön. Pitäisikö mun sanoa mun ystäville, että ostakaa kaapuja jotta mun pinnallinen ego kiillottuisi? Ja voisin tuntea olevani syvällisempi ihminen? Koska olette liian kauniita ja upeita naisia? Ihan oikeasti, ehkä meen kiillottamaan nyt mun kenkiä :D
Et sinä kehunut vain ystäviäsi. Kehuit tietynlaista ulkonäköä, samanlaista teillä kaikilla ja haukuit muiden ihmisten ulkonäköä, jotka eivät näytä samalta. Et kestä erilaisuutta. Vähättelet nyt sanomiasi, koska et halua myöntää omaa pinnallisuuttasi ja kuinka tärkeää sinulle näyttää olevan, että ystäväsi ovat tietyn näköisiä.
Pitkät hiukset jotka kampaajan avulla pidetään hyväkuntoisina. Pysy hoikkana. Älä juo alkoholia, se pöhöttää kropan ja rypistää kasvot, kuivattaa ihon. Älä meikkaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset jotka kampaajan avulla pidetään hyväkuntoisina. Pysy hoikkana. Älä juo alkoholia, se pöhöttää kropan ja rypistää kasvot, kuivattaa ihon. Älä meikkaa liikaa.
"Kampaajan avulla hyväkuntoisina"? Eivät kampaajat mitään ihmeidentekijöitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mainitaan monessa viestissä että ei-tantalla on pitkät hiukset. No eipä se kaikille ole mahdollista, jos hiukset on ohuet , ne näyttää hirveiltä pitkinä. Pakko pitää lyhyttä polkkaa, se näyttää ehkä tantalta mutta on ainoa malli joka näyttää vähän tuuheammalta. Leikin väreillä.
Olen nykyään normaalipainossa mutta on vahdattava koko ajan mitä syö, vyötärö kyllä pullistuu nopeasti. Pukeudun sekalaisesti osa vaatteita in mukavia ja luultavasti tätimäisiä mutta mulle ihan sama, mukavuus edellä, myös hupparit ja tennarit on kotona pop. Töihin puen klassisempaa. Harrastukseni ovat tätimäisiä, puutarhan hoito ja kasvimaa, sienestys, lukeminen, lenkkeily. Mielentilaltani en ole pätkääkään tantta, tykkään matkustaa ja lainata, käydään ystävien kanssa keikoilla ja festareilla. Innostun helposti uusista asioista tekniikoista yms.
Jos on hyväkuntoiset hiukset ja tykkää niistä pitkinä, niin mitä niitä leikkaamaan vain ikääntymisen takia. Mutta jotkut naiset kyllä näyttävät mahtavilta juuri lyhythiuksisina. Vaikea edes kuvitella pitkillä hiuksilla. Esim. Jamie Lee Curtis ja Helen Mirren. Jamie Lee ei näyttänyt yhtään niin freesiltä ja räväkältä kuin normaalisti kun oli uusimmassa kauhupläjäyksessä pitkillä hiuksilla. Ja Mirren taas näyttää pixie-leikkauksen tai lyhyen polkkansa kanssa tosi tyylikkäältä ja hienostuneelta. En pidä heitä tanttamaisina, vaikka ikääntyneitä lyhythiuksisia naisia ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
No ensimmäiseksi tulee mieleen että pitäkää linjat kurissa älkääkä missään tapauksessa leikatko pitkää tukkaa lyhyeksi! En ole vielä nähnyt ketään jolle hiusten lyhennys sopisi. Kaikki naiset sitä jaksaa olla kuorossa kehumassa että kyllä sopii hyvin lyhyet hiukset mutta EI! No, kaikki tekee niinkuin itse parhaakseen näkee...
Ei se ole noin yksoikoista. Lyhyet hiukset voi olla kauniit. pitkät voi olla kauheat tätimäiset roikot/tätimäisesti kammattu/permanentattu jne
Eletty elämä. Eihän millään ilveellä voi joku 40v näyttää nuorelta tai silloin on katsojalla on heikentynyt näkökyky tai jos toisin, se on pelkkä kohteliaisuus, joltakin 70v. Kyllä hän on keski-ikäinen, ei nuori.
Ja jonkun parikymppisen ajatusmaailmassa jo kolmekymppinen on jo ikäloppu.
Ja ihmisen rapistuminen ja valmistuminen vanhuuteen lääketiett. alkavat jo 25v, jolloin kropassa ja elintoiminnoissa alkavat muutokset ja heikkeneminen.
Nuoruuden ihannointi on yliarvostettua, sillä monet kuitenkin viettävät onnellisimman ja parhaan elinvuotensa kypsemmässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonne ja asenne, hoikkana tai edes hoikahkona pysyminen. Urheilullisuus pelkkää plussaa, lisäksi huoliteltu olemus - pitkät hiukset, ei tätimäistä meikkiä tai vaatteita. Itse pukeudun ihan samalla tavalla kuin nuorempanakin eli farkkuihin, huppareihin, tennareihin jne.
Pitkät hiukset on osalle sula mahdottomuus. Hormonien vähentyminen voi ohentaa hiukset olemattomiin.
Eikä farkut ja hupparit ole erityisen tyylikkäitä teini-iän jälkeen.Sitä hormonia saa kyllä pilleristä...ja hiuksiin saa tuuhennuksia. Kysy niin kampaajasi kertoo.
Ja hormoneista voi saada mm aivoinfarktin...miksei ihmisellä saa olla hennot hiukset? Ne "vahvennukset" eli lisäkkeet ovat a,) wt- kamaa eli tosi mauttomia ja b) ojentajat hiuksia entisestään
Jokin aika sitten tuli Yleltä dokumentti vaihdevuosista. Hormonien riskit olivat minimaaliset esimerkiksi ylipainon tuomiin riskeihin. Hormoneja kauhistellaan, mutta ylipainoa pidetään normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä kehunut vain ystäviäsi. Kehuit tietynlaista ulkonäköä, samanlaista teillä kaikilla ja haukuit muiden ihmisten ulkonäköä, jotka eivät näytä samalta. Et kestä erilaisuutta. Vähättelet nyt sanomiasi, koska et halua myöntää omaa pinnallisuuttasi ja kuinka tärkeää sinulle näyttää olevan, että ystäväsi ovat tietyn näköisiä.
Huoh. Mulle on sama vaikka ystäväni näyttäisivät petolinnun perärööreiltä, miksi se mua haittaisi? Ja emme todellakaan ole toistemme kopioita, meillä kaikilla on ihan erilainen tyyli. Minä olen sellainen peruspirkko farkkuineni, ystäväni taas todella trendikäs pukeutuja ja toinen ystäväni jota käytin esimerkissäni on klassisen pukeutumisen suosija. Samaa on vain pitkät hiukset, mutta tiedän keijunkasvoisia naisia joille sopii myös lyhyt tyyli, ja yllätykseksesi voin kertoa, että näitäkin naisia kuuluu ystäväpiiriini. Sille en voi mitään, että kaikki ystäväni ovat upeita ja kauniita, ja kiinnostuneita huolitellusta ulkonäöstä kun lähtevät ihmisten ilmoille. Joku remppa tietenkin tehdään virttyneissä pusseissa, mutta ei niillä kukaan kylille lähde. Sen verran itsekunnioitusta on meillä kaikilla, että pidämme itsestämme sen verran että voimme näyttää ihan hyviltä siellä lähikaupassakin. Onko se joku rikos? No, Suomessa taitaa olla. :D No, vetele sinä niissä virttyneissä collareissa ja huppareissa pitkin pitäjää jos haluat. Ei se ole minulta mitään pois. Mutta kai minäkin saan sitten olla se mikä minä olen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite en ainakaan vielä oo tätiytyny. Oon 40v, mutta meen heittämällä kolmekymppisestä.
En juurikaan oo muuttunu 20vuoteen. Oon suunnilleen saman kokonen, en käytä tätivaatteita ja elämän asennekkin on samaa luokkaa 😃Kaverit on lähes kaikki 10vuotta nuorempia ja kai sekin osaltaan pitää nuorekkaassa elämässä kiinni.
Siis mua säälittää tällaiset ihmiset, jotka vanhetessaan yhdistää oman arvonsa siihen, kuinka nuorelta näyttää. Yrittää mennä vähintään 10 vuotta nuoremmasta ja maailma murtuu, jos näyttääkin muista ikäiseltään. Se on kuin se kirkkain palkinto, mitä voi saada, kun joku sanoo nuoremmaksi. Hyvin on aivopesty ajattelemaan, että naisella ei ole muuta arvoa kuin nuori ikänsä.
Miksi oh miksi niin usein feministeillä on huonot käytöstavat? Puheesta oikein kumpuaa vihaa ja katkeruutta? Ovat ne miehet samalla lailla usein tyytyväisinä siihen, kun näyttää nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele punkkia ja käy keikoilla, tätiytymistä ei tapahdu.
Punktädithän on ihan oma tätien alaryhmänsä :D Turhaan yritätte välttää tätiytymistä, ikää tulee kaikille, kun et ole enää nuori, olet täti. Kaikenlaisia tätejä mahtuu maailmaan. Puutarhatätejä, matkailuautotätejä, punavuoritätejä, bilehiletätejä, marimekkotätejä, espootätejä, botoxtätejä, rockabillytätejä, haluanollasamisteininikanssatätejä...
Up tädit ylös!