Muilla ahdistunut ja paha mieli tänään jouluaattona?
Minulla on, oma arvottomuuden ja yksinäisyyden tunne on voimakas. Elämässä on ollut liikaa pettymyksiä.
Kommentit (61)
Mullakin samantyylistä, vähän jo itkua tihrustin tänään. Mutta koitetaan jaksaa ja yritetään saada edes pikkasen joulurauhaa sydämiin! ❤️
Väkisin lasten takia yritän pitää joulutunnelmaa, ei vaan oikeasti yhtään kiinnosta. Inhoan joulua vuosi vuodelta enemmän.
Minäkin itkin tänään pitkästä aikaa. Oli vähän paniikinomainenkin tunne, että miten selviän tästä pahasta olosta/joulusta/loputtomasta yksinäisyydestä jne. Jos mulla ois rauhottavia tai unilääkkeitä, ottaisin niitä niin, että voisin nukkua joulun yli.
Juttelin yhden nettitutun kanssa. Hänkin on kaltaiseni sinkku, ja totesi myös olevan joulun yksin. Seuraavassa hetkessä kertoi lähtevänsä porukoille jouluruokailemaan. Suhteellista on siis "joulut yksin", kun eihän meillä kaikilla ole edes vanhempia tai muuta sukua.
Tsemppiä muille yksinäisyydestä kärsiville!
Loputon yksinäisyys ja arvottomuuden tunne täälläkin. Näin jouluna se jotenkin korostuu.
Vierailija kirjoitti:
Loputon yksinäisyys ja arvottomuuden tunne täälläkin. Näin jouluna se jotenkin korostuu.
Niin, koska suvuissa on arvostettu aina perheellisiä. Ehkä tämä vielä joskus tulee muuttumaan, toivon niin.
Yksin olen koko joulun, kissa seuranani. Vaikka olen aina yksin, niin jouluna yksinäisyys ja suru korostuu, kun kaikkialla toitotetaan ihanaa joulua perheen ja ystävien kanssa. Kaikilla ei ole perhettä. Kaikki rakkaat läheiseni ovat kuolleet, ainoa läheinen sukulainen asuu satojen kilometrien päässä ja viettää joulua perheensä kanssa.
Suru ja ikävä ovat päällimmäiset tunteeni.
Olen töissä, koska muuten olisin surullisena ja ahdistuneena kotona. Lapset isän kanssa Joulun, erosimme kaksi vuotta sitten. Normaalisti rakastan joulun aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei pitäisi olla yksin jouluna, ellei sitä itse halua.
Niin samaa mieltä. Varsinkin kun jo koko joulunalusaikakin pikkujouluineen ja joulujuhlineen oikein korostaa yhdessäoloa ja yksinäinen jää tietenkin jo kaikesta siitäkin kivasta paitsi, niin joulu sitten oikein on kirsikkana kakun päällä kruunaamassa koko kurjuuden.
Ja sitten tuleekin jo uusivuosi joka taas oikein huutaa lälläsläätä yksinäiselle. Ihmiset istuu iltaa ja kilistelee tulevalle..
Luulisi kyllä että tähänkin tottuu, mutta jotenkin tämä tuntuu vuosi vuodelta vain pahemmalta. Ehken sitä alkaa ymmärtää ettei tämä ole tästä ikinä muuksi muuttumassa.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei pitäisi olla yksin jouluna, ellei sitä itse halua.
Niin samaa mieltä. Varsinkin kun jo koko joulunalusaikakin pikkujouluineen ja joulujuhlineen oikein korostaa yhdessäoloa ja yksinäinen jää tietenkin jo kaikesta siitäkin kivasta paitsi, niin joulu sitten oikein on kirsikkana kakun päällä kruunaamassa koko kurjuuden.
Ja sitten tuleekin jo uusivuosi joka taas oikein huutaa lälläsläätä yksinäiselle. Ihmiset istuu iltaa ja kilistelee tulevalle..
Luulisi kyllä että tähänkin tottuu, mutta jotenkin tämä tuntuu vuosi vuodelta vain pahemmalta. Ehken sitä alkaa ymmärtää ettei tämä ole tästä ikinä muuksi muuttumassa.
N43
Pitää ensin selventää itselleen, onko perheetön vai jotenkin muuten yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Yksin olen koko joulun, kissa seuranani. Vaikka olen aina yksin, niin jouluna yksinäisyys ja suru korostuu, kun kaikkialla toitotetaan ihanaa joulua perheen ja ystävien kanssa. Kaikilla ei ole perhettä. Kaikki rakkaat läheiseni ovat kuolleet, ainoa läheinen sukulainen asuu satojen kilometrien päässä ja viettää joulua perheensä kanssa.
Suru ja ikävä ovat päällimmäiset tunteeni.
Hyvää joulua sinulle ❤ olet arvokas ja tärkeä.
Samat tunteet kuin ap:llakin. Lopetin juuri itkemisen ja tulin tänne lukemaan juttuja.
Mä raadan täällä joulua jo kohta eläkeläinen äitini ja veljeni saapuvat palveltaviksi.
Veli lapseton ja työtön.
Itse käyn raskaassa työssä, on kaksi lasta (yh) ja omakotitalo. Kävi kyllä mielessä, että viimeinen joulu tätä...
Minullakin oli eilen ahdistunut olo. Nyt jo mukava olo, teen jouluruokia, koristeita, illalla Samu-Sirkka, ja ykköseltä Tähtitaivas talon yllä, ihana elokuva. Huomenna on paljon ainakin minun makuuni olevia ekokuvia, Grace Kelly elokuva, ykköseltä samaan aikaan Prinsessa Ruusunen, Ihmeellinen on elämä, Liisan seikkailut peilimaassa, illalla Hercule Poirot. Kukaan ei ole arvoton, kaikkein vähiten ne jotka tuntevat arvottomuutta.
En ole yksin, mutta mielelläni olisin kotona yksin. Pakkososialisointia ja kömpelöä meininkiä kun olen niin erilainen kuin mieheni perhe.
Minä otin jo aamulla rauhoittavan.
Itse yksinäinen, sairastan syöpäå ja läheiset kuolleet.
Tuntuuko muista pahalta kun ihmiset toivottelevat ihanaa ym. lässyn lässyn joulua? Itseäni loukkaa jopa, kuitenkin tietävät tilanteeni. Ihan kuin märkä rätti kasvoille. Tekisi mieli sanoa pahasti takaisin.
Jotenkin ahdistaa. Hammasta särkee hemmetisti, pitäisi siivota ja käydä suihkussa. Jouluruokia on jääkaapissa mutta ei tee nyt mieli vaan haluaisin pizzaa. Kämppis lähti omille vanhemmilleen vierailulle ja syömään, olen yksin.
En ehdi kelata mitään mutta kyllä aika paljolti päällimmäinen tunne on vivahde vitutusta, turhautumista ja semmosta pettymystä ja tuntemusta ”miksi koko sukuni on niin dorka”. Normijoulu.
Tsemppiä pettymysten tunteisiin, tää on vaan yks päivä ja sit kaikki jatkuu taas erilaisella painotuksella, arki. Syö hyvin ja keskity johonkin hyvään ajatukseen jos saat sellaisesta kiinni!