Mitä neuvoja sun ei olisi kannattanut kuunnella?
Oma vastaukseni on "vatsalihakset tehdään keittiössä".
Yritin epätoivoisesti kituuttaa superterveellisellä ruokavaliolla enkä saanut sillä mitään tuloksia. Vasta kun aloin tosissaan treenaamaan vatsalihaksia, niin sain kiinteän ja lihaksikkaan vatsan. Ja voin syödä herkkujakin nykyään eikä ne vie tuloksia pois.
Kommentit (16)
"Kannattaa ostaa auto omaksi eikä liisata"
No en kuunnellut suurinta osaa neuvoista. Oikein hyvä tuli.
Neurotyypillisten neuvot nepsyille ei toimi.
Kyllä kaikissa omiin lapsiin liittyvissä asioissa on ollut aina parempi olla kuuntelematta muiden neuvoja.
Mäkään en onneksi kuunnellut vanhempiani, edes ala-asteella, kun mulle tyrkytettiin saksaa, vaikka halusin lukea ranskaa! Myöhemminkään en kuunnellut, kun halusivat, että jään Suomeen asumaan. Luojan kiitos en jäänyt! Ja jos lastaan haluaa välttämättä neuvoa, kannattaa edes yrittää perustella neuvot kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
"Kannattaa ostaa auto omaksi eikä liisata"
Omassa autossa saa tehdä mitä tahansa ja vahingoista vastaa itse itselleen (ellei ole ulkopuolinen aiheuttaja.) Ikinä en "liisaisi" mitään autoa. Ikinä en myöskään ostaisi tuliterää autoa (tällä hetkellä ainakin uskon niin), vaan sellaisen, että hintaa on tarpeeksi, jotta saan hyvän auton max. viideksi vuodeksi ja myydessä ehkä tonnin tai pari vielä pieneksi lohdutukseksi. Kokemusta on, myin yhdelle yritykselle.
Vierailija kirjoitti:
"Vanhemmat ovat aina oikeassa" No ei ole. Ei silloin lapsenakaan.
Tämä. Ikä ei välttämättä ihmistä viisaaksi tee.
Äitien neuvoja pojalleen- tiedättehän, incelin valmistusohjeet.
Oikeasti, mitä röyhkeämpi kovis sitä parempi, ja saa vapaasti teeskennellä että ei oo totta, kaikki tietää kuitenkin.
"Ei kannata ostaa omaa mökkiä vaan loma-osake"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ikä ei välttämättä ihmistä viisaaksi tee.
Eikä kokemusasiantuntijaksi....
Joku tutkinto pitää olla! Kouluttautuminen kannattaa.
Ja: Pitää ottaa aina kaikki työt vastaan mitä tarjotaan!
Ja: Kannattaa vaikka muuttaa töiden perässä!
Ei ollut apua tai hyötyä näistä neuvoista. Kaksi tutkintoa joista toinen akateeminen, kuusi muuttoa työn perässä, nyt ikää 60 v., pitkäaikaistyötön, asun vuokralla, elän minimitoimeentulolla.
Oma neuvoni: Älä muuta työn perässä, ellet saa vakituista paikkaa ja ellei sinulla ole säästöjä, joilla katat muutot.
Tämä on minusta vaihteeksi hyvä kysymys palstalla!
'Omista ja oman perheen asioista ei tule puhua muille ihmisille!' on yksi vahingoittavimmista ja typerimmistä! Onneksi olen päässyt ulos siitä!
Isäni evästi minua nuorena niin, että 'Kannattaa ottaa itseään 10 vuotta nuorempi vaimo, että sen voi kouluttaa sellaiseksi kuin haluaa!' No, mulla on ollut hyvin kauan reilut 10 vuotta itseäni nuorempi mies. Hyvin menee, vaikka en ole yrittänyt kouluttaa häntä minkäänlaiseksi, näkisin..
Lääkärit ja sairaanhoitajat neuvoivat syömään psykoosilääkkeitä järkyttäviä määriä. 4 vuotta meni täysin pilalle sen vuoksi. Aivoihin jäi varmaan pysyvät vauriot.
Sama kuin ap:lla.
Lisäksi suoritin aikoinaan kaksoistutkinnon, kun olisin halunnut TeaKiin ja asiaan perehtymättömät opettajat kertoivat, että sinne pääsee paremmin lukion käyneet kuin amikset, ja lisäksi he neuvoivat ottamaan reaaliksi psykologian. No, en päässyt TeaKiin, kaksissa pääsykokeissa kävin enkä amiksen tai lukion papereilla ole tehnyt toistaiseksi mitään muussakaan elämässä.
Ei olisi pitänyt uskoa että omat ongelmat johtuu ainoastaan traumoista, viivästyi ylisukupolvisen neurokirjon ymmärrys ja apu kun meni vanhempien syyksi.