Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muilla ahdistunut ja paha mieli tänään jouluaattona?

Vierailija
24.12.2019 |

Minulla on, oma arvottomuuden ja yksinäisyyden tunne on voimakas. Elämässä on ollut liikaa pettymyksiä.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olen minäkin. Kissan kanssa vain. Ei kavereita. Suku liian kaukana, vanhemmille olen suunnilleen kuol_lut. Eipä jäänyt rahaa edes ostaa kunnollista ruokaa, eli ei ole senkään osalta joulutunnelmaa. Hernekeittoa, makaronia, perunoita ja porkkanoita on loppukuuksi...

Vierailija
22/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli eilen ahdistunut olo. Nyt jo mukava olo, teen jouluruokia, koristeita, illalla Samu-Sirkka, ja ykköseltä Tähtitaivas talon yllä, ihana elokuva. Huomenna on paljon ainakin minun makuuni olevia ekokuvia, Grace Kelly elokuva, ykköseltä samaan aikaan Prinsessa Ruusunen, Ihmeellinen on elämä, Liisan seikkailut peilimaassa, illalla Hercule Poirot. Kukaan ei ole arvoton, kaikkein vähiten ne jotka tuntevat arvottomuutta.

Kauniisti ajateltu. Kaikkea hyvää sinulle elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä perhe, mutta oon niin kyllästyny olemaan tän sirkuksen tirehtööri. Tänä vuonna sanoin etten jaksa järkätä mitään joulua, en kestittää vieraita jne..

Eilen olin töistä kotona klo:19. Mies oli hakenu lapsille lahjoja.. Oli toteuttanu pienempien toiveet, jotka niin kalliita, että kuusen alla 2 pakettia jokaiselle. No joo, ihan ok, saivat mitä toivoivat. Mutta oli sitten jättäny vanhimman lapsen kokonaan laskuista, kun on poissa aaton, eikä toivonutkaan mitään. Siitä siis ekat kilarit eilen.

Kämppä kaaoksessa, jääkaappi tyhjä.

Itse oon 10vuotta hoitanu joulut. Sukulaisten kanssa syömisen ja valmistelut. Joka vuosi joulusauna, joulupuuro, joulupukki jne..

No.. Tää on nyt tällänen joulu. Taidan tilata kohta pitsaa. Melkein voisin vaihtaa siihen sinkkujouluun. Baariin ja raipati rai.

Vierailija
24/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei pitäisi olla yksin jouluna, ellei sitä itse halua.

Niin samaa mieltä. Varsinkin kun jo koko joulunalusaikakin pikkujouluineen ja joulujuhlineen oikein korostaa yhdessäoloa ja yksinäinen jää tietenkin jo kaikesta siitäkin kivasta paitsi, niin joulu sitten oikein on kirsikkana kakun päällä kruunaamassa koko kurjuuden.

Ja sitten tuleekin jo uusivuosi joka taas oikein huutaa lälläsläätä yksinäiselle. Ihmiset istuu iltaa ja kilistelee tulevalle..

Luulisi kyllä että tähänkin tottuu, mutta jotenkin tämä tuntuu vuosi vuodelta vain pahemmalta. Ehken sitä alkaa ymmärtää ettei tämä ole tästä ikinä muuksi muuttumassa.

N43

Pitää ensin selventää itselleen, onko perheetön vai jotenkin muuten yksinäinen.  

Ei siinä ole pahemmin itselle enää selvennettävää, kun on sekä perheetön että yksinäinen.

N43

Vierailija
25/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli eilen ahdistunut olo. Nyt jo mukava olo, teen jouluruokia, koristeita, illalla Samu-Sirkka, ja ykköseltä Tähtitaivas talon yllä, ihana elokuva. Huomenna on paljon ainakin minun makuuni olevia ekokuvia, Grace Kelly elokuva, ykköseltä samaan aikaan Prinsessa Ruusunen, Ihmeellinen on elämä, Liisan seikkailut peilimaassa, illalla Hercule Poirot. Kukaan ei ole arvoton, kaikkein vähiten ne jotka tuntevat arvottomuutta.

Kauniisti ajateltu. Kaikkea hyvää sinulle elämääsi.

Kiitos samoin sinulle ja kaikille muillekkin. Viestisi ilahdutti minua ☺️

Vierailija
26/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin nämä on vain päiviä siinä missä muutkin.. jokainen päivä on itsellekin yksinäistä, eikä joulu ole mitenkään poikkeus. Ehkä kannattaa jättää iltapäivälehtien lukeminen vähemmälle ja telkkariakaan ei kannata seurailla.. yleisimmät mediat kun toitottaa sitä joulua mikä on tarkoitettu lapsiperheille.. Ei yksinäisille. Joulusta (tai mistä tahansa päivästä muutenkin) voi yrittää tehdä omanlaisensa.

Toinen ajattelemisen arvoinen juttu on, että kääntäisi asian niinpäin että koittaisi miettiä mistä on kiitollinen, sen sijaan että miettisi mikä joulussa on kurjaa. Esim. itse voisin miettiä (ja mietinkin.. koska en itselleni mitään mahda) miten kurjaa olla aina yksin ja lyhyt suhdekin päättyi hiljattain juuri sopivasti jouluksi..  tai sitten voin yrittää olla kiitollinen vaikka siitä etten ole tämän sairaampi, tai veloissa, tai mitä vaan mistä VOIN olla kiitollinen...  kaikki on kuitenkin suhteellista.  Jollakin voi olla perhe ympärillä mutta sairaudet, köyhyys ja tai mikä vaan taakka mieltä painamassa.

Enkä tahdo vähätellä yksinäisten tunteita tässä, tarkoitukseni on tsempata. Itsellä on ollut vain ehkä 5-6 hyvää joulua ja olen jo yli 40.. ja lähes kaikki joulut olleet aikalailla yksinäisiä nyt aikuisiällä.. tai sitten pakkojouluja joista on koittanut vaan selvitä...

Ehkä tämä selviäminen olikin tämän postauksen pääpointti. Ei tämäkään joulu kestä kuin muutaman päivän.. UV:sta selviää yhdessä yössä...  koitetaan jaksaa..

Vierailija
27/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yksinäiset köyhät ja muut köyhät ilman lapsia olemme yhteiskunnan silmissä arvottomia. Kaikki apu on vain lapsi-perheille. (Kuten ne lahjakortit ruokakauppaan.) Näin se valitettavasti menee. Jos tämän joulun kituutan uuteen vuoteen asti.. sitten menen Kemijokeen..

Vierailija
28/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette yksin kotona, katsokaa vaikka Joulumaa-elokuva: https://areena.yle.fi/1-3993703

Vierailija
29/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin 365 päivää vuodessa. Korostuu kyllä vielä Jouluna, tietenkin. Kaikki läheiset kuolleet, viimeisenä mies pari vuotta sitten. Mutta näillä on pakko mennä, kun muutakaan ei ole... eikä kannata tarjota mitään yksinäisten joulutapahtumaa, koska niin pieni paikkakunta, ettei täällä ole.

Vierailija
30/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viettää joulua yksin kotona, niin pitäisi varmaan olla ahdistunut, mutta kun ei niin ei. Hyvä on olla. Ei tarvitse miellyttää muita kuin itseään.

Vierailija
31/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu yksin, vain minä.

Voi kuinka nautinkaan, saa syödä lemppari juttuja, katsoa lempiohjelmia, käydä saunassa ja nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta.

Vierailija
32/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
33/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen yksin. Lapsi on isällään joulun. Kävi täällä pikaisesti avaamassa lahjat ja kiukutteli niistäkin eikä edes kiittänyt, vaikka olin ostanut usemman asian mitä toivoi. No itsepä oon tuon kasvattanut.... 

Vierailija
34/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain joululahjaksi tiedon että exällä on uus ihminen, ei siinä mitään ollaan jo pari vuotta sitten erottu. Mutta kun se suhde on ilmeisesti alkanut jo reippaasti ennen eroa. Itse yksin asustelen ja oishan tuon voinu saada tietää joulun jälkeenkin tai vaikka 4v sitten. Tieto tuli vielä omilta lapsilta joille ei ole kertonut itsekkään vaan ex anoppi kertonut heille. Onhan tää tämmöstä mutta näillä mennään. Hyvää Joulua kaikille.

Vierailija
35/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S?

Vierailija
36/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen yksin mutta miksi masentaisi?

Puuhaillut tänään kaikkea kivaa

Aamulla salille as usual ja kirkkoon klo 7

Ja lisää kivaa puuhailua.

Se tulee itsestä onko kivaa vai vähemmän kivaa. Mullon kun oon hommannut asiat joista nautin kuten Radio Yle Suomi.

Mulla oli poikkis jossain vaiheessa joka meni systerilleen okthen jouluksi. Systerillä ukko+2 lasta.

Mietin miten ukot soffalla ja systeri raataa ruuat etc etc...

Bänksit tuli tammikuussa. Miksi olisin jatkanut? Härreguuden mikä orja olisin kohta ollut! Alle puolen vuoden suhde ennenkuin joku tuomitsemaan tulee.

Ja joo. Kiva on lukea välillä myös Vauva palstaa.

Hyvää Joulua!!

Vierailija
37/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän joulun kuin olisi normi perjantai. Välillä joulu ahdistaa, kun kaikilla on se joku jonka kanssa olla ja itsellä vain tämä yksinelo, mutta tsemppiä ja hyviä vapaita kaikille muille yksin joulua viettäville.

Ps. Uutena vuotena voidaan sitten jatkaa 🤔

Vierailija
38/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset pari vuotta sitten eronneena sinkkuna täälläkin. Tää joulun aika on kyllä pahin.

M37

Vierailija
39/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee paha olo vasta uutenavuotena. Vappuna ja juhannuksena myös. Jouluun ei kohdistu mitään odotuksia, mutta noi kolme pyhää on sellaisia että perheettömällä ja suvusta irtautuneellakin kuuluisi olla jotain menoa kavereiden kanssa.

Vierailija
40/61 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan isän kanssa joulua viettämässä. Isä menee nukkumaan aikaisin, ei muutenkaan ole sosiaalinen. Yksin istun hiljaisuudessa ja juon viiniä. Jotenkin surullinen olo, kun ei ole muita ympärillä. Hiljainen ja ankea joulu.