heinämammojen maanantai
Huomenta vain :)
Onko muilla odottajilla kovin painostava fiilis eli sellainen kuin on ennen ukon ilmaa ? Mulla on ollut jo monta päivää tai sitten tämä on vain jotain muuta levottomuuta...
Hiukan alkaa olla jo malttamaton fiilis vaikka viikkoja kasassa 35+5 eli viellä on aikaa synnytykseen. Malttamattomuus taitaa tulla siitäkin kun vauvahuone on valmis :)
Lapset lähti eilen mökille isovanhempien kanssa ja tulevat takaisin Juhannuksen jälkeen joten aikaa on nyt...
Miehellä vain on tällä viikolla jonkun verran työiltamenoja...
Juhannuksesta ei olla päätetty viellä mitään että mitä tehdään. Olis jotain kiva tehdä mutta kai se menee kavereiden kanssa grillaamiseksi mikä on ihan kivaa..
Olen kauhean jännittynyt ja malttamaton siitä torstain naikkarin synnytystapa-arvio känymmistä...
kesähelinää
Kommentit (18)
On painostavaa oloa ja pikkuisen päänsärkyäkin. Voi johtua pitkästä kuumasta jaksosta tai liittyä raskauden loppuvaiheeseen... Nauttinut olen silti lämpimästä.
Nyt ollaan taas kotosalla isojen lasten kanssa. Mies meni töihin odottelemaan isyysloman alkua ;). Juhannuksena mennään mökille ja grillaillaan siellä. Matka ei ole pitkä, joten sieltäkin tarvittaessa ehditään synnyttämään. Kyllähän moni juttu siellä on tietysti mahan kanssa hankalaa, mutta jotenkin ihan vain kotona olokaan ei houkuta, kun tuo vaihtoehto on olemassa. Grillataan kanssa - vaahtokarkeilla vuoratut grillatut hedelmät ovat lasten suosikki. Aikuisille vartaita tms. NAM! Souteleminen ei oikein onnistu, kun ei löydy sopivia pelastusliivejä ja ollaan haluttu olla hyviä esimerkkejä ts. ei veneeseen ilman liivejä.
Eilen supisteli tosi paljon. Ajateltiin jo, että nytkö jo tuli lähtö, mutta ei kun loppuivat sitten tietysti. Valmistelevat kohdunsuuta kuitenkin, toivottavasti.
Mukavaa viikkoa!
Eilen illalla tais olla ekat supparit,sellanen viiltävä tunne ja tais masu olla kova. Liekkö syynä et oltii eilen veneilemässä ja aika kovin ryskytti välillä.Sitte mentii pikkusen lyllertämään tohon lähellä ni sillon muutaman kerran tuli sellanen tunne. Tavallaan on kait ihan ok et noita rupeis tuleen joskus et paikat alkais pehmenee vaikka ei tässä rv puolesta olis vielä mikään kiire.
Nyt sitte istun ja odottelen sinne nl:aan menoa joka on tunnin päästä. Saas nähdä mitä tänään keksis tekemistä. Tuntuu jo nyt että on tylsää kun ukkoni meni töihin taas lomansa jälkeen. Siis joo osaan kyllä olla ittekseni ja kehitellä tekemistä mut joteski oli vaan lepposaa yhteis tuumin ja vähän niinkun vuorotellen aamuisin suunnitella mukavaa ohjelmaa päiväksi. Ainaski pyykkiä pitäs pestä ja kai sitä auringossa vois loikoillla. Hassulle tuntuu kun virallinen äitiysloma alkaa tän viikon ke. En kyllä millään osaa ajatella että olisin ollut töissä sen alkamiseen saakka työni toimenkuvan vuoksi. Periaatteessa leppoista hommaa mutta jos jotakin sattuu niin sitte voi olla hyvin rankkaa fyysistä hommaa joka ei kyllä olis sopinu enää tällä mahalla tehdä(hyppäämistä,nostamista vaikka reippaasti yli 120kg ja muuta sellaista ja törkeen kuuma ilma näin kesällä varsinkin).Jos vielä toiste tulen raskaaksi ja lomat on pidetty ni sata varmaa on että otan sitte saikkaria ennen äippälomaa.
No jos jotakin erikoista kuuluu nl:ssa niin palaolen myöhemmin takas. Ja ONNITTELUT Heddastiinalle :))
SurinaS 34+4(vasta mulla kanssa)
Onnea vauvan saaneille, oi voi kun mäkin pääsisi pian.. Heh, no 8vrk on leikkaukseen eli eiköhän sen nyt jotenkin jaksa :D
Eilen miehen kanssa tosin jo mietittiin että tulikohan lähtö kun tuli NIIN kipeitä suppareita, mutta yllätys yllätys.. Loppuivat kuin seinään taas tunnin päästä..
Pojan päiväkodissa on vesirokkoa, ja tässä nyt odotellaan että kuinkakohan käy tuon meidän pojan kohdalla. Enää ei kyllä päiväkodissa ole kun loma alkoi, mutta onhan se tartunnan saanut.
Viime viikolla oli viimenen neuvola, keskiviikkona sairaalakäynti ja sitten juhannuksen viettoon siirrytään.
Särkänniemessä käytettiin poikaa, ja riemuissaan oli! :) Onneksi kaikki tutut ja mummot ovat luvanneet sitten hömpötellä pojan kanssa kun vauva syntyy niin saa sitten huomioa joka puolelta oikein urakalla :)
Kaikki on valmiina täälläkin jo, enää puuttuu se oleellinen :D
Mietin sitä kun eikös muutamalle sanottu jo viikko-pari sitten että vauva syntyy ihan pian.. Mahtaa olla inhottavaa odotella vieläkin (jos enää odottelette ;)), ystävillenikin on sanottu niin ja menivät vielä laskettuun asti sen tilan kanssa.
Taidan tässä alkaa aamupalan tekoon ja miettiä että mitä pojan kassa tekisi, pihassa on kaivureita ym ja poika pelkää niitä :( Kauas en jaksa lähteä hänen kanssaan kun tuo kävelykin alkaa olemaan mitä sattuu, juoksemisesta puhumattakaan! Ehkä saisin jonkun kylään ja sitä kautta pojallekin tekemistä. :)
Mutta mukavia raskauden loppupäiviä vielä kaikille!
Jenni ja Jytky38
Oon taas nukkunut tosi hyvin, yöllä käyn pari kertaa vessassa, mut uni jatkuu taas.
Ei oikein jaksaisi olla enää tuolla ulkonakaan, aurinkokiintiö alkaa olla täynnä...eilen lapset polskuttelivat tuolla rannassa ja tulivat innoissaan kertomaan, että löysivät jonkin mutantin.
No, minusta se näytti iilimadolta, venyi 10cm pitkäksi ja taas pieneksi, näytti ihan verijuotikkaalta, YÖKS!
Laitoin purkkiin ja vien tänään terveysvirastoon (tai mikä se nyt on) tutkittavaksi, meillä on nyt kyllä uintikielto siihen asti, että selviää mikä elukka se on tai siihen asti että on saatu ensi keväänä ruopattua koko ranta. Eli tosi kiva yrittää pitää nuo vesipedot pois järvestä :(
Painoa on tullut reilut 20kg...tosi vaikeaa sohvasta nousu yms. Viime viikolla oli neuvola, viikkopainonousu oli 1,4kg, terkka vain pyöritteli päätään.
Mulla on nyt viides vauveli tulossa, eikä koskaan ole ollut supisteluja ennenkuin on pitänyt lähteä sairaalaan, siis synnytys on alkanut.
Eli jos niitä sattuisi tulemaan nyt aikaisemmin, olisin hiukan huolissani.
Ras-mam rv 34+4
eli vauva on liikkunut tosi vähän eilen / viime yönä. Saan kyllä ne 10 liikettä laskettua, kun menen kyljelleni ja tökin vähän takapuoleen. Eilen illalla laskin useamman kerran ja yölläkin heräsin kuulostelemaan liikkeitä. Näin painajaista, että vauvalla on joku hätä:( Mietin soitanko neuvolaan (soittoaika klo 12), vai käynkö käyrällä synnärillä? Vai otanko ihan rauhallisesti? Vauva on laskeutunut hieman viime viikon suppareiden ansiosta ja kääntynyt keskelle vatsaa eli pylly tuntuu navan yläpuolella. Liikkeet tuntuvat molemmissa kyljissä. Luultavasti liikkeet tuntuu vaan selkärankaani päin ja en tunnista niitä. Joskus aiemminkin on käynyt niin... Istukka on takaseinässä vielä pehmustamassa liikeitä. Tunnustan vielä senkin, että olen lueskellut kesäkerttujen pinoa ja siellä oli puhetta myöhäisistä kohtukuolemista eli pelko persiissä siitäkin.
Eilen tuli juhlittua esikoisen synttäreitä oikein urakalla. Nyt on kaappi täynnä herkkuja ja tämän mamman pitäisi palata diettiruotuun. Pitäis varmaan koirille syötellä ylimääräisiä.
Ihana ilma ulkona. Anoppi lähtee tänään jo kotia, joten esikoinen alkaa taas roikkua kimpussani. Onkin ollut helpot päivät, kun mummo on in:)
t.mm ja pikkunen 38+1
..ei taida tulla päivää tästäkään aamusta. Mies valvoi viime yönä tietokonepeliä pelaten ja oli tänä aamuna taas NIIN pahalla päällä ja valitti jokaikisestä pienestä asiasta, esim. miksi aloitan uuden leipäpaketin, kun entistä ei ole syöty loppuun, vaikka itse oli ottanut pakkasesta uuden paketin. Minä en tykkää vaaleasta leivästä laisinkaan ja nyt raskausaikana saan siitä vain ummetusta, mies taas ei syö tummaa. Täytyy varmaan siirtyä pienempiin pakkauskokoihin.
Tyttö teki kaikkea mitä vain uhmaikäinen voi keksiä: kaatoi juomavedet pöydälle, sotki ruualla eikä suostunut syömään, otti kaapista ulos tavaroita joita ei saa ja availi pakastinta minun laitellessa aamupalaa, eikä uskonut mitään. En tajua miten ihanasta pikku neitistä on kasvanut tuollainen riiviö. Mitähän perustavanlaatuista olen tehnyt väärin...
Sitten hajotin yhden lautasen vahingossa pesukoneen sisään, oli kiva kerätä pieniä muruja pois sieltä.
TUntuu, että tämä päivä on pilalla ennen kuin alkoikaan. Anteeksi vaan kaikille, että valitan taas. Ahdistaa tuo miehen käytös niin paljon kuin vaan voi. En kertakaikkiaan jaksaisi tuota ikuista narinaa ja valitusta, vaikka miestäni rakastankin. Välillä pelottaa, että miten sitten kun on vielä vauvakin, joka kuitenkin rakkaudella ja yhteistuumin perheeseen on hankittu. Minulla on mieli herkässä, tulee paha mieli tuosta ainaisesta valituksesta. Onko elämä meidän kanssamme todella niin kauheaa, kuin annetaan ymmärtää jatkuvasti???!! Suoraan sanoen *ituttaa* ja paljon. Mies ei jaksaisi tuon uhmaikäisen lapsen kiukkuilua, en jaksa aina minäkään. Heti jos hän joutuu muutamana päivänä minun väsymykseni ja supistelujen kanssa enemmän olemaan tytön kanssa ja tekemään jonkin verran enemmän kotitöitä, niin pari seuraavaa päivää on tällaista helvettiä. Hyvin menee...
Olisi mennyt sitten kesäksi töihin, jos ei halua olla kotona. Mieheni on ollut paljon kotona, oli viime kesän tytön kanssa kahden kun itse kävin töissä. Lähti nyt sitten tytön kanssa ulos, lieneekö huono omatunto iskenyt. Tänäänkin heräsin hyvällä mielellä ja heti kun alkoi se valitusvirsi, niin tuntuu että päivästä ei tule mitään...
No, yritetään jaksaa vaan. Niin mukavuudenhaluisia ja ymmärtämättömiä nuo miehet ovat, että jos miehet olisivat raskaana, olisivat he varmaan keksineet jonkin muun tavan esim. keinokohdun hoitaa sekin asia...
Mukavaa päivää teille muille ja olen pahoillani, ettei tämä ole mukavaa luettavaa...
t.Tuohtunut Saraida ja pikkuruinen rv 34+4
noniin uusi viikko ja uudet kujeet :-) ja lämmintä riittää, voisi kyllä hiukan viilentyä vaikkakin olen tosi hyvin pärjännyt nämä hellepäivät. Eikä turvotustakaan ole tullut yhtään koko raskauden aikana :-) nyt aamulla tuossa hiukan siivoilin kun mies lähti töihin ja minä olen vielä pari päivää ilman lapsia. Ne kun ovat mummolassa ja meidän olisi tarkoitus torstaina lähteä sinne juhannuksen viettoon ja tuoda sitten samalla lapset kotiin, kyllä jo välillä kaipailen niitä. Pääsee sitten isovanhemmatkin huilaamaan, hattua pitää nostaa heille että ovat jaksaneet muksujen kanssa.
Minä odotan juhannuksen jälkeistä maanantaita, menen äitipolille kontrolliin ja samalla saan tietää leikkauspäivän milloin vauveli syntyy :-), tosin vielä pitää varmaan jokunen viikko odottaa. Liikkeet tuntuu parhaiten illalla kun viilenee ja itsekin käy huilaamaan ja kyllä eilenkin vielä venytteli siihen malliin että tuntui maha halkeavan.
Nyt pitää mennä juomaan ja kukat kastelemaan kun ei vielä ole niin kuuma. Jaksamisia kaikille!!!
Tupuhupuna+rv 34+4
Murmelimamma: nyt näin helteellä vauvakin rauhoittuu ja väsyy eli liikkeet sitä myöten vähenee. Mutta jos tuntuu yhtään, että haluat varmistuksen, niin soita ä-polille. Ottavat sut varmasti heti vastaan. Mulla on myös rauhaisaa mahassa, mutta mulle riittää, että saan edes ne 10 liikettä tunnissa tuntumaan. On vauva varmaan yhtä rasittunut kun meikäläinenkin tähän kuumuuteen.
Tultiin just puistosta. Oltiin melkeinpä ainoat urheat. Ei siis pojalle juurikaan leikkikavereita, joten jouduin sitten itse ' uhrautumaan' metsäretkelle ja työntämään kottiksia ja keräilemään kukkasia ja tekemään hiekkakakkuja...huh! Kuumahan siinä tuli ja maha kipeeksi.
Viime yönä oli taas niin jumalaton polte alamahassa. Nyt todellakin muistin, millaisia ne synnytyssupparit on. Kun ne oikeen lähtee vyörymään...niitä odotellessa...jälleen kerran...Nyt päikkäreille.
Illalla vielä Espalle: pappa soittaa lavalla jazzia:)
sitruska rv 37+1
niin sitä mä vain muistuttelen, että kannattaa ottaa sairaalaan mukaan pokkari kirjoja kun siellä ei aika muuten niin kulu ja jos vauvakin nukkuu niin on kiva lueskella.
Itse en ole viittynyt hirmuisesti lähtee kattelee telkkaa yhteiseen tilaan kun siin yleensä ollut niin huonot penkit kattoo ja aina väärä kanava :)
Mä olen ollut koko ajan huolissani hiukan kun neiti on mahassa todella pikkuinen liikkuja mut sit kaikki kuitenkin on aina ollut hyvin kun ultrattu eli on vain niin rauhallinen. En ole tarkemmin laskenut mut varmaan se 10 liikettä tulee kuitenkin kasaan. Liikkeetkin on sellaisin asennon vaihtoja lähinnä eli ei mitään potkimista.
Terkkari kyl sanoi että kohtuni on taaksepäin kallistunut mikä saattaa kanssa vaikuttaa että liikkeet eivät ole niin voimakkaita.
Ainut kerta milloin on tullut mega myllerrystä kun oltiin katsomassa Ton Cruisen uusin elokuva ja siin oli aika kovalla äänet ja himuista räiskettä niin neiti säikkyi hirmuisesti mahassa.
kesähelinää
mutta nyt jo parempi mieli. Vauva on hieman liikkunut, joten kaipa sillä on kaikki hyvin. Tää helle on todellakin tuskastuttava, joten kaipa se vauvakin väkisin rauhoittuu...
Pakko lähteä ulos varjoon istuskelemaan, jos siellä tuulisi edes hieman. Saa esikoinenkin leikkiä hiekkiksellä. Aamusta jo oltiin ulkona, mutta tultiin sisälle, kun lapsen kenkä oli koiranp..ssa. Harmitti niin vietävästi, että en jaksanut jäädä ulos. Omat koirathan sinne on jätteitänsä vieneet, mutta juuri eilen siivosin pihan ja aamulla vielä tarkistin ennenkuin esikoisen sinne laskin. Mutta kaipa tuota lääniä on liikaa, kun en joka kasaa huomaa.
t.mm edelleen
No nyt on sit iskenyt se pesänrakennus vietti oikein kunnolla...isäntä oli jo " hätää" kärsimässä, kun aloin 9 aikaan kiljuun et ylös joka iikka ja hommiin.
Ekaksi siirreltiin tavaroita paikasta toiseen (tai mies ja naapurin mies siirteli, minä olin johtajana..) ja sit siivottiin koko asunto lattiasta kattoon kerralla. Ainoastaan nuo ikkunat on vielä pestävä...karseaa hommaa.
Nyt saan sit vauvalle ja tytölle sängytkin mahtumaan meidän huoneeseen niin ei tarvii majoittaa isäntää olkkariin.
Olo on kyllä nuhjuinen, kun on hiki ja väsyttää tuo röhkäsy.
Pitäis haalautua suihuun ja jos sit köllöttelisi hetken, kun meinaa massuakin kivistää.
Anoppi kävi ihmettelemässä sitä et miten olen saanut hänen poikansa siivoamaan??? Mies siihen, että pakkohan se on jos meinaa väleissä pysyä ja vinkkasi mulle silmää.
En tajua sitä et miksi miehet ei muka voi siivota yms siinä mis naisetkin?!!
No niin nyt suihkuun!!!
mutsi ja 37+2?? (miten en pysy matkassa noissa rv ollenkaan?)
Nyt tulee tympeää valitusta, hypätkää yli jos itse olette hyväntuulisia.
Kävin naikkarilla (ei niistä syistä nyt enempää) ja samalla katsottiin vauvan tilannetta. Siis kohdunsuu on edelleen täysin epäkypsä; takana, suljettu ja kanavaa ainakin 3 cm. Tämä ei synny koskaan! Painoarvio 3500g. Kerroin myös että vointini on todella huono, pari päivää olen ollut turvotusten takia vuodepotilaana kun jalat on niin kipeät ettei niille kärsi varata. Kommentti oli lähinnä että voivoi.
Inhoan tällaista tilannetta kun en voi itse mihinkään vaikuttaa. Aina kysytään että mikä on vointi, mutta ei se kuitenkaan ketään kiinnosta tai mihinkään vaikuta. V-tuttaa niin että taidan jättä huomisen neuvolan väliin. Mitäpä uutta sielläkään olisi.
Mullahan on siis edellisestä raskaudesta pelkosektio takana. Nyt sanon että yliaikaista en alakautta synnytä ja sillä siisti. Tähän asti siis olen ollut vahvasti alatiesynnytyksen kannalla, mutta musta on epäreilua jos mies ja esikoinen joutuu järjestämään ristiäisten sijaan kahdet hautajaiset.
Että tällaiset fiilikset täällä. Toivottavasti muilla menee paremmin.
t. pöppis 38+1
Morjensta vain :)
Lämmintä piisaa ihan kiitettävästi! huhhuijaa!
Aamulla oli neuvola..porskuteltiin vaan tännekin asti ;) Kaikki oli hyvin, ihan pikkaisen oli painoa tullut, mutta EDELLEEN ollaan ALLE lähtöpainon :D!!! Verenpaineet ja hemppa hyvät, eikä turvotuksia tms. Terkka nauroi vain, että hälläkin on tästä helteestä johtuen turvotusta ja mulla ei!!! Ultrattiin ja kuunneltiin äänet. Kaikki ok, syke oli jotain 140. Alapään tilanne oli pysynyt melkein samana, ehkä aavistuksen oli avautunut lisää..Mutta samat ohjeet pätee suppareihin ja vesien menoon edelleen. Voipi olla, että olen sitten juhannuksen vielä yhtenä pakettina :)
Olo vain ei ole enää niin kamalan mukava! Johtuen siitä, kun vauva on humpsahtanut nyt oikein alas ja pää tuntuu todella hyvin jalkovälissä. Häpyluukin on saamarin kipeä! Viime yön nukkuminen oli yhtä tuskaa! Lantiota ja varsinkin tuota häpyluuta sekä alaselkää särki kiitettävästi. Varsinkin kaikki liikahtamiset. Sitten vielä tämä kuumuus. Tuntuu, ettei huone viilentynyt yön aikana yhtään vaikka koko yön oli ikkunakin sepposen selällään :(
Tänään olen taas pessyt mattoja :) Ei olisi enää kuin 2 mattoa pesemättä, mutta täytyy odotella noiden kuivumista, että saan tilaa viimeisille. Onneksi tuulee niin reippaasti, että ensimmäiset alkavatkin jo olla kuivia :) Mukavaa, kun saa nekin pestyä ennen vauvan syntymää!
Havahduin aamulla, että mullahan on LA jo ensi viikon perjantaina! Aika on mennyt ihan sairaan nopeasti..vastahan mä plussasin! Terkka povasi sellaista nelikiloista tästä, kun esikoinenkin oli 3950 g.. Sen mielestä tämä voisi olla himpan isompi..Toivottavasti ei kovin paljoa ainakaan :(
Kävin neuvolan jälkeen kaupassa, jossa oli sitten yksi tuttu tältä kylältä. Siinä sitten jotain juteltiin ja sit se käski lopuksi kertoa anopille ja appiukolle terkkuja. No, siinä sitten se viereinen mummo havahtui ja kysyi, että ootko säkin siltä kylältä?! ja vielä että Ootpas sä lihonu kamalasti!!! Mun teki mieli älähtää pari valittua sanaa sille mummelille, mutta en edes tuntenut sitä saatikka että olisin sen nähnyt, niin kuinka hemmetissä se muka mut tunsi ja tiesi " kuinka kamalan" paljon mä nyt oisin sitten lihonut!!!! Inhottaa tuollaiset kommentit..Se ei nimittäin kuullut sitä kun sanoin tälle toiselle olevani ihan viimeisillään..Kaipa se sitten informoi sitä mummelia, kun jäivät sinne jotain juoruilemaan >:(
Nyt taidan lähteä välillä käymään suihkussa, sitten hakemaan tyttö ja sitten kerkeisi huilata hetken ennenkuin kaveri tulee käymään. Se on menossa nyt puolessa välissä, mutta oli joutunut saikulle suppareiden vuoksi :( Joten tulee meille tappamaan aikaa..
Mutta aurinkoista päivänjatkoa! Pinoudun varmaan illalla vielä uudelleen, mikäli ei tule ukkosta..
~suviande ja öttiäinen 38+3~
Olen kyllä käynyt lueskelemassa näitä pinoja, mutta en sitten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.
Huh tätä hellettä, koville ottaa kun turvotus on aika kamalaa ja jalkoja särkee ja väsyttää. Sen sijaan esikoinen 1v 7kk ei näytä helteen myötä yhtään himmaavan vauhtia.
Täällä ollaan siis vielä tukevasti yhdessä kasassa ja vahvasti tuntuu siltä että ainakin tuonne laskettuun aikaan menee, esikoinen syntyi viikoilla 40+5 ja jotenkin en usko että tämäkään juuri sen aikaisemmin tulee. Vaikkakin kyllä toivon että tulisi edes vähän aikaisemmin, ettei kamalasti " yliajalle" mentäisi näillä helteillä.
Mulla yleensä iltaisin on sellainen tunnin jakso kun tulee vähän tuntuvampia supistuksia, mutta niin vaan ne lopahtaa ennen kuin ehtii kunnolla alkaakaan. Lääkärineuvolassa oli vielä rv 35 paikat täysin epäkypsät joten kyllä niitä kipeitäkin supistuksia sais ihan tosissaan jo alkaa tulemaan. Vauva tuntuis olevan omasta mielestäni aika alhaalla, ainakin reilu viikko sitten helpotti tuo vauvan painaminen kylkiluihin ja tuntuu että se paino on siirtynyt enemmän alaspäin. 1.5vk sitten terkan mielestä vauvan pääkään ei enää heilunut, mutta varsinkaan uudelleensynnyttäjällä siitäkään ei kai mitään voi päätellä synnytyksen ajankohdasta. Seuraava neuvola on keskiviikkona. Siirtyi onneksi parilla päivällä eteen päin kun terkka on kipeänä. Vähän tympäännyttää käydä siellä niin usein, kun kaikki arvot sun muut on aina pysyny melkein samoina eikä muutenkaan mitään ihmeellistä ole, mutta paino vaan nousee hurjaa vauhtia :(
Kotona on vauvalle kaikki valmiina ja omaa sairaalakassiakin jo olen pakkaillut. Kuten 2Jenni2 sanoi, niin enää se oleellinen puuttuu, eli vauva. Voi kun mullakin olis tiedossa se päivä kun vauva syntyy, olis helpompi odottaa kun olisi sellainen " eräpäivä" kun viimeistään on vauva sylissä. Nyt siihen voi mennä ihan yhtä hyvin päivä, tai pahimmillaan melkein 4 viikkoa jos ei itsestään synnykään vaan joutuu käynnistämään.
Mutta jaksamista kaikille loppuodotukseen ja hyviä vointeja! Pian alkaakin oikein urakalla tipahdella heinäkuisten vauvauutisia :)
T. myy ja " poitsu" rv 37+4
Aurinko paahtaa täälläkin. Illasta huomaa, että jalat ja kädet on ihan turvoksissa, onneksi nuo paineet on pysyneet tuossa alle 110/70, niin ei ole huolta raskausmyrkytyksestä. Kyllä mä turposin esikoisestakin, joten ei tässä mitään uutta. Vähän nuo helteet kyllä verottaa tätä jaksamista, ja kun ton esikoisen kanssa täytyy jaksaa touhuta vaikka ei aina huvittaisikaan :)
Mulla on vika lääkäri vasta parin viikon päästä, kun taidan olla heinisten peränpitäjä viikkojen suhteen. Seuraava neuvola on vasta 20.7. kun terkka on lomalla tässä välissä. Terkka meinasi vaan, että kyllähän mä osaan sitten ottaa päivystävään yhteyttä jos tulee aikaisemmin tarvetta. Hassua, että tässä vaiheessa on kuuden viikon väli terkan tapaamisessa :) No en mä siellä muutenkaan ole kamalasti ravannut, yhteensä 5 kertaa plus kaksi lääkärin käyntiä lisäksi.
No ei tässä mitään kummempaa, kauppaan pitäisi alkaa raahautua, ja huomenna olisi täälläkin siivouspäivä.
aurinko 06 ja rv 34+1
Nyt on jo olotila parempi, saatiin miehen kanssa keskusteltua asioista ja oli kovasti pahoillaan, että on ollut viime päivät niin kireänä. Lähti jalkapalloa pelaamaan, toivottavasti tulee virkeänä takaisin :D Kävimme koko perhe rannalla ja tyttö peuhasi vedessä alun arkailun jälkeen kuin vauvauinnissa aikanaan. Itseltäni hieman kärähtivät olkapäät, mutta muuten on jo PALJON parempi olo. Näin ne mielialat vaihtelevat.
Ehkä se johtui myös tämän päiväisestä lääkärikäynnistä. Supistuksia on taas ollut, mutta kanavaa jäljellä 3cm ja ulkosuu puolipehmeä. Edellisen kerran supistuksia oli ollut reilummin ja silloin kanavaa oli alle 2cm, joten takaisin se on kasvanut entiseen mittaansa. Minulla on myös tunne siitä, että tämä raskaus menee yliaikaiseksi kuten edellinen, ellei luontoäidin toimiin puututa.
Lääkäri arvioi kuitenkin, että vauva on jo asettunut aika hyvin alas viikkoihin nähden, mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt vielä. Tuumasi vaan, että eiköhän tämä täältä vielä alakautta tule...Tällä kertaa ei ultrattu, sillä synnytystapa-arvio minulla on kahden viikon kuluttua sairaalassa. Helpottunut olo, että kaikki on hyvin. Eiköhän tämä tästä vielä!
Hyvää vointia!
t.Saraida + pikkuruinen rv 34+4
Mukava kun tänne on tänään löytänyt muitakin " vähäviikkoisia" niin ei tunnu itsestä niin perässä raahautujalta.
Mä oon illan leiponut töihin lomalle jäänti -herkkuja, kun huomenna on viimeinen työpäivä. Nyt onkin sitten jalat niin kipeät ettei oikein kestä seisoa enää. Ihan kiva jäädä kotiin, mutta tiedä sitten onko tuon 3-vuotiaan perässä juokseminen sen helpompaa kuin töissä käynti.
Mulla on ollut eilisen ja tämän päivää nuo " alapään luut" tosi kipeät. Tuntuu varsinkin kävellessä inhottavalta, varmaan vaapun kuin mikäkin ankka. Kaippa siellä paikat antaa myöten pikkuhiljaa.
- Antracite rv 34+4
En ole oikein muka ehtinyt kirjoitella kun esikoisen kanssa ollaan nyt kotosalla jo kolmatta viikkoa, niin tekemistä piisaa. Ja kun häne menee päikkäreille, minä menen myös:)
Viime viikolla oltiin tutustumassa synnärille ja silloin se iski, siis se fiilis että meillehän on todellakin tulossa vauva ja vielä ihan kohta, iihanaa:)
Nää helteet ottaa voimille, ei voi mitään. Supistuksia on ollut jo muutamana iltan, ää on ihan uutta. Esikoisesta ei ollut ennenku synnytys oli jo käynnissä. Muuten vointi on ihan ookoo..nukkuminen on ihan tuskaa kun on niin kuuma. Mutta eipä tässä onneksi kauan tartte kärvistellä..toivottavasti.
Aikalailla kaikki tavarat alkaa olla valmiina, rintapumppu pitäis vielä hankkia ja muutama lyhythihainen body. Torstaina on vika lääkäri, jännää nähdä onko paikat edelleen visusti kiinni ja mua jännittää ihan kauheesti minkä kokoien neiti meille oikein syntyy.
Sellaista..tunnin päästä kauppaan ja sit pihalle leikkimään.
Helteistä alkuviikkoa!
-Tiziana rv 35+5