Lue keskustelun säännöt.
Äidit aiheuttavat joulustressinsä ihan itse
22.12.2019 |
Vaahdotaan, vauhkotaan, hosutaan ja valitetaan, kun kukaan ei tee mitään. Mutta kun ei edes anneta tehdä!
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Muistan tuon stressin kun lapset olivat pienempiä. Mies ei koskaan ostanut ainuttakaan lahjaa, ja oli sitä mieltä, että lapsille ei tarvitse lahjoja ostaa. Ja että jouluruokia ei tarvitse laittaa/lämmitellä, voidaan syödä makaronilaatikkoa jouluaattona. Kysyin sitten, että entäs kun lapset koulussa ja päiväkodissa vaihtavat kuulumisia? Joudun tekemään kaiken yksin, koskan miehen mielestä ei tarvitse viettää joulua ollenkaan. Kyllä tarvitsee, silloin kun lapset ovat vielä jokseenkin pieniä. Ymmärrän hyvin, että on perheitä, joissa äiti raataa ja muut nauttivat. Mitään siivousintoilua meillä ei ollut, mutta silti oli raskasta. Ainuttakaan lahjaa ei saatu esim. isovanhemmilta. KAKKI vamistelut piti minun tehdä.
Nyt lapset ovat teinejä. Eivät enää kaipaa lahjoja, vaan mieluummin ottaisivat rahaa. Kunhan vain on hyvää ruokaa. He osallistuvat itsekin ruoan valmistukseen. Miehenikin olen pakottanut kotitöihin vedoten siihen, että lasten pitää nähdä tasa-arvoa kotitöiden tekemisessä. Olen nyt työnjohtaja kodissani joulun valmistelujen suhteen. Ja kaikki ehtii rentoutua, minäkin.