Onko kellään muulla tällaista että facebookissa
sä käyt tykkäämässä ja peukuttamassa kavereidesi kirjoituksia, kirjoitat kommentteja ja sitten toisinpäin ei tulekaan mitään peukutuksia eikä kommentointeja, sulle. Ne samat jolle sä peukutat, ei koskaan peukuta sulle.
Taidan olla peukuttamatta tästä lähtien ollenkaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (189)
Havahduin vuosi sitten samaan. Osa fb-kavereista tykkäsi kyllä muiden iltalehti uutislinkeistäkin, mutta eivät mistään minun tekemistä julkaisuista (mm. lapsen syntymä). Ymmärrän tässä ketjussa muutaman kommentit siitä että eivät tykkää kenenkään julkaisusta niin se olisi ok tai tietyn tyyppisiin julkaisuihin voi olla joskus vaikea reagoida yhtään mitenkään, mutta systemaattinen valikointi kenen julkaisuista ei koskaan tykätä tai kommentoida kertoo kyllä jostain.
Joten päätin että suotta itsekään tykkään tai kommentoin heillekään. Olen jättänyt onnittelematta myös vaikka on ollut naimisiinmenoa ym. Pari on ns. aktivoitunut tämän jälkeen, taisi tapahtua puolen vuoden jälkeen kun kaikista tekemästäni julkaisuista alkoikin tulla tykkäyksiä.
Kyllä mulla ainakin aukesi silmät, kun tein päivityksen kun sain ylennyksen töissä. Tykkäyksiä tuli paljon, mutta lähimpinä pitämäni ihmiset eivät reagoineet tuohon päivitykseen mitenkään. Ja tiedän että nämä henkilöt käyvät fb:ssa säännöllisesti, silloinkin olivat tykkäilleet ja kommentoineet muita juttuja. Aikaisemminkin oli ollut vastaavaa havaittavissa. Sai ainakin minut miettimään, että miksi nämä ”ystävät” ei voi edes sitä tykkäys-nappia painaa, kun entiset koulukaveritkin onnitteli.
Hyvä kaveri jota tapaan paljon ei koskaan tykkäile päivityksistäni tai kuvistani. Julkaisen noin kuukauden välein. Silti tavatessa kommentoi niitä päivityksiäni . Hän erittäin aktiivinen somen käyttäjä. Suorastaan addikti. Monesti ottaa tapaamisistammekin kuvia, joita jakaa someen. Siksi on jotenkin kummallista ettei reagoi somessa minun päivityksiini. Tämä vaikuttaa negatiivisesti väleihimme koska selvästi on joku ongelma, mutta vaikea ottaa puheeksi. Olenkohan lapsellinen...
Kenellä on oikeasti aikaa lukea ja katsoa fb kavereiden kuulumisia ja kaiken päälle pitäs tykätä?
Tuli aikoinaan liityttyä muiden esimerkin vuoksi, mutta käyn käytännössä sivuilla korkeintaan kerran kuukaudessa. Usein menee pari kolmekin kuukautta. En ole stalkkaajatyyppi lainkaan, joten jos haluan kuulla kuulumisia otan kännykän ja soitan. Konkreettinen puhelu ja kommunikointi sen avulla on lyömätön keino pitää yllä ystävyyssuhteet.
Koko fb idea tuntuu vieraalta. Fb sopii heille, joilla on pakonomainen tarve " oksentaa" kaikille kaikki kuulumisensa ja postata lastensa kuvia omien lisäksi ja kertoa tarkkaan mitä on tullut tehtyä tänä päivänä ja mitä on luvassa... Sitten jäävät odottamaan tykkäyksiä ja kommentteja. Täh? Onko tuossa hitustakaan järkeä?
Some on kuitenkin vain some.Sitä ilman pärjää aivan mainiosti
Tarkistatteko te tosiaan, kuka peukuttaa teidän päivityksiä tai kuvia?! Miksi? Mulle ei ole mitään merkitystä sillä, että ketkä peukuttaa, kun itsekin peukutan lähinnä vain lukukuittauksena. Kommentit minun päivithksiin luen, jos niihin olisi mahdollisesti tarvetta vastata.
Ja en todellakaan anna facen vaikuttaa irl ystävyyteen.
Mä olen kyllä poistanut sellaisia, jotka eivät koskaan reagoi mihinkään mun juttuihin, mutta ovat aktiivisia ja reagoivat koko ajan muiden juttuihin. Ei voi olla niin ettei koskaan jonkun sun kaverin jutut tule sun feediin, kyllä siinä on kyse huonosta käytöksestä jo.
Oletteko te kaikki 10 vuotiaita?