Onko kellään muulla tällaista että facebookissa
sä käyt tykkäämässä ja peukuttamassa kavereidesi kirjoituksia, kirjoitat kommentteja ja sitten toisinpäin ei tulekaan mitään peukutuksia eikä kommentointeja, sulle. Ne samat jolle sä peukutat, ei koskaan peukuta sulle.
Taidan olla peukuttamatta tästä lähtien ollenkaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Mulle näkyy lähinnä erilaisten ryhmien jäsenten postaukset. Varsinaisten fb-kavereiden tosi harvoin. Enkä käy klikkailemassa erikseen kenenkään profiilia, joten sillä peukutukset jää ainakin mun puolesta tosi vähälle. Toivottavasti kukaan ei ota siitä nokkiinsa, ei vaan ole aikaa kytätä jokaista erikseen.
Jos et ole aktiivinen Facebookissa, niin eihän siitä kukaan voi pahoittaa mieltään. Tässä oli nyt puhetta siitä, että tietyn kaveriporukan kesken toisten juttuihin kommentoidaan ahkerasti, mutta yksi jätetään täysin huomioimatta. Se on kiusaamista. Se, että on täysin passiivinen koko Facebookin suhteen on aivan eri asia.
Seurasin kerran fb kans aktiviteettit yksittäisten henkilöiden kanssa ja huomasin ettei tietyt ikinä peukuttaneet tms. Pistin ne itseltäni pimentoon, eli en näe heidän päivityksiään. Jos mainitsevat jotain, että ollut fb ilmo, niin kuittaan sanomalla, etten nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Seurasin kerran fb kans aktiviteettit yksittäisten henkilöiden kanssa ja huomasin ettei tietyt ikinä peukuttaneet tms. Pistin ne itseltäni pimentoon, eli en näe heidän päivityksiään. Jos mainitsevat jotain, että ollut fb ilmo, niin kuittaan sanomalla, etten nähnyt.
Miten tuollaisen pimennon voi tehdä? Toi on tosi hyvä idea!!!
Onnittelyt tykkäysriippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen pimennon voi tehdä? Toi on tosi hyvä idea!!!
Joko laittaa kokonaan eston eli kumpikaan ei enää näe mitään toistensa päivityksiä tai sitten ottaa haluamansa henkilön kohdalta pois Seurataan-toiminnon.
Itse tiedän yhden tyypin, jolla on yli tuhat kaveria. Tosielämässä ei tule kenenkään kanssa toimeen, koska on silminnähden kiinnostunut vain itsestään. Kukaan ei viihdy hänen seurassaan. Hänen puheluihinsa ei vastata ja siksi vaihtaa numeroa jatkuvasti, että edes joskus joku vahingossa vastaisi.
Omassa kaveripiirissä on tyyppi, joka saa joka ikisestä inahduksestaan facessa välittömästi vähintään kymmeniä, joskus satojakin tykkäyksiä. Kuitenkaan tosielämässä hänellä ei ole isoa kaveripiiriä. Olen välillä ihmetellyt, miten tuollainen on mahdollista. Onko Facebookissa mahdollista ostaa peukutuksia?
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän yhden tyypin, jolla on yli tuhat kaveria. Tosielämässä ei tule kenenkään kanssa toimeen, koska on silminnähden kiinnostunut vain itsestään. Kukaan ei viihdy hänen seurassaan. Hänen puheluihinsa ei vastata ja siksi vaihtaa numeroa jatkuvasti, että edes joskus joku vahingossa vastaisi.
Omassa kaveripiirissä on tyyppi, joka saa joka ikisestä inahduksestaan facessa välittömästi vähintään kymmeniä, joskus satojakin tykkäyksiä. Kuitenkaan tosielämässä hänellä ei ole isoa kaveripiiriä. Olen välillä ihmetellyt, miten tuollainen on mahdollista. Onko Facebookissa mahdollista ostaa peukutuksia?
FB-kavereita tulee omien tuttujen lisäksi kavereiden kavereista sekä erilaisista ryhmistä ja yhteisöistä. FB-kavereiden määrä ei todellakaan tarkoita, että reaalimaailmassa olisi niin paljon kavereita. Mullakin ehkä 1/3 FB-kavereista on sellaisia, jotka "tunnen" vain FB:n kautta. En ole koskaan tavannut enkä pidä mitään muuta kautta heihin yhteyttä.
Mä olen ihmetellyt miten jotkut kasaa noin valtavan määrän fb-kavereita vaik noin 2000, mitä järkee? Tulee mieleen lähinnä omahyväisyys...
Facebook oli mielestäni alkuun aivan loistava idea, ja varsinkin minulle jolla kaverit ja suku ovat ympäri maailmaa, siitä on tullut todella tärkeä.
Olisi pitänyt kuitenkin jo alusta asti ymmärtää, että iso osa ihmisistä ovat niin pikkumaisia että tällainen alusta ei heille toimi, vaan he alkavat heti laskemaan tykkäyksiä, marttyroimaan, uhriutumaan, syyttämään toisia kiusaamisesta ja tekemään siitä jotain valtapeliä.
Lähipiirissäni on näitä tykkäysten laskijoita joiden mielestä tykkäys on jotain, johon kuuluu vastavuoroisesti vastata samanlaisella tykkäyksellä yhtä monta kertaa. En jaksa! Aivan ärsyynnyn kun ajattelenkin näitä ihmisiä.
Minä painan nappia spontaanisti silloin kun postaus on mielestäni hyvä, sellainen mistä pidän. En aina edes katso kuka sen on laittanut, saati sitten että keräisin jotain tilastoa onko postauksen tekijä tykännyt tarpeeksi minun postauksistani ja onko nyt minun vuoroni tykätä hänen postauksestaan. En myöskään laita itselleni kalenteriin muistutuksia milloin on aika käydä katsomassa jonkun seinää ja tykkäilemässä.
Kaikki postaukset eivät näy kaikille, tai sitten voi olla ettei niissä ole erityisesti mitään tykättävää. Siitä ei kuitenkaan voi vetää johtopäätöksiä siihen kuinka tykättävä niiden postaaja on ihmisenä.
Instassa voi ostaa seuraajia ( olen nähnyt yhden tutun tekevän näin, seuraajat pomppasivat muutamasta tuhannesta yhtäkkiä yli kymppitonniin..), mutta Facebookissa ei tietääkseni pysty. Jotkut vaan haalivat kaveriksi kaikki, keneen törmäävät. Jos on sellaien ammatti, jossa ollaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä, niin nopeastihan niitä kavereita kertyy. Ja siten saavat paljon tykkäyksiä yhdestä postauksesta. Ovat varmaan jollain tavalla koukuttuneena huomion saamiseen. Järkevämpi ihminen yrittää suojella yksityisyyttään..
Miksi jotkut haalivat kerran tavattuja ihmisiä vuosiksi sinne listoille, eikä ikinä puhuta, tykätä tai muutakaan? Itse jos joskus sellaiselta erehtyy kysymään kuulumisia, niin ei joko vastata tai sitten ihmetellään mitä toi mulle puhuu.
Ai ihmiset oikeesti vielä käyttää facebookia?
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vielä niin nuori, että se tuntuu sinusta kivikautiselta.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai. Siellähän on kätevä pitää yhteyttä vaikka sukulaisiin, joita ei muuten tapaa ollenkaan.
Tee fasessa instapyllistys...saat hetkessä satoja seuraajia.
samoin tissizoomaus ..TOIMII:)
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut haalivat kerran tavattuja ihmisiä vuosiksi sinne listoille, eikä ikinä puhuta, tykätä tai muutakaan? Itse jos joskus sellaiselta erehtyy kysymään kuulumisia, niin ei joko vastata tai sitten ihmetellään mitä toi mulle puhuu.
No miksi olet haalinut?
Vierailija kirjoitti:
Tuttua meininkiä. Mä en enää peukuta heille, jotka ei pukuta minulle. Näin olen päättänyt.
Mä kyllä tumputan kaikille tutuille naisille.... thumps up!
AP, on 2 vaihtoehtoa:
Joko
A) kyseiset sun postauksista tykkäämättömät/kommentoimattomat eivät joko välitä susta pätkääkään, olet heille se ja sama
B) ovat kateellisia sulle
A-vaihtoehto on todennäköinen, jos olet ns. taviskansalainen, tai vielä keskiluokkaa ”alempana”. Esim. työtön, varaton, huonon sosiaalisen kyvyn omaava, harmaa seinäruusu, jonka kokemukset rajoittuvat ruokakaupan kassalle ja ruotsinristeilylle.
B-vaihtoehto on todennäköinen, jos olet ”ylempää kastia” (yök mikä termi), korkeasti koulutettu, menestyvät hyvännäköiset lapset merkkivaatteissaan, uusi isokoneinen mersu perzeen alla ja facepäivitykset tyyliä ”Uuuh jaksaisko mennä sukeltelemaan tänäänkin tuolle Dhonveli-naapurisaarelle....”
Nim. kokemusta on
Apua, ottavatko ihmiset muka näin tosissaan jotkin facebookin tykkäykset? Ymmärrän kyllä, että teinit uppoutuvat somen maailmaan ja kaikella siellä tapahtuvalla on heille valtaisa merkitys, mutta että aikuisetkin.
Mulle näkyy lähinnä erilaisten ryhmien jäsenten postaukset. Varsinaisten fb-kavereiden tosi harvoin. Enkä käy klikkailemassa erikseen kenenkään profiilia, joten sillä peukutukset jää ainakin mun puolesta tosi vähälle. Toivottavasti kukaan ei ota siitä nokkiinsa, ei vaan ole aikaa kytätä jokaista erikseen.