Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla tällaista että facebookissa

Vierailija
19.12.2019 |

sä käyt tykkäämässä ja peukuttamassa kavereidesi kirjoituksia, kirjoitat kommentteja ja sitten toisinpäin ei tulekaan mitään peukutuksia eikä kommentointeja, sulle. Ne samat jolle sä peukutat, ei koskaan peukuta sulle.

Taidan olla peukuttamatta tästä lähtien ollenkaan.

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ei väliä vaikka olen saanut lapsia tai olen mennyt naimisiin. Moni ei peukuta, ei edes onnittele edes noita, mutta muille sitten kuitenkin peukuttavat. Minä olen vähentänyt peukuttamista rajusti. Typeräähän tämä on ja olenkin ajatellut luopua facebookissa kokonaan. Mitä kavereita ne on kun ei ikinä mikään minun elämässäni hetkauta sen vertaa että viitsisi edes nappia painaa?

Naurettavaa kuvitella että joku napin painaminen kertoisi yhtään mitään. Vinkiksi, ne jotka tykkävät sinun päivitysistäsi, tykkäävät kaikkien muidenkin! Ja painavat niitä nappeja juurikin jonain uskollisuudenosoituksena, ei siksi että päivitykseksi merkitsisi yhtään enempää.

Ja sinä se et tajua lukemaasi yhtään. Ja käy nyt painamassa tähän kommenttiin sitä alapeukkua.

Tajuan. Olen keskustellut aiheesta liveystävien kanssa useasti. Jotkut meistä on juuri niitä jotka eivät lue, eivät tykkää, eivät päivitä. Toiset taas niitä jotka kokevat että se tykkäysviesti on ikäänkuin merkki siitä että on nähnyt postauksen, sanovat suoraan että koska eivät kehtaa olla tykkäämättäkään, tykkäävät sitten ihan kaikista postauksista. Ja noita tykkäysnappeja en harrasta täälläkään vaan mieluummin perustelen eri mielipiteeni.

Mutta et selkeästi ymmärtänyt asian ydintä.

No sä voit jatkaa ihan vapaasti asian kiukuttelua, märehtimistä ja analysointia tai sitten keskityt omaan elämääsi, omiin juttuihisi ja kiinnostuksenkohteisiisi etkä tunne syyllisyyttä siitä ettet tykännyt ekaluokan koulukaverisi lapsen koulutodistuspäivitysestä. Siitähän tässä oli kyse.

Erikoisia tulkintoja sinulla ainakin on. En ole kiukutellut tai märehtinyt tätä asiaa. Mutta mukavaa joulua sinullekin. En aikonut Facebookissa toivottaa kenellekään kun ei kukaan kuitenkaan siitä päivityksestä tykkäisi (tähän kuuluisi virnistävä hymiö).

Vierailija
42/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan vähän turhan syvällä Facebookissa? Tule pois sieltä!  Se on noin keskimäärin  kuusikymppisten temmellyskenttä, jossa kukaan täysjärkinen ja itseään kunnioittava nuorempi henkilö ei ole  enää mukana

No en kuule ihan ole! Mua ihmetyttää meininki mitä toi oikein on. Mä olen pitänyt oikeesti hyvänä kaverina/ystävänä monia, niin asia taitaa olla erilailla: niin facebookissa kuin irl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päivitä enää facebookia. Vuosien ajan mä päivitin ja törmäsin aivan samaan ilmiöön. Miks pitäisi jakaa facebookiin julkisesti asioita, kun kukaan ei reagoi?!

Vierailija
44/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan päivityksiin enään vaan Hyvän joulun tervehdykset, tykkäs kuka tykkäs! Siinä kaikki! Ei tarttee enää ton fb kanssa murehtii. Se joka haluu olla yhteyksissä arkena IRL oikeesti, niin ottaa sit yhteyttä muuta kautta. Vi tun väliä enää mistään facebookista. Tehkööt kuka haluaa kiiltokuvaelämäänsä, ihan sama!

Vierailija
45/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi peukut on musta ihan kokenut inflaation enkä itse niitä ole enää vuosiin harrastanut. Miksi ihmeessä mun pitäisi kuitata vaikka 30 vuotta sitten ala-asteella olleelle luokkakaverille (jonka kanssa ei enää aikuisiällä olla tekemisissä) että olen nähnyt hänen päivityksensä vaikka jostain ihan randomista lapsensa tekemisestä?

Mo musta toi on ihan ymmärrettävää. Mulla kävi niin että parhaimpana kaverina pitämäni henkilö ei peukuttanut mulle... vuosiin. No ei ole todellakaan enää paras kaveri.

Otatkohan liian vakavasti koko somen? Ei mulla ole live-elämän ystävyyssuhteet mitenkään kärsineet siitä etten peukuta yhtään mitään koskaan kenellekään, harvoin todellisuudessa edes selaan kenenkään päivityksiä.

No tässä on vähän ikävä puoli sekin, että se mun kaveri ei ole ottanut yhteyttä muhun parii vuoteen taholtaan, se olen ollut minä joka on aina tehnyt aloitteen yhteydenpidossa! Eikö tämä ole jo sen merkki, että se ei halua olla enää tekemisissä? Musta tässä kyse ei ole somen vakavuudesta ottamisesta enään vaan muutakin.

No hyvinhän siinä sitten kävi. Miksi olla pakosta yhteydessä jos kumpikaan osapuoli ei siitä oikein ole enää kiinnostunut? Mitä ne peukut olisivat teidän tilanteessa auttaneet, oikeasti?

Ilkeetä.

Vierailija
46/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en päivitä enää facebookia. Vuosien ajan mä päivitin ja törmäsin aivan samaan ilmiöön. Miks pitäisi jakaa facebookiin julkisesti asioita, kun kukaan ei reagoi?!

Tapahtuvatko asiat oikeasti jos niitä ei jaa kenellekään?

Vierailija
47/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen fb:n kaverikerääjähaalijaporukasta kouluajan suositut tytöt. Sitten oli meitä jotka ei oltu mitään suosittuja. Noi suositut vaan edelleen on niitä suosittuja. Tiedän että heidänkin elämässään oikeesti on vaikeeta ja on ihan pas kaakin, mutta lujaa ja hyvin "silti" menee ja ai että miten on lomamatkaa kolmesti vuoteen, aurinkorantoja ja ruskettunutta ihoa, uutta puhelinta ja lapsetkin niin hyvin aina ja tehdään parisuhderakkauslomia, rintsikoiden olkaimet ja sänkyä vaan näkyy kuvissa. Voi hyvää päivää sentään. Kummallinen ilmiö.

Vierailija
48/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuvatko asiat oikeasti jos niitä ei jaa kenellekään?

Kyllähän niitä tapahtuu, mä kyllästyin vaan siihen kun kukaan ei REAGOINUT millään tavalla, VUOSIIN. Sentään vuosien ajan kirjoittelin. Soittaa tai on yhteyksissä muuta kautta ken haluaa kuulla minusta jatkossa.

Vierailija
49/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
50/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä on erikoinen ilmiö. Ihan hyvä että tästä keskustellaan. En ole koskaan ymmärtänyt aikuisia ihmisiä, jotka haluavat kiusata toisiaan. Enkä tietenkään tarkoita, että fb:ss' pitäisi olla tykkäämässä kaikesta. Mutta onhan se outoa jos kaveriporukan muiden tekemisistä tykätään aina, ja sinun ei ollenkaan. Eikös se ole syrjimistä? Jos me aikuiset ei osata käyttäytyä somessa, niin miten nuoret sitten osaisivat?

Vierailija
51/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä hupsuja. Hankkikaa elämä, niin ei tarvi tuijotella jotain peukkujen määrää facebookissa :D 

Vierailija
52/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä hupsuja. Hankkikaa elämä, niin ei tarvi tuijotella jotain peukkujen määrää facebookissa :D 

Mulle riittää toi fb. Tästä lähtien en ole enää mikään hupsu joka odottaa että (entiset) parhaat ystäväni viitsisivät vastaavasti käydä lukemassa kirjoituksiani kuten olen heidän sivujaan ahkerasti itse kuluttanut. Todellakin hankin muuta kautta uudet aidot ystäväni.

Vierailija
53/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://kustantamo.sets.fi/kirja/10-syyta-tuhota-kaikki-sometilit-nyt/

Lukekaa. Silmiä avaavaa tekstiä.

Mä en uskalla avata linkkejä, kerro lyhyesti sisältö.

Vierailija
54/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi peukut on musta ihan kokenut inflaation enkä itse niitä ole enää vuosiin harrastanut. Miksi ihmeessä mun pitäisi kuitata vaikka 30 vuotta sitten ala-asteella olleelle luokkakaverille (jonka kanssa ei enää aikuisiällä olla tekemisissä) että olen nähnyt hänen päivityksensä vaikka jostain ihan randomista lapsensa tekemisestä?

"Nähnyt hänen päivityksensä"? Eihän peukkuja ole siksi tarkoitus jakaa vaan vain jos joku ilmaisu on eriytyisen osuva, kuva on onnistunut, jaettu uutinen tai artikkeli on tosi mielenkiintoinen tms.

Vierailija
55/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää toi fb. Tästä lähtien en ole enää mikään hupsu joka odottaa että (entiset) parhaat ystäväni viitsisivät vastaavasti käydä lukemassa kirjoituksiani kuten olen heidän sivujaan ahkerasti itse kuluttanut. Todellakin hankin muuta kautta uudet aidot ystäväni.

Lapsellista uhoa. Uhriudu nyt vielä vähän enemmän kun täältä ei ymmärrystä heru.

Vierailija
56/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nähnyt hänen päivityksensä"? Eihän peukkuja ole siksi tarkoitus jakaa vaan vain jos joku ilmaisu on eriytyisen osuva, kuva on onnistunut, jaettu uutinen tai artikkeli on tosi mielenkiintoinen tms.

No joo o... eli peukutusten määrästä päätellen mitä mulle on tullut, niin ilmaisu ei ole ollut kertaakaan erityisen osuva, kuva ei ole onnistunut, jaettu uutinen tai artikkeli ei ole ollut mielenkiintoinen. Hah! En usko. Jotain kiusaamista, tai välinpitämättömyyttä, tai itsekkyyttä toi on kun kohdallani kun kukaan ei peukuta. Fb kaverini tekee vaan omia päivityksiään ja keskipisteenä se oma napa. No loppuupa nyt omalta osaltani.

Vierailija
57/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista uhoa. Uhriudu nyt vielä vähän enemmän kun täältä ei ymmärrystä heru.

Ei tää mitään uhoa ole. Näin aion tehdä. Piste.

Vierailija
58/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tää mitään uhoa ole. Näin aion tehdä. Piste.

Jatkan vielä: minulle riitti! Antaa olla ja höriskööt keskenään noi kiiltokuvatyypit.

Vierailija
59/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole kyse mistään uhriutumisesta!!! Hyvän tähden sentään! Vaan järjen käytöstä siinä suhteessa, mihin kuluttaa aikansa ja energiansa. Ihan turha ton facebookin kanssa tuhlata kallista aikaansa.

Vierailija
60/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennetäänkö vielä: Jos nyt puhutaan sellaisesta henkilöstä, jonka kanssa olette irl tekemisissä ja itse katsotte olevanne ystäviä, ja hän ei koskaan tykkäile päivityksistänne tai kuvistanne. Miten tämän itse ottaisitte? Itse kuitenkin katsotte välillä mitä hänelle kuuluu, ja tykkäätte hänen päivityksistä. En siis puhu tässä nyt jostain 30 vuotta vanhasta opiskelukaverista, jota ette ole nähneet livenä 10 vuoteen. Vaan ihmisistä, joita tapaatte vapaa-ajallanne, tai ainakin välillä. Mielestäni ignooraus kertoo jotain. En ole vielä selvittänyt itselleni mitä tämä tarkoittaa, itsellänikin Facebook kaverilistalla juuri tuon tapaisia ystäviä. Ehkä he eivät aidosti pidä minusta, tai jotenkin haluavat kulissien takana inhota minua. Jotain outoa tuossa on. Jos he eivät pidä minusta lainkaan, miksi sitten edes haluaisivat koskaan tavata minua? Ymmärrän tämän aloituksen, ja olen samaa mieltä että ihmiset eivät käyttäydy Facebookissa tasavertaisesti. Kaikesta ei voi pitää, mutta jos ignooraa järjestelmällisesti kaikkea, siinä on jo jotain outoa. Kyllähän siitä tulee se fiilis, että tuo ihminen ei pidä minun jutuistani, tai ei ole pätkääkään kiinnostunut mitä minun elämääni kuuluu.