Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla tällaista että facebookissa

Vierailija
19.12.2019 |

sä käyt tykkäämässä ja peukuttamassa kavereidesi kirjoituksia, kirjoitat kommentteja ja sitten toisinpäin ei tulekaan mitään peukutuksia eikä kommentointeja, sulle. Ne samat jolle sä peukutat, ei koskaan peukuta sulle.

Taidan olla peukuttamatta tästä lähtien ollenkaan.

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin vuosia sitten erään henkilön yhdessä tilaisuudessa, heti tämän jälkeen häneltä tuli kaverikutsu. Selvisi, että meillä on samana vuonna syntyneet lapset, samoja harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita ja muutenkin hänen juttunsa meni yksiin omieni kanssa. Oli siis helppo tykkäillä ja kommentoida. Alkuun hän kommentoi takaisin, mutta ei koskaan käynyt kommentoimassa mun päivityksiä ja tykkäilikin äärettömän harvoin. Jossain vaiheessa lakkasi reagoimasta mun kommentteihin vaikka muille kommentin jättäneille vastasi. Olihan se outoa. Ihmettelin, että miksi ei vaan vähin äänin poista minua kavereistaan, kun ei kerta kiinnostanut?Asuttiin eri puolilla Suomea, joten kasvotusten törmäämisen vaaraa ei ollut.

Itse jätin koko Facebookin myöhemmin. En vain tuon takia vaan monista muistakin syistä. On jotenkin helpottavaa, kun ei koko ajan tiedä kaikista kaikkea...

Vierailija
22/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä peukutan vain äärimmäisen harvoin. Ja mun postauksista tykätään aina paljon. Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ei väliä vaikka olen saanut lapsia tai olen mennyt naimisiin. Moni ei peukuta, ei edes onnittele edes noita, mutta muille sitten kuitenkin peukuttavat. Minä olen vähentänyt peukuttamista rajusti. Typeräähän tämä on ja olenkin ajatellut luopua facebookissa kokonaan. Mitä kavereita ne on kun ei ikinä mikään minun elämässäni hetkauta sen vertaa että viitsisi edes nappia painaa?

Naurettavaa kuvitella että joku napin painaminen kertoisi yhtään mitään. Vinkiksi, ne jotka tykkävät sinun päivitysistäsi, tykkäävät kaikkien muidenkin! Ja painavat niitä nappeja juurikin jonain uskollisuudenosoituksena, ei siksi että päivitykseksi merkitsisi yhtään enempää.

Ja sinä se et tajua lukemaasi yhtään. Ja käy nyt painamassa tähän kommenttiin sitä alapeukkua.

Vierailija
24/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ei väliä vaikka olen saanut lapsia tai olen mennyt naimisiin. Moni ei peukuta, ei edes onnittele edes noita, mutta muille sitten kuitenkin peukuttavat. Minä olen vähentänyt peukuttamista rajusti. Typeräähän tämä on ja olenkin ajatellut luopua facebookissa kokonaan. Mitä kavereita ne on kun ei ikinä mikään minun elämässäni hetkauta sen vertaa että viitsisi edes nappia painaa?

Naurettavaa kuvitella että joku napin painaminen kertoisi yhtään mitään. Vinkiksi, ne jotka tykkävät sinun päivitysistäsi, tykkäävät kaikkien muidenkin! Ja painavat niitä nappeja juurikin jonain uskollisuudenosoituksena, ei siksi että päivitykseksi merkitsisi yhtään enempää.

Itse olet naurettava. Totta kai se jotain kertoo jos joku ei ikinä koskaan laita sinulle mitään vaikka toisille laittaakin. Totta helvetissä se kertoo jotain. Otin kerran kampanjan että peukutin kaikkien kaikkia päivityksiä, mutta silti ne samat ihmiset eivät edelleenkään tehneet mitään minun päivityksille. Mutta ei hätää, ei minun elämäni niistä kiinni ole, mutta kyllä sitä kai ääneen saa ihmetellä.

Vierailija
25/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut että mun yhdellä fb-kaverilla on niin paljon muitakin fb-kavereita, joilta tulee paljon päivityksiä, ettei hän ehdi peukuttamaan kaikille. Mutta on kyllä nurinkurista että me just oltiin kuitenkin parhaat kaverit vielä muutama vuosi sitten ja täysi hiljaisuus nyt fb:ssa mua kohtaan. Kyllä se mun kaveri kuitenkin peukuttaa meidän "tyttöporukan" muille, meillä on siis yhteisiä kavereita. En vaan tajua.

Tota kutsutaan hiljaiseksi kiusaamiseksi. Ihan selvää.

Vierailija
26/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä se et tajua lukemaasi yhtään. Ja käy nyt painamassa tähän kommenttiin sitä alapeukkua.

Tajuan. Olen keskustellut aiheesta liveystävien kanssa useasti. Jotkut meistä on juuri niitä jotka eivät lue, eivät tykkää, eivät päivitä. Toiset taas niitä jotka kokevat että se tykkäysviesti on ikäänkuin merkki siitä että on nähnyt postauksen, sanovat suoraan että koska eivät kehtaa olla tykkäämättäkään, tykkäävät sitten ihan kaikista postauksista. Ja noita tykkäysnappeja en harrasta täälläkään vaan mieluummin perustelen eri mielipiteeni.

Vierailija
27/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä, aikuiset ihmiset ja se on kiusaamista kun joku ei paina jotain nappulaa? 

Minä en ikinä katso edes kuka on tykännyt kuvastani. Itse tykkään niistä kuvista ja päivityksistä mistä oikeasti tykkään, ihan sama kuka ne on laittanut. 

Olette joko liian nuoria tai vanhoja someen. 

Vierailija
28/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa julkaisut näkyvät jollain ihme algoritmilla. Sinun julkaisusi eivät välttämättä näy ystävällesi.

Voit silti käydä kurkkaamassa hänen sivultaan hänen kuulumisiaan, jos siis yhtään kiinnostaa. Jokainen aikuinen tietää että ignooraus ei tunnu kivalta. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että monet pitävät tätä ignoorausta pelivälineenä, ja loukkaavat sillä tahallisesti toisiaan.

Vierailija
29/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut että mun yhdellä fb-kaverilla on niin paljon muitakin fb-kavereita, joilta tulee paljon päivityksiä, ettei hän ehdi peukuttamaan kaikille. Mutta on kyllä nurinkurista että me just oltiin kuitenkin parhaat kaverit vielä muutama vuosi sitten ja täysi hiljaisuus nyt fb:ssa mua kohtaan. Kyllä se mun kaveri kuitenkin peukuttaa meidän "tyttöporukan" muille, meillä on siis yhteisiä kavereita. En vaan tajua.

Näin se vaan taitaa olla. Tuntuu pahalta! En aio enää käydä yhtään ton "kaverin" päivityksiä tykkäilemässä, saati kommentoida. Jos hän haluaa olla yhteydessä muhun, yhtä hyvin hän osaa tulla vaikka lukeen mun seinältä edes kerran pari vuoteen, ei tarttee pelkästään facebookin automaattisia päivityksiä seurailla mitä kenellekin näytetään.

Vierailija
30/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan. Olen keskustellut aiheesta liveystävien kanssa useasti. Jotkut meistä on juuri niitä jotka eivät lue, eivät tykkää, eivät päivitä. Toiset taas niitä jotka kokevat että se tykkäysviesti on ikäänkuin merkki siitä että on nähnyt postauksen, sanovat suoraan että koska eivät kehtaa olla tykkäämättäkään, tykkäävät sitten ihan kaikista postauksista. Ja noita tykkäysnappeja en harrasta täälläkään vaan mieluummin perustelen eri mielipiteeni.

Mutta et selkeästi ymmärtänyt asian ydintä.

Vierailija
31/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä peukutan vain äärimmäisen harvoin. Ja mun postauksista tykätään aina paljon. Sori.

Voit tehdä tietenkin miten haluat. Minussa tällainen herättää kummastusta.

Vierailija
32/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tykkäilee kaikkien muiden yhteisten tuttujen juttuja, mutta ei koskaan sinun- kertoo kyllä jostain. Mutta mitä sillä yritetään viestittää, en tiedä. Yrittääkö hän näyttää sinulle, että et merkitse hänelle mitään? Vai ärsytätkö sinä häntä päivityksilläsi? Vaikea sanoa.

Vierailija
33/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et selkeästi ymmärtänyt asian ydintä.

No sä voit jatkaa ihan vapaasti asian kiukuttelua, märehtimistä ja analysointia tai sitten keskityt omaan elämääsi, omiin juttuihisi ja kiinnostuksenkohteisiisi etkä tunne syyllisyyttä siitä ettet tykännyt ekaluokan koulukaverisi lapsen koulutodistuspäivitysestä. Siitähän tässä oli kyse.

Vierailija
34/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja entä noi kaikki (vi-tun) ala-aste ja yläastekouluajan kaverit, opiskeluaikojen kaverit, entiset työkaverit, sukulaiset joita ei ole nähnyt sitten lapsuusaikojen: ne kutsuu sut kaveriksi ensin! Miten siinä kieltäydyt...? Niillä tyyliin just 600 fbkaverii. Sä peukutat niille, ne ei takaisin koskaan! Ei heru peukutuksia enään yhtään tältä suunnalta!!

Vierailija
35/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan taitaa olla. Tuntuu pahalta! En aio enää käydä yhtään ton "kaverin" päivityksiä tykkäilemässä, saati kommentoida. Jos hän haluaa olla yhteydessä muhun, yhtä hyvin hän osaa tulla vaikka lukeen mun seinältä edes kerran pari vuoteen, ei tarttee pelkästään facebookin automaattisia päivityksiä seurailla mitä kenellekin näytetään.

Oudoltahan se tuntuu, että yhtä ihmistä ei pidetä merkityksellisenä, mutta muita yhteisiä tuttuja nuoleskellaan ja laitetaan sydämiä heille. Tuo on sellaista aikuisten kiusaamista, että "kato hei me tunnetaan toisemme, ja sinä et kuulu tähän jengiin". Älä välitä. Aidot ystävät eivät toimi noin.

Vierailija
36/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tulkinnut sen niin, että he jotka ei käy mun sivuilla ja lukemassa päivityksiäni sekä tykkäilemässä, ei vaan kiinnosta mun elämä. Miksi mun pitäisi olla sitten kiinnostunut sen toisen elämästä ja tykkäillä? Nou nou!

Vierailija
37/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee yksi asia tosta mieleen: He pitävät itseään parempina ihmisinä, koska sinun juttujasi ei voi julkisesti tykkäillä.

Vierailija
38/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudoltahan se tuntuu, että yhtä ihmistä ei pidetä merkityksellisenä, mutta muita yhteisiä tuttuja nuoleskellaan ja laitetaan sydämiä heille. Tuo on sellaista aikuisten kiusaamista, että "kato hei me tunnetaan toisemme, ja sinä et kuulu tähän jengiin". Älä välitä. Aidot ystävät eivät toimi noin.

Tätä se on! Tätä olen vuosia ihmetellyt. Näin se just menee.

Vierailija
39/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan vähän turhan syvällä Facebookissa? Tule pois sieltä!  Se on noin keskimäärin  kuusikymppisten temmellyskenttä, jossa kukaan täysjärkinen ja itseään kunnioittava nuorempi henkilö ei ole  enää mukana

Vierailija
40/189 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut ton niin, että yks kaveri ei vaan halua julkisuuskuvaansa pilata mun takia. Mä olen erilainen kuin noi sen muut hienosto fb-kiiltokuvaihmisensä. Niiden muiden päivityksetkin on sitä julkista hienoa ja kiiltokuvaesittelyä elämästään. Mun päivitykset humoristisia ja mitä ny on sattunut ja tapahtunutkaan.. ei mitään kiiltokuvaa.