Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

J.K Rowlingille kakkaa urakalla niskaan, ansaitustiko?

Vierailija
19.12.2019 |

Laittoi Twitteriin viestin, jossa yksinkertaistettuna totesi, että sukupuolia on vain 2. Vaikka tuntisit itsesi miksi, niin biologinen totuus on tämä.

Tämä koetaan nyt vihapuheena, mutta olen kyllä samaa mieltä.

Kommentit (298)

Vierailija
161/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka eivät hyväksy muunsukupuolisuutta, niin hyväksyvätkö he sukupuolenkorjauksen? Määrittelen itseni muunsukupuoliseksi, koska tunnen olevani lähinnä ihminen. Tai jos on pakko valita, niin tunnen itseni enempi mieheksi. Olen siis fyysisesti naispuolinen. Vähentyykö ahdasmielisten vihapuhe sukupuolenkorjauksen jälkeen? No, tietenkään en välitä muiden mielipiteistä, joten jatkan täydellistä muunsukupuolisen elämääni:)

Minua ei oikeasti kiinnosta kenenkään sukupuoli-identiteetti.

Voit kokea rauhassa olevasi vaikka pingviini, mutta minun silmissäni olet ihan tavallinen ihminen.

Se mikä tässä transpaskassa hiertää, on suunnaton nai s v i h a.

Muutama ransu on kokenut miesten vessassa käymisen turvattomaksi ja pelottavaksi. Tämä ongelma on sitten ratkaistu siten että annetaan miehille vapaa pääsy naisten vessoihin ja pukeutumistiloihin.

Nyt sitten tasa-arvon nimissä naiset saavat kokea turvattomuutta. Ongelma on siis korjattu. Vai onko?

Se vessassa pelkoa ja turvattomuutta kokenut ransu saa edelleenkin kokea pelkoa ja turvattomuutta asioidessaan vessassa.

JK Rowling on ottanut kantaa naisten ja tyttöjen turvallisuuteen ja sanonut suoraan että kikkelilliset ovat luovat turvattomuutta naisten vessoissa ja pukeutumistiloissa.

Tämä nyt halutaan vääntää transongelmaksi.

Ilmeisesti tämä meuhkaava H Potter näyttelijäkin v i h a a naisia.

Niin vaikuttaa siltä että naisvihaa oikeutetaan transaktivismin varjolla, ehkä tahattomastikin, kun asioita lähestytään vain ja ainoastaan yhdestä näkökulmasta jota halutaan pitää oikeana. Kuten aiemmissa kommenteissa joku jo toi esiin, Rowling on saannut roppakaupalla niskaansa paljon häneen kohdistettuja hyvin naisvihamielisiä ja seksuaalisävytteisiä kommentteja, jotka joidenkin mielestä ovat ilmeisesti nyt täysin oikeutettuja ja sallittuja.

Rowling ja kumppanit oikeuttaa transihmisiin kohdistuvan vihapuheen sillä, että hän itse käyttää keppihevosena sitä että on joutunut seksuaalisen hyväksikäytön ja muun paskan uhriksi. Comme ci, comme ca.

Biologiset tosiasiat eivät ole vihapuhetta. Naisilla on oikeus määritellä itsensä ja rajansa biologisena luokkana. Ilman peniksellisten ja ejakuloivien henkilöiden misogynistisiä uhkailuja.

Vierailija
162/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka eivät hyväksy muunsukupuolisuutta, niin hyväksyvätkö he sukupuolenkorjauksen? Määrittelen itseni muunsukupuoliseksi, koska tunnen olevani lähinnä ihminen. Tai jos on pakko valita, niin tunnen itseni enempi mieheksi. Olen siis fyysisesti naispuolinen. Vähentyykö ahdasmielisten vihapuhe sukupuolenkorjauksen jälkeen? No, tietenkään en välitä muiden mielipiteistä, joten jatkan täydellistä muunsukupuolisen elämääni:)

Voit kokea rauhassa olevasi vaikka pingviini, mutta minun silmissäni olet ihan tavallinen ihminen.

Muutama ransu on kokenut miesten vessassa käymisen turvattomaksi ja pelottavaksi. Tämä ongelma on sitten ratkaistu siten että annetaan miehille vapaa pääsy naisten vessoihin ja pukeutumistiloihin.

Nyt sitten tasa-arvon nimissä naiset saavat kokea turvattomuutta. Ongelma on siis korjattu. Vai onko?

Se vessassa pelkoa ja turvattomuutta kokenut ransu saa edelleenkin kokea pelkoa ja turvattomuutta asioidessaan vessassa.

JK Rowling on ottanut kantaa naisten ja tyttöjen turvallisuuteen ja sanonut suoraan että kikkelilliset ovat luovat turvattomuutta naisten vessoissa ja pukeutumistiloissa.

Niin vaikuttaa siltä että naisvihaa oikeutetaan transaktivismin varjolla, ehkä tahattomastikin, kun asioita lähestytään vain ja ainoastaan yhdestä näkökulmasta jota halutaan pitää oikeana. Kuten aiemmissa kommenteissa joku jo toi esiin, Rowling on saannut roppakaupalla niskaansa paljon häneen kohdistettuja hyvin naisvihamielisiä ja seksuaalisävytteisiä kommentteja, jotka joidenkin mielestä ovat ilmeisesti nyt täysin oikeutettuja ja sallittuja.

Rowling ja kumppanit oikeuttaa transihmisiin kohdistuvan vihapuheen sillä, että hän itse käyttää keppihevosena sitä että on joutunut seksuaalisen hyväksikäytön ja muun paskan uhriksi. Comme ci, comme ca.

Biologiset tosiasiat eivät ole vihapuhetta. Naisilla on oikeus määritellä itsensä ja rajansa biologisena luokkana. Ilman peniksellisten ja ejakuloivien henkilöiden misogynistisiä uhkailuja.

*Naisilla ja miehillä ja kaikilla on oikeus määritellä itsensä ja rajansa biologisena luokkansa. Ilman rasistisen terf-ideologisti bigotin misogynistisiä ja ihmisarvoa loukkaavia uhkailua ja syrjintää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma transihmisille se fakta että biologisia sukupuolia on kaksi? Eikö he itse nimenomaan koe olevansa vastakkaista sukupuolta väärässä kehossa, todistaen näin itsekin että fakta pitää paikkaansa? Transmies ja mies, transnainen ja nainen, edelleen kaksi sukupuolta. Tämä näkyy kaikessa biologiassa, myös kasvikunnassa on uroksia ja naaraita. Kukaan ei ole kieltämässä seksuaalistasuuntautumista. Jos olet aseksuaali naisen kehossa oleva mies, niin silloin olet biologisesti nainen ja henkisesti mies. Edelleen: kaksi sukupuolta! Jos sukupuolia olisi kolmas niin sillä olisi nimi ja funktio elämän jatkumisen kannalta. Kertokaa minulle tyhmälle mikä SUKUPUOLI on olemassa uroksen ja naaraan lisäksi?

No siis transsukupuolisille asia on yleensä selvä, mutta ei näille "sukupuolia voi olla loputon määrä ja että oikeasti voi olla vastakkaista sukupuolta vaikka ei tunne dysforiaa eikä halua hoitoja"

Vierailija
164/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitihän se arvata että täällä av-mammat julistavat heti paikalla että sukupuolia on vain kaksi ja sillä sipuli. Mitä jos mä sanon, että naiset ei sovi johtajiksi, koska naisten aivot eivät sovellu siihen? Ja sillä sipuli.

Yhtä v***un loukkaavaa ja loukkaavampaa tuo Rowlingin viha-agenda on transihmisten kannalta kuin tuollaisen julistaminen naisten kannalta.

Vierailija
165/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on 2, kromosomiparit XY ja XX vaikka sairaat muuta väittäisivätkin.

Nobel todellakaan ole. On naisia joilla on miehen kromosomit ja toisinpäin. Esim Wikipediasta voi löytää seuraavat yhdistelmät:

humans this may refer to:

45, X, also known as Turner syndrome

45,X/46,XY mosaicism

46, XX/XY

47, XXX, also known as Triple X syndrome and trisomy X

47, XXY, also known as Klinefelter syndrome

47, XYY, has normal phenotype

48, XXXX

48, XXXY

48, XXYY

49, XXXXY

49, XXXXX

XX gonadal dysgenesis

XY gonadal dysgenesis

XX male syndrome

Niin, johan nuo syndroomat ym kertoo ettei kyse ole uudesta sukupuolesta vaan kehityshäiriöstä, viasta.

Kukaan ei ole väittänytkään että olisi joku uusi-sukupuoli olemassa. Yleensä vaan joku siellä teillä puolen käsittää erittäin väärin tahallaan ja ymmärtää asian niin että olisi joku uusi-sukupuoli vaikka kukaan ei ole sellaista väittänytkään missään vaiheessa.

Miksi intersukupuolisuudesta sitten jankutetaan transkeskusteluissa, hämäystaktiikkaa? Intersukupuolisuus ei liity transeihin millään tavalla eikä kerro transsukupuolisuudesta yhtään mitään.

Mieti sitä.... Suosittelen sinua myös miettimään miksi sinä jankutat ja vakuutat olevasi jonkin sortin asiantuntija täällä. Olisiko tuo sitä sinun ominaista hämäystaktiikkaa?

Vierailija
166/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nobel todellakaan ole. On naisia joilla on miehen kromosomit ja toisinpäin. Esim Wikipediasta voi löytää seuraavat yhdistelmät:

45,X/46,XY mosaicism

46, XX/XY

48, XXXX

48, XXXY

48, XXYY

49, XXXXY

49, XXXXX

XX gonadal dysgenesis

XY gonadal dysgenesis

XX male syndrome

Niin, johan nuo syndroomat ym kertoo ettei kyse ole uudesta sukupuolesta vaan kehityshäiriöstä, viasta.

Kukaan ei ole väittänytkään että olisi joku uusi-sukupuoli olemassa. Yleensä vaan joku siellä teillä puolen käsittää erittäin väärin tahallaan ja ymmärtää asian niin että olisi joku uusi-sukupuoli vaikka kukaan ei ole sellaista väittänytkään missään vaiheessa.

Miksi intersukupuolisuudesta sitten jankutetaan transkeskusteluissa, hämäystaktiikkaa? Intersukupuolisuus ei liity transeihin millään tavalla eikä kerro transsukupuolisuudesta yhtään mitään.

Mieti sitä.... Suosittelen sinua myös miettimään miksi sinä jankutat ja vakuutat olevasi jonkin sortin asiantuntija täällä. Olisiko tuo sitä sinun ominaista hämäystaktiikkaa?

Mä luotan tutkijoiden asiantuntijuuteen, en genderteologiaan:

https://journal.fi/tt/article/view/89802/49063

https://quillette.com/2020/06/07/jk-rowling-is-right-sex-is-real-and-it-...

Vierailija
167/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Naisilla ja miehillä ja kaikilla on oikeus määritellä itsensä ja rajansa biologisena luokkansa. Ilman rasistisen terf-ideologisti bigotin misogynistisiä ja ihmisarvoa loukkaavia uhkailua ja syrjintää.

Soititko jo sinne auttavalle linjalle? Sun lauseripulissa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
168/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitihän se arvata että täällä av-mammat julistavat heti paikalla että sukupuolia on vain kaksi ja sillä sipuli. Mitä jos mä sanon, että naiset ei sovi johtajiksi, koska naisten aivot eivät sovellu siihen? Ja sillä sipuli.

Yhtä v***un loukkaavaa ja loukkaavampaa tuo Rowlingin viha-agenda on transihmisten kannalta kuin tuollaisen julistaminen naisten kannalta.

Biologiset tosiasiat eivät ole viha-agendaa:

https://journal.fi/tt/article/view/89802/49063

https://quillette.com/2020/06/07/jk-rowling-is-right-sex-is-real-and-it-...

Oletko lukaissut jo Sametin tuoreen blogitekstin? Tiukkaa settiä:

https://mustaorkidea.blogspot.com/2020/06/miksi-vastustan-setaa-itse-hom...

Vierailija
169/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45,X/46,XY mosaicism

46, XX/XY

48, XXXX

48, XXXY

48, XXYY

49, XXXXY

49, XXXXX

XX gonadal dysgenesis

XY gonadal dysgenesis

XX male syndrome

Ja on kolmepäisiä vasikoitakin. Ja silti Rowling sanoi just totuuden.

Kiitos.

Vierailija
170/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa sen uuden kirjan kustantamon työntekijöistä kieltäytynyt tästä syystä tekemästä yhteistyötä Rowlingin kanssa. Kannattais miettiä toiseen kertaan, voi tulla ongelmia myöhemmin työpaikan saamiseksi, jos Rowling vaihtaa kustantamoa. Työnantaja ei näitä 'hyviä' ihmisiä kauaa katsele, jos menettää miljoonia työntekijöiden eettisten arvojen takia. Toivottavasti vaihtaa.

Kulttilaiset raivoavat sitä, että kirjailija näkee kultin potaskan läpi.

Vierailija
171/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J.K Rowling on oikeassa. Sukupuolet on olemassa ja tulee myös olemaan. Minä en ala tanssimaan vähemmistön pillin mukaan että ei saisi sanoa enää poika, tyttö, mies, nainen, isä, äiti. Vaan pitäisi ainoastaan olla ihmisiä tai kutsua etunimellä. Suurta hulluutta tämä. 90% kokee kuitenkin syntymästään lähtien olevansa oikeassa sukupuolessa ja minä rakastan olla nainen ja äiti ja aion jatkossakin korostaa sitä! Mutta jos joku kokee olevansa trans niin se on yhtä ok, ei sen takia pidä alkaa kiusaamaan ketään.

Ei kuitenkaan voi olla niin että jos pieni vähemmistö kokee olevansa väärässä sukupuolessa niin heidän takia pistetään koko maailma mullinmallin ja poistetaan sukupuolet maailmankartalta!

Trans vähemmistö saa oikeutensa siinä että heidät hyväksytään omana itsenään ja ketään ei aleta kiusaamaan, siitä huolimatta saa edelleen olla äitejä, isiä, tyttöjä... jne

Hyvin sanottu!

Tyhmän ihmisen mielestä hyvin sanottu.

Trans ihmiset itse pilanneet keissinsä. Luulen, että suurelle osalle ihmisistä asia ei ole ollut mikään ongelma, mutta kun trans ihmiset nostavat nyt itse itsensä johonkin korokkeelle, kerjäävät huomiota, niin se on alkanut kaiken homo- ja pride hössötyksen jälkeen jo ärsyttämään ihmisiä. Kun täytyy jollain pätee, ei taviksetkaan koko aika huutele että minä, minä, minä. Syy vastarintaan on ihmisten kyllästyminen tähän "oikeuksien" hakemiseen. Tavikset ei ajattele näitä asioita 24/7.

Olkoon mitä ovat, mutta on myös väärin vaatia muilta kannanottoja koko ajan. Suurinta osaa ei kiinnosta.

Ja tullut selväksi, kuinka yrittävät tuhota naisten, seksuaalivähemmistöjen ja lasten oikeudet.  

Vierailija
172/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuinta on että Rowling ei varsinaisesti sanonut edes että sukupuolia on vain kaksi, vaan että naisten kokema sorto on heidän biologiseen sukupuoleen sitoutunutta (mm. tyttösikiöiden abortointi, tyttölasten sukuelinten silpominen, raiskauksesta alun saaneen raskauden aborttikielto jne.) ja että kaikki menstruoivat ovat naisia vaikka kaikki naiset eivät menstruoisikaan. Tästä se kohu lähinnä syntyi, kun puolusti naisten oikeuksia ja puhui transaktivistien harrastamasta aktiivisesta naissukupuolen ja naisten tilojen häivyttämisestä.

Vierailija
173/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma transihmisille se fakta että biologisia sukupuolia on kaksi? Eikö he itse nimenomaan koe olevansa vastakkaista sukupuolta väärässä kehossa, todistaen näin itsekin että fakta pitää paikkaansa? Transmies ja mies, transnainen ja nainen, edelleen kaksi sukupuolta. Tämä näkyy kaikessa biologiassa, myös kasvikunnassa on uroksia ja naaraita. Kukaan ei ole kieltämässä seksuaalistasuuntautumista. Jos olet aseksuaali naisen kehossa oleva mies, niin silloin olet biologisesti nainen ja henkisesti mies. Edelleen: kaksi sukupuolta! Jos sukupuolia olisi kolmas niin sillä olisi nimi ja funktio elämän jatkumisen kannalta. Kertokaa minulle tyhmälle mikä SUKUPUOLI on olemassa uroksen ja naaraan lisäksi?

Tämä on aina ihmetyttänyt itseäkin kovasti. Osaisiko joku täällä vastata?

Sama täällä! Tietääkö kukaan mistä tää johtuu???

Kannattaisiko opiskella biologiaa vauvapalstan sijasta? Olisiko faktat siellä? Mitä luulet??????????

Miksi oot noin hyökkäävä muiden kommentteja kohtaan? Ei tarvitse hermostua, kai muut saa esittää täällä kysymyksiä? :D Sitähän varten tää palsta on. On myöskin ihmetyttänyt juuri tuo miksi jotkut transaktivistit (eivät siis toki kaikki) tuntuu hermostuvan kahden sukupuolen olemassaolosta, kun itsekin identifoituvat aina joko mieheksi tai naiseksi.

Ehkä hän on näitä ylihaavoittuvaisia ihmisiä, jonka olemassaolo "pyyhkiytyy pois" jos jollakulla on eri mielipide. Erilainen mielipide = väkivaltaa.

Vierailija
174/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Wetsboro Baptist Church. Siis siitä, miten kohtelevat "vääräuskoisia" kuten Rowlingia, joka uskoo biologiaan ja fyysiseen todellisuuteen eikä mihinkään maagisiin nais- ja miessieluihin kuten genderuskovaiset. 

Vierailija
175/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassuinta on että Rowling ei varsinaisesti sanonut edes että sukupuolia on vain kaksi, vaan että naisten kokema sorto on heidän biologiseen sukupuoleen sitoutunutta (mm. tyttösikiöiden abortointi, tyttölasten sukuelinten silpominen, raiskauksesta alun saaneen raskauden aborttikielto jne.) ja että kaikki menstruoivat ovat naisia vaikka kaikki naiset eivät menstruoisikaan. Tästä se kohu lähinnä syntyi, kun puolusti naisten oikeuksia ja puhui transaktivistien harrastamasta aktiivisesta naissukupuolen ja naisten tilojen häivyttämisestä.

Kaikki menstruoivat eivät ole naisia, tosin. Paitsi jos olet transfoobikko, sitten ovat.

Vierailija
176/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menstruoivat ihmiset ovat naisia. Osa naisista vaan luulee olevansa vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
177/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ei uusmarxilaisessa ideologiassa anteeksi saa. Kirjat joutaa roviolle.

Joo totta, mutta vielä kun tietäs mitä tällä on Marxin kanssa mitään tekemistä.

Intersektionaalinen feminismi pohjautuu marxilaisuuteen.

Miten?

T.eri

Vierailija
178/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Twiittasi jonkun naisen tueksi, joka sai potkut työpaikastaan, koska sanoi tämän saman. Vei sen oikeuteen ja hävisi, potkut jäivät voimaan.

Niin, mutta kun todellisuudessa tämä nainen (Maya Forstater) ei saanut potkuja vaan hänen sopimustaan ei jatkettu.

Kyllä. Jostain syystä tämä fakta jää AINA mainitsematta näiltä, jotka ovat nostaneet Forstaterin marttyyrin asemaan.

Vierailija
179/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki menstruoivat eivät ole naisia, tosin. Paitsi jos olet transfoobikko, sitten ovat.

Mistä lähtien biologiset miehet ovat menstruoineet?

Vierailija
180/298 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman OT, mutta joku LGBTIQA-tyyppi jakoi twitterissä tämän aika osuvan twiitin https://twitter.com/Stefferi/status/1273522678398402560?s=09

Myöhemmin hän poisti twiittinsä samalla pahoitellen, kuulemma binäärisellä sukupuolikäsityksellä pelleily on loukkaavaa ja vahingollista. Mielestäni tämä juttu osaltaan todistaa, etteivät transaktivistit oikeasti aja tasa-arvoa. Miten seksismiin voisi ikinä puuttua, jos tuollaisestakin läpästä joku suuttuu, kun siinä pelleillään "binäärisellä sukupuolikäsityksellä"? Miten seksismiin voi puuttua, jos siitä keskustelu on kiellettyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän