Onko nykyään mahdollista löytää parisuhde ellei tahdo heti hypätä sänkyyn?
Moni mies tuntuu haluavan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa "koeajaa" tai "kokeilla seksuaalista yhteensopivuutta". Itselleni kun seksi ei ole mitään pelkkää lihallista nautintoa vaan rakastelua/tapa osoittaa rakkautta toista kohtaan, niin seksi uuden ihmisen kanssa ei todellakaan nappaa. Haluan ensin tutustua rauhassa, kehittää syviä tunteita, sitoutua ja luottaa toiseen sataprosenttisesti ennen kuin olen edes kiinnostunut menemään sänkyyn. Löytyykö nykyään enää muita näin ajattelevia?
Seuraa olen etsinyt lähinnä tinderistä ja baareista, koska muualla en oikein pääse tapaamaan miehiä, mutta noissa paikoissa tuntuu juurikin olevan vain niitä seksiä etsiviä/koeajon haluavia miehiä. Jutut kaatuu aina siihen, kun selitän etten ole vielä valmis seksiin niin aikaisin, koska tarvitsen rakkaudentunteita.
Kommentit (129)
Toivottavasti ei löydy noin ajattelevia tuon enempää. Monessa muussa maassa seksistä ei ole tehty niin iso asia että sitä pitäisi tuolla tavalla miettiä ja pihdata vaan se on luonnollinen tarve kuten wc:ssä käynti. Pihtaisitko sinä vessassa käyntiäsi suhteen alussa pitkäänkin?
yks mummo kirjoitti:
Tämä onkin mielenkiintoinen asia.
Eroni jälkeen minulla on ollut useita 2-6v suhteita. Ovat alkaneet yhden yön suhteesta, joista sanotaan, ettei mies koskaan soita. No on kyllä aina soittanut.
Nyt olen ollut sinkkuna tietoisesti ja vakaasti 4 vuotta. Tavannut juuri mukavan miehen. ynt pelkään, että jos hän tuntuukin edelleen mukavalta ja sitten sängyssä osoittautuu, ettemme yhtään sovi toisillemme? Kamalaa. Hirveä pettymys.
Parhaassa tapauksessa toiselta voi kuitenkin oppia jotain.
Exä1. Opetti kokkaamaan.
Exä2. Opetti soittamaan musiikkia.
Exä3. Tutustutti kirjojen maailmaan.
Kaikki nuo tyypit oli ilkeitä, mutta silti nuo taidot. Eli jos maailmankuva on vain seksistä kiinni, eikö se ole vähän suppeaa.
Vinkkinä vielä, jos on läheisyyttä ja kunnioitusta, se varsinainen akti on vain pieni purkaus esileikin ja jälkihehkun välillä. Ja kaiken muun mikä sujuu. Mies voi olla paitsi vihollinen, myös tasavertainen ystävä.
MMS85 kirjoitti:
Onhan noita hihhuleita jotka säästää avioliittoon asti?
Kyllä itse mieluiten "koeajan", koska sitten olet kusessa jos tajuat vasta avioitumisen jälkeen että ei toimikkaa...
Lähestytkö aihetta noilla sanoilla? "Kukaan ei osta sikaa säkissä joten sopiihan koeajo?" "Saanko tampata mattoasi?"
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei löydy noin ajattelevia tuon enempää. Monessa muussa maassa seksistä ei ole tehty niin iso asia että sitä pitäisi tuolla tavalla miettiä ja pihdata vaan se on luonnollinen tarve kuten wc:ssä käynti. Pihtaisitko sinä vessassa käyntiäsi suhteen alussa pitkäänkin?
Näin olin arvellutkin, että miehille seksi on vain kakalla käyntiin verrattava suoritus.
Vierailija kirjoitti:
"Tarvitsen rakkaudentunteita ennen seksiä"
No aivan VARMASTI mies kuin mies ottaa jalat alleen tuollaisen lausahduksen jälkeen!
t: mies
"En normaalisti sano tätä näin varhaisessa vaiheessa, mutta en koskaan rakastanut ketään yhtä paljon kuin sinua..."
30 sekunnin kiihkeä yhteinen hetki.
"Tilaa jo se taksi"
t: toinen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olin arvellutkin, että miehille seksi on vain kakalla käyntiin verrattava suoritus.
Molemmat tuottaa nautintoa, mutta jaettu ilohan on tunnetusti kaksinkertainen.
Eikö tuo seksuaalinen yhteensopivuus ole sen miehen ongelma..ei sinun?
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska tietysti kiinnostut niistä tasokkaista miehistä jotka haluavat nopeasti seksiä - mutta eivät halua kanssasi parisuhdetta.
Se kai on jo nykyään ihan normaalia tavoitella hyvää erinomaista kumppania, siis myös itseään ns parempi tasoista?
Olen mies ja tuo "koeajo" tai "seksuaalisen yhteensopivuuden kokeilu" tuntuu kyllä vieraalta, mutta aikainen seksi ei niinkään. Siis jos nainen ja mies ovat oikeasti ihastuneita toisiinsa, eivät ne voi pitää näppejään erossa, niinsanotusti. Ja jos nainen sanoisi, että hän "haluaa katsella" ja "ei ole ihan vielä valmis", niin tulisi kyllä mieleen, ettei niin hirveästi ole tunteita pelissä. Vaikka kaipa järkisuhteetkin ihan onnellisia voivat olla, ei vain ole itsellä kokemusta.
Kautta aikojen miehiä on syyllistetty seksin haluamisesta ja suorastaan kiusattu sen takia. Kun olin todella nuori aikuinen, olin menossa tapaamaan yhtä tyttöä, joka oli aiemmin kysynyt kuuluisiko seksi suhteeseen. Kun sitten tulin tapaamispaikalle, mistä oli sovittu, tämä tyttö ilmoitti olevansa toisella puolella kaupunkia.
Eräs toinen tyttö taas sai syyllistävän itkukohtauksen puhelimessa sen jälkeen, kun mesessä tms. joskus kerroin olevani kosketuksen tarpeessa. Itse hän oli kyllä jo seksiä harrastanut ja pian vaihtoikin taas poikaystävää.
Nuorten sarjoissa ja erilaisissa elokuvissa on myös aina välillisesti annettu ymmärtää, että seksiä haluava poika tai mies ansaitsee pahoinpitelyn, julkisen nöyryytyksen tai muuten vain ei ole sen arvoinen.
Omat vanhempani olivat vielä syrjäseudulta ja uskonnolliselta ajalta ja huomaan isässäni vähän sitä, että hän on sitä sukupolvea, jotka ovat yhtä aikaa karskeja äijiä, mutta kuitenkin laittavat naisia jalustalle ja ujostelevat naisia ja ehkä minäkin olen sitten sitä (?) viimeistä (?) sukupolvea, joka syntyi reilusti ennen internet-aikaa ja vapaan tiedon aikaa ja myös minut on kasvatettu laittamaan nainen jalustalle.
Nykyaikana myös mies haluaa tuntea olevansa haluttu suht nopeasti, koska haluttavana olemiseen tarvittava taustatyö on jo tehty mm.hikoilemalla salilla, harrastamalla improteatteria, extreme-lajeja ja milloin mitäkin.
Naisilla on kuitenkin edelleen se etu näissä asioissa, että pystyvät vetoamaan miehen tunteisiin ja syyllistämään paljon helpommin, koska tyttöjä ei kasvateta laittamaan omia tarpeitaan takasijalle tai varomaan sukupuolittunutta vallankäyttöä kuten poikia. Nainen voi pelata kaksilla korteilla ja näytellä loukkaantunutta tai sitten voimaantua kuullessaan ja nähdessään ihan samoja sanoja ja tekoja.
MMS85 kirjoitti:
Onhan noita hihhuleita jotka säästää avioliittoon asti?
Kyllä itse mieluiten "koeajan", koska sitten olet kusessa jos tajuat vasta avioitumisen jälkeen että ei toimikkaa...
Niin. Sellaista normaalia välimuotoahan ei tietenkään ole olemassakaan. Itse en halua (enää) edetä liian nopeasti, koska en ole pelkkää seksiä vailla ja sellaiseksi se tuntuu liian usein jäävän. Muutenkin seksi kuuluu minulla parisuhteeseen, koska silloin siinä on se minulle tärkein osa eli molemminpuoliset tunteet mukana. Yhdenyön jutuissa on muuten osunut kohdalle näitä umpisurkeita pettymyksiäkin joiden kanssa jatkoa ei voisi edes harkita, kun taas hitaasti etenemällä on aina sujunut eka kertakin ihan mallikkaasti. Lisäksi se parisuhdeseksi minusta paranee aina "vanhetessaan" joten siksikään en koe menettäväni mitään, että odottelen ihan rauhassa tapailun etenemistä parisuhteeksi. Sen sijaan avioliittoon en usko koskaan meneväni.
N42
Vierailija kirjoitti:
Mahdollista kyllä, mutta vaikeaa.
Monet miehet todennäköisesti ajattelevat että jos seksiä ei ole viimeistään kolmansilla treffeillä, niin sitä tuskin on paljon juuri ollenkaan ja se on no thanks.
Ja kun sitä on viimeistään kolmansilla treffeillä niin mies herkästi ajattelee, että sitä on (ollut) kaikille muillekin halukkaille tarjolla ja se on no thanks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko koskaan käynyt mielessä että, kenties mies on ollut aiemmin suhteessa jossa oli seksiä vain vähän tai se oli jo loppunut kokonaan, eikä hän enää halua uutta vastaava suhdetta?
Ja jos se on sama jo heti alussa, kun pitäs olla kiihkeetä ja intohimoista, niin mitä se on arjen tullessa suhteeseen. Päivittäistä päänsärkyä?
Miten se voisi olla kiihkeää ja intohimoista jos toista ei edes vielä tunne? Eihän tutustuminen ilman seksiä kerro mitään siitä kuinka kiihkeää ja intohimoista seksiä parisuhteessa on.
Jotenkin aika karmivakin ajatus, että mies olisi samantien valmis panemaan suunnilleen ketä tahansa randomia naista jos tämä vaan moista ehdottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten haluat siltä parisuhteelta, jos et seksiä..? Eikös ole tarkoitus mahdollisimman nopeasti todeta ollaanko yhteensopivia? Ja jos et halua heti seksiä, niin ehkä et ole niin seksuaalinen ihminen ollenkaan, jolloin on hyvä että hyvin seksuaaliset ihmiset karsiutuvat heti kättelyssä?
Ainakin itse haluan olla yhteensopiva myös muualla kuin petipuuhissa. Jos muuten juttu sujuu ja arvo- ja ajatusmaailma osuu kohdilleen pidempääkin yhdessäoloa silmällä pitäen niin sitten tietenkin tulee ajankohtaiseksi selvittää sujuuko myös seksi.
Ei siinä tarvitse hätäillä.
yks mummo kirjoitti:
Tämä onkin mielenkiintoinen asia.
Eroni jälkeen minulla on ollut useita 2-6v suhteita. Ovat alkaneet yhden yön suhteesta, joista sanotaan, ettei mies koskaan soita. No on kyllä aina soittanut.
Nyt olen ollut sinkkuna tietoisesti ja vakaasti 4 vuotta. Tavannut juuri mukavan miehen. ynt pelkään, että jos hän tuntuukin edelleen mukavalta ja sitten sängyssä osoittautuu, ettemme yhtään sovi toisillemme? Kamalaa. Hirveä pettymys.
Mielenkiintoistapa hyvinkin. Sinulla siis on ollut noin monta suhdetta, aika pitkääkin, joissa ilmeisesti "olette sopineet toisillenne" (=seksi oli kivaa). Siitä huolimatta suhteesi ovat kariutuneet. Miksi ihmeessä, jos kerran seksi toimi? Olisiko sittenkin niin, että muutkin asiat ovat tärkeitä suhteessa? Vai ihanko kaikki ne miehet lopulta olivat impotentteja ja vain siksi ette voineet enää jatkaa?
Jos mielestäsi muillakin asioilla on suhteessa merkitystä, miksi et antaisi tälle uudelle miehelle mahdollisuutta? Voihan olla, ettette koskaan eroakaan, koska sovitte toisillenne vielä paremmin kuin ne muut, joiden kanssa sängyssä oli heti niin kivaa?
Kannattaa iskeä kiinni vaikka kaupassa. Tinder miehet on pelimiehiä ja ne mitä haet ei käytä sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollista kyllä, mutta vaikeaa.
Monet miehet todennäköisesti ajattelevat että jos seksiä ei ole viimeistään kolmansilla treffeillä, niin sitä tuskin on paljon juuri ollenkaan ja se on no thanks.
Miehet? Moni nainen ajattelee samoin, ikävä kyllä.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Kautta aikojen miehiä on syyllistetty seksin haluamisesta ja suorastaan kiusattu sen takia. Kun olin todella nuori aikuinen, olin menossa tapaamaan yhtä tyttöä, joka oli aiemmin kysynyt kuuluisiko seksi suhteeseen. Kun sitten tulin tapaamispaikalle, mistä oli sovittu, tämä tyttö ilmoitti olevansa toisella puolella kaupunkia.
Eräs toinen tyttö taas sai syyllistävän itkukohtauksen puhelimessa sen jälkeen, kun mesessä tms. joskus kerroin olevani kosketuksen tarpeessa. Itse hän oli kyllä jo seksiä harrastanut ja pian vaihtoikin taas poikaystävää.
Nuorten sarjoissa ja erilaisissa elokuvissa on myös aina välillisesti annettu ymmärtää, että seksiä haluava poika tai mies ansaitsee pahoinpitelyn, julkisen nöyryytyksen tai muuten vain ei ole sen arvoinen.
Omat vanhempani olivat vielä syrjäseudulta ja uskonnolliselta ajalta ja huomaan isässäni vähän sitä, että hän on sitä sukupolvea, jotka ovat yhtä aikaa karskeja äijiä, mutta kuitenkin laittavat naisia jalustalle ja ujostelevat naisia ja ehkä minäkin olen sitten sitä (?) viimeistä (?) sukupolvea, joka syntyi reilusti ennen internet-aikaa ja vapaan tiedon aikaa ja myös minut on kasvatettu laittamaan nainen jalustalle.
Nykyaikana myös mies haluaa tuntea olevansa haluttu suht nopeasti, koska haluttavana olemiseen tarvittava taustatyö on jo tehty mm.hikoilemalla salilla, harrastamalla improteatteria, extreme-lajeja ja milloin mitäkin.
Naisilla on kuitenkin edelleen se etu näissä asioissa, että pystyvät vetoamaan miehen tunteisiin ja syyllistämään paljon helpommin, koska tyttöjä ei kasvateta laittamaan omia tarpeitaan takasijalle tai varomaan sukupuolittunutta vallankäyttöä kuten poikia. Nainen voi pelata kaksilla korteilla ja näytellä loukkaantunutta tai sitten voimaantua kuullessaan ja nähdessään ihan samoja sanoja ja tekoja.
Mikä on tekstin villakoiran ydin? Ootko saanut liian vähän seksiä mielestäsi?
Mitä sinä sitten haluat siltä parisuhteelta, jos et seksiä..? Eikös ole tarkoitus mahdollisimman nopeasti todeta ollaanko yhteensopivia? Ja jos et halua heti seksiä, niin ehkä et ole niin seksuaalinen ihminen ollenkaan, jolloin on hyvä että hyvin seksuaaliset ihmiset karsiutuvat heti kättelyssä?