Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on puolisosi sotilasarvo?

Vierailija
18.12.2019 |

Ja oletko tyytyväinen siihen?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapteeni, sai juuri ylennyksen.

Vierailija
102/112 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ilmeisesti ylikersantti, mikali ymmarsin hanen selityksensa oikein. Iranin armeija siis kyseessa ja 2 vuoden pakollinen asepalvelu. 

Eikös Suomeen pitänyt 2015 tulla vain kaikkein hädänalaisimpia... 😚

Ei asuta (onneksi) Suomessa. Sitapaitsi sekoitat nyt Iranin ja Irakin, ei han ole sotaa pakoon tullut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ilmeisesti ylikersantti, mikali ymmarsin hanen selityksensa oikein. Iranin armeija siis kyseessa ja 2 vuoden pakollinen asepalvelu. 

Hyi v...u. Montako päätä on leikannut?

Sinakin vissiin sekoitat Iranin ja Irakin. Iranissa ei ole ollut sotaa sitten Iranin ja Irakin sodan, joka loppui elokuussa 1988. Puolisoni on syntynyt joulukuussa 1988, eli ei ole edes elanyt ko. sodan aikana. 

Kaiken muun hyvan lisaksi puolisoni ei ole isl*minuskoinen. 

Vierailija
104/112 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alenna itseäni, itselläni 2 korkeakoulututkintoa, vitsillä välillä kutsutaan mua kapteenskaksi 😁

Et ole kapteenska reservin kapteenin puolisona. Itse olen ammattisotilaat kapteenska! Ja yliopistotutkinto minullakin😀😀😀

Onko vähän noloa keulia sillä ettei toinen ole "oikea" kapteenska? 😂 upseerikerholla tuollainen näytettäisiin pihalle.

T. Ammattisotilaan puoliso itsekin.

Ei reserviläiset pyöri upseerikerholla. Eikä varsinkaan niiden vaimot.

Kyllä siellä pyörii sekä että. Siviili, joka on puolustusvoimilla töissä, ja reserviupseeri, voi olla jäsen. Lisäksi paikkakunnalla voidaan mennä syömään sinne porukalla, kunhan joku on jäsen.

Oli miten oli, naurettavaa vertailla tuolla tavalla titteleitä. Ja päteä puolison tittelillä.

Ai meinaat, että kun on paikkakunnalla kertausharjoituksissa niin on res kapt upseerikerholla. No juu ei ole.

Varsinkin kun kerhot on yhdistystoimintaa hyvin useassa varuskunnassa ja jäseneksi pääsee kantahenkilökunta.

Ei, en meinaa. Vaan sitä, että puolustusvoimien tutkimuslaitoksen atk-päällikkö tai tutkija voi olla reservin kapteeni. Ja heitä on upseerikerhojen jäsenissä. Ja Tutkimuslaitoksessa johtavassa asemassa oleva filosofian tohtori on tietenkin tavallisia kapteeneja hurjan paljon korkeammalla puolustusvoimien hierarkiassa. He raportoivat eversteille ja kenraaleille, toisin kuin ne ei-reservin kapteenit. Palkkakin todennäköisesti kaksinkertainen. Mutta tosiaan, nokittelu puolison asemalla on tyhmää.

Vierailija
105/112 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luutnantti, pääasia että mies itse on tyytyväinen.

Vierailija
106/112 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknikkoyliluutnantti.

Vierailija
107/112 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkäri

Vierailija
108/112 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä seurustelisi miehen kanssa joka ei ole vähintään reservin vänrikki. 

En tyydy vähään, enkä pahoittele sitä. 

Vierailija
109/112 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta työhullu hän ainakin on. Mitä sillä väliä kun minulla ei ole mitään puutetta. Saan olla kotirouvana ja hän tykkää siitä että olen kotona aina kun hän tulee töistä. Saan kaikki mitä haluan kunhan ei mene liiallisuuksiin. Ruokakaupassa ei tarvitse centtejä laskea mutta lasken nyt huvikseen kuitenkin etten ylpistyisi liikaa. En leuhki kun monilla on sellaiset miehet jotka laskevat kaiken puoliksi nuppineulan päitä halkoen. 

Vierailija
110/112 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan sotamies tai jotain vastaavaa. Ei ole tarvinnut kertauksissa käydä.

Vierailija
111/112 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä seurustelisi miehen kanssa joka ei ole vähintään reservin vänrikki. 

En tyydy vähään, enkä pahoittele sitä. 

Heh, sun kommentista tajusin, että eksä oli vänrikki ja nyksä nykyään reservin vänrikki ja eteenpäin on vielä menossa, joten ilmeisesti mulla on tietämättäni ollut sama standardi miesvalinnassa. No ei oikeesti ollu, mut olis voinu olla.

Tästä keskustelusta opin myös sen, ettei parane vitsailla vakavalla kapteenskan ynnä muiden arvonimien kanssa edes kotosalla. Joku voi pahoittaa mielensä.

Vierailija
112/112 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tän kyselyn pointti on, miksi kysyttiin puolison sotilasarvoa eikä omaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän