Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11-vuotiaan menkat alkoi ja tuli kauhea itkukohtaus :(

Vierailija
15.12.2019 |

Ollaan puhuttu menkka-asioista useampaan kertaan ja oon hankkinut siteitä tytölle omaan kaappiin ja näyttänyt miten niitä käytetään, sanonut että alkavat varmaan kohta. No tänään alkoi, tyttö kertoi asian ja rupesi itkemään. Halattiin ja rauhoittelin lasta ja sitten neuvoin vielä kerran siteitten käytön. No siinä kohdassa tyttö rupesi itkemään uudelleen, että hän ei halua että ne alkaa jo nyt. Juteltiin ja tyttö rauhoittui. Mut sitten taas alkoi itku ja protesti että hän vihaa menkkoja ja vaan yhdellä heidän luokan tytöllä jo alkaneet ja hän on toka. Nyt hän on rauhallinen mut selvästi jotenkin shokissa edelleen. Mitähän voisin vielä tehdä - kun toisaalta en halua tehdä asiasta liian isoa numeroakaan. Miten kauan teidän muitten tytöt on poteneet asiaa? Onko tullut jotain raivareita tai itkuja menkkoihin liittyen?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itkettää menkkojen loppuminen vaihdevuosissa. Mikä auttais tähän?

Vierailija
62/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että hankit kunnon tarvikkeet, siteet, tamponit, kuukuppi ja neuvot miten niitä kaikkia käytetään. Myös kivuista mitä voi olla ja se että burana auttaa menkkojen parina eka päivänä. Neuvonta normaali asioissa on tärkeää👍

Ja miksi peukutit alas sinä joku. Hyvät tarvikkeet ovat kaiken a ja o. Sen olen huomannut vuosikymmeniä. Höh tietä osaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että hankit kunnon tarvikkeet, siteet, tamponit, kuukuppi ja neuvot miten niitä kaikkia käytetään. Myös kivuista mitä voi olla ja se että burana auttaa menkkojen parina eka päivänä. Neuvonta normaali asioissa on tärkeää👍

Ja miksi peukutit alas sinä joku. Hyvät tarvikkeet ovat kaiken a ja o. Sen olen huomannut vuosikymmeniä. Höh tietä osaa

Menkat eivät saisi olla mitään välineurheilua. Kaikkein parasta on, jos niistä selviää ihan luonnonmenetelmällä.

Vierailija
64/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin tyhmä täytyy olla, jos luulee samaksi asiaksi kertoa jostain tyttären alkaneista menkoista anonyymisti anonyymillä palstalla kuin juoruta niistä koko suvulle tai jossain omassa facebookissa.

Meinaatko, ettei tyttö tunnista aloituksesta itseään? Lapsetkin osaavat googlata esim. 11-vuotias ja menkat.

Eipäs osaa.

Vierailija
65/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi. Hän tietää millainen rumba on joka kuukausi.

I. diootti.

Miehet sitä paitsi EI voi ikinä ymmärtää, miltä menkat tuntuu.

Ap ei kysynyt miltä ne tuntuu vaan kysyi tuleeko olemaan raivareita tai itkua. Ne muistaa paremmin mies joka tietää millaista on elää taloudessa jossa on naisia.

Tämänkin asian TIETÄÄ MIES PAREMMIN??????

Kyse on menkkojen alkamisesta. Ap ei naisena kysele, itkettääkö menkat naisia yleensä.

Naiset eivät ymmärrä kuinka usein niitä raivareita saavat. Miehet taas muistavat hyvin kuinka monta niitä tuli viime kuussa ja mitä pienempää kiusaa tuli läheisille tehtyä.

Tiedoksi sulle mies, että nainen voi raivota ihan myös ilman menkkoja. Ja myös olla raivoamatta menkoista huolimatta. Mutta ei, kyllähän sinä miehenä olet varsinainen kokemusasiantuntija tässä asiassa.

On se jännä miten se on aina se sama viikko kuukaudessa joka menee pinna kireänä.

Mitä ihmeen lisäarvoa luulet tuovasi keskusteluun? Miten sinä siis lohduttaisit 11-vuotiasta lasta, jos olisi sinun tyttäresi, kun niin kovasti asiantuntija tässä asiassa olet?

Ainakin opettaisin pidättelemään, ettei tule veriturskahduksia epäsopivissa tilanteissa.

No niin, tuo paljasti että olet mies. Menkkoja ei voi pidätellä!

Ne valuu juuri silloin kuin valuvat. Ei ole mitään tehtävissä! Luuletko, että huviksemme kuljemme epämukavissa suojissa?

Vierailija
66/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua itkettää menkkojen loppuminen vaihdevuosissa. Mikä auttais tähän?

Oletko kokeillut tätä?

Vierailija
67/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ kirjoita tänne lapsesi henkilökohtaisia asioita!

Kyseessä on anonyymi kirjoitus.

Vierailija
68/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mun äiti keskustellut kanssani.

Vierailija
69/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ot.

Tällä palstalla nyt saa mikä tahansa ketju prkl 👎👎👎👎👎👎👎vaikka olisi kuinka asiallinen viesti. Työntäkää ne peukkunne johonkin mihin ei päivä paista.

Vierailija
70/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette oo tosissanne.

Vierailija
71/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä miten erilailla tytöt reagoivat menkkojen tuloon. Itse saman ikäisenä muistan kun menkat tuli ekan kerran niin olin ihan super-rauhallinen ja sanoin vain äidille että 'mulla tais alkaa menkat'. Äiti vain onnitteli, antoi käyttöön siteitä ja elämä jatkui. 

Vierailija
72/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NurseBetty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossa kuitenkin repostellaan todellisen nuoren naisen gynekologista verenvuotoa.

Vierailija
73/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, menkkojen alkamisesta oli kerrottu, kerrottu miksi tulevat ja äiti oli varannut siteitä. Eivät vain huomanneet kertoa, että homma ei jää kertavuotoon.😏

Vierailija
74/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NurseBetty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossa kuitenkin repostellaan todellisen nuoren naisen gynekologista verenvuotoa.

Mitä siitä? Kyse on kuitenkin yhtä tavallisesta asiasta kuin p*skalla käynti. 

Vierailija
75/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut menkkakipuja eikä muuta oireilua. Ja nyt olen vaihdevuosissa, eikä nekään ole tuottaneet mitään oireita, mitä nyt vuotoa ei enää tule.

Siitä huolimatta oli ihanaa kun äiti kysyi huolestuneena minulta, 11-vuotiaalta, että olenko kipeä ja miltä tuntuu :)

Itse juttelin asioista kavereiden kanssa. Onneksi 6. luokkalla oli yksi kaveri jolla oli myös menkat. Toisaalta muistan itseäni vanhemman serkun suuttuneen siitä, että minulla oli jo menkat alkaneet aikoja sitten kun hän sai omansa ja hehkutti niitä minulle.

Koin olevani tosi aikuinen ja kypsempi tuolloin ja nyt kun katson kuvista miltä näytin ja miltä nykyajan 11-vuotiaat näyttävät, niin kauhistus. Ihan pikkutyttöhän minä olin. Menkat ei todellakaan tarkoita, että olisi jotenkin aikuinen eikä ne mullakaan muuttanut käyttäytymistä.

Äideille neuvoksi, että hankkikaa erilaisia suojia, myös kuukuppi. Ja jos lapsi on kipeä, aika gynelle ja kunnon lääkkeet tarvittaessa.

Vierailija
76/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse itkin teininä sitä kun mulla ei alkanut ja muilla oli jo alkanut

Vierailija
77/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahenee vaan aikaa myöten.

Vierailija
78/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I. diootti.

Ap ei kysynyt miltä ne tuntuu vaan kysyi tuleeko olemaan raivareita tai itkua. Ne muistaa paremmin mies joka tietää millaista on elää taloudessa jossa on naisia.

Kyse on menkkojen alkamisesta. Ap ei naisena kysele, itkettääkö menkat naisia yleensä.

Naiset eivät ymmärrä kuinka usein niitä raivareita saavat. Miehet taas muistavat hyvin kuinka monta niitä tuli viime kuussa ja mitä pienempää kiusaa tuli läheisille tehtyä.

Tiedoksi sulle mies, että nainen voi raivota ihan myös ilman menkkoja. Ja myös olla raivoamatta menkoista huolimatta. Mutta ei, kyllähän sinä miehenä olet varsinainen kokemusasiantuntija tässä asiassa.

On se jännä miten se on aina se sama viikko kuukaudessa joka menee pinna kireänä.

Mitä ihmeen lisäarvoa luulet tuovasi keskusteluun? Miten sinä siis lohduttaisit 11-vuotiasta lasta, jos olisi sinun tyttäresi, kun niin kovasti asiantuntija tässä asiassa olet?

Ainakin opettaisin pidättelemään, ettei tule veriturskahduksia epäsopivissa tilanteissa.

Ne valuu juuri silloin kuin valuvat. Ei ole mitään tehtävissä! Luuletko, että huviksemme kuljemme epämukavissa suojissa?

Yllättävän moni nainen ei tunne lantionpohjalihaksiaan eikä siten tiedä, miten paljon niitä käyttämällä voi parantaa seksielämäänsä, virtsanpidätyskykyä ja menstruointikokemusta.

Menstruointikokemusta?

Kuukautisveri tulee kohdusta. Sitä et kyllä pysty kontrolloimaan. Ja väitän myös, ettet pysty pidättelemään verta valumasta ulos. Mutta mieshän se sinäkin olet ja pidät naisia pilkkanasi.

Vierailija
79/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on alaikäinen, mutta kerrot hänen hlökohtaisia asioitaan julkisella palstalla.

Miksi?

Ja tuo on niin normaali asia, että tietoa löytyy varmasti kirjoista ja netistä yllin kyllin.

Minäkin mietin, onko ihan normaalia kirjoitella tällaisia intiimijuttuja 11-vuotiaasta. No joitain se ilmeisesti kiinnostaa :(

Vierailija
80/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I. diootti.

Yllättävän moni nainen ei tunne lantionpohjalihaksiaan eikä siten tiedä, miten paljon niitä käyttämällä voi parantaa seksielämäänsä, virtsanpidätyskykyä ja menstruointikokemusta.

Menstruointikokemusta?

Kuukautisveri tulee kohdusta. Sitä et kyllä pysty kontrolloimaan. Ja väitän myös, ettet pysty pidättelemään verta valumasta ulos. Mutta mieshän se sinäkin olet ja pidät naisia pilkkanasi.

Juuri noin monikansalliset jättiyhtiöt haluavatkin sinun ajattelevan. Vaikka kyseessä on melko uusi bisnes, kyse on jo kymmenien miljardien markkinasta.