Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11-vuotiaan menkat alkoi ja tuli kauhea itkukohtaus :(

Vierailija
15.12.2019 |

Ollaan puhuttu menkka-asioista useampaan kertaan ja oon hankkinut siteitä tytölle omaan kaappiin ja näyttänyt miten niitä käytetään, sanonut että alkavat varmaan kohta. No tänään alkoi, tyttö kertoi asian ja rupesi itkemään. Halattiin ja rauhoittelin lasta ja sitten neuvoin vielä kerran siteitten käytön. No siinä kohdassa tyttö rupesi itkemään uudelleen, että hän ei halua että ne alkaa jo nyt. Juteltiin ja tyttö rauhoittui. Mut sitten taas alkoi itku ja protesti että hän vihaa menkkoja ja vaan yhdellä heidän luokan tytöllä jo alkaneet ja hän on toka. Nyt hän on rauhallinen mut selvästi jotenkin shokissa edelleen. Mitähän voisin vielä tehdä - kun toisaalta en halua tehdä asiasta liian isoa numeroakaan. Miten kauan teidän muitten tytöt on poteneet asiaa? Onko tullut jotain raivareita tai itkuja menkkoihin liittyen?

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin kyllä pidätellä mutta vuoto oli ihan mahdotonta ja hyytymät niin isoja ettei mikään ponnistelu ja pinnistely riittänyt.

Toimii ehkä pienellä vuodolla, mutta kun valuvaa ainetta on enemmän, niin se vaan tursuaa ulos väkisin.

Vierailija
82/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin kyllä pidätellä mutta vuoto oli ihan mahdotonta ja hyytymät niin isoja ettei mikään ponnistelu ja pinnistely riittänyt.

Toimii ehkä pienellä vuodolla, mutta kun valuvaa ainetta on enemmän, niin se vaan tursuaa ulos väkisin.

Sama. Käytän vuodon 2-3 ensimmäisenä päivänä tamponeja. Sen jälkeen pystyn yleensä pidättelemään, toki käytän varmuuden vuoksi ph-suojaa. Käyn vessassa hieman tavallista useammin ja teen pöntöllä pikaisen rentoutusharjoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi. Hän tietää millainen rumba on joka kuukausi.

I. diootti.

Miehet sitä paitsi EI voi ikinä ymmärtää, miltä menkat tuntuu.

Ap ei kysynyt miltä ne tuntuu vaan kysyi tuleeko olemaan raivareita tai itkua. Ne muistaa paremmin mies joka tietää millaista on elää taloudessa jossa on naisia.

Tämänkin asian TIETÄÄ MIES PAREMMIN??????

Kyse on menkkojen alkamisesta. Ap ei naisena kysele, itkettääkö menkat naisia yleensä.

Naiset eivät ymmärrä kuinka usein niitä raivareita saavat. Miehet taas muistavat hyvin kuinka monta niitä tuli viime kuussa ja mitä pienempää kiusaa tuli läheisille tehtyä.

Tiedoksi sulle mies, että nainen voi raivota ihan myös ilman menkkoja. Ja myös olla raivoamatta menkoista huolimatta. Mutta ei, kyllähän sinä miehenä olet varsinainen kokemusasiantuntija tässä asiassa.

On se jännä miten se on aina se sama viikko kuukaudessa joka menee pinna kireänä.

Mitä ihmeen lisäarvoa luulet tuovasi keskusteluun? Miten sinä siis lohduttaisit 11-vuotiasta lasta, jos olisi sinun tyttäresi, kun niin kovasti asiantuntija tässä asiassa olet?

Ainakin opettaisin pidättelemään, ettei tule veriturskahduksia epäsopivissa tilanteissa.

No niin, tuo paljasti että olet mies. Menkkoja ei voi pidätellä!

Ne valuu juuri silloin kuin valuvat. Ei ole mitään tehtävissä! Luuletko, että huviksemme kuljemme epämukavissa suojissa?

Yllättävän moni nainen ei tunne lantionpohjalihaksiaan eikä siten tiedä, miten paljon niitä käyttämällä voi parantaa seksielämäänsä, virtsanpidätyskykyä ja menstruointikokemusta.

Menstruointikokemusta?

Kuukautisveri tulee kohdusta. Sitä et kyllä pysty kontrolloimaan. Ja väitän myös, ettet pysty pidättelemään verta valumasta ulos. Mutta mieshän se sinäkin olet ja pidät naisia pilkkanasi.

Voidaanko sopia, että jokainen keskustelija itse vastaa sukupuolensa määrittämisestä tarvittaessa. Muutenkin aika huono argumentti vedota vastapuolen oletettuun sukupuoleen. Tosi väsynyttä. Vähän kuin väittäisi että nainen ei voi ymmärtää autoista mitään.

Vierailija
84/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että tahdonvoimalla, jos sitä on, voisi hillitä menkkoja samalla tavalla kuin pierujakin. Minulla ei siis ole ollut menkkoja, ihan jäätäviä ilmavaivoja kylläkin.

Olet täysin väärässä. Tahdonvoimalla EI voi hillitä kuukautisia.

Vierailija
85/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin alkoivat 11-vuotiaana. En itkenyt, mutta aluksi inhosin sitä, että keho alkoi muuttumaan, piti ostaa ekat rintaliivit ja käyttää niitä, etsiä farkut joihin pikkuhiljaa levenevä lantio mahtui. Ja miksi kukaan nauttisi jostain kuukautisista? Sottaista ja haisevaa puuhaa. Mutta sitten kun se muutosvaihe oli ohi, ja tottunut siihen, että näin tämä nyt on, niin helpotti huomattavasti.

Vierailija
86/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että tahdonvoimalla, jos sitä on, voisi hillitä menkkoja samalla tavalla kuin pierujakin. Minulla ei siis ole ollut menkkoja, ihan jäätäviä ilmavaivoja kylläkin.

Olet täysin väärässä. Tahdonvoimalla EI voi hillitä kuukautisia.

Lyön vetoa, että minä voisin. Olen vähän tällainen Chuck Norris, joka ei alistu einoinvoitehdä-peloille.

Vierailija
87/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näyttää tässä ketjussa pitävän kuukautisia jotenkin huonona asiana. Minä taas tykkään kuukautisista. Tunnen itseni kuukautisten aikana naiselliseksi. En ole koskaan kärsinyt kuukautisista mitenkään lieviä vatsakipuja lukuunottamatta. Niitä vatsakipujakaan ei ole edes joka vuosi.

Vierailija
88/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi 🤦‍♀️ Eli sä ajattelet, että naiset mieluummin valuu housuihinsa kuin pidättelee? Pidätkö meitä aivan tyhminä?

Vierailija
89/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni näyttää tässä ketjussa pitävän kuukautisia jotenkin huonona asiana. Minä taas tykkään kuukautisista. Tunnen itseni kuukautisten aikana naiselliseksi. En ole koskaan kärsinyt kuukautisista mitenkään lieviä vatsakipuja lukuunottamatta. Niitä vatsakipujakaan ei ole edes joka vuosi.

Minäkin tykkään. Kuukautiset ovat eroottisia.

Vierailija
90/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi. Hän tietää millainen rumba on joka kuukausi.

I. diootti.

Miehet sitä paitsi EI voi ikinä ymmärtää, miltä menkat tuntuu.

Ap ei kysynyt miltä ne tuntuu vaan kysyi tuleeko olemaan raivareita tai itkua. Ne muistaa paremmin mies joka tietää millaista on elää taloudessa jossa on naisia.

Tämänkin asian TIETÄÄ MIES PAREMMIN??????

Kyse on menkkojen alkamisesta. Ap ei naisena kysele, itkettääkö menkat naisia yleensä.

Naiset eivät ymmärrä kuinka usein niitä raivareita saavat. Miehet taas muistavat hyvin kuinka monta niitä tuli viime kuussa ja mitä pienempää kiusaa tuli läheisille tehtyä.

Tiedoksi sulle mies, että nainen voi raivota ihan myös ilman menkkoja. Ja myös olla raivoamatta menkoista huolimatta. Mutta ei, kyllähän sinä miehenä olet varsinainen kokemusasiantuntija tässä asiassa.

On se jännä miten se on aina se sama viikko kuukaudessa joka menee pinna kireänä.

Mitä ihmeen lisäarvoa luulet tuovasi keskusteluun? Miten sinä siis lohduttaisit 11-vuotiasta lasta, jos olisi sinun tyttäresi, kun niin kovasti asiantuntija tässä asiassa olet?

Ainakin opettaisin pidättelemään, ettei tule veriturskahduksia epäsopivissa tilanteissa.

No niin, tuo paljasti että olet mies. Menkkoja ei voi pidätellä!

Ne valuu juuri silloin kuin valuvat. Ei ole mitään tehtävissä! Luuletko, että huviksemme kuljemme epämukavissa suojissa?

Yllättävän moni nainen ei tunne lantionpohjalihaksiaan eikä siten tiedä, miten paljon niitä käyttämällä voi parantaa seksielämäänsä, virtsanpidätyskykyä ja menstruointikokemusta.

Menstruointikokemusta?

Kuukautisveri tulee kohdusta. Sitä et kyllä pysty kontrolloimaan. Ja väitän myös, ettet pysty pidättelemään verta valumasta ulos. Mutta mieshän se sinäkin olet ja pidät naisia pilkkanasi.

Voidaanko sopia, että jokainen keskustelija itse vastaa sukupuolensa määrittämisestä tarvittaessa. Muutenkin aika huono argumentti vedota vastapuolen oletettuun sukupuoleen. Tosi väsynyttä. Vähän kuin väittäisi että nainen ei voi ymmärtää autoista mitään.

Ei voida sopia.

Auto on vähän eri asia kuin keho! Minäkään en naisena ala opastaa miehiä, miten sitä ja tätä miesten ruumiintoimintoa voi kontrolloida. Koska minä en voi mitenkään tietää. Sama toisinpäin.

Eihän kuukautistelu ole mikään naisten yksinoikeus. Miehiä on synnyttänytkin, joten samat miehet ovat myös menstruoineet.

Vierailija
91/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä mies.

Mietipä, mitä eroa on peppureiällä ja emättimellä.

Ja sitten ilmalla ja nesteellä (verellä).

Niin.

Vierailija
92/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vasta 16-vuotiaana merkittävän alipainon takia. Tissit ei ikinä kasvaneet :(

Vierailija
93/126 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi 🤦‍♀️ Eli sä ajattelet, että naiset mieluummin valuu housuihinsa kuin pidättelee? Pidätkö meitä aivan tyhminä?

En tietenkään muru.

Vierailija
94/126 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä mies.

Mietipä, mitä eroa on peppureiällä ja emättimellä.

Ja sitten ilmalla ja nesteellä (verellä).

Niin.

Voin vakuuttaa, että miehet ovat tietoisia ykkös- ja kakkosreiän välisestä erosta.

Vierailija
95/126 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne välttämättä ala vielä noin nuorella tulemaan kuukausittain. Voi tulla vaikka puolen vuoden välein ja vuosien päästä vasta kuukausittaon.

Juuri näin, en ymmärrä miksi asiallinen viesti on saanut paljon miinuksia. On todella yleistä että jopa vuosien ajan ovat epäsäännölliset ja tulevat jopa vain kerran vuodessa. Ajan mittaan sitten säännöllistyvät. Voi mennä jopa yli 20-vuotiaaksi asti ennen kuin oikea, säännöllinen kierto alkaa.

Ja mitään hoitoa ja hormonia ei nuori tyttö näissä tapauksissa tarvitse. Pikemminkin kannattaa olla iloinen että tulevat harvemmin.

Epäsäännöllisyys voi tarkoittaa myös sitä, että joskus kuukautiset tulevat kaksi kertaa kuussa, kuten minulle kävi silloin lapsena, kun ne alkoivat. Varmuudella ainakin kerran kuussa tulivat. 11-vuotias olin myös.

Vierailija
96/126 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islamilaisen käsityksen mukaan tyttö jonka kuukautiset ovat alkaneet, on valmis seksiin ja avioliittoon, lastensa äidiksi ja aviomiehensä vaimoksi.

Vierailija
97/126 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsuudesta luopuminen pelottaa? En kysy tätä ilkeyttäni, vaan en vain lapsena muista itse tunteneeni näin. Odotin aikuistumista ja jopa kuukautisiani kovasti.

Vierailija
98/126 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

(11.v.) Itse ainakin odotan innolla menkkojeni alkavan ja tiedän missä meidän siteet on mutta minulle ei olla puhuttu niistä kotona

Vierailija
99/126 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko luvata, että teette menkkapäivästä aina hemmottelupäivän. Katsotte yhdessä jonkun lempparileffan, jätskiä, teette vaikka toisillenne manikyyrit ja kasvohoidot. Silloin olisi jotain kivaakin mitä odottaa aina kerran kuukaudessa.

Siis hyi kamalaa. Ihanko oikeesti kuukautisista tehdään tuollainen numero? Miksi ei voi sanoa, että ne on nyt ja ne tulee kun tulee? Kasvaa siinä mukana ja tämä on osa naisen hormonitoimintaa.

Vierailija
100/126 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on tyttö tästä tunnistettavissa juu. Ja nyt kaikki tietävät, mikä on tilanne, voi ei.