Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11-vuotiaan menkat alkoi ja tuli kauhea itkukohtaus :(

Vierailija
15.12.2019 |

Ollaan puhuttu menkka-asioista useampaan kertaan ja oon hankkinut siteitä tytölle omaan kaappiin ja näyttänyt miten niitä käytetään, sanonut että alkavat varmaan kohta. No tänään alkoi, tyttö kertoi asian ja rupesi itkemään. Halattiin ja rauhoittelin lasta ja sitten neuvoin vielä kerran siteitten käytön. No siinä kohdassa tyttö rupesi itkemään uudelleen, että hän ei halua että ne alkaa jo nyt. Juteltiin ja tyttö rauhoittui. Mut sitten taas alkoi itku ja protesti että hän vihaa menkkoja ja vaan yhdellä heidän luokan tytöllä jo alkaneet ja hän on toka. Nyt hän on rauhallinen mut selvästi jotenkin shokissa edelleen. Mitähän voisin vielä tehdä - kun toisaalta en halua tehdä asiasta liian isoa numeroakaan. Miten kauan teidän muitten tytöt on poteneet asiaa? Onko tullut jotain raivareita tai itkuja menkkoihin liittyen?

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi vasta 16-vuotiaana merkittävän alipainon takia. Tissit ei ikinä kasvaneet :(

Ole iloinen, minun tissit oli ihan kauniit aikaisemmin, nyt 2 roikkuvaa lättystä.

Vierailija
122/126 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin tyhmä täytyy olla, jos luulee samaksi asiaksi kertoa jostain tyttären alkaneista menkoista anonyymisti anonyymillä palstalla kuin juoruta niistä koko suvulle tai jossain omassa facebookissa.

Tämä ei ole mikään älykköjen keskustelupalsta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11v.on vielä aika lapsi ja varmasti tuntuu melkoiselle muutokselle kun menkat alkaa. Ja mitä itse muistelen niin kyllä itketti joka kuukausi pienetkin vastoinkäymiset menkkojen aikaan ja kesti tottua ajatukseen että ne menkat on joka kuukausi vuosia eteenpäin halusi tai ei.

Harvoin ne joka kuukausi tulee alussa. Minulla alkoi 13v ja toiset tuli puolen vuoden päästä ja sitten noin vuoden parin kuukauden välein, kunnes aikuisiällä kierto tasan 28vrk.

Kyllä mulla tuli 12-vuotiaana heti kuukausittain samoin kuin kavereille, joilla alkoi kyllä vähän myöhemmin. Kukaan ei puhunut että menkat olisivat tulleet noin epäsäännöllisesti kuten sinä kuvailet. 

Ai jaa, mulle lääkäri sanoi, että on ihan normaalia alussa, hormonitoiminta vasta käynnistyy. Verrattavissa kuulemma loppuun, kun menkat voi pitää puolen vuoden tauonkin ennenkuin loppuvat kokonaan. Ei ollut mitään ongelmaa esi. raskauden alkuun.

Vierailija
124/126 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö voi ajatella, että nyt hän ei enää voi olla lapsi ja se pelottaa ja ahdistaa. Tästä kannattaa puhua hänen kanssaan, että vaikka fyysinen kehitys olisi mitä, niin hän saa edelleen olla se pieni tyttö joka 11-vuotias on.

Se tyttö on nyt nainen koska hänellä on kuukautiset ja hän on siis valmis tulemaan äidiksi.

Vierailija
125/126 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herääkö tytöillä myös seksuaaliset halut samaan aikaan menkkojen kanssa? Minulle on tämä ollut suuri kysymysmerkki miehenä että koska naisilla nämä halut heräävät. Itsellä ne heräsivät joskus 12v tienoilla.

Vierailija
126/126 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herääkö tytöillä myös seksuaaliset halut samaan aikaan menkkojen kanssa? Minulle on tämä ollut suuri kysymysmerkki miehenä että koska naisilla nämä halut heräävät. Itsellä ne heräsivät joskus 12v tienoilla.

Eivät ne naisilla ala koskaan sillä eihän niitä ole. Siis naisilla seksuaalisia haluja.