Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko oikeita palstamiehiä?

Vierailija
15.12.2019 |

Siis elävässä elämässä. Tällaisia miehiä jotka jatkuvasti ovat katkeria ja vihaisia naisille mutta omasta mielestään olisivat ansainneet naisseuraa koska ovat niin kilttejä ja mukavia. Vai onko niitä vain nettipalstoilla?

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali mies palstalta kirjoitti:

N50+ kirjoitti:

En tietääkseni. En viihtyisi naisvihaajien seurassa. Eivät kai he uskaltaisi naisen kanssa puhuakaan? Missä edes liikkuisivat niin että tavattaisiin?

Käsitykseni miehistä on kyllä muuttunut tätä palstaa lukiessa huonompaan päin. Yritän ajatella, että U lit ovat vain pieni häiriintynyt joukko. Eihän miehet tuollaisia ole, eiväthän?

Eivät ja olet ihan järkevä ihminen noin ajatellessasi. Tällä palstalla on tietty ”honey pot” -efekti johtuen siitä, että perhe- ja ihmissuhdepainotteinen palsta nostattaa mielikuvia naisten palstasta. Se taas kerää kaikenlaiset naisvihamieliset pöpit tänne meuhkaamaan, siinä, missä keskimääräinen mies ei jaksa aiheista kovin kiinnostua tai edes koko palstasta tiedä. Toki moni normaali mieskin täällä käy, mutta edelleen eivät osallistu mihinkään naisvihahommiin vaan ihan muihin lätinöihin. Vastaavasti tiedepalsta kerää pseudotiedehörhöjä, voimailupalsta douppaushörhöjä, auto- tai alkutuotantopalsta ekohörhöjä, skeptikkopalsta ufouskovaishörhöjä ja niin edelleen. Hörhöt hakeutuvat omien tuulimyllyjensä pariin saadakseen huomiota ja kuvitellen vaikuttavansa siellä omalla suurella viisaudellaan vihollisiinsa. Vastarinta luo heille merkityksen illuusion.

Pieni äänekäs vähemmistö luo kokoaan isompia mielikuvia pelkän mölinän laajuuden voimalla. Anonymiteetti varsinkin mahdollistaa illuusion suuresta joukosta, vaikka henkilöt mahtuisivat yhden käden sormiin.

Itse eksyin tänne vasta viime vuonna sattumalta jonkin kiintoisan aiheen perässä ja olen sentään jo 20 vuotta keskustelupalstoja kuluttanut.

Jos kaikki palstat houkuttelevat ääneen vain hörhöjä, eikä ns normaalit tuo mielipiteitään julki lainkaan, onko nettikeskustelu tavallisten ihmisten kanssa käytännössä mahdotonta? eri

http://ekirjasto.kirjastot.fi/ekirjat/10-syyta-tuhota-kaikki-sometilit-…

Suosittelen lukemaan. Vaikka teoksessa puhutaan paljonkin somerileistä, yleinen nettikeskustelujen ilmapiiri ja syyt siihen tulevat myös käsitellyiksi. Trollit ja botit hämmentävät soppaa uutterasti ja aiheuttavat voimakasta vastakkainasettelua. Tämä alusta myös kaivaa meistä kaikista esiin ne ikävimmät piirteet - siihen on syynsä, miksi niitä haetaan ja kirjassa kerrotaan, miten ja miksi se tapahtuu.

Ja ei, en ole markkinamies ja myymässä kirjaa! Itsellänikin on kirjastosta äänikirjana lainassa, ja pahasti kesken vielä. :)

Täytyypä ottaa harkintaan joulunpyhien lukuvaihtoehtona. :)

Vierailija
82/176 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä. Ap kysyi aloituksessaan ja tarkensi. En tiennyt, että "palstamies" voisi edes tarkoittaa kaikkia palstalle koskaan kirjoittavia miehiä.

Hopeakettu puhuttelee minua hyvin epämiellyttävästi. Ei ole minun vikani, jos hän lukee keskustelusta vain topicin ja alkaa vaahdota sen pohjalta.

Minä puhuin U leista, en todellakaan yleensä ottaen miehistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50+ kirjoitti:

No tämä. Ap kysyi aloituksessaan ja tarkensi. En tiennyt, että "palstamies" voisi edes tarkoittaa kaikkia palstalle koskaan kirjoittavia miehiä.

Hopeakettu puhuttelee minua hyvin epämiellyttävästi. Ei ole minun vikani, jos hän lukee keskustelusta vain topicin ja alkaa vaahdota sen pohjalta.

Tuota kommenttiasi "puolustaneena" täytyy sanoa, että siinä on tulkinnanvaraisuutta. Jos ymmärtää palstamiehet yhtenä käsitteenä (= kaikki kirjoittavat miehet) niin sen voi ymmärtää negatiivisesti. 73&79/

Vierailija
84/176 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tunnettu palstahahmohan siirtyi tänne s-kaksneloselta kun jäi kiinni FWB-suhteiden pyörittämisestä ja menetti uskottavuutensa "alemman tason miesten" messiaana joka ei saa naisia kun voih pituus ja hintelyys.

Tyypin palstaliittolainen esiintyi joskus nimellä palstanruminmies. Alkoi seukkaamaan palstanaisen kanssa jonka instasta nähtiin kuvia Alexander Stubbin näköisestä miehestä jolla oli ollut kolmisenkymmentä naisystävää.

Tästä syystä pysyttelen miehistä kaukana, koskaan ei tiedä mitä oikeasti ajattelevat. Sinkkuna paras.

n43

Luultavasti olet itsekin mies S24 skönde palstalta,teikäläisiä on alkanut trollailemaan täällä vähän liian paljon. Naisena häivyin s24 palstoilta koska kukaan tervejärkinen nainen ei siellä kauaa pysy. Ja ne miehet..Olisi helkkarin kiva jos edes tämä oikeasti naisten palsta pysyisi sellaisena eikä s24 munakas trollit valtaisi tätäkin. 

Yksi miestrolli siirtyi tänne eräältä lähes täysin naisvaltaiselta palstalta kun bannattiin sinne pysyvästi. Nämä löytävät kyllä itselleen sen areenan jostakin.

Vierailija
85/176 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tietääkseni tunne yhtään U lia.

Pari tänne kirjoittelevaa miestä sen sijaan, hupaisaa kyllä, olen tavannut livenäkin. Kumpikaan ei ollut naisvihaaja. Yhden kanssa viihdyttiin pidempäänkin, toisen kanssa juteltiin paljon ja kaikesta. Hyvä muisto jäi ja tapaisin mielellään uudestaankin.

Vierailija
86/176 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini on aktiivinen palstailija. Hän höröttelee vaimonsa kanssa yhdessä jutuille täällä. Molemmat ovat akateemisesti koulutettuja, eivät mitään elämämkoululaisia ulinasinkkuja.

87/176 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50+ kirjoitti:

Ööö...   ..en vaahtoa :D  

Joo kyllä koko ketjun olen lukenut ja monia muitakin ketjuja tältä palstalta. Esimerkiksi mainitsemasi U li on käsittääkseni jonninsortin yleisnimitys miehille jotka kirjoittelevat täällä palstalla. 

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
88/176 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50+ kirjoitti:

No, en tietääkseni tunne yhtään U lia.

Pari tänne kirjoittelevaa miestä sen sijaan, hupaisaa kyllä, olen tavannut livenäkin. Kumpikaan ei ollut naisvihaaja. Yhden kanssa viihdyttiin pidempäänkin, toisen kanssa juteltiin paljon ja kaikesta. Hyvä muisto jäi ja tapaisin mielellään uudestaankin.

Vaihdoitteko yhteystietoja täällä vai miten tutustuitte?

Vierailija
89/176 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mo det kyllä poisti yhteystiedot vauhdilla.

Vierailija
90/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tunnettu palstahahmohan siirtyi tänne s-kaksneloselta kun jäi kiinni FWB-suhteiden pyörittämisestä ja menetti uskottavuutensa "alemman tason miesten" messiaana joka ei saa naisia kun voih pituus ja hintelyys.

Tyypin palstaliittolainen esiintyi joskus nimellä palstanruminmies. Alkoi seukkaamaan palstanaisen kanssa jonka instasta nähtiin kuvia Alexander Stubbin näköisestä miehestä jolla oli ollut kolmisenkymmentä naisystävää.

Tästä syystä pysyttelen miehistä kaukana, koskaan ei tiedä mitä oikeasti ajattelevat. Sinkkuna paras.

n43

Luultavasti olet itsekin mies S24 skönde palstalta,teikäläisiä on alkanut trollailemaan täällä vähän liian paljon. Naisena häivyin s24 palstoilta koska kukaan tervejärkinen nainen ei siellä kauaa pysy. Ja ne miehet..Olisi helkkarin kiva jos edes tämä oikeasti naisten palsta pysyisi sellaisena eikä s24 munakas trollit valtaisi tätäkin. 

Yksi miestrolli siirtyi tänne eräältä lähes täysin naisvaltaiselta palstalta kun bannattiin sinne pysyvästi. Nämä löytävät kyllä itselleen sen areenan jostakin.

Ovat tännekin kirjoittaneet niin usein asiattomia tekstejä, että pysyvä bannaus olisi hyväksi. Mitä lisäarvoa tuo jatkuva jankutus karuselleista, naisten vääristä valinnoista ja siitä, ettei 40-vuotias nainen muka enää löydä miesseuraa.

Vierailija
91/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50+ kirjoitti:

Jep, mo det kyllä poisti yhteystiedot vauhdilla.

Nykyään täällä ei edes ehdi vaihtaa yhteystietoja ennen kuin ketjut poistuvat...

Vierailija
92/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perheellinem kolmekymppinen akateeminen mies ja käytän palstaa arjen eskapismiin. Statukseltani olen hyvämaineinen ja kunnioitettu kaikkien kaveri, joten tarvitsen paikan, jossa voin anonymiteetin takaa purkaa neg. paineita. Eli käytännössä levittää vihaa ja kiusata heikompia. Se on raskasta olla "hyvis" , kun ei ole oikeutettu ilemaan ilkeä tai kertimaan mielipidettään suoraan konstailemattomasti. Täällä villissä lännessä saan sanoa mielipiteeni läs.keistä, kehareista ja vihervassareista, joista muuten ystäväpiirini pöyristyisi miten vulgaareja mielipiteitä minulla sisimässäni on. Kuten joku ylempänä totesi: koskaan ei voi tuntea toista ihmistä täysin ja tietää nitä hän oikeasti pitää sisällään verhottuna ja kätkettynä.

Vierailija
93/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen perheellinem kolmekymppinen akateeminen mies ja käytän palstaa arjen eskapismiin. Statukseltani olen hyvämaineinen ja kunnioitettu kaikkien kaveri, joten tarvitsen paikan, jossa voin anonymiteetin takaa purkaa neg. paineita. Eli käytännössä levittää vihaa ja kiusata heikompia. Se on raskasta olla "hyvis" , kun ei ole oikeutettu ilemaan ilkeä tai kertimaan mielipidettään suoraan konstailemattomasti. Täällä villissä lännessä saan sanoa mielipiteeni läs.keistä, kehareista ja vihervassareista, joista muuten ystäväpiirini pöyristyisi miten vulgaareja mielipiteitä minulla sisimässäni on. Kuten joku ylempänä totesi: koskaan ei voi tuntea toista ihmistä täysin ja tietää nitä hän oikeasti pitää sisällään verhottuna ja kätkettynä.

Jos tapa purkaa paineita ja harjoittaa eskapismia näyttäytyy muun muassa kehitysvammaisten, jotka tuskin ovat sinulle mitään pahaa tehneet, parjaamisena kuten nyt tunnustat, niin se kyllä kertoo vain ja ainoastaan sinun persoonallisuudestasi. On sitä muillakin paineita, mutta kaikilla meistä ei silti ole tarvetta purkaa niitä kiusaamiseen. Paineet ovat tekosyy, todellinen syy on sadismi. Kaikki eivät koe sitä miksikään suureksi ponnistukseksi, että kohtelevat kanssaihmisiään jollain lailla asiallisesti.

Vierailija
94/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

N50+ kirjoitti:

Joo kyllä koko ketjun olen lukenut ja monia muitakin ketjuja tältä palstalta. Esimerkiksi mainitsemasi U li on käsittääkseni jonninsortin yleisnimitys miehille jotka kirjoittelevat täällä palstalla. 

Minusta se on pienemmän mieskirjoittajajoukon nimitys, mutta sitä käytetään haukkumasanana muihinkin miehiin. eri

95/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

N50+ kirjoitti:

Minusta se on pienemmän mieskirjoittajajoukon nimitys, mutta sitä käytetään haukkumasanana muihinkin miehiin. eri

No joo, jos terminologiasta puhutaan niin otsikon "palstamiehet" kyllä vie harhaan.

Minä käsitän sen niin että tietty se käsittää kaikkia miehiä jotka täällä palstalla pyörivät. Jo pelkkä nimi sen sanoo, palstamies.

Jos termin näin käsittää niin jo aloituksessa kaikki palstalla olevat miehet leimataan häiriköiksi tai luonnevikaisiksi.

Ois Ap'een kantsinut laittaa otsikkoon joku kuvaavampi termi, vaikka u l i mies tai mies o l e tettu niin ois heti nähnyt aloituksen olevan pelkkä provo vaan ja ehkäpä silloin esim minä olisin jättänyt kommentoimatta koska näillä aloituksillahan on vaan tarkoitus saada palsta liekkeihin.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
96/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisikin tehdä otsikko "Oletko koskaan tavannut ketään tälle palstalle kirjoittelevaa livenä?". :D

Vierailija
97/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

N50+ kirjoitti:

No joo, jos terminologiasta puhutaan niin otsikon "palstamiehet" kyllä vie harhaan.

Minä käsitän sen niin että tietty se käsittää kaikkia miehiä jotka täällä palstalla pyörivät. Jo pelkkä nimi sen sanoo, palstamies.

Jos termin näin käsittää niin jo aloituksessa kaikki palstalla olevat miehet leimataan häiriköiksi tai luonnevikaisiksi.

Ois Ap'een kantsinut laittaa otsikkoon joku kuvaavampi termi, vaikka u l i mies tai mies o l e tettu niin ois heti nähnyt aloituksen olevan pelkkä provo vaan ja ehkäpä silloin esim minä olisin jättänyt kommentoimatta koska näillä aloituksillahan on vaan tarkoitus saada palsta liekkeihin.

Totta, palstamiehen ymmärtää miespuolisena kirjoittajana, joka voi olla anonyymikin. Ap:n teksti kuvaa enemmän jotain K&K-ulia. Kaikki tänne kirjoittaneet miehet eivät ole katkeria ja vihaisia, joskin saavat hyvin usein kuulla olevansa mm. valkoritareita tai naisia. :D

Väittäisin, että suurin osa aloituksista on tehty juuri tuolla mentaliteetilla. Että päästäis haukkumaan joku.

Vierailija
98/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50+ kirjoitti:

Ehkä pitäisikin tehdä otsikko "Oletko koskaan tavannut ketään tälle palstalle kirjoittelevaa livenä?". :D

Tai "Oletko koskaan epäillyt tavanneesi/tunteneesi av-palstaulin"

Itsehän olen päättänyt palstan innoittamana toimia täysin normaalista poikkeavasti aka mielestäni päin pärssettä, kun seuraavan kerran kaupan kassalla taakseni osuu +50v, n.180cm, lihaksikas mies. :-)

Vierailija
99/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseasiassa tutustunut erääseen mieheen, jonka puheet kuulostavat palstalta tutuilta u.lien jutuilta. Muuten hän olisi mukava, mutta nämä jutut kyllä hieman häiritsevät. Olemme siis vain kavereita, emme deittaile tai mitään sellaista.

Vierailija
100/176 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jokusen luuserin tunnen kyllä. Mun kaveripiieissä tullaan reilusti kaapista ja annetaan niiden naisten olla rauhassa, kun naisissa ei kerran ole muuta kun vikoja.

Sitten se yksi oululainen joka nykyään keuhkoaa täällä, se on tuttu lemmikkipalstoilta. Se on yhä kaapissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi