Ope kohtasi täydellisen av-mamman
Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).
Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.
Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.
Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.
Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.
Että sieppaa.
Ope
Kommentit (282)
Joo.
Jos nyt meijän työterveyslääkäri kirjoittais tänne minusta näin:
" Vittu että vituttaa tuokin opamoxinhakijamaikka, joka taas viime tiistaina kävi mun luona klo 13.30. Se painaakin nykyisin jo 60 ja vielä viime vuonna 54. Eikös sekin läski vois tajuta, että ne sen unihäiriöt johtuu siitä, että se vetää saatana illat pitkät sipsiä ja siideriä. Sitten tullaan tänne itkemään muka työongelmia ja pyydetään vittu unilääkettä. Saatana se blondi keski-ikäinen akka vois tehdä koulutoimelle ja koko ihmiskunnalle palveluksen, jos se vetäs ne kaikki unilääkkeet kerralla. Loppus se saatanan nillittäminen. Ei kyllä jaksa, kun se aina istuu siellä odotushuoneessa sen sinisen käsilaukkunsa kanssa keltanen hampputukka takussa ja finni leuassa. Jos nyt sinä arvon luokanopettajapaska luet tämän, niin vedä ittes kiikkuun. Teet ihmiskunnalle suuren palveluksen. Ja vielä yks juttu: Kuule, sinä olet ihan paska opettaja. Katso peiliin saatanan nilli."
Ja sit mä lukisin sen ja hoksaisin, että OHOH, ihan ku mä. No, kuitenkin laskisin pikkuaivosillani yks plus yks. Ja tilastomatematiikkakurssin käyneenä tajuaisin, että se VOIN olla minä. Mutta kaltaisiani vitun ääliöopettajia lie Suomi pullollaan, joten se en välttämättä ole minä.
Täten ajattelisin vain, että pääsipä lekuri valittamaan. Pitäis sekin turpasa kiinni ja kirjottelis niitä saakelin reseptejään.
AP
Tilanne on varmasti tuskallinen, mutta jos yhtään lohduttaa, voisin vaikka perustaa sinulle ihailijakerhon. :)
ap ON vastuussa kodin ja koulun yhteistyön sujumisesta jne.
Ja mikä perhana siinä nyt on niin hirveää jos joku ei hiihdä kuin 3 kilsaa kun parempikuntoiset vetää 5? Et sinä ap niitä siellä missään parinjonossa kuitenkaan vedätä, etkä joka hetki vahdi, et edes tiedä että hiihtääkö koko jengi sen 5 kilsaa ylipäänsä vai kuinka moni oikeaisee matkalla. Ja kertotaulun opettelemisessa on tunnetusti erilaisia versioita, jotku oppii sen tokalla, ja jotkut vasta nelosella. Kaikista kummallisinta on, että ne tyypit jotka ovat oppineet kertotaulun nelosella, ovat omilla luokillani kuitenkin joskus keksineet jakolaskun olemuksen jo kolmannella. Niin ihmeellistä on oppiminen ja yksilöllisyys.
Älä ap nipota turhasta! Kyllä ne lapset kasvaa kaikesta huolimatta.
kännykkätehtaita on esim. kolmella paikkakunnalla, se rajaa mahdollisten opettajien määrän noin kolmeensataan. Jos näistä valitaan vielä ne, jotka ovat kaupunginhallituksessa, pienenee määrä ehkä noin kahteenkymmeneen. Jos vielä otetaan huomioon se jätelaitos joka on todennäköisesti hankkeilla vain yhdessä em. kaupungeista, pienenee mahdollisten opettajien lukumäärä noin kuuteen. Kun näistä kuudesta ehkä 2/3 on miehiä (koska miehiä on enemmän kaupunginhallituksissa), jää jäljelle kaksi mahdollista naisopettajaa. Ei siinä kovin paljon tarvita arpomista, kun sun palstaa lukevat tutut tajuaa, minkä takia oot ollut niin paljon poissa töistä... ;)
Mutta tuossa äsken itse keksasin sellaisen työterveyslääkärin kirjoittaman tarinan ja pohdiskelin omia ajatuksiani suhteessa siihen OMAAN lekurivuodatukseeni. Ja harjoitin vajavaisia tilastomatikkataitojani niinku sen oman kertomukseni viitekehyksessä.
En siis VIELÄ ottanut kantaa noihin muihin lääkärivuodatuksiin. Ja nyt kun otan niin sanon:
Vittu, kyllä se niin on, että kaikkihan minut tunnistaa, kun justiisa on vain tämä meidän paikkakunta, jossa on nuo kaikki teollisuuslaitokset ja muut. Nyt se on silleen, että justiisa vejän puhelun
a) Seiskaan
b) Iltasanomiin
c) Rattoon
d) Jalluun
e) Iltalehteen ja
f) Pravdaan.
Toi lekuri, joka noin törkeästi puhui minun klamydiastani -jonka ihan takuuvarmasti sain Yrjönkadun uimahallista- saa lähteä. Ja vankilaan meneekin; ei minun klamydiasta kertoja ehdollisilla selviä.
Huomenna näette, että Jallun nettisivuilla on jo lööppi:
" LÄÄKÄRI PALJASTI AV:LLA OPETTAJAN SAIRASTAVAN KLAMYDIAA"
Ja vähä pienemmällä siinä on nelivärikuva musta alasti ja kommenttini:
" Kyllä tämä romahutti miun elämäin kertakaikkiaan."
AP
Asiasta ketjussa vauhkoava nainen? on häiriintynyt ihmisraukka.
et olis kertonut siitä työnantajalle ;)
AP:llä on tosi ihana tyyli kirjottaa. Tosi on kyllä, että kuvatun kaltaisia mammoja löytyy joka kaupungista ja kyllä melkein joka koulustakin. Toisilla vanhemmilla on vaan tosi vaikeaa käsittää, että koulun tehtävänä on opettaa suurelle joukolle lapsia OPSin mukaan, eikä aina voida noudattaa jokaista vanhempien toivomusta oman murusen kohtelussa.
t: Ex-koulukuraattori
Lähetän alaston kuvani seiskaan jos saatte tuon selville
Muutenkin onhan se nyt päivänselvää, että vain yhdellä paikkakunnalla voi olla ap:n kuvaaman kaltainen äiti. Ja kun me löydetään se, niin toi ap on mennyttä naista. Perkele, linnaan tommoset.
Ei ennen vanhaan opettajat ollu ihan noin härskejä! Ne luulee olevansa jotain maailman napoja. Ja ihan tyhmiä ovat kuitenkin. Kesälomia vain odottelevat ja puolipäivätyötä tekevät. Mutta kyllä ne sitten valittavat. On se varmaan niin saakelin vaikeaa esimerkiksi minun lastani siellä opettaa. Minun lapseni kun on niin lahjakas ja niin on äitiinsä tullut. Mutta eipähän niitä opettajia meidänkään Taunon lahjat kiinnosta. Pitää vain joka neljäskymmenes minuutti päästä kahville ja viinerille. Ja jos yhden kerran minä soitan, että minun pojalla on talipunkki eikä voi sen takia hyppiä pukkihyppelyä, niin siitäkin heti ollaan naama norsunvitulla.
Sen minä sanon, että jos se akka, joka meijjän Taunoo opettaa, kirjoittaa pienenkään jutun meijjän Taunosta, niin
TÄMÄ EI JÄÄ TÄHÄN.
Minun mieheni veljenkummi on poliisi. Hän on sanonut, että nämä IP-tunnukset helposti löydetään. Minä kääntyisin heti poliisin puoleen, jos minun lastani tällä tavalla kiusattaisiin opettajan taholta.
Taunon äippä Halikosta
Ihan pelle on toi ap, kun ei saa tukea mielipiteilleen, ni sit issekseen kirjoittelee tänne, että sulla on hyvä huumorintaju, ap.
Säälittävä läski ämmä, aivan varmasti.
Meijjän Penaki sano, että tommoset on aivan säälittäviä.
LOL, KVG ja EVVK, ap.
Taunon äippä
ja isi (Pena)
ap:lle ja ap:n tarinalle?
Oliko se pelkkää tarinaa?
Aika pelottavan sekavaa tekstiä oli.
hänellä ei vain ole rikosoikeudellista vastuuta asiasta.
Tämä korjauksena jonkun esittämään virheelliseen väitteeseen.
Mutta tässä oiva kasvualusta häiriköille ja " sä et voi mulle mitään" asenteella eläviin lapsukaisiin jos vanhemmatkin luulevat, että sillä lapsella ole mitään vastuuta tekemisistään.
Täällä voi vatvoa mitä vaan ja halveksua, mutta ap;n juttu tais kolahtaa aika monen äidin nilkkaan.
Mun vanhempani olivat opettajia, ja heidän kauttaan kuulin välillä (vahingossa joo) ihan kamalia juttuja jo vuosikymmeniä sitten. Ja tänä päivänähän opettajien työ on moninverroin hankalampaa kun ihmisillä ei oo enää todellisia kysymyksiä elämässään niin he heijastavat kaikki omatkin ongelmansa opettajiin, ja tosiaan ne nico-oscarit saa itse päättää miten heitä kasvatetaan.
Kyllä vanhemmuus on ennemminkin hukassa kuin ap,n vaitiolovelvollisuus.
Se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa- sanottiin silloin kun ihmisillä oli vielä jotain käsitystä tosi-asioista. (ja kaikki hiihtivät kun ei ollut nettiä ja autokuljetusta)
Ap olisi mukava tutustua sinuun nenätysten- riittää huumoria ja itseiroaniaa ja tarinaa:) Kuinka virkistävää että täällä totisen mutta erittäin itseriittoisen kansakunnan keskellä taivaltaa sun kaltaisiasi tuulettajia!
Joillain menee herne nenään näköjään siitäkin että ihan epistä että ihan turhaan kauhisteli ja järkyttyi:D. Siellä on seiskat sun muut ja tositv,tä tuutin täydeltä kaikelle kansalle vilpittömiä puheenvuoroja todellisista elämänkohtaloista;)) Ja salatut elämät ja mitä kaikkea:D
Hatunnosto ap;lle myös siksi että tuolla tajunnalla saa venyä mahdottomuuksiin tuossa työssä. Minut erotettaisiin varmaan epäasiallisen käytöksen vuoksi viikossa jos joutuisin olemaan viran
puolesta tekemisissä nicopettereiden äippäliinien kanssa. Ei riittäis piuhat ei.
Opettajalla lienee muutakin tekemistä kuin kuunnella yhden äidin jaarituksia omasta erinomaisesta lapsestaan.
Ap:lle sanoisin, että totea ensi kerralla kun mamma astelee openhuoneeseen,että miellä on tässä juuri kokous, että...
voi joku perheen tuttava tai äiti itsekin nähdä tämän. Olis hauska jos tulis lööppekä ;)