Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ope kohtasi täydellisen av-mamman

Vierailija
08.03.2008 |

Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).

Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.

Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.

Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.

Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.

Että sieppaa.

Ope

Kommentit (282)

Vierailija
141/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota mammaa. Oletko tunnistanut itsesi, vai miksi noin raivoat? Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...

Vierailija
142/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tunnistanut itseni tuosta tarinasta, olisi varmaa, että kyseinen opettaja olisi ensi viikolla lööppilehdissä ja myöhemmin raastuvassa.

t. 48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erään pienen kaupungin lääkäri ja minulla on potilaana yksi ope, joka on todella RASITTAVA tapaus. Siis aina tosi ahdistunut työstään ja keksii milloin mitäkin vaivaa päästäkseen saikulle, vaikka ilmiselvästi on vain kyvytön kohtaamaan ammatissaan eteen tulevia haasteita. Tekisi niin mieli sanoa sille opelle, että kyllä me muissakin ammateissa nähdään vaikeita ihmissuhdetilanteita ja väsytään, mutta silti me pärjätään. En tietenkään lääkärinä voi noin sanoa, mutta kirjoitan tämän jutun nyt mahdollisimman tunnistettavasti, niin ehkä kyseinen rasittava potilas tunnistaa itsensä, menee itseensä ja muuttaa tervyeskäyttäytymistään.

Ei ehkä ihan sama asia, mutta läheltä liippaa.

Vierailija
144/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet niin hyvä sananiekka, että voisit kirjoittaa tästä ja muista opettajien kokemista kommelluksista novellikokoelman, jolla löisit leiville ja ainakin voisit sanoa hyöytyneesi tällaisesta hullusta huuhaa-homeopaatti-steinermammasta.

Käännä tämä kokemus eduksesi. Ja tietenkin voit sanoa, että novellit ovat täyttä fiktiota, mutta kaikki tietävät niiden olevan faktaa. Siten et joudu loukkuun mistään vaitiolovelvollisuuksistakaan.

Näinhän teki myös Lauren Weisberg (vai mikä sen nimi oli?) " Paholainen pukeutuu Pradaan" -kirjoittaja.

Vierailija
145/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos " kasvatuksen ammattilaiset" eivät osaa edes pitää yhteyttä lapsen tärkeimpiin aikuisiin.

Vierailija
146/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoistatko useinkin syyn muille, kun se oikeasti on sinussa? Teetkö niin työpaikallasi?

Ja vielä, lapsellasi taitaa olla paljon ongelmia. Ja epäilemättä juuri koulun ja opettajien tahallaan aiheuttamia - eihän muuten voisi tuollaisetn VUoden Kasvattajan kohdalla ollakaan.

<i>272, ei kotona ole välttämättä jätetty mitään tekemättä. Sen sijaan koulussa useinkin on jätetty pitämättä yhteyttä ajoissa vanhempiin kasvatuksellisissa asioissa.</i>

Vierailija
147/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ulkoistatko useinkin syyn muille, kun se oikeasti on sinussa? Teetkö niin työpaikallasi?

Ja vielä, lapsellasi taitaa olla paljon ongelmia. Ja epäilemättä juuri koulun ja opettajien tahallaan aiheuttamia - eihän muuten voisi tuollaisetn VUoden Kasvattajan kohdalla ollakaan.

272, ei kotona ole välttämättä jätetty mitään tekemättä. Sen sijaan koulussa useinkin on jätetty pitämättä yhteyttä ajoissa vanhempiin kasvatuksellisissa asioissa.</i>

Vierailija
148/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selvästi persoonallisuushäiriöinen ala-asteen opettaja täyttää jatkuvasti kaikki vastaanottoajat, on aina kaksinkertaisen ajan vaikka on varannut vain yhden, ei suostu lähtemään ennen kuin on saanut selostettua kaikki oppilaidensakin asiat. Käy joka viikko ja joskus useammankin kerran viikossa.

Yrittää aina sairaslomaa, vaikka selvästi on valinnut vain väärän alan, ei pärjää opettajana. Nytkin oli jo kahdeksatta kertaa tänä vuonna valittamassa vatsavaivaa, klamydiahan sieltä taas löytyi. On tainnut jo kierrättää koko kännykkätehtaan jääkiekkopuulaakijoukkueen ukot kertaalleen... Muutaman kaupunginhallituksen jäsenenkin on laskujeni mukaan naiskennellut tänä vuonna, on ollut niin kiire siellä kaupunginhallituksen puuharyhmässä kun on pitänyt illat pitkät puuhata uutta jätelaitosta kuntaan.

Ei tästä nyt varmasti kukaan tunnistanut, sainpa vähän purkaa ärsyyntymistä rouvan jatkuvaan ramppaamiseen.

Vierailija
149/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kirje opettajalta.

Ei tullut mieleenkään haukkua opettajaa. Sanoin pojalle, että tietokoneelle ei ole asiaa ennen kuin sanakokeet alkaa sujua.

Kas kummaa, poika vetelee sanakokeista täysiä pisteitä. Muistaa kokeet, lukee itse ja tulee kirjan kans kysymään, josko tenttisin häneltä sanat.

Vierailija
150/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, miltäs nyt tuntuu? Pysyttiinkö lain rajoissa?

Vierailija
151/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajan kanssa, ajatella. Mutta monelle täällä palstalla ihan liian loogista ja toisaalta vaativaa, kun joutuu ÄITINÄ näkemään vaivaa kouluun liittyvissä asioissa. Helpommalla pääsee, kun syyttää opettajaa ja vaatii aktiivisempaa suhtautumista koulussa puolelta.

Vierailija:

Tuli kirje opettajalta.

Ei tullut mieleenkään haukkua opettajaa. Sanoin pojalle, että tietokoneelle ei ole asiaa ennen kuin sanakokeet alkaa sujua.

Kas kummaa, poika vetelee sanakokeista täysiä pisteitä. Muistaa kokeet, lukee itse ja tulee kirjan kans kysymään, josko tenttisin häneltä sanat.

Vierailija
152/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa sitten kertomaan!!

Vierailija
153/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minua häirinnyt vähääkään tuo lääkäreitten löpinä. Suomessa kun sattuu olemaan aika paljon pikkukaupunkeja ja niissä aika paljon opettajia.

Vierailija
154/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuollaisen opettajan tutut tunnistaisivat tuosta jutusta! Varsinkin, jos ope vielä olisi jatkuvasti sairaslomilla.

Vierailija
155/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautta koulun alkamisen jälkeen se luokanopettaja soitti mulle ja kysyi että onko tää aina ollu tällästä. :) mä vaan totesin että joo ja nyt asia kuulu mulle enää pätkän vertaa

Vierailija
156/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme vainoharhaisia täällä:)

Vierailija
157/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulupäivistä. kannattaisikohan mammojen vilkaista lukujärjestystä? Yläkoulussakaan ei ole noin pitkiä päiviä. Viikottainen tuntimäärä on keskinmäärin 30. Ei siitä kovin montaa edes 8-tuntista koulupäivää saa. Kyllä on mammat huonosti perillä lastensa asioista.

Vierailija
158/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niin kauheesti huudellaan että on tunnistettavissa???

-ei ap, mutta naurattaa nää vouhkoojat

Vierailija
159/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan se olla Märynummen tai Hajalankin koulu.

Vierailija
160/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Toinen ope