Ope kohtasi täydellisen av-mamman
Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).
Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.
Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.
Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.
Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.
Että sieppaa.
Ope
Kommentit (282)
Itse ne piti kirjoittaa ylös taululta ja lukea itse niihin.
Samoin on myös omilla lapsilla.
Mutta voihan se olla, että joissain kouluissa on erittäin paljon näitä uusavuttomia lapsia ja on ollut pakko ottaa käytäntö, että ope kirjoittaa vielä yläasteella mussukan reppuvihkoon kokeet ja läksyt kun lapset ei itse osaa niistä huolehtia.
keksin tässä ihan itse. Se akka aina antaa sille lapselleen nimittäin homeopaattisia hoitoja. Steiner-koulua ei meillä täällä landella ole. Voi, kunpa olisikin!
Lapsessa ei tietty ole mitään vikaa, vaikka kylllähän se aina välillä näkyy, että pieni kuninkaallinen on saanut syödä tavallista enemmän pullamössöä.
Aina silloin tällöin tapaa sellaisia pikkuisen höpsähtäneitä vanhempia, mutta tällainen on jo jokin luonnonoikku. Pitäis kyllä laittaa Korkeasaareen näytille. Vois kaikki kollegat käydä katsomassa. Saakeli.
ap
Yleensä vastaväitteet ja napinat loppuvat. Ja sanon siis asiasta, en ole epäreilu turhankitisijä. Mitäs jos sanoisit vaan, että tällainen ei käy, ja esim. hiihdosta poissaoloon lääkärintodistus, jos ei ole äidillä muuta syytä kun mukavuus. Ja sama kertotaulussa. Sinähän alat rikkomaan lakeja, jos annat periksi tuommoisissa asioissa. Jos asiat olivat paremmin Steinerissä, niin toivota sinne takaisin!
T. ope(hirmu) tai (hirmu)ope
3 luokkalaisen lapsensa läksytkin.
vaikuttaa lastensa koulunkäyntiin, ei voi olettaa, että vanhemmat luottaisivat opettajaan. Sellainen vaikuttaa automaattisesti myös lapsen suhtautumiseen opettajaan ja siten koulunkäyntiin.
On aivan pöyristyttävää, jos opettaja ei sen vertaa ymmärrä tehtäviään että tiedottaisi vanhemmille niin tärkeistä kouluun liittyvistä asioista kuin kokeista!
kokeet :O
Kyllä mä vielä ymmärtäisin jos eka ja tokaluokkalaiselle laitettaisiin kokeet reissariin, mutta isomille..ei voi olla tosi.
Kuka ilmoittais ap:sta opettajaliittoon? Ip-osoite syyttäjälle.
Kuulosti pelottavan samanlaiselta....
hän voi jäädä luokalle kasvamaan.
Eri asia on sitten nää, jotka ei ilmoita, etteivät vain joutuisi lukemaan. Luotetaan siihen, että kyllä äippä käy haukkumassa open jos huonosti menee.
On pöyristyttävää, jos opettajan on huolehdittava oppilaan ja oppilaan vanhempien välisestä viestinnästä. On pöyristyttävää, jos joillain vanhemmilla on vanhemmuus niin hukassa.
Se olisikin kunnon kruunaus tälle pellelukuvuodelle, että joutuisin vielä oikeuteen, kun olen täällä valittanut tästä arvon mammasta...
Ap
että se on open vika, jos oma kultamussukkani saa huonoja numeroita kokeista =) kyllä meillä kolmas ja neljäsluokkalaiset ihan itse tiedottavat kokeistaan ja itse lukevatkin - voin kyllä kuulustella
jos lapsi ei sitä osaa, niin eiköhän opi muutaman huonon numeron jälkeen
Varsinkin kun hän on muita ikäisiään pienempi kokoinen ja joutuu silti kiertämään sen saman 5 km lenkin tunnissa, koska eihän sieltä hevonkuusen metsiköstä pääse pois muuten kuin latua pitkin! Myöhästyy aina enkun tunnilta, vaikka kuinka yrittäisi ehtiä ajoissa.
itsekin itsestään, jos opettaja tiedottaa kaiken vanhemmille, jotka sitten puolestaan huolehtivat, että hommat tulee tehtyä? Kyllä sen verran pitää jo alkuopetusvaiheen jälkeen osata, että kirjoittaa koepäivät ylös ja kertoo ne kotona.
Ap ei ole sitä millään tavalla rikkonut. Hän ei ole paljastanut perheen nimeä, paikkakunnasta puhumattakaan. kenelläkään ei ole siis mahdolllisuutta tunnistaa perhettä.
Tässä malli:
" Ilmoitan 8.3.2008 kirjallisesti, ettei lapseni tarvitse liikuntatunnilla hiihtää viittä kilometriä."
Näin ne asiat hoidetaan.
ap
Täällä ei ole rikottu mitään vaitiolovelvollisuutta. Emmehän me lukijat tiedä edes, miltä paikkakunnalta tämä hassu mamma on kotoisin, saatikka onko hänen lapsensa tyttö vai poika ja minkä ikäinen jne.
Anonyymisti saa keskustella. Se ei ole lain vastaista. Voit käydä kurkkaamassa www. finnlex. fi
t. juristi
On paljon lapsia, jotka ei kotiin tullessaan enää edes muista, mitä opettaja käski tehdä, varsinkin jos opettaja pitää lasta silmätikkuna tai on muuten vaan paskamainen tai jos lapsi jopa kokee tulevansa syrjityksi tai kiusatuksi opettajan toimesta.
Hei, minkä kokoisillä suksillä pieni lapsesi hiihtää? Kaksimetrisilläkö? Eihän siihen tahtiin koko vaikuta, pienellehän sen hiihtämisen pitäisi olla oikeastaan helpompaa, jos vaan sukset ovat oikean kokoiset! Älä puolustele nössömukulaasi, vaan ole iloinen, että joutuu edes jossain kuntonsa puolesta rehkimään!
Jos ei kerran vanhemmille ole annettu edes mahdollisuutta vaikuttaa lapsensa kokeisiin lukemiseen.