Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi nyt, mutta mikä siinä tonnin iphonessa on niin ihmeellistä?

Vierailija
12.12.2019 |

Ja tähän ketjuun en haluaisi liittää lasten joululahjatoiveita tms.

Ihan vaan kertokaa tyhmälle, miksi tonnin iphone? Itse olen tyytyväinen Samsungiini, enkä kaipaa siihen mitään mitä siinä ei ole. Miksi ihmiset haluaa tonnin iphonen? Merkin, tyylin vai ominaisuuksien vuoksi?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä firmassa oli iphonet työpuhelimena. Nykyisessä androidit. Toki eroa 600-700 euron puhelimessa tuleekin olla 100-200 euron puhelimeen. Käytössä huomasin seuraavat erot: androidissani sormenjäkilukija toimi harvemmin, ihponessa se toimi aina. Olen siirtänyt cd:ni kannettavalleni, mistä ne oli todella yksinkertaista saada iphoneen, mutta todella työlästä androidiin.

Itse tykkään mallista, missä alkusäätämiseen menee mahdollisimman vähän aikaa. Ei minua kiinnosta muokata puhelinta loputtomiin itseninäköiseksi. 

Riippuu varmasti mallistakin, itselläni on puhelimena uusin OnePlus eli Android käyttöjärjestelmänä, ja tässä toimii suunnilleen kaikki paremmin, kuin edellisessä puhelimessani, joka oli iPhone. Esimerkiksi juuri sormenjälkitunnistin, akunkesto on ylivertainen eikä hyydy kylmässä. Ja maksoi puolet siitä, mitä uuusin iPhone maksaa. Paluuta ei ole.

Vierailija
62/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut tonnin iPhonea vaan n. 250,- euron iphoneja. Mikään starusmerkki ole, ihan tavallinen puhelin jonka kanssa ei pala hermo vaan tietoturva toimii, laitteisiin yhdistäminen superhelppoa ja lasten puhelinten hallinta. Meillä on 3 tablettia ja 4 iPhonea käytössä koko perheellä, me aikuiset voidaan hallita helposti lasten netin käyttöä.

En ole koskaan ostanut kallista iPhonea enkä osta. Lapset on tyytyväisiä koska sormenjälkitunnistin, koulussa saa puhelimet olla kuulemma rauhassa, liekö nuorilla sitten tapana yrittää tutkia toisten puhelimia.

Akun kesto on huononlainen kuten kylmänkestävyyskin mutta ne kestää kun puhelin on muuten hyvä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston johtamiskurssilla Apple on malliesimerkkinä miten 200€ (valmistuskustannukset) laitteesta saa 1000€: Brändäys. Siitä luodaan suosittu muotibrändi josta teinit maksavat mitä tahansa. Kuten Guccin laukku jne.

Kehotan käymään myös liiketalouden kurssit. Bisneksen idea on tehdä voittoa. Tuotteen kustannukset ovat myös muutakin kuin valmistuskustannukset.

200 eur kiinalaisen Android-luurin valmistuskustannukset ovat luultavasti alle 20 eur.

Mä en oo toi jolle vastasit, mutta jonkin verran tiedän aiheesta. Tottakai tuotteen tulee tuottaa voittoa ja kuluja on muitakin kun vain valmistuskustannukset, mutta se ei poista sitä faktaa että toinen firma voi brändillään pitää tuottomarginaalia korkeammalla kuin toinen. Sä sekoitat nyt omassa viestissäs asioita. Ei sillä kuluttajalle ole väliä tuottaako yritys voittoa, mutta sillä voi olla että yrityksen hinnoittelussa on runsaasti ilmaa. Mun mielestä jokainen ostakoon sen luurin johon on varaa.

Vierailija
64/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoturva lähinnä. Ei sekään täydellinen ole, mutta iPhonen käyttöjärjestelmän rakenne jo suojaa jonkin verran. Haittaohjelmia on paljon enemmän Androidiin. Muuten olisi itselleni ihan sama.

Erittäin järeä tietoturvasofta, jonka jaat viidelle laitteellesi (myös sille android-luurille) ei vuodessa paljoa maksa. VPN lisäksi siihen tarjouksesta 9,99 niin tietoturva-asiat on aika hyvin kunnossa. Säästöä tonnin luuriin noin 600 ecua.

Näin niitä lisäkuluja alkaa kertyä, jotka voi jättää elinkaarikustannuksissa huomioimatta, kun on vaan pikkurahoja kuukaudessa, jos haluaa pettää itseään. Tonnin iPhone maksaa viiden vuoden jaksolle jyvitettynä 16,7 eur/kk. Ilman pieniä lisämaksuja sinne tänne ja ennenkaikkea ilman erillistä säätämistä ja osaamista erittäin järeiden resursseja syövien lisäsovellusten hallinnoimisineen. 

Mun hyvinhoidettu android maksaa viidelle vuodelle 5€/kk. Lisäksi panssarilasi 35,99€. VPN siis 9,99 / 18 kk. Puolison tietoturva 59,99/12 kk jaettu meidän läppäreille, tabletille, pöytäkoneelle ja mun puhelimelle. Ei syö mun luurin resursseja enemmän kuin mikään muukaan pikku appsi. Siellä se puuhailee taustalla ja luurin nimeäminen softaan kesti sen 10 sekuntia. Ihan kohtuuhintana pidetään. Kitkattomasti siirtyneet kuvat, musiikit, tiedostot sun muu tilpehööri missä muodossa tahansa aina kun tarvis. Akku kestää mulla 4 päivää helposti. Mutta me perusnörtteinä tiedetään miten toimia. Emme pidä pilvessä mitään aineistoa, basic varmuuskopio puhelimista on ainoa. Eikä senkään menetys mikään katastrofi olisi. Laturikin on pysynyt ehjänä :) Olen entinen apple-käyttäjä työelämässä ja siihen ammattiin ne oli todella hyviä laitteita. Mutta näin omassa arjessa pääsen mielummin edullisemmin eikä instassa ja facessa valiteta, millä luurilla sinne aineistoni työnnän. WA tuntuu toimivan ja pankissa voin asioida huoletta. En oikein tiedä mitä lisäarvoa haluaisin. Jos tietoturva huolettaisi enemmän, poistaisin ensimmäiseksi facen ja vastaavat kokonaan.

Vierailija
65/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisessä firmassa oli iphonet työpuhelimena. Nykyisessä androidit. Toki eroa 600-700 euron puhelimessa tuleekin olla 100-200 euron puhelimeen. Käytössä huomasin seuraavat erot: androidissani sormenjäkilukija toimi harvemmin, ihponessa se toimi aina. Olen siirtänyt cd:ni kannettavalleni, mistä ne oli todella yksinkertaista saada iphoneen, mutta todella työlästä androidiin.

Itse tykkään mallista, missä alkusäätämiseen menee mahdollisimman vähän aikaa. Ei minua kiinnosta muokata puhelinta loputtomiin itseninäköiseksi. 

Riippuu varmasti mallistakin, itselläni on puhelimena uusin OnePlus eli Android käyttöjärjestelmänä, ja tässä toimii suunnilleen kaikki paremmin, kuin edellisessä puhelimessani, joka oli iPhone. Esimerkiksi juuri sormenjälkitunnistin, akunkesto on ylivertainen eikä hyydy kylmässä. Ja maksoi puolet siitä, mitä uuusin iPhone maksaa. Paluuta ei ole.

Vähän typerää muuten verrata uusinta ja hienointa aiempaan puhelimeen, joka siis edustaa vähintään edellistä sukupolvea eikä ehkä välttämättä ollut edes se oman aikansa lippulaiva. Tottakai kaikki kehittyy koko ajan merkistä riippumatta. 

Mulla oli ennen iPhonea Windows-Nokia, sitä ennen Symbian-Nokia, sitä ennen patukka-Nokia, sitä ennen Ericsson. Joka kerta vaihtaessani olen aina saanut aiempaa paljon paremman. En silti lähde noita vertailemaan keskenään, kaikki ihan eri aikakausien vehkeitä. Vertailu pitää tehdä saman sukupolven suunnilleen saman tason laitteiden kesken. 

Vierailija
66/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuhaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppous, toimivuus, luotettavuus, kestävyys. Mulla nelisen vuotta vanha silloinen tonnin iPhone ja edelleen täysin soiva peli. Jos ei tapaturmaisesti tuhoudu, menee varmaan pari-kolme vuotta vielä. Ei vian vikaa koskaan eikä ylimääräistä säätöä minkään kanssa. Ei tämä enää lainkaan kalliilta tunnu vaikka ostaessa kirpaisi hiukan. Köyhällä ei ole varaa halpaan.

Juu, köyhällä ei ole varaa halpaan. Mutta halvemmaksi tulee tonnin iPhone kun sitä pystyy käyttämään vuosikausia vs android-luurit. Eikä ole Google-sidonnainen.

https://tekniikanmaailma.fi/apple-myonsi-hidastamme-vanhoja-iphoneja-mu…

Android tekee kyllä tiettävästi samaa. Jännästi molempien valmistajien uusille malleille löytyy markkinarakoa jatkuvasti vaikka iso osa iPhonen ostajistakin on aina ostanut iphoneja.

Vierailija
67/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä statusjuttu.

Kuka näitä toisten puhelimia oikeasti kyttää? Ymmärrän että yläkouluikäiset, mutta ihan aikuiset ihmiset? Minä en tunnista mitään eri puhelin merkkejä tai malleja. Käsilaukuissa nyt sentään lukee isolla joku KORS!!!! 😂 Hintaa en kyllä tiedä niistäkään. Ja Turkissa näyttivät olevan halpoja. 🤭

Yleisen anonyymikeskustelun riemuja on tietty se, että täällä voi jutella ES-jonne 14 v ja toimitusjohtaja 58 v samassa aiheessa näkökulmien ollessa perin eri. Toiselle tonni ei merkkaa mitään, kun sellainen hujahtaa pelkkiin ravintolakuluihin joka kuukausi, toinen säästää sitä viikkorahoista vuosia. Toisella puhelimen on oltava aina tikissä 24/7 eikä ole aikaa tai halua käyttää minuuttiakaan tekniseen räpläämiseen, toisesta taas ei ole ongelma rootata luuria ja kääntää siihen itse viimeisimmät muotisovellukset. Toiselle se on elannon tuova työkalu, toinen ei edes käytä puhelintoimintoa vaan chattailee pikaviestimillä ja vihapuheilee somessa.

Minkä tahansa puhelimen saa osamaksulla.

Kauas on pitkä matka. Pallo on pyöreä.

palloa ei ole olemassa on olemassa vain pallon idea. Myöskään ympyrää tai suoraa ei ole olemassa on olemassa vain ympyrän idea ja suoran idea, suora on lyhin välimatka kahden pisteen välillä. Pistettäkään ei käytännössä ole olemassa on vain pisteen idea.

Pallo on kaikista suljetuista pinnoista se, joka tiettyyn pinta-alaan nähden sulkee sisäänsä suurimman mahdollisen tilavuuden, johdettavissa differentiaalilaskentaa hyödyntäen tämä

Pallo on täysin symmetrinen geometrinen muoto. Geometrisesti se on niiden pisteiden joukko, joiden etäisyys kolmiulotteisen avaruuden pisteestä on vakio. Siten pallo on ympyrän kolmiulotteinen yleistys.

Ympyrä on geometriassa kaikkien niiden tason pisteiden joukko, joiden etäisyys annetusta pisteestä (ympyrän keskipisteestä) on pienempi, tai yhtä suuri kuin ympyrän säde r.

Vierailija
68/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston johtamiskurssilla Apple on malliesimerkkinä miten 200€ (valmistuskustannukset) laitteesta saa 1000€: Brändäys. Siitä luodaan suosittu muotibrändi josta teinit maksavat mitä tahansa. Kuten Guccin laukku jne.

Kehotan käymään myös liiketalouden kurssit. Bisneksen idea on tehdä voittoa. Tuotteen kustannukset ovat myös muutakin kuin valmistuskustannukset.

200 eur kiinalaisen Android-luurin valmistuskustannukset ovat luultavasti alle 20 eur.

Mä en oo toi jolle vastasit, mutta jonkin verran tiedän aiheesta. Tottakai tuotteen tulee tuottaa voittoa ja kuluja on muitakin kun vain valmistuskustannukset, mutta se ei poista sitä faktaa että toinen firma voi brändillään pitää tuottomarginaalia korkeammalla kuin toinen. Sä sekoitat nyt omassa viestissäs asioita. Ei sillä kuluttajalle ole väliä tuottaako yritys voittoa, mutta sillä voi olla että yrityksen hinnoittelussa on runsaasti ilmaa. Mun mielestä jokainen ostakoon sen luurin johon on varaa.

Enhän mä mitään sekoita. Se yrityksen tuottama voitto ei ole mitään "ilmaa" vaan se on normaalia liiketoiminnass.a Yritys, jonka tuotteessa ei ole "ilmaa" on entinen yritys. 

Se, että joku vaivautuu edes erikseen mainitsemaan yritysten tuottavan voittoa ja hinnoittelevan tuotteensa mahdollisimman kalliiksi, kertoo mun mielestä paitsi aiheen ohi menevänä lätinänä kyvyttömyydestä ymmrätää keskustenunaihetta, myös jonkinlaisesta yleisestä suppeakatseisuudesta maailmanmenoa koskien. On ilmiselvää, että Apple tuottaa voittoa. Kuten myös Huawei tai mikä tahansa puhelinvalmistaja.

Jokainen myös panostaa brändiin ja markkinointiin. Täytyy olla sokea, jos ei näe sitä Huawein pesäpalloviuhkaa jatkuvasti kaikkialla, telkkarissa, tuotteissa, kadunvarsilla jne. Brändit luovat mielikuvia ja mielikuvilla myydään tuotteita. NOKIA on edelleen melko arvokas brändi vaikkei se ole valmistanut matkapuhelimia enää vuosikausiin, mutta oli aikanaan tunnetuimpia ja arvokkaimpia brändejä jopa kaikista bisneksistä ylipäänsä, puhumattakaan kuluttajaelektroniikasta rajatummin. 

On totta että brändin on oltava kunnossa, jotta tuote menestyy. Mutta kun nyt puhutaan nimenomaan itse tuotteista ja niiden eroista, niin brändi on sivuseikka. Brändi on se alusta, jolla tietoisuus tuotteesta luodaan ja liitetään siihen positiivisia mielikuvia. Itse tuote ei myy itseään, vaikka olisi kuinka hyvä sinänsä. Tuote ei myy, jos kuluttaja ei siitä tiedä tai sitä tunnista. Siihen tarvitaan brändi. Mikään brändi ei silti myy huonoa tuotetta ylihintaan. Katsokaa NOKIAn kohtaloa. Ylivoimainen brändi, mutta niinpä vaan meni alan suurin ja menestyksekkäin mukkelis makkelis tuosta vain, kun erehtyivät tekemään tuotteiden suhteen strategisia virheitä, lyhyessä ajassa, samalla kun iPhone tuli ja mullisti markkinat alta. Ei ensi sijassa brändillä, vaan tuotteella.

Vierailija
69/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä statusjuttu.

Kukaan ei tiedä mulla olevan iPhone ellei salaa kurki käyttäessäni sitä. Suojakotelo on anonyymi. Huono statusjuttu sellainen. Valintani on puhtaasti teknisesti perusteltu.

Teknisesti on kyllä todella vaikea perustella Applen tuotteita. Samalla rahalla saa poikkeuksetta modernimpaa ja tehokkaampaa tekniikkaa Android- ja PC-laitteissa. Käyttöliittymällä ja -kokemuksella perustelemisen voisin jotenkin ymmärtää.

Reilun tonnin iPhone vastaa tekniikaltaan n. puolet halvempaa Androidia. Esim tuon ketjussa mainitun XS Maxin komponenttien hinta on jossain 400 euron kieppeillä, mikä vastaa suurinpiirtein 600-700e hintaista Samsungin puhelinta. Tulee omenalogolle hintaa :-)

Vierailija
70/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelen täältä ykkössivulta, että mitä ihmettä tuon minun parin sadan euron Huawein pitäisi pystyä tekemään, mitä se ei jo tee? Mikä sovellus siinä on huono? Mitä sen pitäisi tehdä? Olen kai jotenkin liian yksinkertainen, kun käytän puhelinta viestimiseen (sähköposti, whatsapp, joskus normaali tekstiviesti) ja soittamiseen. Käytän myös puhelimessa nettipankkia, kalenteria, hyväksi osoittautunutta kameraa ja satunnaisesti eri appeja, kuten viimeksi Lontoon offline-karttaa, VR:n omaa sovellusta ja GoogleMapsia. 

Puhelin ei sammuile itsestään, se päivittyy kun on sen aika, ja akku kestää hyvin. 

Vierailija
71/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Samsungin puhelimissa on usein huonot kamerat verrattuna iPhoneen.

Vierailija
72/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutelen täältä ykkössivulta, että mitä ihmettä tuon minun parin sadan euron Huawein pitäisi pystyä tekemään, mitä se ei jo tee? Mikä sovellus siinä on huono? Mitä sen pitäisi tehdä? Olen kai jotenkin liian yksinkertainen, kun käytän puhelinta viestimiseen (sähköposti, whatsapp, joskus normaali tekstiviesti) ja soittamiseen. Käytän myös puhelimessa nettipankkia, kalenteria, hyväksi osoittautunutta kameraa ja satunnaisesti eri appeja, kuten viimeksi Lontoon offline-karttaa, VR:n omaa sovellusta ja GoogleMapsia. 

Puhelin ei sammuile itsestään, se päivittyy kun on sen aika, ja akku kestää hyvin. 

Unohdin itsestään selvät muistin tilavuuden sekä joka päiväisessä käytössä olevat Instagran, Spotify ja Elisa Kirja. Yksikään appi ei ole koskaan mutissut mistään, eikä puhelin apeista. 

Mutta tässä on sekin, että minulta puuttuu se aivosolu, joka ei kestä jos ei saa näytettyä ulkomaailmalle että hyvin menee. Koskee muutakin kuin puhelinta. 

Vierailija
73/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä statusjuttu.

Kukaan ei tiedä mulla olevan iPhone ellei salaa kurki käyttäessäni sitä. Suojakotelo on anonyymi. Huono statusjuttu sellainen. Valintani on puhtaasti teknisesti perusteltu.

Teknisesti on kyllä todella vaikea perustella Applen tuotteita. Samalla rahalla saa poikkeuksetta modernimpaa ja tehokkaampaa tekniikkaa Android- ja PC-laitteissa. Käyttöliittymällä ja -kokemuksella perustelemisen voisin jotenkin ymmärtää.

Reilun tonnin iPhone vastaa tekniikaltaan n. puolet halvempaa Androidia. Esim tuon ketjussa mainitun XS Maxin komponenttien hinta on jossain 400 euron kieppeillä, mikä vastaa suurinpiirtein 600-700e hintaista Samsungin puhelinta. Tulee omenalogolle hintaa :-)

Käyttöliittymä ja -kokemus ovat teknisiä toteutuksia, samoin kuin toimintavarmuus ja pitkäikäisyys. Viittasin niihin kaikkiin yhdessä. Mä en oo mikään speksinörtti jolle enemmän on parempi. Mulle tärkeintä on toimivuus ja helppous. Pakeista pois, SIM sisään, perusasetukset minuuteissa sisään ja sen jälkeen on 5-7 vuotta täysin huoletonta ja varmaa päivittäistä käyttöä ilman että koskaan tarvitsee päätään asialla vaivata. Ne ovat asioita, joista olen valmis jopa hieman maksamaan. Yksi lysti montako pixeliä ja gigahertsiä jossain on, saati millä arkkitehtuurilla ja alustalla koko roska pyörii. Jotenkin tekniikalla hifisteleviltä nörteiltä menee täysin tutkan ohi tavisten maailmankatsomus koskien elektronisia laitteita. Oleellista on heille se, mitä elämässä tuote mahdollistaa, ei se, millaiset sisuskalut siinä on. Saati se, mitä osien hyhteenlasekttu hinta olisi (kun ei kasalla osia tee kukaan mitään kuitenkaan).

Vierailija
74/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Samsungin puhelimissa on usein huonot kamerat verrattuna iPhoneen.

En tiedä noista halvemmista hintaluokista mutta noissa alle tonnin puhelimissa mitä omat on niin tilanne on kyllä ollut useamman vuoden juuri päinvastoin.

Vierailija
75/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä statusjuttu.

Käyttöliittymä ja -kokemus ovat teknisiä toteutuksia, samoin kuin toimintavarmuus ja pitkäikäisyys. Viittasin niihin kaikkiin yhdessä. Mä en oo mikään speksinörtti jolle enemmän on parempi. Mulle tärkeintä on toimivuus ja helppous. Pakeista pois, SIM sisään, perusasetukset minuuteissa sisään ja sen jälkeen on 5-7 vuotta täysin huoletonta ja varmaa päivittäistä käyttöä ilman että koskaan tarvitsee päätään asialla vaivata. Ne ovat asioita, joista olen valmis jopa hieman maksamaan. Yksi lysti montako pixeliä ja gigahertsiä jossain on, saati millä arkkitehtuurilla ja alustalla koko roska pyörii. Jotenkin tekniikalla hifisteleviltä nörteiltä menee täysin tutkan ohi tavisten maailmankatsomus koskien elektronisia laitteita. Oleellista on heille se, mitä elämässä tuote mahdollistaa, ei se, millaiset sisuskalut siinä on. Saati se, mitä osien hyhteenlasekttu hinta olisi (kun ei kasalla osia tee kukaan mitään kuitenkaan).

Miten sinä kuvittelet että Android-puhelin otetaan käyttöön?

En minä tuolle S8:lle ainakaan muuta tehnyt kuin laittanut simmin sisään ja kirjautunut google-tilille, enkä kyllä sitä edeltäneelle S2:llekaan.

Vierailija
76/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oneplus 7 pro ja iphone 11 pro. Oneplus 7 pro on selkeästi parempi. Näyttö on paljon parempi, koska 90hz notchless, parempi design, mukavampi käsissä koska se on vähemmän paksu, modernimpi käyttis. Iphonessa taas on parempi akku (johtuu varmaan siitä koska ei sitä tee mieli käyttää vaan kaivan aina oneplussan esiin), marginaalisesti paremmat kamerat (itse en huomaa eroa laadussa mutta tytöt apple hurmoksissaan väittivät niin). Iphone on kuulemma nopeampi mutta tietämättä asiasta olisin veikannut oneplussaa nopeammaksi. Se johtuu varmaan siitä kun oneplussassa on enemmän muistia ja sen flash muisti on nopeampaa.

Juu, ja sitten toi oneplus oli noin puolet iphonen hinnasta.

Vierailija
77/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä statusjuttu.

Miten sinä kuvittelet että Android-puhelin otetaan käyttöön?

En minä tuolle S8:lle ainakaan muuta tehnyt kuin laittanut simmin sisään ja kirjautunut google-tilille, enkä kyllä sitä edeltäneelle S2:llekaan.

En kuvittele mitään. Kerroin vain siitä, mikä on kuluttajan keskimääräinen kiinnostus tekniikkaan siten kuin itse sen näen, kun edellinen tuossa seposti jotain puhelimen komponenttien hinnoista yms. täysin turhaa.

Vierailija
78/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppous, toimivuus, luotettavuus, kestävyys. Mulla nelisen vuotta vanha silloinen tonnin iPhone ja edelleen täysin soiva peli. Jos ei tapaturmaisesti tuhoudu, menee varmaan pari-kolme vuotta vielä. Ei vian vikaa koskaan eikä ylimääräistä säätöä minkään kanssa. Ei tämä enää lainkaan kalliilta tunnu vaikka ostaessa kirpaisi hiukan. Köyhällä ei ole varaa halpaan.

Mulla on 7v vanha Huawei, ei tässäkään vikaa.

Olen työn vuoksi kärsinyt noista Huihaista ja muista Android-penaaleista riitttämiin. Ei niiden käytettävyys ja toimivuus sovellukset, pöivitykset yms huomioiden ole vieläkään samalla tasolla, mutta 7 vuotta sitten ne oli ihan täyttä paskaa. Toki toimiihan paskakin, jos tarttee vain lannoitetta. Käyttötarpeet ratkaisee.

Kiinalaiset kuuntelee muuten sua.

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+WQ+E-2…

Vierailija
79/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Applen tuotoprosentti ei ole mitenkään ylivertaisen suuri joten ei heidän tuotteissaan voi olla juurikaan enemmän ilmaan kuin muillakaan isoilla toimijoilla.

Vierailija
80/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä statusjuttu.

Insinööriajattelun ongelma on juuri se että heille paras laite on se jossa on (paperilla) paras tekniikka. Ihmiset kuitenkin ostavat käyttökokemusta, eivät tekniikkaa. Jos tekniikka toimii käyttäjän kannalta riittävän hyvin, ei hän kaipaa jotain teoreettista parannusta.

Aina myös luetellaan noita jostain vedettyjä hintoja komponenteille tai sitä "ilmaa" hinnoissa. No ainoa relevantti mittari sille "ilmalle" on se, paljonko kukin firma tekee voittoa puhelimillaan. Eikä Apple ole ollut mitenkään ylivertainen tässä tai tee jotain satumaisia voittoprosentteja joten ei sitä "ilmaa" voi niissä hinnoissa ihan loputtoman paljon olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi