Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi nyt, mutta mikä siinä tonnin iphonessa on niin ihmeellistä?

Vierailija
12.12.2019 |

Ja tähän ketjuun en haluaisi liittää lasten joululahjatoiveita tms.

Ihan vaan kertokaa tyhmälle, miksi tonnin iphone? Itse olen tyytyväinen Samsungiini, enkä kaipaa siihen mitään mitä siinä ei ole. Miksi ihmiset haluaa tonnin iphonen? Merkin, tyylin vai ominaisuuksien vuoksi?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudemmat iPhonet pelittävät jo pakkasessakin mutta vanhemmat mallit voi heittää mäkeen sen suhteen.

"Aivan ylivoimaisesti eniten haukkuja pakkaskestävyytensä osalta saivat Applen vanhemmat iPhone-mallit, pienin poikkeuksin. Tämä päti myös, vaikka puhelimeen oli vaihdettu hiljattain uusi akkukin. Sekä iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s Plus että iPhone 6s saivat murska-arviot talvikäytön osalta.

Vierailija
42/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppous, toimivuus, luotettavuus, kestävyys. Mulla nelisen vuotta vanha silloinen tonnin iPhone ja edelleen täysin soiva peli. Jos ei tapaturmaisesti tuhoudu, menee varmaan pari-kolme vuotta vielä. Ei vian vikaa koskaan eikä ylimääräistä säätöä minkään kanssa. Ei tämä enää lainkaan kalliilta tunnu vaikka ostaessa kirpaisi hiukan. Köyhällä ei ole varaa halpaan.

Mulla on 7v vanha Huawei, ei tässäkään vikaa.

Olen työn vuoksi kärsinyt noista Huihaista ja muista Android-penaaleista riitttämiin. Ei niiden käytettävyys ja toimivuus sovellukset, pöivitykset yms huomioiden ole vieläkään samalla tasolla, mutta 7 vuotta sitten ne oli ihan täyttä paskaa. Toki toimiihan paskakin, jos tarttee vain lannoitetta. Käyttötarpeet ratkaisee.

Kiinalaiset kuuntelee muuten sua.

Ja amerikkalaiset kuuntelee suo. Mitä eroa?

Kuunnelkoot suo. Kuitenkin kyseisten maiden lainsäädäntö suhtautuu yksityisyyteen hyvin eri tavoin, joten tuskinpa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iPhone on ylihintainen mutta on se silti erittäin hyvä. Kaikki toimii loogisesti ja luotettavasti eikä tietoturvasta ole ongelmia. Kerran kun siirryt "omenaperheeseen" niin kaikki tietosi, tiedostosi ja asetuksesi siirtyvät hetkessä mihin tahansa uuteen saman merkin laitteeseen ja ovat heti käytettävissä. Uusi puhelin, läppäri tai tabletti näyttää saman tien samalta kuin entinen ja käikki löytyy entisiltä paikoiltaan.

Tämän olen ainakin itse kokenut todella helpottavaksi kun perheessä on kuitenkin neljällä henkilöllä puhelimia, tabletteja ja läppäreitä. Niiden ylläpito olisi aika hankalaa jos joka kerta kun joku saa uuden laitteen, pitäisi aina pähkäillä että miten saa kaiken toimimaan kuten entisessä laitteessa. Nyt vain vanha varmuuskopioidaan ja uusi otetaan heti käyttöön tuon varmuuskopion mukaisilla asetuksilla.

Kyllä tuo synkronointi toimii muillakin, ei todellakaan vain applella.

Vierailija
44/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tyypillinen omppu-uskovaisen kommentti. Silmät, korvat kii, laalaa, mitään pahaa ei iluurin kautta tule. 

Sillähän ei ole mitään merkitystä ettei iphonella tee parin vuoden jälkeen mitään kun se on r a k e n n e t t u  hidastumaan ja olemaan kaikin puolin toimimaton jotta käyttäjä ostaa uuden. Sinänsä ole kierrätyksen kannalla mutta sunkin mukulat kasvaa eikä niille joku päivä kelpaa äiskän tai iskän vanha käytetty.  

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoturva lähinnä. Ei sekään täydellinen ole, mutta iPhonen käyttöjärjestelmän rakenne jo suojaa jonkin verran. Haittaohjelmia on paljon enemmän Androidiin. Muuten olisi itselleni ihan sama.

Joo varmaan niitä lapsia kovasti kiinnostaa tietoturva.

Kysehän on useimmiten pelkästään pätemisestä ja statuksesta. Ei ne tavarat kulje esimerkiksi Vuittonissa sen kätevämmin kuin muutaman kympin laukussa, mutta sillä voi viestiä muille olevansa rikas. Nykyään kyllä on ihmisiä, jotka asuvat loukossa vuokrarästit niskassa mutta silti heillä on kaikki merkkituotteet päällä. Joten nykyään se ei viesti kuin tyhmyydestä.

Minua kiinnostaa lasten puhelinten tietoturva. Ostan itselleni iPhoneja osittain siitä syystä että ne menee minun jälkeen lapsille eikä lapset huolehtisi mistään tietoturvista. IPhoneen tulee myös päivityksiä vuosien ajan, joten siinäkin mielessä hyvä ”perintöpuhelin”.

Vierailija
45/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iPhone on ylihintainen mutta on se silti erittäin hyvä. Kaikki toimii loogisesti ja luotettavasti eikä tietoturvasta ole ongelmia. Kerran kun siirryt "omenaperheeseen" niin kaikki tietosi, tiedostosi ja asetuksesi siirtyvät hetkessä mihin tahansa uuteen saman merkin laitteeseen ja ovat heti käytettävissä. Uusi puhelin, läppäri tai tabletti näyttää saman tien samalta kuin entinen ja käikki löytyy entisiltä paikoiltaan.

Tämän olen ainakin itse kokenut todella helpottavaksi kun perheessä on kuitenkin neljällä henkilöllä puhelimia, tabletteja ja läppäreitä. Niiden ylläpito olisi aika hankalaa jos joka kerta kun joku saa uuden laitteen, pitäisi aina pähkäillä että miten saa kaiken toimimaan kuten entisessä laitteessa. Nyt vain vanha varmuuskopioidaan ja uusi otetaan heti käyttöön tuon varmuuskopion mukaisilla asetuksilla.

Sieltähän ne omat nakukuvat vuotivat julkisuuteen 2014. No, harvoja kiinnosti anonyymien, mutta julkkisten kuvista saatiin kyllä kuulla uutisissa.

Vierailija
46/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuhaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppous, toimivuus, luotettavuus, kestävyys. Mulla nelisen vuotta vanha silloinen tonnin iPhone ja edelleen täysin soiva peli. Jos ei tapaturmaisesti tuhoudu, menee varmaan pari-kolme vuotta vielä. Ei vian vikaa koskaan eikä ylimääräistä säätöä minkään kanssa. Ei tämä enää lainkaan kalliilta tunnu vaikka ostaessa kirpaisi hiukan. Köyhällä ei ole varaa halpaan.

Juu, köyhällä ei ole varaa halpaan. Mutta halvemmaksi tulee tonnin iPhone kun sitä pystyy käyttämään vuosikausia vs android-luurit. Eikä ole Google-sidonnainen.

Nojaa ei ne androiditkaan muutamassa kuukaudessa hajoa. Omani maksoi noin 300e ja olen käyttänyt kohta neljä vuotta. Akku kuluu vähän nopeammin kuin alussa, mutta muuten aivan hyvä. Ainakin vuoden menee vielä.

Kyllä se edelleen halvemmaksi tulee ostaa 5 vuoden välein 300e puhelin kuin tonnin puhelin kerran kymmenessä vuodessa. Ja harva käyttää kymmentä vuotta sitä iphoneakaan.

Vierailija
47/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voi ostaa käytettynäkin, ihan uudelta näyttävät. Lapseni osti. 

Itse olen ostanut huppu kotikoneen käytettynä ja putsattuna, toimii paremmin kuin yksikään entisistä, joihin minulla oli varaa. tämäkin on jonkun valtion viraston entinen.

Hyvä, että kaikkia digihärveleitä alettu kierrättää tietokoneista puhelimiin.

Jotkuthan ostaa aina uuden mallisen puhelimen, vaikka entisessä ei ole mitään vikaa.

Siis tämä kommentti niille, jotka haluaa väkisin iPhonen, ostakaa kaupasta joka myy käytettyjä.

Vierailija
48/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

huppu=huippu

Vierailija
49/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apple on muotibrändi kuten Gucci, Armani jne. Eli syy on sama miksi hankitaan kalliita brändivaatteita, pitää esitellä kavereille jne. Siksi Apple on myös niin ylihinnoiteltu verrattuan android/windows laitteisiin.

Markkinatalouden oppien mukaan ei ole ylihinnoittelua. Hinta on sopiva kun tuote käy kaupaksi. Apple ei ollut muotibrändi ennenkuin lanseerasi aiemman kilpailun täysin pieksevän tuotteen. Tuote teki brändin, eikä toisin päin.

Höpö höpö. Kaikki sen tuotteen ominaisuudet olivat jo olleet muiden valmistajien malleissa.  Brändi ja markkinointi oli, ja on edelleen, ainoa merkittävä tekijä.

Vierailija
50/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietoturva lähinnä. Ei sekään täydellinen ole, mutta iPhonen käyttöjärjestelmän rakenne jo suojaa jonkin verran. Haittaohjelmia on paljon enemmän Androidiin. Muuten olisi itselleni ihan sama.

Erittäin järeä tietoturvasofta, jonka jaat viidelle laitteellesi (myös sille android-luurille) ei vuodessa paljoa maksa. VPN lisäksi siihen tarjouksesta 9,99 niin tietoturva-asiat on aika hyvin kunnossa. Säästöä tonnin luuriin noin 600 ecua.

Vierailija
51/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apple on muotibrändi kuten Gucci, Armani jne. Eli syy on sama miksi hankitaan kalliita brändivaatteita, pitää esitellä kavereille jne. Siksi Apple on myös niin ylihinnoiteltu verrattuan android/windows laitteisiin.

Markkinatalouden oppien mukaan ei ole ylihinnoittelua. Hinta on sopiva kun tuote käy kaupaksi. Apple ei ollut muotibrändi ennenkuin lanseerasi aiemman kilpailun täysin pieksevän tuotteen. Tuote teki brändin, eikä toisin päin.

Höpö höpö. Kaikki sen tuotteen ominaisuudet olivat jo olleet muiden valmistajien malleissa.  Brändi ja markkinointi oli, ja on edelleen, ainoa merkittävä tekijä.

Ja kaikki ne muut mallit floppasivat koska niissä oli vain irto-ominaisuuksia, ei hiottua tuotetta joka yhdistää ne saumattomaksi kokemukseksi. 

Vierailija
52/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia härveleitä ovat kuin androiditkin, se on vaan se maine joka tekee niistä muka hienoa ja nostaa hintaa.

Ihmisten tyhmyyttä palvoa merkkejä. 

Minulla on satasen(120€) android, ja riittää kaikkeen tarvittavaan ja toiminut hyvin nyt kolme vuotta.

Vierailija
53/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin järeä tietoturvasofta, jonka jaat viidelle laitteellesi (myös sille android-luurille) ei vuodessa paljoa maksa. VPN lisäksi siihen tarjouksesta 9,99 niin tietoturva-asiat on aika hyvin kunnossa. Säästöä tonnin luuriin noin 600 ecua.

Näin niitä lisäkuluja alkaa kertyä, jotka voi jättää elinkaarikustannuksissa huomioimatta, kun on vaan pikkurahoja kuukaudessa, jos haluaa pettää itseään. Tonnin iPhone maksaa viiden vuoden jaksolle jyvitettynä 16,7 eur/kk. Ilman pieniä lisämaksuja sinne tänne ja ennenkaikkea ilman erillistä säätämistä ja osaamista erittäin järeiden resursseja syövien lisäsovellusten hallinnoimisineen. 

Vierailija
54/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia härveleitä ovat kuin androiditkin, se on vaan se maine joka tekee niistä muka hienoa ja nostaa hintaa.

Ihmisten tyhmyyttä palvoa merkkejä. 

Minulla on satasen(120€) android, ja riittää kaikkeen tarvittavaan ja toiminut hyvin nyt kolme vuotta.

Maine tuntuu kiinnostavan lähinnä ainoastaan periaatteellisia vastustajia. 

Vierailija
55/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudemmat iPhonet pelittävät jo pakkasessakin mutta vanhemmat mallit voi heittää mäkeen sen suhteen.

"Aivan ylivoimaisesti eniten haukkuja pakkaskestävyytensä osalta saivat Applen vanhemmat iPhone-mallit, pienin poikkeuksin. Tämä päti myös, vaikka puhelimeen oli vaihdettu hiljattain uusi akkukin. Sekä iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s Plus että iPhone 6s saivat murska-arviot talvikäytön osalta.

Niin, vanhat mallit on vanhoja. Nuo yli 5v vanhat eivät taida olla niitä tonnin iPhoneja. 

Vierailija
56/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Status tietenkin, eikö se nyt ole selvää.

Toki tekniset ominaisuudet myös paremmat kuin jossain iPhone 6S:ssä.327

Vierailija
57/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tyypillinen omppu-uskovaisen kommentti. Silmät, korvat kii, laalaa, mitään pahaa ei iluurin kautta tule. 

Sillähän ei ole mitään merkitystä ettei iphonella tee parin vuoden jälkeen mitään kun se on r a k e n n e t t u  hidastumaan ja olemaan kaikin puolin toimimaton jotta käyttäjä ostaa uuden. Sinänsä ole kierrätyksen kannalla mutta sunkin mukulat kasvaa eikä niille joku päivä kelpaa äiskän tai iskän vanha käytetty.  

Anteeksi kuinka? Tässäkin langassa useita esimerkkejä, kuinka iPhonella pärjää helposti 4-5 vuotta siinä missä lippulaiva-Android on viimeistään kolmessa vuodessa hidastunut käyttökelvottomaksi.

Vierailija
58/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys kunniaan, täältä halvalla iPhoneja, ja monesta muusta firmasta.

https://mresell.fi/webshop/iphone/?gclid=CjwKCAiA58fvBRAzEiwAQW-hzarfI-…

Vierailija
59/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni kiinnostaa lähinnä että mikä ihmeen ”tonnin” iPhone. Ostin itselleni viime jouluna iPhone XS Maxin ja se maksoi 1699 euroa.

Nyt on status kunnossa :D Enkä kyllä leveilis tollasella asialla, nauraa ne harakatkin kun mennyt ostamaan 1699e puhelimen :D

Vierailija
60/129 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä iPhonesta. Mutta olen itse tottunut Androidiin, niin ostin tonnin Samsungin. Halpispuhelimiin (joita aiemmin olen ostanut) verrattuna tässä on parempaa:

- Kamerat, kuvanlaatu on tosi hyvä pimeässäkin

- Muisti, kaikki appit mahtuu vaivatta ilman puhelimen hidastumista

- Akku kestää hyvin vaikka käyttö on kovaa

- Käyttövarmuus, kaikki toimii eikä puhelin jumita, ei ole kuuluvuusongelmia kuten vaikka Huaweissa oli antennin huonouden takia

- Ulkonäkö :D ei itselleni mikään valintaperuste, mutta onhan tämä hienompi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän