Anteeksi nyt, mutta mikä siinä tonnin iphonessa on niin ihmeellistä?
Ja tähän ketjuun en haluaisi liittää lasten joululahjatoiveita tms.
Ihan vaan kertokaa tyhmälle, miksi tonnin iphone? Itse olen tyytyväinen Samsungiini, enkä kaipaa siihen mitään mitä siinä ei ole. Miksi ihmiset haluaa tonnin iphonen? Merkin, tyylin vai ominaisuuksien vuoksi?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Juuhaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppous, toimivuus, luotettavuus, kestävyys. Mulla nelisen vuotta vanha silloinen tonnin iPhone ja edelleen täysin soiva peli. Jos ei tapaturmaisesti tuhoudu, menee varmaan pari-kolme vuotta vielä. Ei vian vikaa koskaan eikä ylimääräistä säätöä minkään kanssa. Ei tämä enää lainkaan kalliilta tunnu vaikka ostaessa kirpaisi hiukan. Köyhällä ei ole varaa halpaan.
Juu, köyhällä ei ole varaa halpaan. Mutta halvemmaksi tulee tonnin iPhone kun sitä pystyy käyttämään vuosikausia vs android-luurit. Eikä ole Google-sidonnainen.
Juu, sitä mä tarkoitinkin.
Mun poika käytti todella pitkään samaa iPhonea. Sitäpaitsi ei ne kaikki tonnia maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuhaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppous, toimivuus, luotettavuus, kestävyys. Mulla nelisen vuotta vanha silloinen tonnin iPhone ja edelleen täysin soiva peli. Jos ei tapaturmaisesti tuhoudu, menee varmaan pari-kolme vuotta vielä. Ei vian vikaa koskaan eikä ylimääräistä säätöä minkään kanssa. Ei tämä enää lainkaan kalliilta tunnu vaikka ostaessa kirpaisi hiukan. Köyhällä ei ole varaa halpaan.
Juu, köyhällä ei ole varaa halpaan. Mutta halvemmaksi tulee tonnin iPhone kun sitä pystyy käyttämään vuosikausia vs android-luurit. Eikä ole Google-sidonnainen.
Juu, sitä mä tarkoitinkin.
Mun poika käytti todella pitkään samaa iPhonea. Sitäpaitsi ei ne kaikki tonnia maksa.
No siinä olette kyllä oikeassa, että tonnilla ei vielä kummoista iPhonea saa, mutta sillä saa erinomaisen muun puhelimen.
Hiukan turhaa enään panostaa varttuneena kun ikänäkö tekee jo tabletin ja pöytäkoneen miellyttävämmäksi asioida.
Tähän huusholliin ei tule ikinä ainuttakaan nokiantappajaa. Never.
Periaatekysymys kun isänmaallinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan iphonen käyttäjä ei kysele "miksi käytät samsungia", sama autojen kanssa, tojota-miehet ilkkui bemaria, ei toisinpäin.
Ei kysele mutta sitäkin enemmän tuodaan esiin sitä omaa tuotetta koska brändituote ostetaan juuri kerskumisen takia jotta sitä voi esitellä muille. Esim teinit haluavat iphonen ihan vain sen takia jotta siinä somessa julkaistavassa peili-selfiessä näkyy omenalogo. Kuten joku Guccin laukku, ylihintainen brändituote.
Someteinien selfiepullistelusta kätevästi yleistät sitten koko matkapuhelinmarkkinoihin? Just.
En nyt oikein ymmärrä tätä kauheaa tarvetta kiistää sitä tosiasiaa että Apple on vahvasti brändivetoinen tuote. Hehän ovat itsekin aivan suoraan todenneet esimerkiksi että eivät tule koskaan tekemään halpoja iphone-malleja koska se vahingoittaisi heidän brändiään luksus/premium-puhelinten valmistajana.
Kaikki kuluttajatuotteet ovat brändivetoisis. Myös Huaweit ja Honorit. Eihän niissä muita olekaan. Bulkkielektroniikkaa ja ilmainen avoimen lähdekoodin käyttis. Ulkoasua ja koteloa vähän muotoillaan brändin mukaan ja siinä se.
Avainsana tuolla oli se "vahvasti".
Kuten sanoin, markkina on vahvasti brändivetoista jokaisen ison valmistajan suhteen. Brändi on ainut erottava seikka erityisesti toistensa kaltaistia Android-kloonien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän huusholliin ei tule ikinä ainuttakaan nokiantappajaa. Never.
Periaatekysymys kun isänmaallinen olen.
Eiköhän se Nokia ihan itse munannut asiansa. Ei markkinataloudessa voi olettaa, että ihmiset ostavat kehnompia tuotteita vain säälistä.
Jos siihen pitää jotain ulkopuolista tahoa hakea "syylliseksi" niin kyllä se on Microsoft jonka käsinukkena Elop toimi. Sekin on vähän surkeaa, kun Nokian oma hallitus kuitenkin Elopin nimitti, vaikka jokainen järkevä tajusi hänen olevan myyrä.
Itse ostin ekan iPhonen pitkän Nokia-putken jälkeen. Päädyin malliin 5S oikeastaan sen takia, että vain siihen oli tarjolla tarvitsemani sovellus. Nyt käytössä on seiska, jonka hankin pari vuotta sitten. Kännykkä on minulla vain puheluita ja jotain kuvien näppäilyjä varten, joten en tarvitse ihan uusinta ja kalleinta tekniikkaa. Tällaisella isolla ja nakkisormisella miehellä kännykällä viestittely on yhtä tuskaa! Siksi hoitelen sometukset ja muut asioinnit iPadPro:lla, jolla onnistuu myös puhelut ja tekstiviestit linkittymällä iPhonen kanssa.
Käytän Applen laitteita kolmisen vuotta, jolloin niistä saa itse myydessä ihan hyvän hinnankin vielä. Samoin tärkeätä on se, että päivityksiä ja uusia ominaisuuksia tulee 5..6 vuotta, kun android-laitteilla taitaa parhaimmillaan tulla pari vuotta. Lisäksi Applen laitteiden tietoturva on parasta laatua. Applen läppäreitä ja tietokoneita en enää halua, sillä se on aivan liian suljettu järjestelmä tarpeisiini ja tuunauksiini. Itsellä meinasi mennä hermot MacBookin kanssa sen kaikenlaisten rajoitusten takia.
Itse en nykyään innostu koko ajan suurenevista ja painavammista kännyköistä, vaikka olen useaa povitaskun venyttäjää eli Nokian Communikaattoriakin raahannut mukanani. Seuraava kännykkä voisi olla kompakti iPhoneSE:n seuraaja, jos sellainen tulisi markkinoille, sillä raskaammat hommat on edelleen tarkoitus hoitaa iPadilla.
Ei kovin vahva brändi, kun en ole koskaan kuullutkaan.