Anteeksi nyt, mutta mikä siinä tonnin iphonessa on niin ihmeellistä?
Ja tähän ketjuun en haluaisi liittää lasten joululahjatoiveita tms.
Ihan vaan kertokaa tyhmälle, miksi tonnin iphone? Itse olen tyytyväinen Samsungiini, enkä kaipaa siihen mitään mitä siinä ei ole. Miksi ihmiset haluaa tonnin iphonen? Merkin, tyylin vai ominaisuuksien vuoksi?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iPhone hyytyy pakkasessa paljon aiemmin kuin huaweit ja samsungit. Siinäpä sitä turvallinen puhelin.
Ei se varmaan naparetkellä tai vuorikiipeilyssä ole riittävä, mutta niissä oloissa ei ole verkkoakaan joten tarvitaan satelliittipuhelin. Ei ole tullut neljässä vuodessa Suomessa vielä vastaan kylmyyteen hyytymistä. En ymmärrä miten tämä liittyy turvallisuuteen.
No jos et liiku luonnossa tai ajele syrjäseuduilla niin et varmaan ymmärräkään.
Partiota harrastavat lapsetkin tietää mikä puhelin kannattaa ottaa mukaan talvileirille.
Kyllähän se on lapsen imagoa nostattava status symboli jossa eniten maksaa itse merkki. Android puhelinta käyttämään tottuneelle Apple kuitenkin tuntuu umpisurkealta ja erittäin kömpelöltä käyttää. Osta sille vaikka Sony Experia kun niitä on nyt poistomyynnissä vaikka kuinka. Voi sitten päteä sillä.
Miten voi ärsyttää noin paljon jos jollain on iPhone? Jos harmittaa noin paljon niin osta itekin sellainen. Tai tyydy Androidiisi. Epäilen että kukaan aikuinen ei osta puhelinta sen takia, että ”pitää esitellä kavereille”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä statusjuttu.
Kuka näitä toisten puhelimia oikeasti kyttää? Ymmärrän että yläkouluikäiset, mutta ihan aikuiset ihmiset? Minä en tunnista mitään eri puhelin merkkejä tai malleja. Käsilaukuissa nyt sentään lukee isolla joku KORS!!!! 😂 Hintaa en kyllä tiedä niistäkään. Ja Turkissa näyttivät olevan halpoja. 🤭
Yleisen anonyymikeskustelun riemuja on tietty se, että täällä voi jutella ES-jonne 14 v ja toimitusjohtaja 58 v samassa aiheessa näkökulmien ollessa perin eri. Toiselle tonni ei merkkaa mitään, kun sellainen hujahtaa pelkkiin ravintolakuluihin joka kuukausi, toinen säästää sitä viikkorahoista vuosia. Toisella puhelimen on oltava aina tikissä 24/7 eikä ole aikaa tai halua käyttää minuuttiakaan tekniseen räpläämiseen, toisesta taas ei ole ongelma rootata luuria ja kääntää siihen itse viimeisimmät muotisovellukset. Toiselle se on elannon tuova työkalu, toinen ei edes käytä puhelintoimintoa vaan chattailee pikaviestimillä ja vihapuheilee somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppous, toimivuus, luotettavuus, kestävyys. Mulla nelisen vuotta vanha silloinen tonnin iPhone ja edelleen täysin soiva peli. Jos ei tapaturmaisesti tuhoudu, menee varmaan pari-kolme vuotta vielä. Ei vian vikaa koskaan eikä ylimääräistä säätöä minkään kanssa. Ei tämä enää lainkaan kalliilta tunnu vaikka ostaessa kirpaisi hiukan. Köyhällä ei ole varaa halpaan.
Mulla on 7v vanha Huawei, ei tässäkään vikaa.
Olen työn vuoksi kärsinyt noista Huihaista ja muista Android-penaaleista riitttämiin. Ei niiden käytettävyys ja toimivuus sovellukset, pöivitykset yms huomioiden ole vieläkään samalla tasolla, mutta 7 vuotta sitten ne oli ihan täyttä paskaa. Toki toimiihan paskakin, jos tarttee vain lannoitetta. Käyttötarpeet ratkaisee.
Kiinalaiset kuuntelee muuten sua.
Joo kiinalaisia varmaan kiinnostaa että meillä on tiskiaine loppu jne 😂
Ja mulla on läppäri ja pöytäkone jos tarviin tehoa. Puhelin on puhumiseen, tiedon hakuun ja someiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iPhone hyytyy pakkasessa paljon aiemmin kuin huaweit ja samsungit. Siinäpä sitä turvallinen puhelin.
Ei se varmaan naparetkellä tai vuorikiipeilyssä ole riittävä, mutta niissä oloissa ei ole verkkoakaan joten tarvitaan satelliittipuhelin. Ei ole tullut neljässä vuodessa Suomessa vielä vastaan kylmyyteen hyytymistä. En ymmärrä miten tämä liittyy turvallisuuteen.
Partiota harrastavat lapsetkin tietää mikä puhelin kannattaa ottaa mukaan talvileirille.
Nokian 3110? Kestää akku kaksi viikkoa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun syrjäseudulla. En muualla liikukaan kuin luonnossa. Kumma etten silti ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä statusjuttu.
Kuka näitä toisten puhelimia oikeasti kyttää? Ymmärrän että yläkouluikäiset, mutta ihan aikuiset ihmiset? Minä en tunnista mitään eri puhelin merkkejä tai malleja. Käsilaukuissa nyt sentään lukee isolla joku KORS!!!! 😂 Hintaa en kyllä tiedä niistäkään. Ja Turkissa näyttivät olevan halpoja. 🤭
Yleisen anonyymikeskustelun riemuja on tietty se, että täällä voi jutella ES-jonne 14 v ja toimitusjohtaja 58 v samassa aiheessa näkökulmien ollessa perin eri. Toiselle tonni ei merkkaa mitään, kun sellainen hujahtaa pelkkiin ravintolakuluihin joka kuukausi, toinen säästää sitä viikkorahoista vuosia. Toisella puhelimen on oltava aina tikissä 24/7 eikä ole aikaa tai halua käyttää minuuttiakaan tekniseen räpläämiseen, toisesta taas ei ole ongelma rootata luuria ja kääntää siihen itse viimeisimmät muotisovellukset. Toiselle se on elannon tuova työkalu, toinen ei edes käytä puhelintoimintoa vaan chattailee pikaviestimillä ja vihapuheilee somessa.
Minkä tahansa puhelimen saa osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppous, toimivuus, luotettavuus, kestävyys. Mulla nelisen vuotta vanha silloinen tonnin iPhone ja edelleen täysin soiva peli. Jos ei tapaturmaisesti tuhoudu, menee varmaan pari-kolme vuotta vielä. Ei vian vikaa koskaan eikä ylimääräistä säätöä minkään kanssa. Ei tämä enää lainkaan kalliilta tunnu vaikka ostaessa kirpaisi hiukan. Köyhällä ei ole varaa halpaan.
Olen työn vuoksi kärsinyt noista Huihaista ja muista Android-penaaleista riitttämiin. Ei niiden käytettävyys ja toimivuus sovellukset, pöivitykset yms huomioiden ole vieläkään samalla tasolla, mutta 7 vuotta sitten ne oli ihan täyttä paskaa. Toki toimiihan paskakin, jos tarttee vain lannoitetta. Käyttötarpeet ratkaisee.
Joo kiinalaisia varmaan kiinnostaa että meillä on tiskiaine loppu jne 😂
Ja mulla on läppäri ja pöytäkone jos tarviin tehoa. Puhelin on puhumiseen, tiedon hakuun ja someiluun.
No sulla on sit asiat hyvin kun on varaa moneen laitteeseen. Mulla ei, koska olen köyhä. On panostettava laatuun ja käytännöllisyyteen.
iPhone on ylihintainen mutta on se silti erittäin hyvä. Kaikki toimii loogisesti ja luotettavasti eikä tietoturvasta ole ongelmia. Kerran kun siirryt "omenaperheeseen" niin kaikki tietosi, tiedostosi ja asetuksesi siirtyvät hetkessä mihin tahansa uuteen saman merkin laitteeseen ja ovat heti käytettävissä. Uusi puhelin, läppäri tai tabletti näyttää saman tien samalta kuin entinen ja käikki löytyy entisiltä paikoiltaan.
Tämän olen ainakin itse kokenut todella helpottavaksi kun perheessä on kuitenkin neljällä henkilöllä puhelimia, tabletteja ja läppäreitä. Niiden ylläpito olisi aika hankalaa jos joka kerta kun joku saa uuden laitteen, pitäisi aina pähkäillä että miten saa kaiken toimimaan kuten entisessä laitteessa. Nyt vain vanha varmuuskopioidaan ja uusi otetaan heti käyttöön tuon varmuuskopion mukaisilla asetuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä statusjuttu.
Minkä tahansa puhelimen saa osamaksulla.
Kauas on pitkä matka. Pallo on pyöreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partiota harrastavat lapsetkin tietää mikä puhelin kannattaa ottaa mukaan talvileirille.Nokian 3110? Kestää akku kaksi viikkoa. 😂
Joo, toki hätätilanteessa tuo on paras mutta lapset kaipaa yleensä myös älypuhelimen toimintoja ja talvioloissa iPhone nyt vaan on surkea androidpuhelimiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston johtamiskurssilla Apple on malliesimerkkinä miten 200€ (valmistuskustannukset) laitteesta saa 1000€: Brändäys. Siitä luodaan suosittu muotibrändi josta teinit maksavat mitä tahansa. Kuten Guccin laukku jne.
Kehotan käymään myös liiketalouden kurssit. Bisneksen idea on tehdä voittoa. Tuotteen kustannukset ovat myös muutakin kuin valmistuskustannukset.
200 eur kiinalaisen Android-luurin valmistuskustannukset ovat luultavasti alle 20 eur.
Juuhaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, köyhällä ei ole varaa halpaan. Mutta halvemmaksi tulee tonnin iPhone kun sitä pystyy käyttämään vuosikausia vs android-luurit. Eikä ole Google-sidonnainen.
Oikeestiko pidät google tai ms -sidonnaisuutta huonompana kuin apple-sidonnaisuutta? Selitätkö mulle niiden erot?
iPhone on se luksus, jolla hemmottelen itseäni. En myöskään omista tablettia, tietokonetta yms. Kaiken hoidan puhelimella. Appleen luotan, en halua vaihtaa, vaan hankin sen, minkä tiedän varmaksi. En usko, että kukaan katsoo mikä luuri on kädessäni, en itse katso muiden puhelimia, useimmilla vielä kuoret peittää mallin.
Mutta kaikkein ihmeellisintä on se että iPhonea kritisoidaan hinnan perusteella eikä käyttäjäkokemuksiin perustuvilla faktoilla. Varsinkin huutelijat jotka yksinomaan väittävät imago/status-symboliksi ovat niitä jotka eivät ole koskaan kyseistä laitetta omistaneet.
No, moittikaa mitä moititte, minä jatkan tonnin iPhonella. Eikä minulla ole tarvetta lähteä android-keskusteluihin mukaan niiden omilla keskustelualueilla mutta omaa valintaani puolustelen täällä.
Ai niin, lisätään tähän vielä Macit ja iPadit niin se on täydellinen, jää se vinukkakin pois kuvioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisethan ne iPhonetkin tekee. Ei ne esim. Eurooppaan tulevat laitteet ole koskaan käyneet Jenkeissä, vain rahat menevät sinne.
Puhelin on enimmäkseen ihan muuta kuin sen sähköelektrroniset komponentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja amerikkalaiset kuuntelee suo. Mitä eroa?
Vierailija kirjoitti:
Apple on muotibrändi kuten Gucci, Armani jne. Eli syy on sama miksi hankitaan kalliita brändivaatteita, pitää esitellä kavereille jne. Siksi Apple on myös niin ylihinnoiteltu verrattuan android/windows laitteisiin.
Markkinatalouden oppien mukaan ei ole ylihinnoittelua. Hinta on sopiva kun tuote käy kaupaksi. Apple ei ollut muotibrändi ennenkuin lanseerasi aiemman kilpailun täysin pieksevän tuotteen. Tuote teki brändin, eikä toisin päin.
Yliopiston johtamiskurssilla Apple on malliesimerkkinä miten 200€ (valmistuskustannukset) laitteesta saa 1000€: Brändäys. Siitä luodaan suosittu muotibrändi josta teinit maksavat mitä tahansa. Kuten Guccin laukku jne.