Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-o-o-o- HELMINAUHAT -07 -o-o-o

11.06.2006 |

Sunnuntaita kaikille!

Otin ja aloitin uuden ketjun....

No tein sitten tänä aamuna sen testin vihdoin ja viimein. Tulihan siihen kaksi viivaa. Silti on uskomaton olo, että olisin vihdoinkin raskaana.

Olisihan se jo rv5+1 :D

-Ibe-

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädin yllättämille. Kovasti tsemppiä seuraavaan yritykseen!

Piipaa toivottavasti saat sen ihan oikeen plussan. db db db

Itsellä edelleen kauhea piinailu päällä. Vessassa on tullu ravattua, kun oon moneen kertaan luullu tädin tulleen. Tänään ei onneks oo juurikaan enään siltä tuntunu. Tai voihan se meinata huonoakin. Kp siis jo 34/30-32. Miehen kanssa puhuttiin, et vois ehkä uskaltaa lauantaina testata, jos aihetta vielä on. Kamala miten jänskättää.

pikku2posti

Vierailija
42/74 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla mietiskeltiin miehen kanssa tätä vauvayritystä. Hän jaksoi vielä tsempata mua, vaikka olin ihan maassa eilisen negan (ja sen irtisanomisilmoituksen) takia. Tästä edes hän jättää pois saunat ja lääkkeet (kipu- ja nukahtamislääkkeet, jos niillä olisi vaikutusta simppoihin) ja alkaa syömään sinkkiä ja E-vitamiinia. Ja pupuilla kuulemma joka toinen päivä alkaen heti :) Kummasti mieheen tuli vähän vipinää kun sanoin että jos ei vuoden loppuun mennessä tärppää niin aion hankkia meille koiranpennun ;) (hän ei voisi kuvitellakaan meille koiraa, ikinä!)

Osaisiko Piipaa tai joku sanoa, miten pian täti tulee kun Terolut-kuuri loppuu? Pitääkö kuuri syödä aina loppuun asti? Mulla olisi lauantaina viimeiset pillerit (3 kpl) popsittavina ja kierron mukaan täti tulisi jo huomenna, mutta se siirtynee vähän eteenpäin. Millä tavoin menkat muuttuu Terojen ansiosta? Runsaammiksi, kivuliaimmiksi? Annostus mulla on 3x10 mg/pv.

Seuraavassa kierrossa taidan taas syödä terolut-kuurin, mutta mun täytynee kuitenkin taas mittailla niitä aamulämpöjä tai ainakin tikuttaa ovista, että kuuri alkaa varmasti vasta oviksen jälkeen. Kuinka monta päivää oviksen jälkeen kuurin voi aloittaa? Mielummin yli 4 pv sen jälkeen kuin vähän aiemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko päästä jonnekin kertomaan asiasta, kun ei vielä tehdä asiasta julkista sukulaistan ja kavereitten keskuudessa..

Eli pari päivää sitten tein r-testin, kuukautiset olivat 6pv myöhässä ja positiivinen yllätys tuli, kun tauluun ilmestyi kaksi punaista viivaa!

(Kirjoittelin aikaisemmin kolibrien pinossa, mutta kun mies vastusteli kolmosta, niin itselläkin lopahti kuumeilu vähäksi aikaa ja nyt kolibrien pinoa ei löydy mistään..)

Laskettu aika laskurin mukaan olisi 16.2, raskausviikkoja on sitten varmaan 5.

Pääsen vihdoinkin odotuspuolelle ja toivottavasti pääsette muutkin kuumeilijat pian sinne!

Plussaonnea kaikille kuumeilijoille!!

T: onnellinen mammutti

Vierailija
44/74 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutille isot onnittelut plussasta ja piipaalle myös. Toivottavasti se viiva siitä vahvistuu.

Laru

Vierailija
45/74 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku2posti: Tiedän tunteen :( Vessaravaaminen ja jännittely.

Peukkuja kovasti piinailuun (kiertopäivät ainakin kuulostaa hyvältä) :) :) :)

Eppa79: Kyllä nyt koitellaan monelta taholta :(

Voimia kovasti ja tsempit myös!

Mammutti80: Onnittelut!!

Pahoittelut negaajille :( Plussatuulet uusille kierroille!

+ + + + + +

Vierailija
46/74 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti paljon ONNEA plussanneille, ja pahoittelut tippuneille. Nopeesti vaan ilmottelen olemassaolostani, ihan kohta pitää lähtee vähän jumppamaan... täällä kp 24/26-30 joten piinaa vielä riittää... testaan ens viikon torstaina jos on vielä on tarvetta. Jänskää! kyllä menee aika hitaasti!! onkos täällä muita suunnilleen samas vaihees olevia??

Pikku2postillahan on jo hyvin päiviä kasassa, lupaavalta vaikuttaa!!

ja eppa79:lle oikein kunnon voimahalit, kyllä sua nyt tosiaan koetellaan.

Mutta nyt on jo mentävä!

loviisa

Vierailija
47/74 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uusi kuumeilija ilmoittautuu.. :)

Toista lasta toivotaan, ennestään meillä on 04/05 syntynyt tyttö. Tää on nyt ensimmäinen yrityskierto.

Jännät paikat on, mutta vielä on jännitettävää. Nyt kp 26/30. Alavatsaa on nipistellyt muutamana päivänä ja eilen oli tosi ällö olo aamulla ja vähän vielä iltapäivällä, mutta tänään ei ole ollut yhtään. Höh. :) Muita oireita ei olekaan ollut. Niin joo, paitsi väsymys, mutta onko se sitten kuvittelua vaan, siitä en mene takuuseen.. :)

Esikoisestakaan oireita ei tainnut tulla kuin vasta sitten kun menkat oli jo myöhässä. Sillon ravasin koko ajan vessassa ja rinnat olivat tosi kipeät. Ja vähän myöhemmin alkoi sellanen oksettava olo, mutta onneksi vain kerran oksensin. Muistan että sillonkin oli mahassa sellanen olo että ihan varmaan kohta tulee täti käymään, mutta eipä vaan tullutkaan. :)

En vielä tiedä koska testaan. Mieli tekis ennen juhannusta, kun mennään mun vanhempien mökille eikä siellä kyllä viitsi ulkohuussissa testailla. :) Enkä malttais odottaa juhannuksen ylikään! Katsotaan nyt.. Viimeksi testasin vasta kun menkat oli jo viikon myöhässä.

No, pidetään peukkuja meille kaikille! :) +++++

minni.

Vierailija
48/74 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos KJ25! Tuo lämmittää mieltä! =) Kovasti täältä toivoisin perässä pääseväni, mutta saapi nähdä.

Tänään ei viiva vahvistunut lainkaan. Selvästi se edelleenkin erottui, mutta oli kovin vaalea. Tajusin lisäks, että toissapäivänä en tehny ees aamupissasta niinkuin tänään joten ois sen luullu jo hiukan tummenevan, mutta ei.

Aika pessimistiset on kyllä fiilikset. Laskeskelin just tuossa Eppa79:n kysymyksen jälkeen noita päiviä terojen jälkeen ja jos samoin menis kuin viimeks niin menkat alkas huomenna. Alotin tässä kierrossa ne myöhemmin, koska en ollu ihan varma oviksesta.

Eli vastaus Eppalle! Mun kolme terokuurikiertoa on mennyt näin. Ekassa alotin ne liian aikasin, kun en ymmärtäny lääkärin ohjetta aloittaa heti muuten kuin aloittamalla heti =D ja sillon oli kp9. Kierto oli sillon 28 päivää eli kymmenentenä viimisestä napista alkovat menkat.

Tokassa söin " oikein" ohjeen mukaan eli kp 15-24 vaikka ovis oli ilmeisesti jossain kp18 paikkeilla. sillon menkat alko kuudentena päivänä vikasta napista eli kierto oli 29 päivää.

Nyt söin kp 16-26, (olin unohtanu yhden välistä ja jatkoin siks puoli päivää liian kauan) ja nyt eletään siis kp 30/29 ja huomenna ois sitten kuudes päivä vikasta napista joten saapi nähdä mitä tapahtuu. Ja mä söin 2x10mg/vrk.

Mutta noihin sun muihin kysymyksiin en oikein osaa vastata. Tuskin siitä mitään haittaa on, jos kuurin jättää kesken, jos siis ei oo tärppimahdollisuutta tms.

Mulla ei muuttunu menkat mitenkään, oikeestaan palas takas normaaliks max kolmeks päiväks mitä on ollu miltei aina, kun kuuria ennen on ollu vähän mitä sattuu.

Kyllä mä alottasin heti seuraavana päivänä, kun ovis on tapahtunu, kyllähän sen ajan pitäs riittää kiinnittymiseen. Mutta en tosiaan tiedä onko sillä loppujen lopuks niin suurta väliä.

Mammutti! Suuren suuret onnittelut!

Kolibrit ovat pysytelleet tuolla msn ryhmässä mihin lähdettiin silloin talvella, siksi ei oo pinoja enää pahemmin täällä ollut. Kerrohan kiinnostaako sua tulla sinne myös niin kysäisen valvojilta mitä ovat mieltä! Siellä on meitä kaikkia, kuumeilijoita, piinailijoita ja odottavia ja varmaan piakkoin jo synnyttäneitäkin! =D

Nyt pitää mennä iltapuuhasteluihin. Sanokaahan millä ilveellä mä saan takut pois 2v9kk likan tukasta ilman itkua tai saksia.. Ei auta muumisuihkeet eikä mitkään. Miten ihmeessä sieltä voi löytyä tikkaria vaikka ei oo moneen päivään syöny yhtä ainutta ja pestykkin on välillä.. huoh.. Luojan kiitos kuopuksella ei vielä paljoo hiuksia.

piipaa kp 30/29 dpo16 seuraavan testin teen ehkä sunnuntaina, jos ei täti kurvaa paikalle ennen sitä.

Vierailija
49/74 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutti: Onnea plussasta! Kiva aina nähdä, kun avaa koneen, että joku on plussannu :) Tulee hyvä mieli. Taas on pikkuisia matkalla...

Piipaa: Tiedän erittäin hyvin tunteen. Itse en ole nyt uskaltanut maanantain haamun jälkeen testata. Pelkään, että jos viiva on edelleen hennon vaaleanpunainen, masennun totaalisesti. Kovasti onnea nyt kuitenkin sinne, eiköhän se viiva siitä vahvistu bd.

pikku2posti: Ihan jännittää sinunkin puolesta, niin hyvältä kuulostaa. Kerrothan sitten heti kuinka kävi :) ++++++ sulle.

loviisa:kyselit muistaakseni aikoja sitten jo, milloin tunsin ensi oireita. On vähän vaikea sanoa, kun en enää tiedä oliko oireet toiveajattelun herättämiä vai oikeita. Nyt ei meinaan ole juuri mitään oloja ollut. Vähän pissattaa, mutta voi myös johtua paljosta kahvinjuonnista.

Kuitenkin muistaakseni 19 kp huitteilla alkoi selkäsärky. Muita en juuri laskisi, koska rinnatkaan ei oo enää kipeet.

Elän siis edelleen toivossa, mutta testata en meinaa ennen kuin hamassa tulevaisuudessa.

Plussaonnea kaikille!

Iksu kp 32/28-35

Vierailija
50/74 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eilen melkein heti kun olin tänne kirjotellu täti porhalsi paikalle. Että olinkin taas niin tyhmä että aloin turhia toivoon. Koskahan mä oikein opin. Surkeat on fiilikset varsinkin kun tänään oon ollu tosi kipee ei meinannu särkylääkkeetkään auttaa.

Poistun siis takavasemmalle. Katotaan nyt liitynkö murmeleihin ollenkaan. Masentaa aina joka kuu vaihtaa porukkaa.

Onnea plussanneille ja plussatuulia muille!

pikku2posti kp2

Vierailija
51/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piipaa00: Mun ei varmaan kannata lähteä siihen yhteisö hommaan, kun en ehdi kirjoitella aina niin aktiivisesti, mutta kiitos kuitenkin!

Paljon plussapölyä ja onnen potkuja kaikille!!!

Vierailija
52/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuret pahoittelut pikku2postille! Mutta hei, tule vaan murmeleihin. Eihän se niinkään ole porukan vaihto, onhan siellä monta meitä helminauhauhalaista...Otsikko vaan muuttuu!

Ilmottauduin itse jo sinne listalle, ja sitten vasta hokasin, että olen lomalla ja nettipimennossa melkein koko heinäkuun....

Vierailija
53/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti pahoitteluja! mä olin jo niin varma että sä plussaat! Kyllä se mieli siitä vielä valostuu, vaikka nyt tuntuukin synkältä. Tsemppiä jatkoon!

Onkos sulla minni muuten mahdollinen la sama kun mulla, eli 27.2? Mulla nyt menossa 25/26-30, ja aattelin testata torstaina kun on kp 31, jos on tarvetta. oikeestaan on vähän pakkokin, tietää sit että juodaanko sitä juhannuksena ruuan kanssa valkkaria vai vettä. toivottavasti vettä! =)

Mullakin on vähän nipistelly tuolta masusta, varsinkin oikeelta puolelta. vähän pelkään kyllä että saan lisätä moisen oireen tavanomaisten PMS-oireiden listaan... ja iksu kirjotti selkäsärystä - oikein riemastuin, kun mullakin on särkyny selkää tuolta oikeelta alhaalta. oli joskus viikko sit kipee ja nyt sitten taas. mutta joopa joo, voi kyllä ihan johtua onnettomista selkälihaksistakin ja huonosta nostelusta... mut tietenkin sitä taas aattelee vaikka mitä...

koskas iksu aikoo testata uudestaan?! hui, mä en kyllä malttais ootella! uskon kyllä että olet raskaana! =)

Kivaa viikonloppua!

loviisa

Vierailija
54/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta.

Pahoinvointi jatkuu. Lienee joku pöpö sitten.

Ravaan koko yön pissalla.. aamulla herään silmäpussit silmien alla kun en nuku kunnolla. Näin meillä.

Tänään kp 27/(25)-27, notta pianhan tää selviää :(

Jaksan vakuuttaa itselleni että olen säännöllinen. Tänään tai ei koskaan.

Jos ei ala, alan kuitenkin taas toivoa liikaa..

Sangen epärealistisesti ajattelen että sillä määrällä lakanoiden pöllytystä pitäisi tulla raskaaksi koko naapurivaltio.

Kyllä, saa ja pitääkin kivittää.. mutta on vaan niin hämmentynyt olo että miksi ei tärppää.

Pikku2posti: Suurpahoitteluni :´(

Mä olen monta kertaa jättänyt kirjoittamatta palstalle ihan viime tinkaan saakka, sit kuitenkin innostunut - ja kaiken jälkeen pettynyt. Se ahdistaa.

Toisaalta lohduttaa kun on hengenheimolaisia ympärillä.

Kaikkea hyvää, josko nähdään seuraavassa porukassa :)

- - -

En tiedä onko tästä kellekään apua, mutta mun esikoinen ei koskaan ollutkaan kuin haamuviiva.

Eli en ole eläissäni nähnytkään vahvaa viivaa (paitsi kaverin raskaustestissä).

Selkä niin rikki, että kun äsken nostin poitsun lelun lattialta, jouduin parkasemaan ääneen :´(

Hemmetin hauskaa: kaikenmoista krenkkaa ja remppaa eikä mitään positiivista.

Paitsi kesä :)

Sinnittellään ihmiset, sinnitellään, tuli mitä tahansa!

Vierailija
55/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut negaajille ja onnittelut plussanneille! Ite en oikein tiiä kumpaan noista kuuluis... Tänään kp 28/28-29 ja pakko tunnustaa, että esikoisen kanssa kun käytiin pikkuveljelle lahjoja ostamassa niin samalta reissulta tarttui cittarin kaksoispakkaus testejä mukaan.. Ne oli niitä tikkuja/liuskoja ja sen verran leveitä että pystyi vielä halkaisemaan, siispä testejä on 4. Aamulla testasin, tosin pissaamatta olin vain 2 tuntia, ja vaihtoehtoja on nyt kolme: joko mie ajatuksen voimalla nään haaleita viivoja tai sitten siinä oli ihan tosi himmeä viiva tai testissä on viivan paikka. Huomenna testaan yhen puolikkaan ja sunnuntaina sen viimisen. Testi ei vissiin ole kovin herkkä, kun ohjeissa oli että päivä oletettujen tätien alkamispäivästä voi testata. Oireita ei kai ole, tämä hektinen tilanne estää itsensä tarkkailun, mutta tänään on tullu huomattua, että hei, mullahan on sittenkin tissit! Olispa ihana saada noiden majavan häntien/pilkkikintaiden tilalle jotain täyteläisempää muotoa!

Mutta nyt on ihan pakko lähteä lapsosten kans ulkoileen kun sää ja terveys sen pitkästä aikaa sallii!

Hyvää ja plussarikasta päivää kaikille!

-Number4-

56/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten otsikkokin sen jo kertoo.. Olin päättänyt, että testaan tänä aamuna, kun on kp 40 jo menossa (ennen pillereitä oli pisin kierto 40 päivää) ja selkeä plussa tuli heti. Ei tätä jaksa uskoa todeksi.. Mies tuumasi vain, että tervetuloa vaan. Oireina on parin päivän ajan enemmän tuntunut mahan nippaillu ja vihlominen sekä ällöttävä olo varsinkin nukkumaan mennessä. Täällä päivä menee varmasti typerä ilme kasvoilla kulkiessa.

Mutta plussaonnea vielä kaikille piinaajille ja tsemppiä kaikille tädin tiputtamille!

T: Viv

Vierailija
57/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret pahoittelut pikku2posti!!

Loviisa78: Kylläpä taitaa olla sama tilanne täällä. :) Tosin luulen kyllä että ultrassa se laskettu saattaisi heilahtaa marraskuun puolelle. Esikoisella ainakin siirtyi pari päivää siitä mitä omat laskelmat sanoi.

Tänään on kp27/30 ja kyllä jännittää! Tänään oli taas ällö olo aamupäivällä kun oltiin puistossa ja matkalla sinne luulin jo että joudun vierailemaan pusikossa oksentamassa, mutta en sentään. Sitten se meni vähitelen ohi. Mitä lie?! :) Ja koko eilisen illan nipisteli mahaa, tänään ei ole ainakaan vielä tuntunut mitään.

Kyllä mäkin testaan torstaina tai sitten viimeistään perjantai aamuna. En kuitenkaan juo mitään alkoholipitoista, joten sillä ei väliä, mutta en vain kestä olla jännityksessä koko juhannusta. :) Siis jos niin onnellinen tilanne on että menkkoja ei kuulu. Ja niin toivon! Positiivisella asentella kyllä olen! Toivottavasti ei tule pettymystä.

No, ei muuta kun jännittelemään.. +++ :)

Vierailija
58/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Ibelle (vähän myöhässä) ja Viviannille!

Pikku2posti: Olen pahoillani pettymyksestä. Tervetuloa kuitenkin maalismurmeleihin. Siellä me kaikki tutut nimet helmikuisista jo ollaan :)

Loviisalle: Taidat olla juuri niin rajalla la:n suhteen, että monet muut ensi viikon jännääjät ovat jo maaliskuisten puolella. Minä mukaan lukien.

Paljon plussia kaikille jännääjille!

Laru

Vierailija
59/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin näköjään että marraskuulle voi siityä laskettu aika, mutta toivottavasti ei nyt sentään niin kauaks! :D Maaliskuuta kyllä tarkoitin ja toivottavasti olen oikeassa. :)

Vierailija
60/74 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella jotka teistä epäilee täällä, on melko selviä raskausoireita, mulla vaan sellaisia, jotka voi olla muuten vaan hormonikierrosta johtuvia.

Mutta asiaan.

PIIPAA! Kysyit takkujen poistosta. Mulla oli ennen sellainen vähän karvaisempi kissa, ja sen aluskarva oli mennyt edellisessä kodissa pahasti takkuun, ja opin selvittämään takut kivuttomasti (vanha kissa on paras opettaja...). Kissan opetuksen jäljiltä olen osannut tehdä saman myös lapsille, nukeille ja My little ponyille!

Ota takusta kiinni. Vedä sormenpäillä tai kamman piikeillä (muutamalla viimeisellä piikillä) hius tai pari kerrallaan takusta pois sivulle. Jos valitsemasi hiukset eivät tule liukuen, koita joitain toisia. Älä käytä voimaa ollenkaan, sillä se venyttäisi hiusta ja aiheuttaisi sen suomuttumisen myöhemmin.

Kun takussa on jäljellä enää mahdoton klöntti (yleensä aika pieni lopulta), ota se kamman eteen (eli aseta koko kampa sen taakse) ja kastele jollain. Varsinkaan kasteltuun hiukseen ei saa käyttää voimaa! Kastelu vastaa siis pesua, jos tahmea aine ei ole liimaa/lakkaa/maalia/steariinia. Pidä kampaa takun takana ja nypi sormenpäillä taas hiuksi kerrallaan pois takun vaikutuspiiristä. Itse kastelen useimmiten suullani, mutta se on aika kauheaa jos lapsi on luonut takkunsa käyttäen esim. nestesaippuaa. (sylki liuottaa monenlaista paremmin kuin vesi)

Silloin kun tukka on pesty, siihen kannattaa laittaa latvahoitoainetta, joka jätetään hiuksiin(latvoihin ja pituuksille, ei lähelle päänahkaa!).

Silloin kaikki maailman tahma ei pääse syvälle hiusten suomujen väliin, ja takkuja tulee vähemmän ja pintapuolisempia!

Huomaanpa vaikuttavani besserwisseriltä. No, ei ole eka kerta. =D Kesässä on se ihanaa, että kun pikkulapset ovat nukahtaneet turvavöissä rattaissa, muu perhe saa nukahdella myös siinä ympärillä... ulkona nukkumisesta tulee niin onnellinen ja voimakas olo!