PAS vko 24
Meillä on 2. IVF:n 2. PAS suunnitteilla ensi viikon tiistaille. Löytyisikö piinaseuraa?
Kommentit (27)
Tänään selvisi, että saadaan PAS tehtyä. Torstaina olisi tarkoitus siirtää yksi alkio. Mulla on kyseessä ekan IVF:n eka PAS. Ja ihan samoin kuin sinulla, helga69, mullakin meinasi tämä kierto venyä, mutta tulihan se ovis sieltä kuitenkin. Vähän epäilyttää, että onkohan omat hormonit ihan tasapainossa huhtikuisen ivf:n jäljiltä vielä kuitenkaan. Mulle ei muuten lääkäri ole puhunut mitään Lugeista. Oletteko te käyttäneet PAS:eissa? Luonnolliseen kiertoon siis tehdään tämä PAS, niin niitähän ei kai välttämättä tarvinne? Toisaalta jos niistä ei ole haittaakaan, voisin mieleläni käyttää. Täytyykin kysyä lääkäriltä.
Teillä lienee jo matkustajat kyydissä? Toivottavasti helgallakin! Montako otitte matkaan?
Siirtoon päästiin!!!! Elikkäs tänään siirrettiin yksi kuusisoluinen alkio. Pakkaseen jäi vielä kolme " kaveria" . Jännitti ihan sairaasti, kun aamulla piti soittaa klinikalle ja varmistaa, että siirrettävää on. Yksi kolmesta sulatetusta alkiosta ei selvinnyt pakastuksesta, toinen ei lähtenyt jakaantumaan, kolmas sitten onneksi " ymmärsi" jakaantua!
Mullakin tehtiin PAS luonnolliseen kiertoon, tosin luget piti aloittaa lauantaina.
Limakalvo oli yllättävän hyvä (8-9mm) siihen nähden, että kolmessa tuoresiirrossa se on ollut vain n.6-7mm. Nyt sitten jännätään taas reilut pari viikkoa!!!
Leenis, onnea matkaan torstaille!!!
Mukava, että piinaseuraa löytyy :)
Meillä on lääkkeellinen versio (Progynova+luget), joten siirtopäivä oli selvillä jo viime viikolla, mutta tänään tulikin ilmoitus, että se siirtyy huomiseen. Piinaavaa tää on näinkin päin! Meillä siirretään aina vain yksi alkio (taustalla km:ja).
Hienoa, että helga69 sait " pakkasukon" kyytiin :) Saitko virallisen testipäivän? Meillä määrätään aina verikokeeseen pp12:na, eli nythän se menisi juhannuksen jälkeen, kun nyt sinne asti pääsisi.
Meillä on virallinen testipäivä pp16 eli aikalailla kesäkuun lopulle saa piinailla. Testailen raskaustestillä, veritestiä ei oteta.
Meillä on tuoresiirrossa siirretty kaksikin alkiota vaikka on 2x km taustalla.
Oudolta tuntuu piinailla näin " normaalissa" olotilassa... Meille kun on tehty ainoastaan punktion jälkeisiä tuoresiirtoja ja silloin on ollut aina paikat enemmän tai vähemmän kippeenä.
Onnea vichylle tämänpäiväiseen koetokseen!
täällä odotan soittoa pääsemmekö tänään siirtoon... pakkasessa on 3 alkiota, jotka eivät olleen niiiin älyttömän hyviä.
Mulla siis lääkkeellinen PAS, eka kerta... 4. IVF:ää takana ja niistä viimeisestä tuloksena tyttö 6/05. taustalla vaikea endometrioosi.
Olin ensin tuolla vkon 25 PAS pinossa mutta siirtyikin kivasti tälle viikolle.... palaan asiaan päästäänkö ASIAAN.. ;)
savoska
tänään to siirrettiin yksi 3-soluinen pampula. Oli pakastettaessa 4-soluinen joten vähän on kato käynyt.
meillä sulatettiin yht 3 alkiota joista tää yksi selvisi. nyt on pakkanen tyhjä...
nyt vaan toivotaan parasta..
mitenkäs muilla sujuu piinailu?
savoska
Nyt on sitten viisisoluinen alkio kyydissä. Testi olisi 29.5. Lugejakin sitten sain 2x2 pallukkaa päivässä. Nyt sitten pitäisi vaan kauheasti muuta tekemistä kehitellä...
Hienoa Leenis ja Savoska että pääsitte siirtoon!
Minulla nämä pari ekaa piinapäivää on onneksi menny tosi nopeasti...
Huomenna alkaa kahden viikon kesäloma. Tuntuu mukavalle, että loman ajaksi on kovasti ohjelmaa tiedossa... Ei tarvitse koko aikaa näitä lapsettomuusjuttuja päässä pyöritellä.Aluksi menee muutama päivä kasvimaata ja kukkapenkkejä kitkiessä. Sitten puolen viikon maissa lähdetään pojoiseen mökkeilemään. Siellä reissussa minä pääsenkin sitten testailemaan. Eli myös minulla on virallinen testipäivä 29.6.
Aurinkoisia piinapäiviä! :-)
Meitähän alkaa olla jo kunnon piinailuporukka kasassa :)
Pääsimme siis eilen siirtoon. Olivat sulattaneet kaksi, joista eivät osanneet päättää, kumpi siirretään, ennen kuin viljeltiin päivän verran. Toisen viljely jatkui, toisen sain mukaani :)
Testipäivä (verikoe) on 26.6., joten niin menee (taas) juhannus piinaillessa. Mutta se punaviinihän oli vaan hyvästä, eikös? Meillä testituloksen saaminen kestää pari päivää, sillä oma sairaala ostaa hoidot Naistenklinikalta.
Töissä on niin hirveät lomanaluskiireet, ettei onneksi muista piinailla. Toivottavasti menee aika nopeasti, meillä kaikilla!
Hyvä, että me kaikki päästiin piinistelemään!!!
Tuntuu kyllä tosi mukavalta piinailla näin " hyvissä voimissa" . Saa liikkua ja touhuilla ihan normaalisti.
Lugetkaan ei oo aiheuttanu sen suurempia oireita, mitä nyt pientä väymystä... ja ummetusta... Mutta ne kuuluu asiaan!
Jees!
Täällä valmistellaan mökille lähtöä. täälläkin väsymystä. iltaisin oon niin väsynyt että ei tosikaan...
muuten ei mitään tuntemuksia vielä...
illalla nautiskelin lasin punaviiniä, kun se auttoi viime kerrallakin :) siis tuossa viimeisessä IVF:ssä jossa plussasin. en tiedä sitten oliko tuolla viinillä mitään tekemistä.... mutta rentoutti kivasti ;)
Oikein mukavaa viikonloppua piinailijat!
savoska pp 2
savoska:
illalla nautiskelin lasin punaviiniä, kun se auttoi viime kerrallakin :) siis tuossa viimeisessä IVF:ssä jossa plussasin. en tiedä sitten oliko tuolla viinillä mitään tekemistä.... mutta rentoutti kivasti ;)
Muistan kuulleeni, että punaviini (kohtuudella...) on kohdun verenkierrolle hyväksi! :)
Oli ihan pakko tulla toivotteleen Savoskalle onnea ja tsemppiä!!! Ihanaa kun pääsitte kuitenkin siirtoon!!!!!!!!!!! Mulla onnistuneessa IVFissä auttoi greippi ja greippimehu (tai siis enhän mä tiedä olisko muutenkin onnistunu) kun itse inhoan punaviiniä :)
Ja kaikille tietty oikein paljon plussaonnea!!!!!!!
Baby ja ivf-poika 10,5 kk
Hei Baby!
Ja kiitos kiitos! onnea tarvitaan... meillä nyt sit pakkanen tyhjä... ;(
Joo tuosta punaviinistä... olenkin lukenut siitä jo aikaisemmin ja olen sen vankka kannattaja ;)
siis kohtuudella... ja tästä piinisajan elämästä: lääkäri sanoi naikkarilla että kannattaa elää ihan normaalisti. eli saunoineen, urheiluineen....ja saunasiidereineen...tai ruokaviineineen. jep ja niin olen koettanut elää...
Mutta joo.. pp 3 menossa.. mietittiin miehen kanssa onkohan pikkuinen kiinnittynyt vai ollut pettynyt yksiöönsä ja luovuttanut. jep jep.. testipäivä minullakin 29.6. Olispa hienoa jos malttaa sinne asti olla testaamatta..
Me olemme reissussa juhannuksen ja siitä 2 vkoa eteen päin etten mene veritestiin Naikkarille... veritesti olis ollu jo 27.6.
Mites muilla aika matelee?
nyt tuo meidän IVF-tyttönen tuossa roikkuu jalassa joten pitää lähteä hänelle puuroa laittamaan.
palataan!
savoska pp3
Vasta kun luin Babyn viestissä olleen maininnan greipistä, älysin, mistä voi olla kyse! Mulla tuli viime viikolla hillitön greipin himo! Ostin kaupasta kaksi ja söin ne melkein saman tien. Äsken raatelin taas yhden. Voisiko olla, että oma kroppa on tiennyt, mitä kaipaa? En muistanut lainkaan koko greippimehun vaikutusta, vaikka sitä olenkin joskus aiemmissa piinailuissa siemaillut. Toivotaan, että tepsii :)
Ihanaa, että voi hyvillä mielin ostaa juhannukseksi punkkukanisterin :) Ei, en aio sitä yksin imuroida, mutta oman pienoisen osani kyllä.
Tsemppiä kaikille piinailuun!
Minäkin olen siemaillu greippimehua heti kierron alusta saakka. Vietävä, miten hyvälle se maistuukaan... varsinkin jos laittaa kivennäisvettä reilusti sekaan. .. tosi raikasta juomaa näillä keleillä! Punkkua en oo tässä piiniksessä ottanukkaan, edellisissä kyllä... Täytyypä hipsiäkkin Alkoon!
Niin, minähän oon napsinu jo pari kuukautta 100mg disperiiniä. Se otettiin käyttöön, kun mulla todettiin pientä häikkää veren hyytymistekijöissä (2xkm takana). En tiedä onko disperiinillä vai greippimehulla tai sitten molemmilla vaikutusta siihen, että " limis" oli nyt siirrossa ihan kohtuu normaalin paksuinen.
Jahas, täytyypä lähteä ulos vähän pihapuuhiin!
Piiitkää pinnaa piinailuun!!!!
jep.. kaamee häsä päällä.. täällä siivoan synttäreitä varten... tuo koiruus kantaa kaiken mahdollisen kökön sisälle tassuissaan..
joo tänään ja eilen ollut maha sekaisin... ihan kun sillon ku menkat alkaa.. alamahaa ja alaselkää särkee ja jomottaa... ihan menkka olo... no se varmaan johtuu lugeista.
oikein mukavaa keskiviikko iltaa kaikille...
jatkan luuttuamista...
savoska pp5
Mitäs kuuluu, piinailukaverit? Täällä onkin ollut aika hiljaista, mutta kuka hupsu nyt näillä säillä netissä roikkuisi.
Oireita ei juuri ole havaittavissa :( Jos nyt pinnan kiristymistä ei lasketa... Voihan se pinna kiristyä vain juhannusstressistä (onko kaikki tarpeellinen hankittu ja muistettu), mutta jotenkin alkaa vaan tuntua siltä, että taitaa käydä perinteisesti :( Rinnat aristavat vähän, mutta tää on lugejen syytä. Oikeesti vähänkään kohonneet HCG-arvot on pakottaneet aivan eri tavalla.
Mutta ei vaivuta synkkyyteen - ennen kuin siihen on aihetta, jos sittenkään. Nyt pitää keskittyä nauttimaan näistä kesäöistä - kun sen voi tehdä vapaaehtoisesti :)
...hiipiä. Niinkuin aina näin vikalla viikolla. Huoh... on jo melkoisen tuttu tilanne. Alavatsalla on tuntunut jonkin verran kevyttä juilimista ja kohdunnapukkakin tuntuu jämäkältä, kuten plussakierroissa ennenkin. Mutta rinnat ei tunnu oikeestaan yhtään aroilta! Hmm... Mulla on tavallisesti ollut aika kipeänä rinnat loppukierrosta (ilman lääkkeitäkin), mutta huhtikuisen ivf:n jälkeen ei juuri ollenkaan. Mä en jotenkin usko, että mun kroppa olis vielä täysin selvinnyt siitä hormonimyllerryksestä.
No, vajaa viikko enää odottelua. Tsemppiä ja hermoja muille!
Meillä myös suunnitteilla PAS ensi tiistaille... vihdoin ja viimein. Minä aloin jo hieman vaipua epätoivoon, kun ovista ei meinannu millään alkaa löytymään. Lopulta torstaina kp18 ovistesti näytti plussaa.
Meillä on kyseessä kolmannen IVF:n eka PAS... ja ylipäätään ensimmäinen PAS. Ekasta hoidosta ei saatu mitään pakkaseen, toisesta hoidosta yksikään neljästä pakkasukosta ei selvinnyt siirtoon asti. Saas nähdä kuinka tällä kertaa käy. Nyt meillä on pakkasessa kuusi alkiota... ei kylläkään mitään priimayksilöitä. Jännittää kyllä tosi paljon päästäänkö tiistaina siirtoon asti!