Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia mielikuvia nimistä Janette, Jasmin tai Jasmi?

09.05.2006 |

Uhkasin jo lopettaa vähäksi aikaa tämän nimien pohtimisen, mutta vielä tuli mieleen kysyä tällaista pointtia. Millaisia mielikuvia teille tulee noista nimistä? Onko joku reipas, joku prinsessa jne.?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janette ja Jasmin on minusta prinsessanimiä, sopii hentorakenteiselle, vaaleanpunaiseen pukeutuvalle pikkuneidille.

Jasmi on hiukan reippaampi ja ei niin imelä kuin edelliset.

Vierailija
2/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janette -vähän sellanen leuhka ja ylimielinen, muka hienompi

(mää yhden tunsin ja siltä pohjalta siis, maailmassa on taatusti ihania Janetteja)

Nimi nimenä ei myöskään ole minun makuuni, vähän sellanen yritys joka ei onnistu..

Jasmin -Aladdinin prinsessa. hentoinen (tai pullea, mutta)

sellainen hiljaisen hentoinen

Jasmi -näistä kivoin ja kaunein ja reippain, menee moneen eri muottiin jo näin etukäteen ajateltuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätäänpä tähän vielä nimi Jade. Millainen neitokainen hän sitten olisi ;-)?

Vierailija
4/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis tumma prinsessa, kimaltavissa vaatteissaan.

5/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei pahastu, tässä rehellinen mielipiteeni.

Minusta Janette, Jasmin ja Jade ovat kaikki erittäin naisellisia, ulkomaalaisia nimiä. Jos ne luetaan kuten kuuluu, ne ovat kauniita nimiä, mutta suomalaisten voi olla vaikea osata lausua ne oikein...? Eivätkä ne sovi suomalaisen sukunimen kanssa. Jos ne luetaan suomalaisittain, eli kuten kirjoitetaan... apua!

Janette (' dzänEEt' )

kiva ja naisellinen englantilainen nimi. Lienee Jane-nimen hellittelymuoto? Suomalaisittain luettuna menettää kaiken charminsa ja muuttuu teennäisen kuuloiseksi ja suorastaan rumaksi. Suomalaiseen suuhun sopisi paremmin Anette (' anet' ).

Jasmin (' dzÄÄsmin' )

tulee mieleen pieni, siro, tumma silkkitukka, itämainen kaunotar. Sirous, hentous, hauraus. Ei tosiaan mikään pyöreä suomalaistyllerö!

Jade (' dzEId' ) tästä nimestä tulee ensin mieleen jäde... Sitten kylmä vihreä kalpean kuulas kivi. Japani. Pieni itämainen siro nainen ehdottomasti tämäkin, mutta kylmempi ja vielä pidättyvämpi kuin Jasmin. Jaden vielä voisi ehkä sanoa kuten kirjoitetaan, mutta d voi tulla ongelmaksi, kun on paljon suomalaisia, jotka eivät osaa tai halua sanoa sitä. Ja onko Jate sitten nätti nimi tytölle...?

Lapselle, jolla on suomalainen sukunimi, sopii näistä parhaiten (ainoana) Jasmi, joka on minulle uusi tuttavuus. Olisin tosin luullut, että se on pojan nimi, jos olisin nähnyt sen jossain toisessa yhteydessä.

Näistä reippain on Jasmi. Jasmin ja Jade ovat suorastaan päinvastoin hauraan hentoja japanilaisprinsessoja, ja Janette taas sellainen tavallinen naapurin tyttö.

Miten olisi harvinainen, mutta suomalaiseen suuhun noita paremmin minusta sopiva Jasmia?

Vierailija
6/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kysymistäni nimistä ei mikään saa varauksetonta hyväksyntääni, mutta kun isosisarusten nimet on Joonas, Johanna, Julia ja Janika, niin j:llä pitäisi alkaa tämän seuraavankin (tod.näk. tyttö) nimi. Mieluiten olisin valinnut nimen Jenni, mutta se on jo lähisuvussa käytetty, valitettavasti. Jonna, Jutta, Jemina, Jaana, Jessika tai sitten sellaiset " tekemällä tehdyt" nimet kuten Jennika, Janna, Jenniina (itse saattaisin tästä pitääkin tai sitten ei, mutta mies ainakaan ei) ja mitä kaikkia niitä onkaan (tähän ryhmään luen myös nimen Jasmia), eivät tule kysymykseen.

Hetkellisesti olimme ihastuneita nimeen Jade, mutta minua alkoi tökkiä siinä nimenomaan tuo d. Täällä maalla aika pohjoisessa kun asutaan, niin olis ukit ja mummot voineet vähän ihmetellä tuota nimeä. Tietysti kaikkeenhan aina tottuu ajan kanssa, itse kukin ;-).

Tätä nykyistä masuasukkia ruvettiin yrittämään 2003 (neljä km:a edelsi tätä raskautta) ja meillä oli jo silloin mielessä nimi Janette. Mutta aina vaan jokin pistää miettimään, että onko se sittenkään hyvä. Aika " kaupunkilaiseltahan" sekin tuntuu ja hieman prinsessamaiselta, mutta ei kuitenkaan yhtä paljon kuin Jasmin. Eli Jasmin on siis näistä mielestäni kaikista prinsessamaisin (6-vuotias tyttömmekin sanoi myrtsillä naamalla, että sehän on prinsessan nimi eli liekö ollut peräti kateellinen, että jos pikkusisko saisikin prinsessan nimen ;-). Sen takia otin tähän mukaan tuon nimen Jasmi, että jos se olisi kenties sellainen reippaan tytön nimi, mutta mies ainakin tyrmäsi sen jo kokonaan. Ja varsinkin, jos siitä ei tiedä, onko kyseessä tyttö vai poika, niin...

Jenni olisi siis ollut kaikista mieluisin ja neutraalein, mutta sitä emme pysty käyttämään. Tuleva kummikin on jo yhden Jennyn kummi ja tämä Jenny on siis se sukulaistyttö, jonka vuoksi emme voi nimeä käyttää. Nimi Jenna tuli nyt tätä kirjoittaessa oikeastaan ekaa kertaa kunnolla mieleen (siis siinä mielessä että lapselleni sitä harkitsisin), mutta jotenkin siitä tulee Dallas/Amerikka mieleen ja muutenkin tuntuu enemmän kaupunkilaistytön nimeltä. Eli hankalaa siis on :-/.

abaco:

Janette taas sellainen tavallinen naapurin tyttö.

Naapurintyttömäisen nimen minä lapselleni haluaisinkin ;-).

Vierailija
7/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä pidä ns.prinsessatyylin nimistä,mutta Jasmi kuulostaa pirteältä ja reippaalta!!

Vielä lisään vaikka olettekin varmasti kaikki mahdolliset nimet pohtineet:

Jasmiini

Jessi

Jemina

Jesmiina

June

Jalna

8/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennahan sopisi aivan loistavasti teidän sisarussarjaan!! Minusta se ei ole mitenkän erityisen ulkomaalainen nimi, paljon enempi suomalainen kuin nuo aiemmat.

Muita mitä näin äkkiä tuli vielä mieleen, jotka ovat minusta ihan normaaleja, reippaita nimiä

Jatta

Jetta

Jessi

Juudit

AliceDesiree:

Näistä kysymistäni nimistä ei mikään saa varauksetonta hyväksyntääni, mutta kun isosisarusten nimet on Joonas, Johanna, Julia ja Janika, niin j:llä pitäisi alkaa tämän seuraavankin (tod.näk. tyttö) nimi. Mieluiten olisin valinnut nimen Jenni, mutta se on jo lähisuvussa käytetty, valitettavasti. Jonna, Jutta, Jemina, Jaana, Jessika tai sitten sellaiset " tekemällä tehdyt" nimet kuten Jennika, Janna, Jenniina (itse saattaisin tästä pitääkin tai sitten ei, mutta mies ainakaan ei) ja mitä kaikkia niitä onkaan (tähän ryhmään luen myös nimen Jasmia), eivät tule kysymykseen.

Hetkellisesti olimme ihastuneita nimeen Jade, mutta minua alkoi tökkiä siinä nimenomaan tuo d. Täällä maalla aika pohjoisessa kun asutaan, niin olis ukit ja mummot voineet vähän ihmetellä tuota nimeä. Tietysti kaikkeenhan aina tottuu ajan kanssa, itse kukin ;-).

Tätä nykyistä masuasukkia ruvettiin yrittämään 2003 (neljä km:a edelsi tätä raskautta) ja meillä oli jo silloin mielessä nimi Janette. Mutta aina vaan jokin pistää miettimään, että onko se sittenkään hyvä. Aika " kaupunkilaiseltahan" sekin tuntuu ja hieman prinsessamaiselta, mutta ei kuitenkaan yhtä paljon kuin Jasmin. Eli Jasmin on siis näistä mielestäni kaikista prinsessamaisin (6-vuotias tyttömmekin sanoi myrtsillä naamalla, että sehän on prinsessan nimi eli liekö ollut peräti kateellinen, että jos pikkusisko saisikin prinsessan nimen ;-). Sen takia otin tähän mukaan tuon nimen Jasmi, että jos se olisi kenties sellainen reippaan tytön nimi, mutta mies ainakin tyrmäsi sen jo kokonaan. Ja varsinkin, jos siitä ei tiedä, onko kyseessä tyttö vai poika, niin...

Jenni olisi siis ollut kaikista mieluisin ja neutraalein, mutta sitä emme pysty käyttämään. Tuleva kummikin on jo yhden Jennyn kummi ja tämä Jenny on siis se sukulaistyttö, jonka vuoksi emme voi nimeä käyttää. Nimi Jenna tuli nyt tätä kirjoittaessa oikeastaan ekaa kertaa kunnolla mieleen (siis siinä mielessä että lapselleni sitä harkitsisin), mutta jotenkin siitä tulee Dallas/Amerikka mieleen ja muutenkin tuntuu enemmän kaupunkilaistytön nimeltä. Eli hankalaa siis on :-/.

abaco:

Janette taas sellainen tavallinen naapurin tyttö.

Naapurintyttömäisen nimen minä lapselleni haluaisinkin ;-).

Vierailija
9/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini - tosi kaunis merkitykseltään, mutta tulee mielikuva sellaisesta hyvin hauraasta, kalpeasta ja hillitystä neitokaisesta (meidän tenavat on varsin vilkkaita ja välillä aika likaisiakin, kun tuolla pihalla myyrästäävät ;-)

Jessi - en pidä

Jemina - jostain syystä Jeminasta tulee mulla aina mieleen sellainen aika pullukka tyttö, nimi käytetty lähisuvussa

Jesmiina - tuo pääte -miina tökkii, Jasmiina kuitenkin parempi kuin Jes-

June - lausutaanko tämä kuten kirjoitetaan?, en pidä

Jalna - en pidä ollenkaan, en tunnistaisi tätä nimeksi jos tähän jossain törmäisin (anteeksi suora mielipiteeni)

Jatta - en pidä

Jetta - auton merkki

Juudit - liian vanhanaikainen

En tiedä, miksi tuokaan Jenna ei " istu korvaani" ja toiveisiini ongelmitta. Osittain ehkä johtuu siitä, että kaverini siskon tyttö on Jenna ja asuvat Helsingissä. Että tulisko sieltä tuo city-vaikutelma, en tiedä. Ja Jasmista taas tahtoo tulla liian voimakkaasti mieleen keskeneräisyys. Muuten se kyllä vaikuttaisi aika reippaalta nimeltä.

Vierailija
10/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josefiina olisi sellainen nimi, josta tykkäisin, mutta se on jo yhden tyttäremme toinen nimi. Harmi kun tuli silloin käytettyä. Vaikka paremmin se kuitenkin istuu toiseksi nimeksi kuin ensimmäiseksi, täytyy myöntää.

11/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyllä alkuperältään tanskalainen (?), jotta että ulkomaalainen tämäkin, mutta siitä huolimatta se sopii minusta loistavasti suomalaiseenkin suuhun :o) Ja kävisi sisarustenkin nimiin...

(Juliska taitaa ollaa liian lähellä Juliaa?)

Vierailija
12/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mitenkäs olisi vaikka Jelina tai Janni?

Tiedän myös yhden pienen tytön, jonka nimi on Joela. Itse tykkään kyllä Janette ja Jasmin -nimistä. Jasmi taas on keskeneräinen.

Vierailija
13/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... ja asumme erittäin maalla. Tiedän muutaman muun Jennan tältä paikkakunnalta. Janni on myös kiva ja reippaan kuuloinen nimi.

Vierailija
14/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä Jannista pääasiassa ihan positiivinen mielikuva. Lähinnä tulee siis mieleen Janni Spies, kaunis hoikka nuori nainen (tai siis oli silloin vielä nuori, kun esiintyi lehtien palstoilla) ja eikös hän ollutkin tosiaan tanskalainen. Joskus muistan ehdottaneeni tuota nimeä miehelleni, mutta hän tyrmäsi sen.

Mun pitäis nyt löytää joku sellainen nimi, johon itse olisin selkeästi ja vakuuttuneesti tykästynyt, niin voisin sitten miestäkin vähän painostaa ;-). Voisi se ehkä olla tuo Jannikin, siis johon tykästyisin. Mutta toisaalta kun pistän tuon Jannin meidän sukunimen eteen (=" heimo" Suomessa, kuten Savolainen, mut ei kuitenkaan se;-), niin kuullostaa vähän erikoiselta ja itse asiassa meidän lähellä asuu yksi poika, jonka etunimi on Jani ja sukunimi sama kuin meillä eli olis sitten lähes täysin meidän " Jannin" kaima :-/.

Mieheltä kysyin äsken, kun se tuossa kahvilla istui (yleensä on tukka putkella koko ajan menossa, joten siinä sivussa joskus yritän siltä noista nimistä kysellä ;-), että mitä se tykkää nimestä Jenna. Sanoi, että ei se yhtään huono ole. Miksi en vaan osaa oikein tykästyä siihen? Minä olen siis se ongelma... Aika epätoivoista hommaa siis tällä hetkellä. Luojan kiitos, on vielä aikaa miettiä. Tää on vaan aika rasittavaa, kun aiemmin nimet on kyllä hyvin nopeasti saatu päätettyä.

Nimistä Joela, Jelina ja Juliska tai Jelena en pidä.

Nimeä Jasmiina olen miettinyt, että voisinko pitää siitä. Olis kirjoitusasultaan ainakin suomalainen, mutta antaako tuo -miina pääte vähän sellaisen " justiinamaisen" vivahteen, mitä mieltä olette?

Helpointa kai olisi yrittää tykästyä nimeen Jenna.

Vierailija
15/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis tosiaan alkaa mieltää tuo Jenna myös ihan maalaistyttöjenkin nimeksi ;-). Ei kai sen pitäis kovin vaikeaa olla ;-).

Vierailija
16/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musta ihan tavis siinä missä muutkin =)

Janni olis musta ihana, mutta se tais mennä listan häntäpäähän jo, joten se siitä..

Metes Julianna? vai onko se just niitä tehtyjä nimiä?

Vierailija
17/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmin, Jasmi ja Jenna kuulostavat minulle jotenkin kuluneilta, tuntuu että ne ovat niin monessa J-sisarussarjassa, vaikka sinänsä kauniita ovatkin. Jade nimestä en pidä, jotenkin outo merkitysnimi Suomeen, sama kuin laittaisi Timantti...

J-nimistä minulle parhailta kuulostavat Janette ja Joanna, mutta jälkimmäistä ei kyllä voi Johannan siskolle ajatella! Janette-nimestä minulla on hyvin positiiviset mielikuvat, kun tunnen yhden sen nimisen kolmikymppisen fiksun, mukavan ja kauniin ihmisen.

Vierailija
18/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuukohan tuon Jannin unohtamaan jo ihan senkin takia, että on liian lähellä Janikaa? Eli Janni ja Janika, ovatko liian samankaltaiset?

Vierailija
19/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

simimimi:

Metes Julianna? vai onko se just niitä tehtyjä nimiä?

20/44 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Janni ja Janika eivät ole liian samantapaisia, kuten eivät vaikkapa Leena ja Leevikään. Mutta Julia ja Julianna ovat taas aika samanlaisia..

Tsemppiä, kyllä se oikea nimi löytyy...

AliceDesiree:

Joutuukohan tuon Jannin unohtamaan jo ihan senkin takia, että on liian lähellä Janikaa? Eli Janni ja Janika, ovatko liian samankaltaiset?