Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

entiset mokuvaimot asialla?

10.06.2006 |

ajattelinpa taas pitkästä aikaa pistäytyä tälläkin palstalla ja kysyy teiltä yhtä asiaa johon joskus olen törmännyt täällä Suomessa. Täällä on paljon näitä yh-naisia joilla on ulkomaalainen ex-mies ja jotka mielellään ottasivat kaikesta päätellen uuden mokumiehen tilalle. Minä olen mieheni kanssa törmännyt muutaman kerran naisiin jotka liikkuvat tummahipiäisten lasten kanssa ja ulkomaalaisen miehen nähdessään alkaa kuola lähes valuun suupielestä ja yritetään jos jollakin tekosyyllä aloittaa keskustelua yleensä minun taikka suoraan mennään mieheni juttusille, mikä ei siis yhtään minua eikä miestäni kiinnosta! Me emme ole näihin ihmisiin missään ravintoloissa törmätty (emme käy kapakoissa) vaan ihan muualla julkisilla paikoilla, esim. bussipysäkillä viimeksi sellanen pulska lyyli ei saanut silmiään irti meistä niin ettei ehtinyt katsomaan ylivilkkaan mokulapsesa perään joka meinas juosta suoraan bussin alle !!! Se että jollakin on ulkomaalainen mies, ei tarkoita että meillä kaikilla vaimoilla on jotain yhteistä ja meitä mieheni kanssa kiinnostais tutustua joihinkin kummallisiin ulkomaalaisten vaimoihin ja heidän huonosti käyttäytyviin kakaroihin. Tuolla aiemmassa ketjussa oli että monia ulkomaalaisperheitä tuijotetaan, me ollaan taas sitä mieltä että meitä tuijottaa eniten justiisa nämä mokuperheitten äidit!

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pohjois-itä-etelä -ja länsisuomalaisissa on vissi ero. Muistan lapsuudestani ' savossa' kun paljon oleskelimme-niin siellä heitettiin huulta jos kenenkä kanssa, mutta sitten olen taas paljon ollut juuri tuolla länsirannikolla, ja tiedän, että siellä ihmiset ovat täydellisen erilaisia, mutta muistettakoon, että sielläkin on omanlaisia persoonia olemassa. Mutta, edelleen jaksan jauhaa, että suomalaiset ovat omanlaisia, mutta sehän ei ole aina pelkkä negetiivinen asia vaan paljon hyvääkin liittyy juuri suomalaisuuteen. Onneksi pääkaupunki seutu on muuttumassa-ja siitä kiitos kuuluu myös kaikille ulkomaalaisille, jotka ovat tuoneet oman lisäravinteen meille :-)

Älkää ajatelko, etten olisi suopea suomalaisuudelle- ainoastaan purnaan tietyistä asioista ja ne ovat-lasten ja vanhusten asiat-sairaanhoito- verotus- mielisairaaloiden lakkauttaminen-ja huono avohoito-ulkomaalaisten asiat-jne lista kyllä jatkuisi vielä, mutta mitäpä sitä jatkamaan ..

Hyvää aurinkoista kesäpäivää kaikille .. emmi

Vierailija
62/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän voisin olla vaikka äitisi :-D Virtuaalimaailmassa ei ole numeroita on vain näyttöruutu ja näppäimet ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollaamaan! Minusta hänen kirjoituksensa ainakin tässä ketjussa ovat olleet ihan asiallisia ja maltillisiakin. Kävin juuri ne pikaisestii läpi.

Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen, niin varmaan sellaisia naisia on jotka tuntuvat suorastaan jahtaavaan ulkomaalaisia (tummia) miehiä. Niitähän on täälläkin putkahdellut säännöllisinn väliajoin. Vasta oli se joka oli kiinnostunut löytämään karibialaisen miehen! Ikään kuin se nyt olisi tae jostain mistä sitten lieneekään. Sitten joku aika sitten oli joku joka ihmetteli täällä miksi on yhä niin kiinnostunut tummista miehistä, vaikka yhteiselo niiden kanssa ei ole tähänkään asti sujunut. Aika monta ymmärtävää vastausta hänkin sai eli moni nainen myönsi olevansa samanlainen. Ihan käsittämätöntä touhua! Tietyllä tavalla myös rasistista mun mielestä.

Vierailija
64/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin vain, että jatkossa kirjoittaisit mielipiteillesi hyvät perustelut ja jättäisit muiden aliarvioimisen vähemmälle. Jos sinulla on hyvä itsetunto, fine, mutta sen voisi ilmaista jollain toisellakin tapaa.

Ja mitä tulee selventämiseen, niin ainakin minulle voisit kursorisesti esittää mielipiteesi tämän ketjun aiheesta uudelleen ja perustella ne. Minulle sinun tekstisi eivät avaudu ollenkaan.

Vierailija
65/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. otetaanpa sitten alusta että sinäkin pääset mukaan...:)

Siis tämä Zatar joka sai haukut niskaansa kun uskalsi haukkua bussipysäkillä lapsensa kanssa huomiotaherättävästi käyttäytyvää naista. No, minusta Zarar on ollut tässä maassa miehensä kanssa lyhyen aikaa, oli hämmästynyt näitten, etupäässä naisen käyttäytymisestä. lue toi aloitus, ei ole aikaa kokonaan sinulle sitä toistaa..

Ok. no sitten minä muunmussa siihen kommetoin että kyllä lapset tulee kasvatta kurissa ja rakkaudessa, eikä käytöshäiriöitä voi selittää aina jollakin sairaudella, oli siis kyseessä aikuinen taikka lapsi.

Lasten kasvatuksesta ei viime kädessä voi vetää ketään muuta vastuuseen kuin lapsen omat vanhemmat. Lasten hankkiminen on vapaavalinta ,eikä häiriökäyttäytymisestä voi mennä kanssa ihmisiä eikä yhteiskuntaa syyttämään. Osansa on niilläkin, mutta viime viimekädessä asia on vanhempien vastuulla.

Sitten en suinkaan menis takaamaan ja vannomaan niinkuin monet täällä, etteikö tämä nimenomainen nainen bussipysäkillä katsellut juuri hänen miestään " sillä silmällä" , varsinkaan kun en itse ollut edes paikalla.

Varmasti näitä naisia on, jokunen vuosia sitten täällä PK-seudullakin liikkui pari mustaa hv+ miestä joilla lehtitietojen mukaan oli melkoinen haaremi naisia, joten näyttöähän naisten heikkoudesta ulkkismiehiin on, ainakin takavuosilta, miten lie nytten.

Minun miestäni ei kukaan ole kyllä yritellyt.

Vierailija
66/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olla lukutaidottoman afrikkalaismiehen lukutaidoton blondivaimo. Sillä tuolla yhdistelmällä on saanut tästäkin ketjusta monet naurut revittyä :)

Vierailija
67/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ketään Siiriä ole ahdistellut, hänen kirjoituksiaan on kylläkin arvioitu. Mutta, kuten kaikki tietää tämä palsta on jokaiselle avoinna ja täällä saa ilmaista omia mielipiteitä.

Zatar aloitti ketjun kertomalla yh-äidistä joka kuolasi hänen miestään, ja lopulta häntä inhotti nainen sekä hänen huonosti käyttäytyvä lapsi.

Mutta, kun asiat eivät ole näin mustavalkoisia ' yleensä' ei koskaan. Asioilla tuppaa olemaan monenlaisia selityksiä, miksi, miten, milloin jne

Joten tämä nainen ei ehkä ollut yh-, eikä lapsi ylivilkas tmv. vaan hän yksinkertaisesti vain katseli Zataria ja hänen miestään. Ei katse ole ketään tappanut.

Minäkin olen tullut Suomeen viime syksynä, mutta en ole kärsinyt kenenkään katseista vaan koittanut vain elää omaa elämää mieheni kera. Mutta, minulla on sitten omat asiani joihin kiinitän huomioni ja purnaan.

Siiri sinä suuri avustustyöntekijä/vapaaehtoistyötekijä, minä ihmettelen sinun kaksinaismoralismia. Sinua ei kiinnosta mielisairaudet ym-sairaudet tai käytöshäiriöt. Mutta samalla suulla vaahtoat miten olet tehnyt työtä lasten opettajana-epäpätevänä, mutta opettajan roolissa kuitenkin. Jos ihminen tekee työtä muiden ihmisten parissa, varsinkin avustustyötä niin eikös teitä mitenkään kouluteta/kurssiteta ennen kuin aloitatte toiminnan. Alueilla missä on sotatila, köyhyyttä, sairauksia jne, on paljon lapsia joilla mtt-ongelmia.

Tämä Zatarin aihe on hiipunut käsistä pois, ja kas kummaa siitä tuli Siirin taistelukenttä-kuten aikaisemminkin. Muistelen, että sinä ja Zatar olette aikaisemminkin olleet yhteistyössä keskenänne, ja Zatar tässä jo kirjoittikin eräässä ketjussa, että siirillä ja hänellä on paljon yhtäläisyyksiä. Minä ' vainoharhaisena' ajattelin jo silloin, että Zatar ja Siiri ovat yksi ja sama nettipersoona. Olenko väärässä ?

Ja mitä tulee näihin naisiin jotka hakemalla hakevat ulkomaalaisia miehiä. Jos on tarpeeksi tyhmä ja ei arvosta itseään niin kait sitä on valmis vaikka millaiseen jahtiin. Minä en ainakaan ole kiinnostunut kuin omasta miehestäni, aivan sama onko tämä mies musta tai valkoinen-

t.emmi

Vierailija
68/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakko kommentoida mitä siiri mainitsi tuosta ihmisen käyttäytymisestä. Eihä ihmisestä päältä päin näe teeskenteleekö hän vai ei. Ja vaikka tutustuukin, jos pysyy tuttavana tai vaikka vain ystävänä eikä asu saman katon alla niin ei välttämättä koskaan tajua millainen se toinen on.

Vasta sitten kun asuu saman katon alla saa jonkinlaista käsitystä ja näiden häiriintyneiden sadistiset piirteetkin alkavat selvitä. Ehkä jos on kyseenlaisista ihmisistä kokemusta osaa ainakin olla varuillaan jos tapaa ihmisen joka vaikuttaa vähän turhankin vilpittömältä, mukavalta ja hauskalta. Ihmeellisiä ihmisiä ei taida oikeasti olla edes olemassa. Kaikki ovat loppujen lopuksi tavallisia tallaajia.

olen itse huomannut tuijotteluilmiön, mutta tuijottelen myös itse. Kai se on sitä uteliaisuutta... :)

Vierailija
69/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenni_117:

... olla lukutaidottoman afrikkalaismiehen lukutaidoton blondivaimo. Sillä tuolla yhdistelmällä on saanut tästäkin ketjusta monet naurut revittyä :)

Tämä siis, koska en ole oikeasti löytänyt läheskään kaikista viesteistä sitä asiaa jonka joku muu siellä väitää olevan.. Eli piiri pieni pyörii taas.

Vierailija
70/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten seuraavassa viestissä kertoa, ettei mielisairaudet edes mitenkään kiinnosta. Mielestäni on itseasiassa todella ilkeää tokaista helvetillisessä parisuhteessa eläneelle, että " miksi edes otit sellaisen" . Huh.

Vierailija
71/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi kaikkia taustojani tässä kertoa mutta kyllä taidat olla vähän outo jos luulet että minä täällä kirjoittelen KAHDELLA ERI nimimerkillä, ei nyt sentäs hei! jotain rajaa :D... Ehkä olet siis vainoharhainen ainakin pikkasen. Minä en tiedä kuka tämä ao.ihminen edes on. Käsitin tuolta toisesta forumista että hänen mies oli Nubialainen, eli musta mies.

Kyllä sinä olet tosi hauska tyyppi!

Se että olen toiminut vapaaehtoistyötekijänä, meitä ei sinne varsinaisesti koulutettu vaan me päästiin sinne koska olemme jo vanhoja ja kokeneita avustustyötekijöitä. Tämä ei ole mitään näitä Afrikan avustustyö juttuja. Minä olen uhrannut paljon aikaani ja rahaanikin näille ihmisille, pidätpä sinä sitä omahyväisenä taikka et. Hyvä avustustyöntekijä on vahva luonteinen eikä tippa silmässä sääli kaikkia luusereita.

Se ei todellakaan tarkoita että minun tulisi olla kiinnostunut joistain mielisairauksista, minähän en toiminut siellä lääkärinä enkä sairaanhoitajana. Ne olivat siellä erikseen. Kyllä sinä tosiaankin olet minua paljonkin nuorempi!

Naiset yleensä ovat kiinnostuneita psykologiasta, mutta minua se kiinnosta vaan pikkusen, olen enempi kiinnostunut muunlaisita asioista kuten esim.ihmisoikeus asioista joihin tämä lastenkasvatus asakin mielestäni kuuluu.

Kukas täällä väittikään että te tiedätte millaisesta avustustyöstä minä puhun!? Edellenkin sinä väität minua valehtelijaksi, mikä sinä itse olet?

Sitten te latetelette kaikenlaisia törkeyksiä tulemaan, ja sitten itse kyllä suututte jos teidän sanomisianne vähänkään arvostelee, millasia hienohelmoja te olette? Oikeesti minusta te itse olette rasisteja...

Vierailija
72/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran minä niistä tiedän..

Vierailija
73/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisen risitin avustustyötekijä taikka joku kirkon vastaava, ei ole sama kuin vapaaehtoistyötekijä joka siis minä olin.

Vapaaehtoiseksi voi lähes kuka tahansa ilmoittautua mutta avustustyötekijät koulutetaan.

Vapaaehoistyötä voi tehdä jonkun järjestön taikka laitoksen alaisuudessa, voi myös matkustaa ja ilmoittautua itse paikanpäällä.

Avustustyötekijä saa palkkaa, vapaaehtoinen saa taas harvoin palkkaa. Yleensä on kyseessä vain ruoka tms. muu korvaus.

Avustustyötekijöitä on ainakin Afrikassa ja Lähi-idässä pakoilaisleireissä.

Avustustyötekijän matkat maksetaan, vapaaehtoisen matkan maksaa henkilö itse. Minä itsekkin käytän joskus väärää sanaa, puhun avustustyötekijästä kun pitäs puhua vapaaehtoisesta, mutta ihmiset eivät yleensä tiedä mikä vapaaehoinen on, siksi on helpompi käyttää tuota toista sanaa.

Vierailija
74/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään minä en OLE sanonnut, että sinä valehtelet !!! Täällä jokainen ' aikuinen' viettää aikaansa omasta tahdostaan ja luottaa siihen mihin luottaa. Onko selvä ? Joten valehtelijaksi en sinua hauku !!

Edelleen sanon, että PSYKOPAATTEJA ei tunnista kuin yleensä liian myöhäisessä vaiheessa. Silloin vahinko on jo tapahtunut, ja monien ihmisten elämä ehkäpä tuhoutunut. Siiri-nyt minä voisin sanoa, että olen 100% varma asiasta, eli se ei ole mutu-tietoa vaan aivan totta. Psykopaatti soluttautuu yleensä tietyn/tiettyjen henkilöiden lähelle ja näin muodostuu uhri/uhrit. Sinäkään et tunnista psykopaattia, vaikka istuisi nenäsi edessä.

Ja opettajan työhön ja yleensä opettamiseen :-D Tai hädänalaisissa olosuhteissa elävien ihmisten kohtaamiseen. Siihen kuuluu suurelta määrin juuri tuo empatia/sympatia. Sota-sairaudet- orpous-lunnonkatastrofit jne vaikuttavat ihmisen psyykkeeseen. Minä näen asian hieman toivottomana, jos sinä kirjoitat täällä sydämmettömään tyylisiisi ja kuitenkin olet vapaaehtoistyöntekijä. Kysynkin, miksi olet hakeutunut sellaiseen työhön ja asemaan, jos sinä ajattelet avustettavista näin kuten asian ilmaisit ?

Psykologia ja opetustyö ovat 2 asiaa mitä ei voi, eikä saa erottaa toisistaan, koska opettaja toimii tiedon/taidon ja tunteidenkin tulkkina.

Minun puolestani sinä saat olla vaikka vanhainkodin mummo, se ei liikauta suuntaan tai toiseen. Mitä ylpeilemisen aihetta on korkealla iällä, jos siitä ei ole ollut mitään hyötyä ?

t.emmi

Vierailija
75/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä nyt puhutaan aika monesta asiasta yhtä aikaa, mutta... minulla on niin läheisestä suhteesta kokemusta persoonallisuushäiriöistä ja nyt pienen ikäni seurannut tämän henkilön toimia ja hänen lähipiiriään ja kyllä ihan kaikkia on satasella sumutettu - niin - myös niitä jotka ovat viisaita. Siinä joutuu ihan surrealistisiin tilanteisiin kun alkaa kertoa tällaisille viisaille millaisen ihmisen kanssa he ovatkaan tekemisissä, että - älä viitsi! Tämähän on ihana ja herkkä ihminen eikä mikään hullu.

Ei sitä jaksa sitten varoitella. Jotkut uskovat, jotkut ajattelevat että minä olen se hullu oikeasti.

Ehkä jotkut yli-ihmiset sitten pystyvät tunnistamaan nämä luonnehäiriöiset? Minä en ainakaan pysty. Mutta olen oppinut olemaan varuillani ihmisten kanssa.

Vierailija
76/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi69:

Mitä ylpeilemisen aihetta on korkealla iällä, jos siitä ei ole ollut mitään hyötyä ?

Juurikin näin.

Vierailija
77/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Emmi69:

Mitä ylpeilemisen aihetta on korkealla iällä, jos siitä ei ole ollut mitään hyötyä ?"

Ajatteletteko ollenkaan mitä te kirjoitatte? Huvittavaa kertakaikkiaan.

-----------

Mistä sinä osaat minun empatiakykyni päätellä? Sinullako Emmi69 sitten sitä on ja miten se ilmenee? Minä en ole sitä missän nähnyt.

Jos minä yritän valottaa asiaa Zatarin näkökulmasta sensijaan että tukisin teidän hyvin asenteellisia ja hyökkääviä kommettejanne hänen suuntaan, niin sekö tekee minusta kylmän ja tunteettoman ihmisen?

Minä tunnen suurta empatiaa näitä avuntarpeessa olevia ihmisiä kohtaan, kehtaakin väittää että minä halveksin heitä! Tässä taas osoitus sinun tahallisesta halusta väärinymmärtää muita omien tarpeittesi mukaan ja totuudenvääristelyyn taipuvasta luonteestasi.

Mistä TE tiedätte että millainen tilanne siellä bussipysäkillä oli? Olitteko itse siellä? Mitä minä alunpitäenkään olen sanonut että olen saanut teidän arvon rouvienne vihat niskaani?

Tossa alla sitten teille opas ja eikun psykopaatteja bongaileen sitten...

http://www.sampo2002.oulu.fi/psykopatit/historia.htm

Vierailija
78/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvasin sen !

Mistä tiedät empatia kykyni= kirjoituksiesi perusteella !

Lue tämä ed.minulle suunnattu tekstisi niin ymmätänet mitä tarkoitan.

Minä en ole mollannut sinua sen perusteella, että tuet Zataria. Minä olen sanonnut mielipiteeni ja paljon muutakin :-D Eli kirjoittanut otsakkeen vierestä.

Minä en ole loukkaantunut sinun kirjoituksistasi, en usko että ketään muukaan(?)

En epäile hyväntahtoisuuttasi, kirjoitin vain mielipiteeni sen jälkeen kun olin lukennut kirjoituksesi.

En ole myöskään sanonnut olevani empaattinen tai sympaattinen- Mutta nämä kyseiset asiat ovat työkalujani päivittäin.

emmi

Vierailija
79/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä bussipysäkillä oli kuolaava nainen ja hänen huonokäytöksinen kakaransa. Näinhän se Zatar aloituksen teki-Haloo-

Emmehän me ketään mitään selvännäkijöitä ole, eli sinäkään et tiedä mitä siellä pysäkillä oli, vaikka kaiken yleensä tiedätkin.

Mitäköhän siellä sitten oli .....

Vierailija
80/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ei voi tunnistaa psykopaattia, kyllä minä vaan juoksisin pakoon jos joku valheita pudotteleva, todennäköisesti uskoton(senkin huomaa jos vaan haluaa huomata) epäluuloinen ja mustis äijä tulis vastaa..Kyllä minäkin jonkun sellasen tunnen tai olen tuntenut.

Mutta niinkuin jos sanoin, kokematon ihminen ei välttämättä sellaista tunnista.

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2003/210103_b.htm

-Muuten erittäin mielenkiintoinen linkki, perun sanani että psykologia on tylsää...;)