Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

entiset mokuvaimot asialla?

10.06.2006 |

ajattelinpa taas pitkästä aikaa pistäytyä tälläkin palstalla ja kysyy teiltä yhtä asiaa johon joskus olen törmännyt täällä Suomessa. Täällä on paljon näitä yh-naisia joilla on ulkomaalainen ex-mies ja jotka mielellään ottasivat kaikesta päätellen uuden mokumiehen tilalle. Minä olen mieheni kanssa törmännyt muutaman kerran naisiin jotka liikkuvat tummahipiäisten lasten kanssa ja ulkomaalaisen miehen nähdessään alkaa kuola lähes valuun suupielestä ja yritetään jos jollakin tekosyyllä aloittaa keskustelua yleensä minun taikka suoraan mennään mieheni juttusille, mikä ei siis yhtään minua eikä miestäni kiinnosta! Me emme ole näihin ihmisiin missään ravintoloissa törmätty (emme käy kapakoissa) vaan ihan muualla julkisilla paikoilla, esim. bussipysäkillä viimeksi sellanen pulska lyyli ei saanut silmiään irti meistä niin ettei ehtinyt katsomaan ylivilkkaan mokulapsesa perään joka meinas juosta suoraan bussin alle !!! Se että jollakin on ulkomaalainen mies, ei tarkoita että meillä kaikilla vaimoilla on jotain yhteistä ja meitä mieheni kanssa kiinnostais tutustua joihinkin kummallisiin ulkomaalaisten vaimoihin ja heidän huonosti käyttäytyviin kakaroihin. Tuolla aiemmassa ketjussa oli että monia ulkomaalaisperheitä tuijotetaan, me ollaan taas sitä mieltä että meitä tuijottaa eniten justiisa nämä mokuperheitten äidit!

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja te muut hyökkäsitte kimppuun.

Muuten jos joku nainen katsois minun miestäni pitkään, niin minä olisin vaan imarreltu. Monet ovat komeeksi kyllä kehuneetkin ja minä pidän sitä kohtelaisuutena itseänikin kohtaan, enkä ymmärrä siksi Zatarin tuohtumista. Mutta minua häiritsisi kyllä kiroileva ja mekastava lapsi.

Ok, hyvää yötä vaan kaikille...

Vierailija
82/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin huomasin jo heti tuon heittosi mrs.O:lle, miksi hän nyt sellaisen hirviön meni ottamaan, mutta en viitsinyt siihen reagoida, koska arvaasin,että palautetta varmasti saat....Mutta mutta....sinä vaan jatkat tästä,että kyllä psykopaatin tunnistaa jne.... Jos kerta olet niin viisas ja kokenut elämässä, mieti tätäkin asiaa hieman tarkemmin! Ja mietipä vielä samalla, miltä niistä ihmisistä tuntuu, jotka ovat psykopaattien yms. uhreja kun sinä täällä vaan jauhat samaa asiaa, mistä sinulla ei selvästi ole omaa kokemusta! :/ Olin itse narsistin uhri... Hän vei 5v elämästäni + nyt olen 2,5v taistellut vieläkin vapaudestani, vaikka itse narsistilta pääsin pakenemaan, taistelu Suomen viranomaisia vastaan jatkuu....Koska varmasti myös heidän joukossa on sinun kanssasi samaa mieltä olevia, joten hällä väliä, lyödään lyötyä lisää. Nimimerkissäni on syntymävuoteni eli jonkun mielestä voin olla se " nuori ja kokematon" , mutta ei se ikä todellakaan takaa sitä elämänviisautta ainoastaan. Ja anteeksi jos jollekin kirjoitukseni on sekavaa tai vaikeaa luettavaa, muulloinkin kuin nyt, -kiitos kuuluu tästä tälle psykopaatille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kenenkään narsistin tai psykopaatin uhrin ei tarvitse syyllistää itseään. Niitä merkkejä ei voi mitenkään nähdä alussa. Yleensähän nämä ihmiset ovat hyvin taitavia pelaajia ja hyviä ihmistuntijoita joten he saavat loukkuunsa myös kokeneemmat. Sitä vaan tulee turhan varovaiseksi.

Nämä ihmiset ovat taitavia pelureita. Jos ei ole kokenut tällaisen ihmisen kanssa suhdetta niin ei todellakaan voi käsittää tätä asiaa.

Minun toinen vanhempani on tällainen. Hänellä on siis monen sortin persoonallisuushäiriöitä. Vielä tähän saakka ei ole kävellyt hänen elämäänsä ihmistä joka olisi tajunnut hänen häiriönsä tilan (paitsi aviopuoliso). Jos he ovat olleet hänen kanssaan pitempään ja tiiviimmin tekemisissä yleensä ystävyyssuhteet ovatkin katkenneet. Voi sitä aikaa kun kaikki ne fiksut opettajani pitivät häntä niin hyvänä ja uhrautuvana ihmisenä, josta minun pitäisi ottaa mallia.

Muuten, tämä ihan OT koko homma. Tuli vain mieleeni että tällaisia ihmisiä jos kohtaa monikulttuurisissa suhteissa niin on väärin jos selittää asian muka kulttuurieroina. Sukuuni kuuluvaa ulkomaalaista miestä ei ole kovin pahalla katsottu oudosta käytöksestä huolimatta koska se on pistetty kulttuurin piikkiin...

Vierailija
84/128 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänpä muistella aihetta ja sitä mistä on keskusteltu, ennen kuin siiri tuli ja suvereenisti otti homman haltuunsa... ;)

Persoonallisuushäiriöistä sen verran, että tietääkseni jopa ammattilaisille (= psykologeille, psykiatreille) persoonallisuushäiriöisen ihmisen tunnistaminen on vaikeaa, juuri siitä syystä, että kyseiset henkilöt ovat usein keskivertoa älykkäämpiä ja mestareita manipuloimaan ihmisiä. Erilaisia listoja sosiopaattien tunnistamiseen on kehitelty, mm. John Hare on tutkinut aihetta hyvinkin laajasti. Mm. narsistinen persoonallisuushäiriö on yksi osajoukko antisosiaalisia persoonallisuushäiriöitä.

Nuo listat sisältävät kuitenkin sellaisia ominaisuuksia, joita ei yhdellä tai kahdella tapaamisella hahmota. Kuten kallirhoe totesi, tarvitaan pidempää " observointia" , mikä käytännössä tarkoittaa uhrina olemista, että pääsisi prikkaamaan noita ominaisuuksia ja tekemään johtopäätöksiä. Sosiopaattien uhrit ovat kuitenkin siinä asemassa, että havaintojen teko sujuu päivä päivältä huonommin, ja yleensä joko jonkun ulkopuolisen väliintulo tai sitten jokin lopullisempi ratkaisu päättää suhteen. Uskoisin, että kliinisessä psykiatriassa olisi käyttöä siirin kaltaiselle sosiopaattitutkalle, sen verran vaikeaksi asia on osoittautunut.

Mitä tulee sitten itse aloitukseen, niin enpä usko sosiopaattia löytyvän aloittajan joukoista tai sen " epätoivoisen moku-yh:n" joukoistakaan. Todennäköisin vaihtoehto naisen tuijottamiselle on uteliaisuus, jos asiaa nyt yhtään järkevästi tarkastelee. Varsinkin, jos zatarin mies on niin jumalainen adonis kuin zatar kertoo, niin onko se nyt ihmekään, että joku tuijottaa. Ei sellaisesta kannata itseensä ottaa, varsinkin jos mies ei tunne halua lähteä tuijottajan matkaan.

Olen muutenkin sitä mieltä, että epätoivoinen, miehiä jahtaava yh (suka tai moku) on stereotypia, joka toimii vain hyvin pienessä otoksessa kaikkia yh-naisia - tämä stereotypiahan koskee vain naisia. Yh-miehet ovat sen sijaan urheita arjen sankareita, jotka ansaitsevat lämpimän, hellän ja pehmoisen lohduttajan kainaloonsa. Enkä puhu nyt kultaisesta noutajasta. ;)

Ja jos mennään askel pidemmälle, niin jos tuijotus on todella häiritsevää, niin siitähän voi kohteliaasti huomauttaa. Vaikkapa kysymällä tuijottajalta, onko jokin vialla, kun hän tuijottaa ja kertoa, että tuijotus häiritsee.

Tuli muuten mieleen, että ukko käyttää kesäkuumalla ie lavalavaa eli kangasta, joka kietaistaan hameeksi. Lavalavat ovat samoalaiseen tapaan varsin värikkäitä, mutta käsittämätöntä kyllä, täällä sarvikuonojen maassa kukaan ei katso kovin pitkään ja miehellä on sentään aika hyvät sääret. =)

Vierailija
85/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää terästäytyä ensi kertaa varten...

Vierailija
86/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alkoholistienkin lapset ovat sitten syyllisiä siihen, kun ovat valinneet sellaiset vanhemmat itselleen.

Ymmärtääköhän tämä eräs kirjoittaja, että maailmassa on miljoonia asioita joita me maallikot emme huomaa- Ja suurin osa niistä on psykiatrian osa-alueella eli juuri erilaiset häiriöt ja jopa mielisairaudet.

Eräs ' ystäväni' tapasi mielenkiintoisen, mukavan ja komean nuorenmiehen joitakin vuosia sitten. He tapasivat ravintolassa, aivan kuten monet muutkin meistä.

Ystäväni ei ruvennut tiedustelemaan sairaskertomuksia ym-siinä tutustumisen kynnyksellä vaan halusi tutustua mieheen paremmin ja he alkoivat seurustelemaan. Tällä ko. miehellä on psykiatrinen sairaus-sellainen mikä tulee ja menee-eli välillä ollaan pohjilla ja taas pilvissä-Mutta normaaliakin on. Ystäväni kerkesi seurustelemaan 2 vuotta, 24 kk tämän miehen kanssa (seurustelee edelleen) ennen kuin hänelle selvisi, että mies on vakavasti sairas, ja sairaus puhkeaa aina silloin tällöin ja silloin se vaatii jopa sairaalahoitoa.

Nyt ' tämä' seurustelusuhde on muuttunut enemmänkin ' pakko' avoliitoksi, koska ystäväni ei tiedä miten hän voisi jättää miehen, ilman omantunnon tuskia.

Tämän kerroin sen takia, koska eräs kirjoittaja täällä on kertoillut kuinka hän tunnistaa sellaisen ja tälläisen tapauksen ja plaplapla .. Kaikessa ystävyydessä-älä loukkaa jo kerran loukattuja ihmisiä, koska se ei ainakaan helpota kenenkään olotilaa.

Olikos se Awa79, jolla oli ollut tämä narsisti miehenä- Koita jaksaa kaikesta huolimatta, vaikka se ei aina helppoa olisikaan.

Zkelvin kirjoitti hyvän loppuvedoksen tähän aiheeseen ! Oli tietoa ei vain ' nettipersoonan' mielipiteitä.

t.emmi

Vierailija
87/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei John Hare vaan Robert Hare.

Vierailija
88/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt niin monta asiaa tullut jo esiin,etten tiedä mihin kommentoida vai jättääkö kokonaan väliin...

Ensinnäkin, en nyt muista, onko siiri09 ja zatarilla omia lapsia...Mutta näistä häiriköivistä ja riehuvista lapsista.. Itse ainakin äitinä, jos näen riehuvan lapsen, saatan seurata tilannetta, mutta todellakin pohtien miksi lapsi niin käyttäytyy... Monesti esim. metrossa joku äiti on ollut jo hermoromahduksen ;) partaalla kun lapsi vain kiljuu ja kiljuu ja ihmiset mulkoilee, olen sanonut pari rohkasevaa sanaa, että olemme kaikki kokeneet joskus saman ;)... Minun lapsenikin, varsinkin esikoinen, iso ja pitkä ikäisekseen, saa joskus aivan mahdottomia raivokohtauksia...Ihmiset katsovat ja pitkään, mutta en välitä, koska tuskinpa alan selittää,että isänsä on lasta hakannut pienestä pitäen, niin tässä on seuraukset... Joten zatar, siiri09 ja kuka vaan, kuten on jo monesti sanottu, syitä voi olla monia...

Kallirhoe taisi mainita tästä kuinka kaikki käytös pistetään kulttuurierojen piikkiin....Ne ex-miehen maanmiehet, jotka ovat kuulleet juorujen kautta, miten minulle & lapsille on käynyt ja " syytän miestäni hulluksi" , todellakin ajattelevat ,että haluan vain mustamaalata miehen, koska hänhän oli niin mahtava ja hieno ihminen ja minä katkera suominainen...Onneksi heidän joukossa on pari, jotka ovat kertomani perusteella tajunneet, mistä on kyse ja osoittaneet tukensa kaikessa mahdollisessa. Ja tästä syyllistämisestä, itse alussa olin itseni pahin vihollinen, mutta tajuttuani, mistä oli ollut kyse, oli kuin vapautus! Nyt tietysti saa olla kaikkialla selittelemässä näitä asioita ja monesti minua tahattomastikin syyllistetään tapahtuneista, myöskin viranomaiset, mutta se ei tunnu enää missään..;)

-Aurinkoista päivää kaikille! ;)

Vierailija
89/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon vaan että kyllä moni nainen on mennyt ja menee halpaan kun joku tarpeeksi vetävä ja lipevä mies ilmestyy näköpiiriin.

Vaikka toinen vierestä näkis selkeesti että tyypissä on jotain vikaa ja varoittaskin, monethan ovat rakastuneet rikollisiinkin ja narkkareihinkin (tyliin " ei hän enää tee minut suuren rakkautensa tavatttuaan, rikoksia" ), ja vaikka kuinka hälytyskellot soisi, niin sokeesti vaan kieltäydyään näkemästä tosiasioita.

Useasti näissä ulkomaalaisten kanssa solmituissa liitoissa tutustumisvaihe on jäänyt lyhyeksi, ja oikea luonne alkaa paljastua vatsa ajan kanssa.

Ihmisen taustaan ja menneisyyteen tutustumaalla voi saada selville ihmisen luonteesta suhteen onnistumisenkin kannalta tärkeitä asioita.

Vierailija
90/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole ihan livenä ja luonnostasi noin ilkeä ihminen, kuin nettipersoonallasi annat ymmärtää. Netissähän voi esiintyä kenä hyvänsä ja kirjoitella hetken mielijohteesta mitä hyvänsä.

Minulle se lohkaisusi hullujen tunnistamisesta oli kai alunperin tarkoitettu. Valitettavasti vaivasi meni minun osaltani hukkaan, koska minä olen narsistin jäljiltä eheytynyt ja kuntoutunut aikapäivää sitten. Muutama vuosi sitten olisit varmaan kommentillasi saanut kyyneleet tirahtamaan. Mutta... et tullut sitten ilkeyden puuskassasi ajatelleeksi, että saatat tuottaa monelle muulle palstan lukijalle äärimmäistä mielipahaa. Mutta jospa tajuaisit sen nyt muiden kirjoittajien kommenteista?

Miksi aina ajaudun älyvapaaseen väittelyyn kanssasi johtunee osittain siitä, että vaikutat naispuoliselta ex-ukkoni " me-myself-and-I" -vastineelta ;) Juttusi perustuvat yhtä niukkaan tietopohjaan ja tyyli on retee, rehvakas ja ennenkaikkea äänekäs. Tuo vaihe " hulluudessa" seuraa siis sen jälkeen, kun alun hienostelut on jo läpikäyty.

Sinä kun Siiri tykkäät noista linkeistä ja määritelmistä, niin tässä vielä yksi: http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=180&valikko=2

Toivotan voimia teille kaikille, jotka vielä elätte narsistin rakentamassa helvetissä, tai jotka ovat jo taistelemassa tietään sieltä ulos. Väittävät muut, ja etenkin rääkkääjänne mitä hyvänsä, vika ei ole teissä vaan siinä kiduttajassanne. Turvallista ja onnellista tulevaisuutta toivon koko sydämestäni kaikille uhreille :)

Vierailija
91/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pahaa ja ilkeää minä tuossa edellisessä viestissänikin mukamas kirjoitin?!? Väitäkö sinä aikuinen ja kokenut nainen ettei väittämäni pidä ollenkaan paikkansa? Olenko julma ja raaka kun tuon nämä asiat, jotka eivät mitään salaisuuksia ole edes, julki?

Oisko sinullakin rva_O aika katsoa peiliin? Oletko tosiaankin jo toipunut erostasi ja päässyt eroon katkeruudestasi, epäilen että et ole kuitenkaan sinut menneisyytesi kanssa ja käynyt niitä asioita läpi kokonaan.

Vierailija
92/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä varmaan olen kun kommentoin viestejäsi... En ole mrs._O., mutta nähtävästi paljon samoja kokenut... Ei kaikki " uhrit" ole katkeroituneita suunsoittajia! Minulla ei ole mitään syytä olla katkera kokemani jälkeen päin vastoin olen paljon parempiihminen..Jos sinulla ei ole kykyä tarkastella asioita monilta eri kanteilta niin älä ihmettele jos joku kommenteistasi aina älähtää...;)

Vierailija
93/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awa-79:

Minulla ei ole mitään syytä olla katkera kokemani jälkeen päin vastoin olen paljon parempi ihminen..

Minä olen myös kovien kokemusten jälkeen paljon parempi ihminen. Kärsimyshän jalostaa, väittävät ;) Sitäpaitsi huonojen kokemusten jälkeen hyvistäkin asioista osaa nauttia ihan eri tavalla kuin ennen, eikä tule valittaneeksi turhista :)

Tuo hiukan aiempi kommenttini oli sellainen keräilyvastaus koko siihenastiseen kokoelmaan, paitsi että n. klo 13:30 jälkeisiä kirjoituksia en ollut vielä lukenut. Minä yleensäkin mieluummin käsittelen ja näen asiat suurempina kokonaisuuksina " pikku nippeli" -harrastelun sijaan.

Vierailija
94/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ihmettelen ihmisiä jotka kuvittelevat että kärsimys tekee heistä jotenkin jalompia ja viisaampia ihmisiä kuin muista.

Jos alupitäen tyhmyys on johtanut kärsimyksiin, niin silloin kyllä pitäs tarkistaa omat elämänarvot ja elämän tavoitteet.

Eiks sovita nin että hyväksytään kaikki erilaisetkin ihmiset sellaisina kuin he ovat, virheineen päivineen.

En minkäkään teitä inhoo tai halveksi vaikka se mitä teidän puoleltanne tunnen, ei kyllä kaukana ole siitä.

Aurinkoista iltapäivää kaikille tasapuolisesti.

Vierailija
95/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiri09:

sanon vaan että kyllä moni nainen on mennyt ja menee halpaan kun joku tarpeeksi vetävä ja lipevä mies ilmestyy näköpiiriin.

Tämä on aivan taivaan tosi. Maailmassa on naisia, jotka tavalla tai toisella ovat miesten vedätettävissä. On kolkkia, missä yhteisö jopa tukee tätä, ja sitä kutsutaan hyväksikäytöksi.

Vaikka toinen vierestä näkis selkeesti että tyypissä on jotain vikaa ja varoittaskin, monethan ovat rakastuneet rikollisiinkin ja narkkareihinkin (tyliin " ei hän enää tee minut suuren rakkautensa tavatttuaan, rikoksia" ), ja vaikka kuinka hälytyskellot soisi, niin sokeesti vaan kieltäydyään näkemästä tosiasioita.

No näitäkin tapauksia on, mutta nyt mennään jo niin monimutkaisiin asioihin, että vastuu ei ole pelkästään naisella. Persoonallisuushäiriöinen osaa useimmiten manipuloida sekä kumppaniaan että tämän lähipiiriä tavalla, jota me tavikset voimme vain ihmetellä. Jos nyt järjellä taas kerran ajatellaan, niin miksiköhän esimerkiksi väkivaltaisesta parisuhteesta on niin vaikea irrottautua? Kyse tuskin on pelkästä hyväuskoisesta hölmöydestä, vaan monimutkaisesta riippuvuussuhteesta, jossa rakkauden tunteet, syyllisyydentunto, olosuhteet ja ympäristö tuovat oman muuttujansa yhtälöön.

Useasti näissä ulkomaalaisten kanssa solmituissa liitoissa tutustumisvaihe on jäänyt lyhyeksi, ja oikea luonne alkaa paljastua vatsa ajan kanssa.

Ihmisen taustaan ja menneisyyteen tutustumaalla voi saada selville ihmisen luonteesta suhteen onnistumisenkin kannalta tärkeitä asioita.

Näinhän se ihannemaailmassa on, mutta mitä jos se kumppani ei avoimesti kerrokaan kaikkea menneisyyteensä liittyviä asioita? Ja aina ei ole mahdollisuutta tarkistaa menneisyyttä, koska kaikissa maissa ei pidetä yhtä hyviä rekistereitä, vaikka kumppanin todellinen henkilöllisyys olisikin tiedossa.

Vierailija
96/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiri09:

minä ihmettelen ihmisiä jotka kuvittelevat että kärsimys tekee heistä jotenkin jalompia ja viisaampia ihmisiä kuin muista.

Jos alupitäen tyhmyys on johtanut kärsimyksiin, niin silloin kyllä pitäs tarkistaa omat elämänarvot ja elämän tavoitteet.

Mrs_o ja awa taisivat viitata siihen, että kärsimys jalosti heistä parempia/viisaampia kuin he ennen olivat, ei parempia ihmisiä kuin muut. Virheistä olisi hyvä oppia, siitähän tässä on kysymys.

Kärsimyksiin ei välttämättä johda tyhmyys vaan tietämättömyys, joka sitten kyseisen kokemuksen myötä korjaantuu. Jos vielä tämänkin jälkeen toistaa epäviisasta käytöstään, niin sitten ehkä voidaan jo puhua tyhmyydestä.

Aina roiskuu kun rapataan.

Vierailija
97/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisikaan jaksanut enää " korjata" siiri09 uskomuksia minun kirjoituksiin liittyen..;)

Vierailija
98/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä tiedän sellasia suhteita joista on jo kaukaa nähnyt että aisat eivät ole niinkuin pitäs, mies on selkeesti joku onnenonkija. Mutta nämä naisiet eivät haluat ruusunpunaisten lasiensa takaa nähdä totuutta.

Ei siinä mitään rikosrekisterien tsekkausta tartte, kun katsoo millainen henkilö hän on esim. kaikkien muitten kuin sinun itsesi kanssa. Kuinka hän kohtelee muita, miten hän puhuu yleensäkin naisista, se ilmaisee kunnioitaako hän teitäkään loppupeleissä.

Vierailija
99/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo niljakkaat onnenonkijat voi hyvinkin tunnistaa ulkopuolinen, mutta minusta persoonallisuushäiriöihin liittyy oleellisesti myös kulissien ylläpito, ja kokemus narsistien uhreilla (myös itselläni) on sama: muut eivät tahdo uskoa kun heille kertoo miten kauhea heidän " ihana" ystävänsä voi olla.

Erityisesti vanhemman ollessa narsisti tekee ainakin lapselle kipeää kun kasvaa ja käsittää lopulta ettei se vanhempi olekaan terve. Haluaa puolustaa vanhempaansa niitä vastaan joille kertoo kauhujuttuja ja samaan aikaan vihaa ja haluaisi myös rakastaa.

Ja zkelvinkin toi tuon tärkeän pointin esille: ammattilaisetkaan (terapeutit, psykologit) eivät tunnista persoonallisuushäiriöitä. No, kyllä olen nähnyt senkin että niitäkin voi helposti sumuttaa!

Vierailija
100/128 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tiedän kyllä että näistä luonnehäiriöisistä voi olla vaikea päästä eroon. Mutta siltikään en ymmärrä kuinka joku voi sellasen ihmisen kanssa elää eikä osaa erota. Olen kuullut hirveitä juttuja joissa lastenkaan hätä ei ole saanut vaimoa jättämään miestään.

Vaimokin voi olla luonnehäiröinen, olen kuullut tapauksista joissa alkoholisti mies on raitistunut mutta vaimo ei olekkaan tykännyt muutoksesta vaan on ottanut avioeron. Jokut naiset tarvitsevat rinnalleen nimeomaan tälläsen reppanan että tuntisivat itsensä joksikin

pyhäksi Madonnaksi tms. (teistä tuskin kukaan on sellanen, en sitä tarkoita).

Mutta onhan näitä sarjamurhaajiin rakastuvia naisiakin.

Mutta sitä en kyllä usko etteikö psykologi esim. tunnista luonnehäiriöistä jos on semmosen kanssa pitempään tekemisissä.

Jokainenhan on takuulla sellaisia tavannut, ja kyllä ne ennen pitkää tunnistaa. Luonnehäiriöinen voi teeskeennellä tervettä mutta kun hän ei sitä ole niin hän ei kykene pitemmän päälle sitä salaamaan, muutenhan hän ei mikään sairas yksilö oiskaan. Eikä hän kaikkia voi huijata, on ihmisiä jotka näkevät tälläsen teeskentelynkin taakse.