Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa ratkaisemaan minun ja mieheni välinen riita!! Mitä minun pitäisi tehdä?

Vierailija
13.05.2008 |

Tilanne tämä (tapahtui eilen):

Miehellä aikainen herätys aamulla töihin klo:5.00. On kotona taas 14.30. jonka jälkeen haluaa nukkua pienet torkut. Se sopii minulle hyvin, ja sovimme, että hän lepää puoli tuntia.

Aikaa vierähti KOLME tuntia, jonka jälkeen närkästyneenä käskin miestäni nousemaan jo. Nousikin, mutta jatkoi löhöilyä sohvalla.

Sanoin mieheni olevan laiska paska, josta hän suuttui. Kehkeytyi iso riita. Mies alkoi huutaa, vaikka tietää, että taapero pelkää.

Mies lähti ovet paukkuen ja tänään kun soitin ja kysyin koska aikoo hakea poikansa? sanoin vieläpä olevani todella väsynyt huonosti nukutun yön vuoksi, hän sanoi soittavansa myöhemmin.

Tunnin päästä tuli tekstari:

"En halua että äksyilet ja käyttäydyt kuin kakara ja tahallaan kokeilet mun pinnaa. En tule kotiin tänään. Sitten vasta kun ymmärrät että väsyn töissä."

VOI HYVÄNEN AIKA!!!!!

Mitä minun pitäisi teidän mielestä nyt tehdä?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuisitko itse siitä, että joku sanoo sinun olevan laiska paska?

Vierailija
2/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni saisi ainakin ilman muuta, samoin minä. Minusta sinun pitäisi pyytää anteeksi ja koetata nähdä asia väsyneen miehen kannalta. Olet nyt käyttäytynyt tosi itsekkäästi ja sanonut vieläpä miehelle tosi pahasti. Noin ei sanota kenellekään, ei etenkään omalle rakkaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi yhtenä päivänä nukkuu väsymystään pois, sinä haukut häntä laiskaksi paskaksi???? Vai nukkuuko hän siis joka päivä kolme tuntia, eikä osallistu lainkaan kodin tai lapsen hoitoon?

Vierailija
4/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehellä on fyysisesti aika rankka työ, herää myös klo 5 ja tulee kotiin n. klo 15.30. Saa kyllä nukkua ihan rauhasssa päikkärit jos siltä tuntuu, on välillä tosi väsynyt kun joutuu tekemään koko päivän hiki valuen töitä.

En ymmärrä miksi haukut miestä laiskaksi paiskaksi?? Jos ihan oikeasti on raskas työ niin ei varmasti ole kiva tuollaista kuulla kotona. Toimistotyöt on oikeasti ihan eri luokkaa fyysisen työhön verrattuna.

Vierailija
5/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi yhtenä päivänä nukkuu väsymystään pois, sinä haukut häntä laiskaksi paskaksi???? Vai nukkuuko hän siis joka päivä kolme tuntia, eikä osallistu lainkaan kodin tai lapsen hoitoon?

Vierailija
6/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun minäkin olen väsynyt ja sanonut siitä satatuhatta kertaa miehelleni (olen siis herännyt JOKA yö keskimäärin 2 kertaa taaperon takia 1v 2kk ajan)

Olenko siis jotenkin katkera kun mieheni saa nukkua 3 tunnin päiväunia, ja minun pitää vaan jaksaa.

Kiitos että sanotte rehellisesti!

t:ap

Vierailija
7/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko pikkuhiljaa alkaa opettamaan lasta nukkumaan täydet yöt?

Vierailija
8/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei ole jatkuvaa tuo löhöily.

Jotenkin vaan on niin epäreilua, että mies ottaa ja lähtee vaikka sanoin olevani niin väsynyt. Nyt hän leppoisasti viettää omaa aikaa ja minun on vaan jaksettava.

Vierailija
9/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies voi kuitenkin katsoa lasta sitten illalla, jotta sinä voisit mennä vaikka aikaisin nukkumaan ja saisit nukkua ainakin siihen asti että lapsi herää sitten yöllä joskus? Jos siis mies nukkuu joka päivä 3 tunnin päikkärit?

Vierailija
10/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitat miehellesi ja pyydät kauniisti anteeksi. Oikeasti, olet käyttäytynyt todella rumasti ja huonosti miestäsi kohtaan. Ei kai noin kohdella ihmistä, jota rakastaa ja jonka kanssa haluaa olla yhdessä loppuelämänsä? Sellaista ihmistä haluaa helliä ja pitää hyvänä (myös antaa levätä). Rakkaudessa on kyse epäitsekkyydestä... ja sitä saa mitä tilaa..

Kun anteeksipyyntö on hoidettu ja asia selvitetty ja kaikki on hyvin myös miehesi mielestä, jutelkaa asiasta. Oma ehdotukseni on, että sovitte nyt aluksi, että mies saa nukkua JOKA PÄIVÄ töiden jälkeen kaksi tuntia hyvällä omalla tunnolla. Siis niin, ettei hänen tarvitse pelätä kommenttejasi. Sovitte, että hänellä on nukkumisaikaa joka päivä 2 tuntia, olit sinä miten väsynyt tahansa. Se ikään kuin kuuluu miehen työpäivään tässä uudessa sopimuksessa. Mutta... sitten siihen pointtiin, millä sinä jaksat: kun mies on herännyt uniltaan, on sinun vuorosi saada kaksi tuntia omaa aikaa joka päivä. Kellonajat voitte sopia keskenänne mutta tärkeää olisi, että ainakin miehen nukkuaika olisi säännöllisesti samaan aikaan, ja että myös sinun omalle ajallesi olisi etukäteen sovittu kellonaika.

Pitäkää kiinni tästä sopimuksesta jonkin aikaa ja katsokaa, josko se auttaisi teitä taas löytämään itsenne ja parisuhteenne.

Koska miehesi tulee noin aikaisin kotiin, teille jää omien aikojen jälkeen vielä yhteistä perheaikaakin.

Vierailija
11/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, olet ihan oikeassa. Sen sai mun exä kokea karvaasti.

Vierailija
12/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehenkin kuuluu lasta hoitaa, vaikka olisikin töissä.

Vierailija
13/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin saa riidan aikaiseksi pikkuasioista

Vierailija
14/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistua sinun pitäisi...

Miksi ihmeessä sanoit rakkaallesi noin? Miksi ihmeessä hän ei saanut levätä? Tosiaan fyysinen työ on melkoisen rankkaa verrattuna konttorihommiin. Mun mies tekee kanssa fyysistä työtä (vuorotyö) ja on välillä tosi väsynyt kotiutuessaan. Yleensä hän menee päiväunille ja sanoo heräävänsä tunnin päästä... ja sitten kun on pari tuntia mennyt, mä keitän kahvit ja käyn vähän halimassa ;) Mikään ei ole kamalampaa, kun herätä toisen kiukutteluun (lapset tietty eri asia). Ymmärrän kyllä miehesi reaktion... osittain. Kotoa lähteminen on kyllä myöskin lapsellista.

Jos miehesi ottaa joka ilta kolmen tunnin unet ja löhöää sen jälkeen aina loppuillan sohvalla, niin mä ehkä ymmärrän jotenkin reaktiosi, mutta siitähän ei taida olla kyse... ja vaikka olisikin, niin laiskaksi paskaksi haukkuminen on silti typerää.

Sinuna pyytäisin anteeksi...

Vierailija
15/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei nuku päikkäreitä vaikka herää yhtä aikaisin, mutta tuttavani mies taasen nukkuu ja mielestäni se on todella rasittavaa. Sehän on vain tottumus kysymys.

Olisit lähettänyt miehellesi takaisin viestin, että anteeksi kun hermostuin,mutta olen itse niin poikki etten jaksa mitään. Etkö nuku lapsesi kanssa muuten päikkäreitä, eikö ne auta?

On kuitenkin muistettava, että kummankin on otettava sitä omaa aikaa. Käy itsekkin kavereilla ja shoppaamassa, anna myös miehesi joskus käydä, kunhan tästäkään ei tule päivittäistä tapaa, että joka päivä on jompi kumpi menossa. Omat menot rentouttavat ja antavat muuta ajateltavaa, eikä pinna ole täten niin kireä vaikka väsyttäisikin.

Vierailija
16/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 v 2 kk, joka ei edelleenkään nuku kunnolla vaikka isommat sisarukset ovat nukkuneetkin. Myös minä sorrun umpiväsynenä laukomaan miehelle vastaavanlaista tekstiä.

Riidasta: Pyydä anteeksi sanomistasi. Mutta yrittäkää sopia järjestlyt niin, että sinäkin saat joskus nukkua kunnolla. Meillä minun yhtenäisen yöunen ja päiväunien aika on silloin kun miehellä on vapaata.

Vierailija
17/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdenkin tästä nöyränä soittamaan miehelle. =)

Vierailija
18/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kauniisti anteeksi ja myönsin olleeni tyhmä. Mies hyväksyi anteeksipyynnön, mutta kun tuli puhe, että hän saa JOKAIKINEN päivä nukkua vaikka 2 tuntia ja voisinko minä saada sitten puolestani omaa aikaa pari tuntia niin johan alkoi taas kädenvääntö!

Puhelu päättyi siihen, että mies sanoi minun vaativan häneltä liikaa ja että yritän muokata hänestä juuri sellaista isää minkälainen MINÄ haluaisin hänen olevan.

Löin luurin korvaan (tiedän, lapsellista) ja sanoin sitä ennen, että "jaa, olen siis paska äitikin paskan vaimon lisäksi"

Vierailija
19/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki kuorossa, vielä kerran:" En miiiinääää vaan ikinä pimahda miehelleni, vaan minä pusin häntä, AINA"

Mä ymmärrän tän riidan molempia osapuolia. Tsemppiä ja voimia riidan selvittämiseen :)

t:ihminen

Vierailija
20/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen tarve on todellakin yksilöllistä ja saattaa vaihdella äärimmillään muutamasta tunnista kymmeneenkin tuntiin vuorokaudessa. Toisaalta univajeen kertyminenkin vaikuttaa ihmisissä eri tavoin.

Usko tai älä, kuinka paljon antaisinkaan, että pärjäisin pari tuntia vähemmällä unella vuorokaudessa!! Mutta omalla kohdallani univaje lyö tajun väkisin pois ja nukahdan kertakaikkiaan - eikä se vaadi kuin yhden huonosti (alle 8 h) nukutun yön.