Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säännöllinen vuorotyö ja avioero - lastenhoito viikko-viikko systeemillä

Vierailija
08.12.2019 |

Mies haluaa erota toisen takia. On pitänyt pitkään peliä selän takana ja nyt on löytynyt sitten ihminen, joka häntä ymmärtää. Meillä kuulemma suurin ongelma on se, ettei ymmärretä toisiamme eikä ole kipinää. Tämän olen kuullut nyt ensimmäistä kertaa 20 v jälkeen. Minusta ollaan ymmärretty toisia tähän asti oikein hyvin ja seksiäkin on ollut. Nyt kaikki on kuitenkin vesitetty.

Yhtäkaikki, mies kuvittelee, että voi jatkossa kulkea vuorotöissä, ylitöissä ja reissuhommissa takomassa rahaa heidän yhteisiin projekteihin ja reissuihin. Uudella tyypillä on tulot puolet omistani, eli kovasti saa töitä toinen tehdä, jos yrittääkään samaan tulotasoon.

Ero on ollut itselleni kova pala. Suhteemme aikana miehen vuorotyö on ollut melkoinen kakku minulle, koska se on tarkoittanut sitä, että olen joutunut kovasti peesaamaan häntä, paljon kotihommia, ymmärrystä, viikonloput eli omat vapaat aikalailla lasten kanssa keskenään jne jne. Se nyt on kuitenkin mennyt, kun yhdessä oltiin ja muuten oli mukavaa.

Nyt kuitenki mies tosiaan haluaa eron ja on kuvitellut, että jatkossakin olen ainavalmis lastenvahti. Sanoin, että jatkossa en ole millään tavalla enää velvollinen tähän hänen vuoro- ja ylityökierteeseen, enkä aio millään tavalla osallistua talkoilla hänen viihdereissujen ja talorahojen ansaitsemiseen.

Tästä syystä sanoin, että lapset ovat viikko-viikko periaatteella jatkossa ja että saa uuden naisen kanssa sopia keskenään, kuka katsoo lapsia, sopia työhommista ja muista arkiasioista. Mistään näistä eivät ole puhuneet, koska on keskitytty liirunlaariumiin ja kuviteltu, että kakusta saa nyt vain kermat. Nyt on totta kai raivoissaan mulle, että miten kehtaan.

Olen myös ilmoittanut, että minä jään taloon ja hän saa lähteä, koska eron haluaa.

Kokeilin hetken asua muualla ja koin sen karmivaksi. Lapset taisteli, kun eivät saaneet olla kotona, kaverit oli poissa ja miehenvtyövuorojen mukaan hyppääminen oli karmivaa. Jatkuvaa, päivittäistä riepottelua paikasta toiseen ja viikonloput minulla.

Kysymys kuuluukin, ei kai ole mitään syytä, miksi tuota vkovkosysteemiä ei saisi viralliseksi? Miehellä on nyt tämä päivässä oleva uusi nainen, mutta myös mahdollisuus siirtyä päivävuoroon, toki se alentaa tuloja.

Toinen juttu, on uhkaillut, että joudun lähtemään talosta. Yhteisestä talosta ei varmasti voi pakottaa pois? Olen sanonut moneen kertaan, että laitetaan asiat kuntoon, mutta hänelle se ei ole sopinut ja on aikonut jatkaa suhdettaan tämän nuoren naisen kanssa, jonka kanssa niin synkkaa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehesi muuttaa yhteen toisen kanssa, hän (uusi nainen) hoitanee lapsia isä-viikolla. Mikäli lapset päiväkoti-ikäisiä, vuorohoitopäiväkotipaikkaan eivät ole oikeutettuja koska kotona toinen aikuinen joka ei ole vuorotöissä. Onnea vain uuteen suhteeseen, itseäni ei ainakaan nappaisi "piikoa" toisen lapsia kun mies vuorotöissä/reissuhommissa jne.

Vierailija
2/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvollisuuksia enää kuin lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä talosta on tehtävä ositus. Niin kuin kaikesta muustakin omaisuudesta. Siinä sitten setvitte, kumpi jos kumpikaan jää siihen, vai menetkö torppa myyntiin. Ainahan voit viikko-viikko systeemiä vaatia, mutta mikäänhän ei ketään pakota lapsiaan hoitamaan, ei toki sinuakaan. Että sossu ne teidän lapset sitten loppujen lopuksi hoitaa, jos kumpaakaan vanhempaa ei nappaa. Ennemmin sopisin jonkun muutama vkonloppu kuussa tapaamisoikeuden ja sitten lapsille elarit.

Vierailija
4/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole velvollisuutta hyväksyä viikko-viikko - sopimusta. Oikeastaan ainoa velvollisuus on elatustuki. Talosta ei tarvi sinun muuttaa. Asia menee oikeuden kautta, jos sopuun ei päästä ja todennäköisesti se saa jäädä taloon, jolla on lapset. Onko sinulla varaa ostaa mies ulos. Mikä on talon arvo?

Vierailija
5/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti kiinnosta, mutta ei kiinnosta minuakaan olla auttamassa siinä, että saavat rahaa ulkomaan reissuihin ja muihin huvituksiin. Saavat hoitaa arjen keskenään just niin ihanasti kun haluavat. Ei kai mikään laki voi velvottaa, että entisen puolison pitää suostua tähän hyppyytykseen.

Vierailija
6/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevimmältä kuulostaisi sun jääminen taloon ja lähivanhemmuus sinulle. Ihan siitäkin syystä, että toisella on epäsäännöllinen työ. Erossa lasten parhaaksi on, että olosuhteet ympärillä eivät kohtuuttomasti muutu. Koulu, kaverit, jne.

Vuoroviikkoihin ei voi pakottaa, mutta siinä tapauksessa, että päädytte luonapidossa järjestykseen, jossa sinulla on enemmän päiviä, syntyy miehelle elatusvelvollisuus. Myös muut jaot kuin viikko-viikko ja perinteinen ”joka toinen vkonloppu isällä” ovat mahdollisia ja toimivia! Esim meillä 10 pvää lähivanhemmalla, 5 pvää etävanhemmalla ollut tosi hyvä.

Lasten etu edellä. Yhtään ei parane päästää kostomielialan puolelle, se kostautuu lasten oireiluna ja pahana olona heti.

Juristi? Vähintään jotain oikeudellista neuvontaa. Tsekkaa kaikki julkiset palvelut tuon suhteen asap.

Vierailija
7/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelet tietysti lastenvalvojalle että on lasten etu ja oikeus viettää yhtä paljon aikaa molemmilla vanhemmilla. Taloasiassa luulisin että voit joko ostaa miehen osuuden talosta tai sitten laitatte talon myyntin. Täysin ilmaiseksi et kuitenkaan voi taloon jäädä. Miehellä on oikeus saada talosta omansa pois.

Vierailija
8/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvatkaa lastenne ainoa lapsuus, älkää käyttäkö heitä pelinappuloina.

Vierailija
9/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai minulla on varaa ostaa ukko ulos ja maksaa laskut ja lainat. En ole rahallisesti riippuvainen hänestä, aina olen itse omat rahani tienannut. Päivätyö ja tulot vajava 60000 e vuosi.

Vierailija
10/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olettaa, että miehen uusi puoliso toimii teidän lapsille hoitajana miehen vuorotyön vuoksi. Se on teidän vanhempien tehtävä.

Muutenkin kaikesta tuli läpi suunnaton katkeruutesi kaikkea eroon liittyvää kohtaan. Taidat olla yhteistyökyvytön sopimaan mistään ja lasten etu ei mene omien pyrkimystesi edelle. Lapset siinä ensisijaisesti kärsivät!

Vierailija
11/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olettaa, että miehen uusi puoliso toimii teidän lapsille hoitajana miehen vuorotyön vuoksi. Se on teidän vanhempien tehtävä.

Muutenkin kaikesta tuli läpi suunnaton katkeruutesi kaikkea eroon liittyvää kohtaan. Taidat olla yhteistyökyvytön sopimaan mistään ja lasten etu ei mene omien pyrkimystesi edelle. Lapset siinä ensisijaisesti kärsivät!

Tätä miehen olisi etukäteen pitänyt miettiä... Ap:lla ei ole mitään velvollisuutta enää auttaa entistä miestään missään asiassa. Mies järjestelee lasten hoidon itse miten parhaaksi näkee.

Vierailija
12/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies haluaisi jos saisi päättää? Siis mitä talolle tehdään ja kuinka usein näkisi lapsia?

Vierailija
13/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä miehen olisi etukäteen pitänyt miettiä... Ap:lla ei ole mitään velvollisuutta enää auttaa entistä miestään missään asiassa. Mies järjestelee lasten hoidon itse miten parhaaksi näkee.

Juu näin se on. Ap hoitaa lapset vaan omalla vuorollaan, isi keksii omat keinonsa. Rahalla saa vaikka hoitajan tms.

Vierailija
14/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse miettiä heidän tulotasoaan, matkojaan ym.rahan kulutusta.

Sovitte vaan asunnosta ja lasten tapaamisesta sekä tarvittaessa elatustuesta. Asiallista keskustelua kun olette valvojan luona älä kinaa, riitele,jerrot vaan miten itse haluaisit, annat hieman myöten jossain ja sitten Tiukka linja siitä, että kun lapset on miehellä, sinä et niitä hae vie hoida yhtään, tuona aikana.

Vierailija
15/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko-viikko -systeemiä ei tule, jos molemmat huoltajat eivät siihen suostu. Mikään tuomari ei siihen voi pakottaa, vaikka lähi kuinka haluaisi. Mies ilmoittaa, että ei käy, ja se on siinä. Lastenvalvoja voi suositella sitä, mutta ei suosittele, jos etä ei halua. Mikään laki ei tähän pakota.

Ja toisekseen, haluatko ihan aidosti, että se uusi nainen hoitaa sun lapsiasi säännöllisesti?

Vierailija
16/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko-viikko -systeemiä ei tule, jos molemmat huoltajat eivät siihen suostu. Mikään tuomari ei siihen voi pakottaa, vaikka lähi kuinka haluaisi. Mies ilmoittaa, että ei käy, ja se on siinä. Lastenvalvoja voi suositella sitä, mutta ei suosittele, jos etä ei halua. Mikään laki ei tähän pakota.

Ja toisekseen, haluatko ihan aidosti, että se uusi nainen hoitaa sun lapsiasi säännöllisesti?

Eli mies pääsee aina kuin koira veräjästä?

Vierailija
17/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustelet tietysti lastenvalvojalle että on lasten etu ja oikeus viettää yhtä paljon aikaa molemmilla vanhemmilla. Taloasiassa luulisin että voit joko ostaa miehen osuuden talosta tai sitten laitatte talon myyntin. Täysin ilmaiseksi et kuitenkaan voi taloon jäädä. Miehellä on oikeus saada talosta omansa pois.

Lastenvalvoja ei päätä yhtään mistään. Hiltajat päättävät ja valvoja vain virallistaa sopimuksen.

Vierailija
18/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen myös tuota, että jäät taloon ja otat lasten lähihuoltajuuden. Isä maksaa sitten elarit tulojensa mukaan (katso laskurilla).

Tapaamisista voitte sopia esim joka toinen vkloppu.

Pääset paljon helpommalla näin pitkällä aikavälillä.

Miehen oma moka, jos lapset sitten jää etäiseksi. Saapahan maksaa ainakin elarit.

Voit välillä palkata lapsille sitten hoitajaa, kun tarvitset omaa aikaa.

Unohda mies ja uusi eukkonsa kokonaan, säästät itseäsi näin.

Vierailija
19/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies pääsee aina kuin koira veräjästä?

Ei pääse kun äiti ilmoittaa olevansa etä tai lapset saa mennä laitokseen.

Vierailija
20/56 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ne mammat aina sanoo, että ei voi olla parisuhteessa kun ei ole sitä kipinää. Kyllähän tämä nyt pitäisi ymmärtää oikeastaan melko hyvinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme