Ikuiset tinderöijät
Mietin, millaisia nämä ihmiset ovat, jotka eivät koskaan pääse Tinderistä pois. Itse olen samanlainen, ja mätsäsin vastikään erään kanssa, jonka kanssa olen mätsännyt jo varmaan neljä kertaa aiemmilla Tinder-tuomioillani.
Hänen kanssaan oli todella mukavaa. Ihastuin pitkästä aikaa aidosti, ja ajattelin, että mieskin tunsi samoin. Olimme kuplassa. Mies kuitenkin muutti toiselle paikkakunnalle, eikä halunnut ryhtyä kaukosuhteeseen. Toisaalta ymmärrän, toisaalta en. En minäkään halua. Emme kumpikaan näiden muutaman tapaamisen perusteella poistuneet Tinderistä, mutta jäin miettimään. Miksi mieluummin troolaan Tinderiä kuin ottaisin riskin ja tapailisin tätä miestä, vaikkakin toiselta paikkakunnalta? Miksi hän mieluummin troolaa Tinderiä, kuin panostaisi minuun?
Onko Tinderissä pitkään pyörineillä ihmisillä lähtökohtaisesti jonkinasteinen sitoutumiskammo, vai etsitäänkö sieltä katalogista jotain yksisarvista? Itse nimittäin aika usein huomaan etsiväni yksisarvisia, ja taisin löytää yhden, johon nyt en sitten kuitenkaan uskalla panostaa. Tuntuu, että minäkin etsin vain koko ajan jotain parempaa, kuten myöskin miehet, joilla on Tinderissä yhtään potentiaalia.
Kommentit (87)
Riita poikki ja voita väliin! Ottaakoot lyhyet ja rumat miehet ne 18-25v friidut, jotka eivät vielä uskalla parempaa toivoa, ja jätetään +30v naisille ne pitkät ja raamikkaat miehet! Näin kaikki saa, mitä haluaa, paitsi tietenkin ne kumppanit. Mutta eihän niiden haluamisilla tässä mitään väliä ole. Problem solved!
Tämä keskustelu ei selitä sitä, että monet miehet valitsevat itseään vanhemman naisen. Näitä on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Edellinen mainitsi myös tärkeän tekijän joka pitää yllä illuusiota omasta tasosta.
Cityspinsteri voi treffailla niiden tasokkaiden "oman kaltaistensa" miesten kanssa ja kuvitella että kunhan on saatu lisää koulutusta, parempi työ ja saavutettu vakiintuneempi elämäntilanne, voisi valkata niistä parhaan parisuhteseen ja avioliittoon.
Mitä nainen ei ole tajunnut on SeksiMA:n ja ParisuhdeMA:n välinen ero, joista SeksiMA on aina naisella huomattavasti korkeampi. Itse asiassa toisin kuin monet naiset kuvittelevat, ero SeksiMA:n ja ParisuhdeMA:n välillä kasvaa sitä mukaa kun ikää tulee lisää.
Kun 36v uranainen päättää lopulta etsiä vakavaa suhdetta, alkaakin hän ihmetellä miksi miehet eivät halua sitoutua. Miksi ne miehet nyt ovat tuollaisia? Nainen ei ole tajunnut että vastaavat miehet kyllä sitoutuvat - häntä nuorempien ja kauniimpien naisten kanssa. Tinderissä on jäljellä vain pelimiehet ja tavikset. Laadukkaat ja sitoutumishaluiset uramiehet on viety jo kauan sitten.
Jos olisin itse erityisen tasokas mies niin en edes katsoisi +30v naisia päin. Itse nyt vain satun viehättymään eniten juuri 18-25v naisista. Tajuaakohan naiset itse miten paljon ikä vaikuttaa miehen kiinnostukseen.
Mutta voi itku, kun naiset sattuvat viehättymään eniten pitkistä ja raamikkaista miehistä. Tajuaakohan miehet itse, miten paljon pituus ja raamikkuus vaikuttavat naisen kiinnostukseen?
Tajuavat.
Ettekö te naiset valita kuinka miehet aina jankkaavat pituudesta/raamikkuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Riita poikki ja voita väliin! Ottaakoot lyhyet ja rumat miehet ne 18-25v friidut, jotka eivät vielä uskalla parempaa toivoa, ja jätetään +30v naisille ne pitkät ja raamikkaat miehet! Näin kaikki saa, mitä haluaa, paitsi tietenkin ne kumppanit. Mutta eihän niiden haluamisilla tässä mitään väliä ole. Problem solved!
Harmi kyllä pitkillä ja raamikkailla miehilläkin on jotain sananvaltaa siinä kuka ottaa kenet.
Tuo on vähän samaa kuin pitkien ja rotevien naisten "ottakaa pienet ja hintelät miehet ne missit ja mallit, jättäkää meille ne pitkät ja rotevat miehet".
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Edellinen mainitsi myös tärkeän tekijän joka pitää yllä illuusiota omasta tasosta.
Cityspinsteri voi treffailla niiden tasokkaiden "oman kaltaistensa" miesten kanssa ja kuvitella että kunhan on saatu lisää koulutusta, parempi työ ja saavutettu vakiintuneempi elämäntilanne, voisi valkata niistä parhaan parisuhteseen ja avioliittoon.
Mitä nainen ei ole tajunnut on SeksiMA:n ja ParisuhdeMA:n välinen ero, joista SeksiMA on aina naisella huomattavasti korkeampi. Itse asiassa toisin kuin monet naiset kuvittelevat, ero SeksiMA:n ja ParisuhdeMA:n välillä kasvaa sitä mukaa kun ikää tulee lisää.
Kun 36v uranainen päättää lopulta etsiä vakavaa suhdetta, alkaakin hän ihmetellä miksi miehet eivät halua sitoutua. Miksi ne miehet nyt ovat tuollaisia? Nainen ei ole tajunnut että vastaavat miehet kyllä sitoutuvat - häntä nuorempien ja kauniimpien naisten kanssa. Tinderissä on jäljellä vain pelimiehet ja tavikset. Laadukkaat ja sitoutumishaluiset uramiehet on viety jo kauan sitten.
Jos olisin itse erityisen tasokas mies niin en edes katsoisi +30v naisia päin. Itse nyt vain satun viehättymään eniten juuri 18-25v naisista. Tajuaakohan naiset itse miten paljon ikä vaikuttaa miehen kiinnostukseen.
Huomaa, ettet kuitenkaan ole. Erityisen tasokas mies ottaa kyllä hyvännäköisen tietenkin, mutta oikeasti tasokas löytää myös sisältöä eikä pelkkää koristetta. Miksipä ei, kun heitäkin on tarjolla?
Tunnen useita verolistojen kolmenelikymppisiä komeita lääkärimiehiä. Kaikki ovat omanikäistensä kauniiden, mutta myös fiksujen ja koulutettujen naisten kanssa. Vain peruspertti kuvittelee, että tasokkain nainen olisi 22vee instapimu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu ei selitä sitä, että monet miehet valitsevat itseään vanhemman naisen. Näitä on aika paljon.
Tasoteoria selittää osaltaan myös tuon. Nuo miehet kyllästyvät saamaan pakkeja nuoremmilta naisilta ja tyytyvät hetkellisesti vanhempaan naiseen samalla kun yrittävät etsiä nuorempaa.
Mä olen ollut Tinderissä kahteen otteeseen, ensin puoli vuotta, sitten tapailin miestä, joka oli tietämättäni sen koko vuoden edelleen Tinderissä. :D Sitten latasin sen uudelleen ja kerkesin olla 2kk, kun tapasin nykyisen mieheni. Kolmen kk kuluttua poistin Tinderin, sovittiin, ettei tapailla muita mutta mies oli edelleen Tinderissä. Annoin hälle aikaa, koska oli tosiaan juuri tällainen ikitinderöijä ja käyttänyt appia neljä vuotta. Neljän vuoden ajan oli tapaillut naisia pidempiäkin ajanjaksoja, muttei koskaan ollut poistanut appia.
Kun yhteistä tapailua oli takana 4kk, sanoin, että jos hän haluaa jatkaa Tinderöintiä niin siinä tapauksessa en aio suhtautua häneen kovin vakavasti, ja että pidän silmät auki miesten suhteen. En uhannut mitenkään vaan sanoin, että itseäni suojellakseni en laita kaikkia munia samaan koriin.
Mies päätyi poistamaan sovelluksen, ei siis vaan kirjautumaan ulos, koska sanoi ettei halua menettää minua. Nyt on oltu yhdessä vuosi, ja välillä vitsailen miehelle, että no joko sä nyt poistat sen Tinderin ja onko ikävä sitä jne. :D
Kun on ollut Tinderissä pitkään, siihen jää varmasti koukkuun. Mieskin sanoi, että sitä tuli tapailumme alussakin selattua usein ja siinä vaiheessa kun siitä alkoi tulla syyllinen olo, hän oli alkanut miettiä sen poistamista. Minun mielestä taas mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin sanoa miehelle suoraan, että ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut Tinderissä kahteen otteeseen, ensin puoli vuotta, sitten tapailin miestä, joka oli tietämättäni sen koko vuoden edelleen Tinderissä. :D Sitten latasin sen uudelleen ja kerkesin olla 2kk, kun tapasin nykyisen mieheni. Kolmen kk kuluttua poistin Tinderin, sovittiin, ettei tapailla muita mutta mies oli edelleen Tinderissä. Annoin hälle aikaa, koska oli tosiaan juuri tällainen ikitinderöijä ja käyttänyt appia neljä vuotta. Neljän vuoden ajan oli tapaillut naisia pidempiäkin ajanjaksoja, muttei koskaan ollut poistanut appia.
Kun yhteistä tapailua oli takana 4kk, sanoin, että jos hän haluaa jatkaa Tinderöintiä niin siinä tapauksessa en aio suhtautua häneen kovin vakavasti, ja että pidän silmät auki miesten suhteen. En uhannut mitenkään vaan sanoin, että itseäni suojellakseni en laita kaikkia munia samaan koriin.
Mies päätyi poistamaan sovelluksen, ei siis vaan kirjautumaan ulos, koska sanoi ettei halua menettää minua. Nyt on oltu yhdessä vuosi, ja välillä vitsailen miehelle, että no joko sä nyt poistat sen Tinderin ja onko ikävä sitä jne. :D
Kun on ollut Tinderissä pitkään, siihen jää varmasti koukkuun. Mieskin sanoi, että sitä tuli tapailumme alussakin selattua usein ja siinä vaiheessa kun siitä alkoi tulla syyllinen olo, hän oli alkanut miettiä sen poistamista. Minun mielestä taas mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin sanoa miehelle suoraan, että ota tai jätä.
Ei kannata kuitenkaan yleistää että kaikki olisivat tuollaisia miehiä.
Mä ainakin haluaisin erityisen mielelläni päästä tinderistä eroon mutta se on osoittautunut lähes mahdottoman vaikeaksi kun naisilta tulee koko ajan kaveripakkeja.
Viimeksikin poistin sovelluksen 3.treffien jälkeen ja naiselta tuli 4.treffien jälkeen pakit, eipä olisi kannattanut olla noin sinisilmäinen.
Minulla tärppäsi välittömästi mutta mies ei ole raamikas eikä pitkä, enkä ole itse 18-25 vuotias. Kai se on niin että nirsous ja pelko puolin ja toisin pilaa mahdollisuudet onneen. Me olemme miehen kanssa todella onnellisia ja tyytyväisiä toisiimme. Yksisarvista etsiessä menee koko elämä hukkaan. Olen sanonut sinkkukavereilleni, että menkää treffeille jos joku pyytää, mutta vanhoillepiioille on yleistä se, että jos joku mies pyytää, niin siinä miehessä on joku vika. Tämähän on vain huonoa itsetuntoa. Samoin yksinäisyyttä ja seksinpuutetta valittavat miehet yleensä inhoavat aktiivisia naisia ja pitävät heitä ällöttävinä tyrkkyinä joita eivät ainakaan huoli. Alkakaa katsoa itseänne ja muita ihmisiä lempeämmin niin pian on oma kulta kainalossa.
Ongelma on ihmisessä, ei työkalussa. Jotkut löytää sieltä rakkaudeN ja toiset jää etsimään vaan parempaa.
121212 kirjoitti:
Tämähän alkaa olemaan yleinen ilmiö.
Ikää 35 tai enemmän, asuu pk-seudulla. Koulutettu, vastuullisessa kansainvälisessä työssä (tätä painotetaan joka kerta), matkustellut useassa maassa, jne.
Eli huippusaalis. Nyt olisi aika pariutua. Ja kun on kauan odoteltu, odotukset kumppanista ovat eri luokkaa kuin nuorempana. Ja nousevat koko ajan. Melko lailla täydellinen pitää olla, täydellisyyden tavoitteluun kun on kouluajoista asti totuttu.
Asiassa on vain yksi ongelma. Kuvattu citysinkku ei ole mies, vaan nainen.
Vaikka muuten onkin tehty elämässä hyvää työtä, yksi asia on jäänyt oppimatta. Nimittäin se että naisten markkina-arvoon vaikuttavat eri asiat.
Naisella ”vastuullinen kansainvälinen työ” itse asiassa laskee naisen kiinnostavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on ihmisessä, ei työkalussa. Jotkut löytää sieltä rakkaudeN ja toiset jää etsimään vaan parempaa.
Kolmannet ei etsi rakkautta eikä aina vaan parempaa, vaan ihan vaan seksiä. Siihenhän tuo on oikein mainio sovellus, ei tarvitse enää yöelämässä pörrätä. Rahaa ja aikaa säästyy.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Tämähän alkaa olemaan yleinen ilmiö.
Ikää 35 tai enemmän, asuu pk-seudulla. Koulutettu, vastuullisessa kansainvälisessä työssä (tätä painotetaan joka kerta), matkustellut useassa maassa, jne.
Eli huippusaalis. Nyt olisi aika pariutua. Ja kun on kauan odoteltu, odotukset kumppanista ovat eri luokkaa kuin nuorempana. Ja nousevat koko ajan. Melko lailla täydellinen pitää olla, täydellisyyden tavoitteluun kun on kouluajoista asti totuttu.
Asiassa on vain yksi ongelma. Kuvattu citysinkku ei ole mies, vaan nainen.
Vaikka muuten onkin tehty elämässä hyvää työtä, yksi asia on jäänyt oppimatta. Nimittäin se että naisten markkina-arvoon vaikuttavat eri asiat.
Naisella ”vastuullinen kansainvälinen työ” itse asiassa laskee naisen kiinnostavuutta.
Ei minulle.
t: mies aikalailla vastaavilla spekseillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Mutta voi itku, kun naiset sattuvat viehättymään eniten pitkistä ja raamikkaista miehistä. Tajuaakohan miehet itse, miten paljon pituus ja raamikkuus vaikuttavat naisen kiinnostukseen?
Just. En ole pitkä, enkä raamikas ja olen viettänyt öitä ihan nättien naisten kanssa, ei ole yksikään jäänyt, mutta eiköhän he ole huomanneet ensimmäiseen suudelmaan mennessä, etten ole raamikas saati pitkä.
Vai miksi he olivat kanssani? Säälistä? Jääköön se keskustelematta, ei kiinnosta menneet, varsinkin kun nyt kuvioissa on yksi joka riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on ihmisten tasoista kiinni.
Itse olen ollut jo vuosia tinderissä ja se menee aina niin että jos pääsen treffeille viehättävän naisen kanssa niin häneltä tulee kaveripakit ja jos käyn treffeillä naisen kanssa josta näen jo etukäteen että tuskin viehätyn hänestä niin hän haluaa jatkoa.
Kaikki tavoittelee niitä henkilöitä joihin ei oma taso riitä.
Tasojankkaaja.
Tunnen erään miehen, joka on duunarihommissa, kolho hongankolistaja ja äärettömän raskassoutuinen, lisäksi myös minuuttimuna. Tämä deittailee järjestetään pelkkiä tasokkaita naisia (lääkäreitä, asianajajia), ja antaa heille pakkeja tuon tuosta. Ovatko nuo naiset siis tätä miestä "alempitasoisia"?
Ihan sama onko nainen lääkäri vai lakimies, se ei tee naisesta kiinnostavaa. Jos kaunis ja seksikäs oikealla tavalla naapurintyttöseksikäs niin se tekee tasokkaaksi. M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on ihmisten tasoista kiinni.
Itse olen ollut jo vuosia tinderissä ja se menee aina niin että jos pääsen treffeille viehättävän naisen kanssa niin häneltä tulee kaveripakit ja jos käyn treffeillä naisen kanssa josta näen jo etukäteen että tuskin viehätyn hänestä niin hän haluaa jatkoa.
Kaikki tavoittelee niitä henkilöitä joihin ei oma taso riitä.
Tasojankkaaja.
Tunnen erään miehen, joka on duunarihommissa, kolho hongankolistaja ja äärettömän raskassoutuinen, lisäksi myös minuuttimuna. Tämä deittailee järjestetään pelkkiä tasokkaita naisia (lääkäreitä, asianajajia), ja antaa heille pakkeja tuon tuosta. Ovatko nuo naiset siis tätä miestä "alempitasoisia"?
Ihan sama onko nainen lääkäri vai lakimies, se ei tee naisesta kiinnostavaa. Jos kaunis ja seksikäs oikealla tavalla naapurintyttöseksikäs niin se tekee tasokkaaksi. M39
Samaa mieltä. Jos nainen näyttää hyvältä ja omaa sopivan luonteen niin aivan samantekevää onko siivooja vai lääkärilakimieslentäjäktm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan tasojankkaajat ovat niitä, jotka kuvittelevat olevansa korkeampitasoisia, kuin ovatkaan. Dunning-Krugerin efekti.
Esimerkiksi itse sain juuri pakit lyhyeltä ja epäviehkolta mieheltä, jolla on itsestään edustavia kuvia somessa. Hän siis pääsee usein treffeille, mutta saa paljon pakkeja. Tavan insinööri, joten ei edes sillä saralla mitenkään spessu. Olen siis saanut itseäni huomattavasti "alempitasoisilta" miehiltä pakkeja, mutta minusta ovat kiinnostuneet itseäni huomattavasti parempitasoiset miehet, kuin itse olen tai nämä minulle pakkeja laukoneet "alfat". Ja jos joskus olen itseäni paremmilta miehiltä saanutkin pakit, se on tehty herrasmiesmäisesti ja ystävällisesti. Toisinkuin nämä toiset hattivatit.
Tässäkin langassa näkyy ettei tasojen tunnustaminen johda itsepetokseen, pikemminkin päinvastoin eli ollaan hyvin tietoisia myös omista rajoitteista. Kauniita ja tasokkaita ihmisiä harvemmin torpataan, joten siksi eivät kai edes tunnista koko mekaniikkaa ollenkaan ja on helppo pitää yllä jotain kauniiksi maalattua todellisuuskäsitystä, jossa ihastuminen ja rakastuminen eivät noudata minkäänlaisia rajoja. Sattumalta vain komeat ja kauniit päätyvät yhteen ja sitten arkisemmat keskenään.
Olitko sinä sitten kiinnostunut tuosta miehestä, jota kuvasit epäviehkoksi ja lyhyeksi perusinssiksi? Vaikuttaa siltä, että joko mies tasotietoisena huomasi että olet liian korkealla ja jääväsi itsensä (en olisi halunnutkaan -defenssi päällä) tai sitten päinvastoin, eli kuvittelet oman tasosi aivan liian korkeaksi verrattuna siihen mitä se todellisuudessa on. Jos insinööri on sinulle perusjuttu, niin olet luultavasti itse korkeasti koulutettu ja virheellisesti oletat sen nostavan tasoasi.
En ollut. Mutta kyllähän pakit aina korpeaa, vaikkei tyyppi itseä kiinnostaisi.
Insinööri ei nyt ole mitenkään ihan huiman korkeasti koulutettu. DI kyllä. Eikä koulutukswlla ole mitään merkitystä, jos on sydämeltään juntti.
Minua kyllä vain naurattaisi, jos saisin pakit naiselta josta en olisi edes kiinnostunut.