Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?
Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.
Kommentit (876)
Vierailija kirjoitti:
Kun 18-vuotiaana meni ensi kerran baariin heti olivat miehet kourimassa ja puristelemassa takapuolesta. Huomasin kuinka erityisesti yrittivät kouria niitä naisia, jotka olivat humalassa eivätkä pystyisi välttämättä sanomaan kunnolla vastaan.
Jaa. Mun pahimmat baarikourimiskokemukset taas ovat sellaisilta kerroilta, kun olen ollut selvin päin, kuskina.
11-35-vuotiaana: ”tule tyttö tänne”, ”mikset anna halata”, ”tule tänne polvelle istumaan” sekä yrityksiä kouria, halata väkisin, tarttua kiinni. Tätä tuntemattomilta ukoilta kadulla, bussipysäkillä, kaupan pihassa...
20-37-vuotiaana: ”törötissi”, ”anna vähän kokeilla”, ”mikset anna”, ”vittu kuka sua nyt haluaisikaan”, ”etkö oo saanu kun on noin naama mutrulla” jne. Tätä työpaikalla, baarissa, kadulla.
16-17-vuotiaana heräsin useamman kerran bileiden jälkeen aamulla, kun housuja kiskotaan alas. Aina se ei jäänyt siihen.
Siinä vain muutama mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää, kun puolet ketju "kokemuksista" on kirjoitettu ihan samoilla sanoilla ja samoilla "kourii tissiä ja kourii haaroja keskellä päivää"-kaavalla.
Uskottavuus on nolla . Kumma kun näitä tapauksia ei koskaan näe oikeassa elämässä
Siis mitä ihmettä? Sinusta ei ole uskottavaa, että miehet on kourineet naisia nimenomaan tisseistä ja haaroista?
Sinun mielestä naisia olisi pitänyt kouria nilkoista ja kantapäistä, että kokemukset voisivat olla totta?
Ja mitä kummaa siinä on, ettet ole nähnyt kenenkään kourivan. Luuletko, että nämä kourivat ja ahdistelevat miehet tekee sitä kaikkien nähden?
Yleensä mies ahdistelee silloin, kun muut ei nää ja sehän siinä pelottavaa onkin. Et saa apua mistään.
Samaa itekin ihmetellyt. Olen 25v nainen, pitkä ja hoikka, pitkät hiukset, meikkaan vähän ja laittaudun siististi, mutta kukaan ei ole koskaan ahdistellut tai muutenkaan kiinnittänyt mitään huomiota. Saanut miettimään että onko mun pärstä oikeesti niin ruma etten kelpaa edes ahdisteltavaksi kun kaikille muille tuntuu olevan arkipäivää. Miten sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa itekin ihmetellyt. Olen 25v nainen, pitkä ja hoikka, pitkät hiukset, meikkaan vähän ja laittaudun siististi, mutta kukaan ei ole koskaan ahdistellut tai muutenkaan kiinnittänyt mitään huomiota. Saanut miettimään että onko mun pärstä oikeesti niin ruma etten kelpaa edes ahdisteltavaksi kun kaikille muille tuntuu olevan arkipäivää. Miten sairasta.
Ja asun Helsingissä, julkisia käyttänyt koko ikäni lähes päivittäin.
Kaikki nämä tummempi sävyisiltä spedeiltä: junassa ja bussissa häirintä ja olkapäähän koputtelu . Sen jälkeen viereen tunkeminen. Näitä kertoja useita. Olin nuori ja töissä baarissa. Viimeinen asiakas ei suostunutkaan lähtemään sulkemisen jälkeen vaan kävi käsiksi. Ja yhden kerran kotimatkalla kimppuuni kävi jälleen mies, väriä ei tarvinne mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja asun Helsingissä, julkisia käyttänyt koko ikäni lähes päivittäin.
Sama. Helsinkiläisnainen minäkin. Ei muakaan kukaan ole koskaan bussissa kähminyt, eikä ravintoloissa, ei missään. Ihan sievänä olen itseäni pitänyt. Naimisiinkin olen päässyt. Tuntuu kovin hassulle lukea, että joillakin on tuollaisia kokemuksia paljon. Ihmettelen.
Ja sitten on selkeitä väärinkäsityksiä paitsi ko. naiselle itselleen, koska väitti ukkelin tarkoittavan ja haluavan Sitä:
78-vuotias, reipas, terve ja sinänsä täyspäinen (mutta melko köyhä) nainen -kutsutaan vaikkapa Leenaksi- kertoi puolitutusta leskeksi jääneestä miehestä, joka samaa ikäluokkaa Leenan kanssa. Mies tiedusteli häneltä, josko Leena rupeaisi käymään siivoamassa luonaan. Leena kysyi "mitä siihen kuuluu". Mies vastasi "kaikki".
No tästähän Leena veti johtopäätöksen, että mies tarkoittaa "kaikella" se**uaalisia palveluita...Ja napakasti vastasi "en mä sellaiseen lähde".
Kun kyseenalaistin Leenalle miehen tarkoittaneen sänkypalveluita, niin kovasti Leena vakuutti miehen juurikin tarkoittavan niitä. Itse en usko.
Minua on ahdisteltu monta kertaa. Käsi laskeutuu reidelleni, paikalla muitakin ihmisiä. Jähmetyn kauhusta sanattomaksi, sillä lähentely on niin tökeröä. Moni näkee, kukaan ei puutu. Olen nelikymppinen korkeasti koulutettu helsinkiläinen nainen.
Suurimmasta elefantissa huoneessa ei puhuta, eli ulkomaalaistaustaisten tekemät ahdistelut ja seksuaalirikokset, tekivät mm viime vuoden Helsingin kaikista räiskäyksistä yli puolet, ja heitä on alle 1% väestöstä.
Miksi tästä ei puhuta täällä?
Näillähän on nimikin joukkoahdistelulleen, jota tekevät, se on nimeltään Taharrus gamea.
Ahdisteltu kirjoitti:
Minua on ahdisteltu monta kertaa. Käsi laskeutuu reidelleni, paikalla muitakin ihmisiä. Jähmetyn kauhusta sanattomaksi, sillä lähentely on niin tökeröä. Moni näkee, kukaan ei puutu. Olen nelikymppinen korkeasti koulutettu helsinkiläinen nainen.
Minä olen mies ja naiset ovat ahdistelleet minua, miksi tästä ei puhuta näinpäin?
-Miesten maalittamista, SUOMALAISmiesten, tulijathan on koskemattomia.
On otettu munasta kiinni, perseestä puristeltu, halattu, suudeltu väkisin ja lähetetty pillunkuviakin.Tuomitkaa tämäkin nyt samalla, naiset?
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä oikeasti kannata olla kateellinen, että sekopäät ja huonoitsetuntoiset k*sipäät eivät ole sinua vähättelemässä ja alentamassa. Tuollaiset naiset vaikuttavat narsistisilta, joilta on pois muiden saama negatiivinen huomio. Olen kuullut useammankin naisen haukkuvan naisia, joita on ahdisteltu ja juoruilevan heistä, koska "jotenkin ne on siinä mukana ja kerjänneet sitä". Sellaisia selkäänpuukottavia juoruja keksiviä ja levittäviä mehustelijoita. Olen itsekin säästynyt pahemmilta ahdistelukokemuksilta, mutta en tippakaan kadehdi ja tunnen lähinnä myötätuntoa uhreja kohtaan. Olen myös nähnyt tuota ympärilläni ja naisten hädän tilanteissa. En ole uskaltanut auttaa, koska siinä on kyse juuri nöyryyttämisestä ja raukkamaisuuttani pelkään joutuvani itse tulilinjalle. Anteeksi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.
Puhuvatkohan ne hyypiöt aina ihan selvää suomea ?
Jaahas, piti tällainen tulla tähänkin keskusteluun. Kyllä ne suomalaisetkin miehet osaa ahdistella. Aina pitää yrittää siirtää keskustelua noihin "muihin".
Ne "muut" teki mm Helsingin viime vuoden räiskäyksistä yli puolet, 54%, (vaikka heitä on 1%) joten aika relevanttia on nimenomaan ne "muut".
Tuo siis uudet tulijat, vanhat, kansalaisuuden saaneet lasketaan "suomalaisiin", eli luku todellisuudessa 70-90%, mitä ulkkikset tekevät.
Tämän alapeukuttajilta perustelut, koska ylläoleva teksti on faktaa, todellisuutta 100%?
-Perustelut alapeukuille?
Onko se aate&unelma?
Ei todellakaan ole 70-90% ulkkisten tekemiä ja keksit tämän aivan itse. Mun omasta ja lähipiirin kokemuksista joita on runsaasti on suuri valtaosa kantisten tekemiä. Saat alapeukkuja kun koitat kääntää tärkeän keskustelun epäolennaisuuksiin ja siihen samaan aiheeseen johon käännät kaiken muunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää, kun puolet ketju "kokemuksista" on kirjoitettu ihan samoilla sanoilla ja samoilla "kourii tissiä ja kourii haaroja keskellä päivää"-kaavalla.
Uskottavuus on nolla . Kumma kun näitä tapauksia ei koskaan näe oikeassa elämässä
Siis mitä ihmettä? Sinusta ei ole uskottavaa, että miehet on kourineet naisia nimenomaan tisseistä ja haaroista?
Sinun mielestä naisia olisi pitänyt kouria nilkoista ja kantapäistä, että kokemukset voisivat olla totta?
Ja mitä kummaa siinä on, ettet ole nähnyt kenenkään kourivan. Luuletko, että nämä kourivat ja ahdistelevat miehet tekee sitä kaikkien nähden?
Yleensä mies ahdistelee silloin, kun muut ei nää ja sehän siinä pelottavaa onkin. Et saa apua mistään.
Täydessä baarissa, täydessä ratikassa, keskellä päivää, keskellä Esplanadia, keskellä mitä vaan ei ole ketään näkemässä? Lopettakaa jo paskanpuhuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ärsyttää tämmöiset ihmettelevät ja vähättelevät aloitukset seksuaalisen häirinnän todellisuudesta. Maailmassa tapahtuu varmaan paljon asioita mitä ei itse koe, mutta mihin silti uskoo. Vai ovatko sodat samanlainen myytti, ei niitä tapahdu kun ei ole käynyt omalle kohdalle? Perheväkivalta? Lapsien kaltoinkohtelu? Uutisointi riittää näistä aiheista, mutta jos joku nainen kertoo ahdistelusta se nyt ei voi olla totta, koska itseä ei olla tultu kourimaan?
Omasta kokemuksesta voin sanoa että 12-vuotiaana loppui lapsuus siihen kun tissit kasvoivat. Sen jälkeen oli vapaata riistaa humalaisille, teineille ja yhdelle sukulaiselle. Milloin tarrattiin rintaan kiinni koulumatkalla, milloin rinnat oli puheenaihe kahvipöydässä ja saunaan ängettiin väkisin. Olin töissä baarissa 18-25-vuotiaana ja joka päivä sai kuulla sellaista kommenttia että ällötti miehet. Noin kerran viikossa joku alkoi käpälöimään jos erehdyin poistumaan tiskin takaata tekemään muita töitä, esim blokkaamaan. Paksu nahka on tullut kasvatettua ja nyt 30+ olen jo sen verran kovettunut että enää ei lähestytä samaan tapaan. Ja jos joku käy iholle nostan sellaisen metelin nykyään, että ei jää muilta huomaamatta mitä tapahtui. Siinä saa äijät hävetä. Luultavasti minuakin pöyristellään, mutta ihan sama. Olen saanut tarpeekseni.
Mun mielestäni ei ole ihan sama asia kun sota ja perheväkivalta. Kyllä ymmärtän aloituksen koska olen sitä itteki miettinyt aika usein. Mua ihmetyttää esimerkiksi juuri se säännöllinen ahdistelu ja kun täällä aika monet sanovat miten niitä juuri julkisissa paikoissa esimerkiksi bussissa ja junassa ja kaduilla aina ahdistellaan. Koska itse en ole joudun minkään kummoisen ahdistelun kohteeksi elämän aikani. Ja ollaan käydy kavereiden kanssa paljon baarissa ja bileissä ja jotenkin vaan en ole nähnyt että joku kävis kimppuun mun kavereihin ja en ole nähnyt julkisesti mitään ahdistelua että no niin nyt tuossa juuri tämä on menossa että joku mies käy naisen kimppuun. En mä vähettele sitä ja en usko myös että ap-lla oli se tarkoitus. Mun mielestäni on tosi erikoista että jotkut naiset ei koe mitään ahdistelua ja toiset ihan säännölisesti koko elämän aikana. Ei pahalla! Vaan ajattelen että jännä mistä se johtuu.
Se voi johtua ihan mistä tahansa. Takapuolen muodosta, vaatetustyylistä. Punkkari joutuu varmaan eri ihmisten ahdistelemaksi kuin valkoiset legginssitoppityttö. Tuosta ahdistelusta pitäisi kysyä miehiltä. Mikä laukaisee sen, että ajattelee olevan sopivaa käydä käpälöimään vieraita ihmisiä.
Meillä oli ex-työpaikkassa huoltomies, joka kävi iholle pomosta siivoojana ja kaikille siinä välissä. Sitä vain siedettiin, koska se oli vain "Hessu". Jotenkin annettiin sen kuulua hänen persoonallisuuteensa. Itse oli siellä kesätöissä siivoojana ja sain henkilön jotenkin kuriin paikuttamallla hänelle faktoja. Olin nuori, ehkä hän hiukan varoi silläkin, koska itse oli vanha ja kävi myös vanhempiin naisiin käsiksi. Läppää hän heitti aina kun osui kohdalle. Siis aina.Ainakin vaatetustyylista se ei johtu koska mä olen juuri se joka pukeutuu hyvin paljastavasti kesällä ja ole sen takia tullut miten ongelmia että joku olisi sanonut mitään tai koskenut. Kyllä katseita mä huomaan mutten mitään muuta. Ja kehon kieli on mulla tosi itsevarma ja uskon että se on yksi syy miksi en houkuttele ahdistelioita. Olen se sama kenelle vastasit.
Ihan olet harhoissasi tässä asiassa todellakin. Hyvä kun olet täällä niin avarrut hiukan kuplassasi. Itsevarmuus päinvastoin haastaa tietyt miehet seuraan ja kimppuun.
Ee okei! Mä sitten elän mun kuplassani ja niin hyvä mulle ;) Mutta aika outo jos nyt vaatetus on se yksi iso trigger ahdistelijoille niin miksi kuitenkin kesällä niitä naisia on paljon kenelle on semmonen paljastavampi vaatetus? Jos itse kokisin sitä jotenkin syyks siihen että mun vaatetus aiheuttaa mua kohtaan huonoa käyttäydymistä niin kyllä mä ajattelisin mitä pukeutun päällä seuravan kerra. Aika jännä että sä tuut ja sanot mulle miten mä elän kuplassa ja olen harhoissa ...oookei. Se on sun mielipitesi ja nyt tässä kyllä vähettellään minun kokemuksia
Kyllä mä veikkaan kanssa, että vaatetuksella on väliä. Vaikka nyt kaikki huutaa kuorossa, että mulla on oikeus liikkua vaikka alasti. Paitsi ettei ole koska sukupuolisivellisyys.
Onhan ihan selkeästi bilevaatteita, joiden on tarkoituskin esitellä paljasta pintaa ja saada näyttämään seksikkäälle, niin yhtälailla muillakin vaatteilla on viesti.
Naiivinen ajattelutapa.
Naisia (ja lapsia!) on ahdisteltu ja raiskattu vaikka on ollut toppatakit, pipot, löysät, peittävät ja erittäin ”epäseksikkäät” vaatteet päällä.
Kyse on vallankäytöstä.
Miksi luulet, että miehet raiskaavat toisia miehiä vankiloissa? Ei seksuaalisuuden takia, vaan näyttääkseen olevansa vallassa, se joka määrää. Toista ei nähdä edes ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdisteltu kirjoitti:
Minä olen mies ja naiset ovat ahdistelleet minua, miksi tästä ei puhuta näinpäin?
-Miesten maalittamista, SUOMALAISmiesten, tulijathan on koskemattomia.
On otettu munasta kiinni, perseestä puristeltu, halattu, suudeltu väkisin ja lähetetty pillunkuviakin.Tuomitkaa tämäkin nyt samalla, naiset?
Olisit jättänyt tuon maalittamispaskan kommentistasi pois ja pysynyt asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmasta elefantissa huoneessa ei puhuta, eli ulkomaalaistaustaisten tekemät ahdistelut ja seksuaalirikokset, tekivät mm viime vuoden Helsingin kaikista räiskäyksistä yli puolet, ja heitä on alle 1% väestöstä.
Näillähän on nimikin joukkoahdistelulleen, jota tekevät, se on nimeltään Taharrus gamea.
Jokainen kai kertoo siitä mitä on kokenut. Mä törmäsin ekan kerran ulkomaalaisen tämmöseen käytökseen tänä syksynä, oli lähinnä ärsyttävää. Ei millään uskonu ettei kiinnosta, seuras vaan ja jankutti. Jos ois ollu isompi sälli niin ehkä ois pelottanu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan olla sillä tavalla vinksallani että saan ehdotteluja ja huomiota miehiltä mutta en pane sitä pahakseni.
Baareissa, kadulla ja töissä saan joko suoria tai epäsuoria ehdotuksia ja se on minulle ihan itsetuntoa kohottavaa toiminta. Kerran on minua kourittu ja se tietenkin oli liikaa.
Metoo:n alkaessa täällä oli keskustelua siitä missä menee raja. Jollain se oli taksikuski, joka katseli taustapeilistä. Toisella taas mies, joka loi puhuttelevia katseita baarissa. Minua saa kyllä katsella ja minun kanssa voi jutella ilman että laskisin sen epämiellyttäväksi ahdisteluksi tai häirinnäksi.Minä myös pystyn itse laittamaan rajani.
Minulle saa jutella ja saa kehuakin ☺, en pahastu, mutta jos jutut hiukankaan alkavat mennä sopimattomiksi niin sanon napakasti, että tuo ei ole asiallista ja jos ei huomaa korjata juttujaan niin kävelen pois paikalta. Jätän asian omaan arvoonsa.
Kourimista ja käsiksi käymistä ei ole ollut, jos joku esimerkiksi baarissa alkaa kokeeksi halailla tai ottaa kädestä kiinni, enkä tykkää siitä niin lähden pois. En edes mieti sitä sen enempää, pärjään näissä tilanteissa enkä jää niitä murehtimaan.
Näitä en pidä varsinaisena ahdisteluina koska en ahdistu niistä.
Jos nyt aikuisena ihmisenä alkaisin niitä kaikkia miettimäån ja muistamaan niin miksi ihmeessä?
Olin ja menin aikoinani hyvinkin paljon niin väkisinhän siinä on kaikenlaisiin ihmisiin törmännyt. Mutta kun se on mielestäni normaaliin elämään kuuluvaa asiaa eikä minua ole koskaan pelottanut, etten selviäisi joko puheella tai poistumalla.
Olen sen verran sanavalmis ja reipas, kohtelen miehiä samalla tasolla oleviksi ja se on yksi asia miten he ovat kohdelleet minua.
En arkaile, kihertele tai ole ylimielinen.Joku sanoi, että ei joku ei vaan ole tajunnut, että on ahdisteltu.
Jos ei tunne, että ahdistuu, niin silloinhan sitä ihmistä ei ole ahdisteltu, se on hänen kokemuksensa, on ehkä harmistunut, mutta ei ahdistunut.Mitä ihmeen sontaa mä juuri luin? Koska sinua ei ole haitannut ahdistelu niin tulit sitten tänne kevyesti mitätöimään kaikkien niiden muiden naisten kokemukset. Samalla kätevästi syyllistät kaikkia ahdistelua kokeneita. Kappas, emme olleet tarpeeksi sanavalmiita ja reippaita. Koska eihän reipasta naista kukaan ahdistele. Oikeasti, painu hiiteen täältä jos et osaa lainkaan asettua toisen asemaan ja haluat vain päteä omalla erinomaisuudellasi.
Siis anteeksi vaan, mutta pitäisikö minun siis olla eri mieltä kuin olen? Tämä on minun kokemukseni asiasta ja muilla on omat kokemukset. En niitä tyrmännyt tai syyllistänyt. Minä olen pärjännyt reippaudella ja sanavalmiudella, myös en ole pikkuasioista nipottaja ja turhan herkkähipiäinen, monissa muissakin asioissa elämässäni. Ei se ole mikään huono keino kokeilla muidenkaan.
Suomessa on käsittääkseni mielipidevapaus, tässäkin asiassa.Eli nyt syyllistät seksuaalista ahdistelua kokeneita naisia, koska he eivät ole yhtä reippaita ja sanavalmiita kuin sinä, ja ahdistelu voikin johtua siitä että uhrit ovat pikkuasioista nipottajia ja turhan herkkähipiäisiä (toisin kuin sinä).
VOI HYVÄ LUOJA. Lue nyt itsekin mitä juuri kirjoitit! Uhrien syyllistämistä, ahdistelun vähättelyä ja itsesi kohottamista muiden naisten yläpuolelle.
Googlaapa "sisäistetty misogynia".
No kun en jaksa.
Menepäs hiukan itseesi, miksiköhän tuo kirjoittamani nyt nosti noin kovan ulinan?
Olikohan niin, että siinä olikin hiukan perää ja kalikka kolahti.
Miksi ei voi olla niin, että siinä olikin hiukan perää?Kaksi naista on ra skattu. Molemmat deittira skattiin, kumpikaan ra skaus ei ollut väkivaltainen. Yksi vaatii oikeutta mutta esitutkinta ei johda syytteeseen, ja nainen on tästä harmissaan ja asiasta puhuessaan kuvaa kärsimystä, jonka ra skaus on hänelle aiheuttanut. Toinen sanoo tähän, ettei ole herkkähipiäinen pikkuasioista nipottaja eikä tee itselleen ongelmaa tyhjästä vaan pärjää reippaudellaan. Mutta tämä ei selvästikaan ole tyrmäämistä eikä syyllistämistä, ja kun ensimmäinen nainen reagoi negatiivisesti, tämä on varmaankin merkki siitä että kalikka kalahti ja toisen naisen jutuissa on jotain perää. Ensimmäinen nainen ei vaan halua mennä itseensä ja reipastua vähän ja siksi kiukuttelee.
Näinkö? Ja jos ei, niin miten sun logiikkasi eroaa tästä?
Halaaminen ja kädestä ottaminen ei ole (minun mielestäni) rais kausta.
En ole missään kohdin puhunut rai skauksesta.
Enkä ala puhua siitä nytkään, turha alkaa proavamaan.
Luvatta koskeminen ei olekaan raiskaus eikä tässä ollutkaan kyse siitä. Vaan siitä, voiko ahdistelun kumota uhrin aiheuttamaksi ongelmaksi kun meni uhriutumaan, ja jos voi, niin miksi ei raiskausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt pilaa hyvää ketjua, jonka tarkoituksena on maalittaa SUOMALAISmiehet.
90% mun kokemista ahdisteluista on tehnyt ihan kuule perus suomijannut.
Että näin hyvin suomipoika kohtelee ja arvostaa naisia.
No 43 henkilöä näki pari kuukautta sitten keskellä päivää kokoushuoneessa, kun minua kähmittiin töissä ja he näkivät, miten kiusallisena sitä pidin. Kukaan ei sanonut tai tehnyt mitään.