Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te tietoisesti lapsettomat: kuka teidät hoitaa vanhana?

Vierailija
07.12.2019 |

Vai onko teillä perheessä ollut tapana, että te lapset ette pidä mitään yhteyttä vanhempiinne ja jätätte vain oman onnensa nojaan tms?

Kommentit (244)

Vierailija
241/244 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitokodin henkilökunta kuten kaikki muutkin.

T.Vela

Naulan kantaan.

Vierailija
242/244 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itsekin aikanaan että ei kai tuo että lapset hoitaa vanhana ole mikään argumentti tehdä lapsia, mutta kyllä tässä kun olen itse joutunut omien vanhempien asioita hoitamaan, on alkanut realiteetit kirkastua.... Juuri olin paikalla kun hoitaja kävi ja hän sanoi että hän on tehnyt tätä työtä 30 vuotta ja tullut siihen tulokseen, että vanhuksella on asiat hyvin jos hänellä on tytär. Ja että vaikka hoitaja käykin useamman kerran päivässä, ei hänellä millään ole kokonaiskäsitystä tilanteesta. En pysty edes kuvittelemaan miten retuperällä omien dementoituneiden vanhempieni asiat olisivat jos minua ei olisi. Luultavasti hoitaja otti tuon puheeksi koska näki pershäiriöisen äitini naamasta, että kiitollisuus on viimeisenä hänellä mielessä. Isäkään tuskin hahmottaa miten paljon saavat minulta apua. Olen itsekin paljon miettinyt nappiratkaisua koska luultavasti saan dementian itsekin, on ihme jos en saa. Siinä taas yksi asia joka on helpommin sanottu kuin tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/244 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin itsekin aikanaan että ei kai tuo että lapset hoitaa vanhana ole mikään argumentti tehdä lapsia, mutta kyllä tässä kun olen itse joutunut omien vanhempien asioita hoitamaan, on alkanut realiteetit kirkastua.... Juuri olin paikalla kun hoitaja kävi ja hän sanoi että hän on tehnyt tätä työtä 30 vuotta ja tullut siihen tulokseen, että vanhuksella on asiat hyvin jos hänellä on tytär. Ja että vaikka hoitaja käykin useamman kerran päivässä, ei hänellä millään ole kokonaiskäsitystä tilanteesta. En pysty edes kuvittelemaan miten retuperällä omien dementoituneiden vanhempieni asiat olisivat jos minua ei olisi. Luultavasti hoitaja otti tuon puheeksi koska näki pershäiriöisen äitini naamasta, että kiitollisuus on viimeisenä hänellä mielessä. Isäkään tuskin hahmottaa miten paljon saavat minulta apua. Olen itsekin paljon miettinyt nappiratkaisua koska luultavasti saan dementian itsekin, on ihme jos en saa. Siinä taas yksi asia joka on helpommin sanottu kuin tehty.

Miten olet "joutunut"?

Itse olet valinnut taistelusi. Eikö ole muita sisaruksia? Eikö vanhemmilla ole jäänyt ylimääräistä rahaa ostaa lisäpalveluita? Mihin rahat on tuhlattu?

Kukaan ei pakota sinua olemaan maksuton piika. Sellaista lakia ei ole olemassa.

Vierailija
244/244 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä hoidat kun sulla on tuota joutilasta aikaa, ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme