Te tietoisesti lapsettomat: kuka teidät hoitaa vanhana?
Vai onko teillä perheessä ollut tapana, että te lapset ette pidä mitään yhteyttä vanhempiinne ja jätätte vain oman onnensa nojaan tms?
Kommentit (357)
Samat hoisut kun teidät lapsellisetkin!
Vierailija kirjoitti:
Siis muiden ihmisten lapset, joille muiden ihmisten lapset maksavat verottajan kautta palkkaa.
Ihmiset, jotka ammatikseen hoitavat vanhuksia. Olisiko jo pikkuhiljaa aika lopettaa seuraavan sukupolven (naispuolisten) kuormittaminen ilmaisen hoivatyön vaatimisella?
Lapsettomilta pitää kieltää vanhustenhoito. Pärjätköön yksin koska niin kusipäitä ovat.
Omat vanhemmat asuvat pienellä kylällä ja kaikki lapset ovat muuttaneet niin kauas, etteivät he ehdi vanhempia "hoitamaan"... ja kuka lapsi nykyään enää "hoitaa" vanhempiaan, ehkä olisi realistisempaa puhua satunnaisesta auttamisesta. Itse säästän sen verran, että tarvittaessa on varaa palkata kotiavustaja käymään silloin tällöin.
Pyyhkiikö teidän lapsenne teidän takapuolet?
Siinä missä tähänkin asti lapsettomat hoidetaan, vanhainkodissa tai kotihoidossa. Hoidatko sinä vanhempiasi 24/7?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis muiden ihmisten lapset, joille muiden ihmisten lapset maksavat verottajan kautta palkkaa.
Verottajan kautta lapsettomatkin ovat osallistuneet muiden lasten palkkojen maksamiseen ja hoitamiseen ja kouluttamiseen ja kaikenlaiseen tukemiseen jne.
Voi sitä pettymyksen määrää, kun on kasvattanut lapset oman vanhuuden turvaksi, mutta ne lapset sitten päättävätkin elää omaa elämää ja muuttavat töiden takia muualle.
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä pettymyksen määrää, kun on kasvattanut lapset oman vanhuuden turvaksi, mutta ne lapset sitten päättävätkin elää omaa elämää ja muuttavat töiden takia muualle.
Yhdellä tuttavallani on 2 lasta. Toinen asuu Australiassa ja toinen Yhdysvalloissa. Eivät käy hoitamassa vanhaa äitiään, koska he hoitavat omia lapsiaan.
Vanhainkodeissa on silloin hoitajina Saharan etelä-puoliselta alueelta Suomeen muuttaneita.
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat asuvat pienellä kylällä ja kaikki lapset ovat muuttaneet niin kauas, etteivät he ehdi vanhempia "hoitamaan"... ja kuka lapsi nykyään enää "hoitaa" vanhempiaan, ehkä olisi realistisempaa puhua satunnaisesta auttamisesta. Itse säästän sen verran, että tarvittaessa on varaa palkata kotiavustaja käymään silloin tällöin.
Vanha ketju ja olen saattanut vastata ketjuun jo aiemminkin. Mä en siis ole lapseton, mutta en nyt oletakaan, että mun lapseni hoitaisivat mua joskus aikanaan. En mä ole hoitanut isäänikään, vaikka mulla on sairaanhoitajan koulutus ja asun vielä isäni naapurissakin. Jos pystyisin tekemään sairaanhoitajan hommia, ei olisi tarvinnut jo lähes 30 vuotta sitten vaihtaa alaakaan. Isällä on onneksi rahaa ja voi ostaa yksityiseltä hoivapalveluyritykseltä kaiken sen avun, mitä kotona pärjäämiseensä tarvitsee. Jopa jotkut parturit tekevät nykyisin kotikäyntejä.
Mä uskon, että erilainen kotipalvelu ja muu kotiin tuotava palvelu tulee lisääntymään. Ts näitä yksityisiä palveluntarjoajia tulee lisää sitä mukaa, kun palveluiden kysyntä kasvaa. Se on sitten toki huonompi juttu, jos jossain vaiheessa "lanttu on pelkkää raastetta", mutta aika mahdotonta edes olettaa, että mun lapset, joiden alin eläkeikä tulee varmasti olemaan vähintään 70 vuotta, edes pystyisivät alkaa mulle omaishoitajiksi. Mä olen - siis jos edes elän niin vanhaksi - 94v, kun esikoiseni pääsee eläkkeelle ja 100v, kun kuopukseni pääsee eläkkeelle.
En minä tiedä kuka minua hoitaa vanhana, miten sen voisi tietää?
Merkillinen olettama, normaalisti sitä selviää hautaan sen kummoisemmin kenenkään hoitamatta. Suurin osa asuu kotona ja pärjää vanhuuden vaivoista huolimatta, eikä järkikään katoa. Mutta kun katsoo miten nuoret läskistyneet, ihan televisio-ohjelmissakin ovat kuin ei mitään, niin että mitä se vanhuus näillä tulee olemaan.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju ja olen saattanut vastata ketjuun jo aiemminkin. Mä en siis ole lapseton, mutta en nyt oletakaan, että mun lapseni hoitaisivat mua joskus aikanaan. En mä ole hoitanut isäänikään, vaikka mulla on sairaanhoitajan koulutus ja asun vielä isäni naapurissakin. Jos pystyisin tekemään sairaanhoitajan hommia, ei olisi tarvinnut jo lähes 30 vuotta sitten vaihtaa alaakaan. Isällä on onneksi rahaa ja voi ostaa yksityiseltä hoivapalveluyritykseltä kaiken sen avun, mitä kotona pärjäämiseensä tarvitsee. Jopa jotkut parturit tekevät nykyisin kotikäyntejä.
Mä uskon, että erilainen kotipalvelu ja muu kotiin tuotava palvelu tulee lisääntymään. Ts näitä yksityisiä palveluntarjoajia tulee lisää sitä mukaa, kun palveluiden kysyntä kasvaa. Se on sitten toki huonompi juttu, jos jossain vaiheessa "lanttu on pelkkää raastetta", mutta aika mahdotonta edes olettaa, että mun lapset, joiden alin eläkeikä tulee varmasti olemaan vähintään 70 vuotta, edes pystyisivät alkaa mulle omaishoitajiksi. Mä olen - siis jos edes elän niin vanhaksi - 94v, kun esikoiseni pääsee eläkkeelle ja 100v, kun kuopukseni pääsee eläkkeelle.
Palveluntarjoajia tulee joo, mutta millaista palvelua ne tarjoavat? Tässä viime aikoina on paljon kuultu palveluista, esimerkiksi tuoliin kuristunut vanha nainen. Näitähän riittää eikä se paremmaksi siitä muutu, sitä on turha toivoa, koska rahavirta menee vain osakkeenomistajien suuntaan.
Parasta on se, kun valitsee itse sen päivän, jolloin poistuu maailmasta, ennen näitä palveluntarjoajien palveluja. Silloin voi valita kohtuullisen kärsimyksen tien, esimerkiksi minä henkilökohtaisesti en oikein diggaa tuota kuristumista. Haluan kuolemakseni jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä kuka minua hoitaa vanhana, miten sen voisi tietää?
Lisääntymällä. Luonnossakin poikaset hoitavat äitejään heidän vanhuuden päivillään. Siellä ei tarvita mitään julkisia palveluita, eikä ole terveysmenoja.
Vierailija kirjoitti:
Teen paljon töitä ja sijoitan rahaa. Haluan viettää loppuaikani laadukkaassa yksityisessä vanhainkodissa.
Mutta siellä on muiden lapset töissä! Hyväksikäytät muiden lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Ja lykkäävät äitikullan hoitokotiin, jossa hoidetaan äitikulta mullan alle istuttamalla se kuristavaan tuoliin. Hip hei!
Aika jännä, että joku lisääntynyt jaksaa olla näin loputtoman kiinnostunut meidän velojen tulevasta vanhuudesta. Mitä jos kiinnittäisitte huomiota vain niihin omiin jälkeläisiinne.