Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)

Vierailija
03.12.2019 |

Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.

Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)

Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.

En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)

Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)

Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.

Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.

Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.

Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.

Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.

Kommentit (358)

Vierailija
61/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vituttaa se, että yhden työpäivä koostuu pelkistä tauoista ja syömisestä ja toisen, eli minun koostuu rättiväsyneenä vatsa kurnien töiden paiskomisesta. Laki on laki, mutta yksikään laki ei salli henkilölle x taukoa tauon perään, jotta henkilö y voi painaa yksin hommia hidasta kuolemaa tehden.

Jos sulle on sanottu, että muunkin tauon voi pitää lakisääteisten lisäksi niin on kyllä vaan sit sun oma ongelma jos et sitä pidä ja toinen työntekijä pitää. Et voi siitä toiselle kiukuta.

Ymmärrät varmaan että kynnys siihen on melko korkea. Aina ei ole mahdollisuuttakaan, kun asiakkaita on jatkuvasti. Kummasti toinen työntekijähenkilö löytyy lähes jatkuvasti SILLOINKIN takahuoneesta eikä töitä tekemästä!

Minä en todellakaan halua kuulla jälkikäteen että olen "laiskotellut" pitkin päivää. On tosi vaikeaa mennä vain istuskelemaan kesken työpäivän, siitä tulee olo että laiskottelee.[/

Ymmärrän, mutta sä et siltikään voi vihoitella toiselle työntekijälle siitä, että pitää taukoja, joihin on annettu lupa.

Toinen vaihtoehto sulla on avata suusi ja sanoa työkaverille, että voitko olla menemättä tauolle nyt kun näyttää olevan paljon asiakkaita.

Homman nimihän on sellainen, että minua ei todellisuudessa kiinnosta koulun pakollinen työssäoppiminen pätkän vertaa. En ole motivoitunut enkä yritä sitä salailla muualla kuin töissä.

Mutta kaikesta huolimatta menen liian kilttiin moodiin töissä ja teen kirjaimellisesti hiki valuen hommia, juoksen palvelemassa asiakkaat, jatkan keskeneräisiä hommia kunnes jälleen kerran tulee palveltava asiakas ja hommat jäävät kesken. Luuletko ettei tämä toinen henkilö oikeasti huomaa yhtään mitään?

Hän ei vain välitä muusta kuin laiskottelusta. Hän tietää tasan tarkasti että tarvitsen kaiken avun, mutta menee silti vain takahuoneeseen löhöilemään ja antaa minun painaa yksin.

Sinä olet siellä paikassa työssäoppimassa, eli teet ohjaajasi ohjaamana sinulle määrättyjä tehtäviä siinä tahdissa kuin pystyt ja osaat. Työssäoppijana sinulla ei ole tulosvastuuta eikä velvollisuutta selvitä töistä samalla tavalla kuin vakituiset työntekijät, ei varsinkaan niin että se on pois lakisääteisistä tauoista. Ohjaajan tai tämän esimiehen kanssa neuvottelemalla yleensä myös onnistuu tuollaiset parkkikiekon siirtämisen kaltaiset joustot, kun olet itse aloitteellinen ja ehdotat jotain ratkaisua.

Vierailija
62/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut kauppakassista? Sillä voi kantaa isomman määrän ruokaa kaupasta kotiin. Sitten on olemassa myös eväsrasioita joihin voi laittaa evästä ja viedä töihin. Autossa syötäväksi sopii vaikka eväsleivät jotka voi valmistaa edellisenä iltana jääkaappiin. Tai hedelmät, jugurtti, pähkinät jne.

Illalla kannattaa syödä iltapala jos yöllä tulee nälkä. Kokeilemalla selviää mikä sopii itselle parhaiten ja pitää nälkää pisimpään.

Ja jos ongelma on ettet ehdi pitää ruokataukoa, miksi kuitenkin tauko tuntuu tarkoittavan sulle sitä puhelimen räpläystä? Ei kukaan valita jos pidät tauon ajan puhelimen taskussa ja vain syöt reippaasti. Syödä voi myös ilman mitään oheistekemistä. Sitten voit erikseen käydä siellä autolla siirtämässä kiekkoa, ja sopia siitä pomon kanssa erikseen jos se vaatii ylitöihin jäämistä.

Homman nimihän on se, että hyviä ratkaisuja asiaan ei ole.

1. 3 tunnin päästä kaipaan taukoa enemmän kuin mitään. Samaan aikaan on kiekon siirtämisen aika, joten ne voi yhdistää helposti. Tämä tarkoittaa sitä, että pelkkään autolle kävelyyn menee taukoaikaa ja sitten pitäisi ehtiä syödäkin, vaikka aikaa on muutamia minuutteja. Ei onnistu.

2. Ajatellaan, että menen kolmen tunnin jälkeen ainoastaan siirtämään kiekon ja tulen heti takaisin. Aikaa meni noin 5 minuuttia.

Tulen takaisin maha edelleen kurnien ja jatkan hommien painamista. Pidän tauon esimerkiksi tunnin päästä. Olen ollut 4 tuntia töissä ilman yhtäkään taukoa (paitsi wc). 4 tunnin päästä saan syödä ekan kerran jotain ja kohta pääsenkin jo kotiin ja voin joka tapauksessa syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että olet tosi ujo ja olet ravintola-alalla. Kai juttelet siellä työpaikalla muille edes jotain? Miksi jäät sinne autoon istumaan, etkö ihan yhtä paljon ehdi istua siellä työpaikalla jos palaat heti autolta takaisin.

Voit kesken töiden sanoa että nyt on kova nälkä ja käyt äkkiä vetämässä banaanin. Siihen ei mene kuin alle minsa. Ja etkö ole tutustunut yhtään muihin vai miten et tiedä onko joku toinen myös työssäoppimassa vai ei?

Ja harkitse toista alaa.

Vierailija
64/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ratkaisuja ei yksinkertaisesti ole! Kiekkoa en voi jättää siirtämättä tai saan sakot. En vtussa jaksa painaa hommia neljää tuntia ilman taukoa. Kun ajatellaan, etten ole syönyt aamulla yhtään mitään.

Olen niin loppu stna. En jaksa!!!!!

Vierailija
65/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö miksi et nuku? Mene aiemmin nukkumaan, herää niin että ehdit syödä aamupalan. Tee illalla eväät mukaan ja syö ne siellä autossa. Ehdit samassa ajassa syödä, kun nyt käyt kaupassa. En oikein näe tässä ongelmaa. Kuulostat hiukan uusavuttomalta.

Miksiköhän en nuku? Voisikohan ehkä mahdollisesti johtua esimerkiksi unettomuudesta? Miksi kuuro ei vain kuule ja masentunut lopeta masistelua??

Unettomuuteen on saatavissa apua. Äärimmäisen harvan unettomuus on sellaista, mihin unihygienia, terveet elämäntavat, melatoniini tai viimeisenä keinona lääkitys ei auttaisi.

Sivusta sanon, ettei lääkäreitä ole kiinnostanut minun yli kymmenen vuoden unettomuuteni ainakaan. Kaikkea olen tietenkin kokeillut itse melatoniinia myöten, mutta mitään unilääkkeitä ei haluta määrätä edelleenkään, vaikken keksi enempää vippaskonsteja. Aina tuputetaan joku unihygienialehtinen käteen ja muuten ohitetaan suunnilleen olankohautuksella.

Vierailija
66/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää jos AP: n kaltainen hankala, uusavuton, luuririippuvainen, agressiivinen henkilö pääsisi meille töihin oppiin. 6 tuntia töitä, taukojen perusteella, ja sekin liikaa.

Vierailija
67/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot töissä luultavasti 8 tuntia jää hyvin aikaa nukkua 8 ja syödä vaikka 8 tuntia. Se puhelimen selailu ei kuulu kyllä työpäivään.

Jos tauot on 2x12min, niin päivä ei todennäköisesti ole 8h.

Hyvä havainto, mitä siitä?

Näin ollen sulla on paljon vapaa-aikaa tehdä kunnollisia eväitä tai ainakin miettiä ratkaisua tähän ongelmaan. Nythän sulle ei kelpaa mikään hyvä ja järkevä ratkaisuvaihtoehto jota sulle on yritetty tässä  tarjota. Mitä sä oikein teet sen työpäivän jälkeen?

Työssäoppimispaikassa ei ole järkevää tuijottaa muiden taukoja ja tekemisiä, parempi kun keskityt nyt vain miettimään ihan oikeasti parempaa ratkaisua tuohon omaan touhuusi. Etkö tosiaan osaa ostaa kaupasta muuta kuin laihdutusjuomia?

Jos et saa nukuttua, sittenhän voit nousta ajoissa syömään kunnollinen aamupala.  

Vierailija
68/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jää sairauslomalle, jos et kerran jaksa. Simple as that.

Vierailija
69/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ratkaisuja ei yksinkertaisesti ole! Kiekkoa en voi jättää siirtämättä tai saan sakot. En vtussa jaksa painaa hommia neljää tuntia ilman taukoa. Kun ajatellaan, etten ole syönyt aamulla yhtään mitään.

Syö aamulla kotona ja eväät mukaan.

Vierailija
70/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut kauppakassista? Sillä voi kantaa isomman määrän ruokaa kaupasta kotiin. Sitten on olemassa myös eväsrasioita joihin voi laittaa evästä ja viedä töihin. Autossa syötäväksi sopii vaikka eväsleivät jotka voi valmistaa edellisenä iltana jääkaappiin. Tai hedelmät, jugurtti, pähkinät jne.

Illalla kannattaa syödä iltapala jos yöllä tulee nälkä. Kokeilemalla selviää mikä sopii itselle parhaiten ja pitää nälkää pisimpään.

Ja jos ongelma on ettet ehdi pitää ruokataukoa, miksi kuitenkin tauko tuntuu tarkoittavan sulle sitä puhelimen räpläystä? Ei kukaan valita jos pidät tauon ajan puhelimen taskussa ja vain syöt reippaasti. Syödä voi myös ilman mitään oheistekemistä. Sitten voit erikseen käydä siellä autolla siirtämässä kiekkoa, ja sopia siitä pomon kanssa erikseen jos se vaatii ylitöihin jäämistä.

1. 3 tunnin päästä kaipaan taukoa enemmän kuin mitään. Samaan aikaan on kiekon siirtämisen aika, joten ne voi yhdistää helposti. Tämä tarkoittaa sitä, että pelkkään autolle kävelyyn menee taukoaikaa ja sitten pitäisi ehtiä syödäkin, vaikka aikaa on muutamia minuutteja. Ei onnistu.

2. Ajatellaan, että menen kolmen tunnin jälkeen ainoastaan siirtämään kiekon ja tulen heti takaisin. Aikaa meni noin 5 minuuttia.

Tulen takaisin maha edelleen kurnien ja jatkan hommien painamista. Pidän tauon esimerkiksi tunnin päästä. Olen ollut 4 tuntia töissä ilman yhtäkään taukoa (paitsi wc). 4 tunnin päästä saan syödä ekan kerran jotain ja kohta pääsenkin jo kotiin ja voin joka tapauksessa syödä.

Pelkkä kiekon siirtäminen ja edestakaisin kävely noin 5 minuuttia. Eli aikaa syömiseen jää noin 6-7 minuuttia ja siinä on vasta yksi tauko käytettynä. Joko provosi vuotaa tai sitten et osaa kellonaikoja.

Vierailija
71/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti sentään, uskomatonta miten hankalaa ihmiselle voi kaikki olla. Me normaalit ihmiset järjestetään asiat niin, että saadaan se arki toimimaan eikä ajella keskellä yötä kauppaan nälän takia tai hakemaan eväitä.

Mä olen itse töissä päiväkodissa, ja ei meillä ole taukoja käytännössä ollenkaan (vaikka lakisääteisesti pitäisikin olla). Sillä aikaa kun lapset on nukkarissa, on joko palaverit, siivousvuoro tai tiskivuoro tai itse siellä nukkarissa. Ruoka syödään lasten kanssa samalla hoitaen sata ja yksi asiaa samalla. Lounaan ulkopuolella ei ehdi syömään mitään. Porukkaa on koko ajan sairaana, sijaisia ei aina saada, ja lapsia ei voi jättää yksin edes vessakäynnin ajaksi.

Aamulla on vaan herättävä niin ajoissa, että ehtii syödä kunnon aamupalan. Aikasimmillaan työt alkavat 6.15. lounas on klo 11 ja siihen asti on pärjättävä. Töiden jälkeen on vaan jaksettava hoitaa ruuanlaitto (niin että lapsella on aina kaapissa valmiina ruokaa kun tulee nälkäisenä päiväkodista, ja itsellä eväät seuraavaksi päiväksi).

Ihan ensin nyt mietit läpi sen autohomman. Ei ole normaalia että työntekijä joutuu pitämään autoa parkkikiekkopaikalla niin, että on käytävä kääntämässä kiekkoa. Miten ne muut työntekijät toimivat?

Sitten hoidat eväät mukaan ja kauppareissut töiden jälkeen. Sulla on 2x12min tauko, siinä ajassa vetää kyllä kevyen lounaan ja jonkun välipalan. Autossa voi odottaa vaikka joku välipalajuoma tms jos kotimatkalla tulee liian kova nälkä.

Vierailija
72/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään millään ateriankorvikkeella jaksaisi. Edes toimistotyössä. Ota jotain muuta evästä. Syöt ne ruokatauollasi. Sillä samalla tauolla, millä menisit kauppaan ja joisit korvikkeen autossasi.

Toiseksi, osta viikon eväät kerralla. Esim. viikonloppuna. Suunnittele ja ennakoi. Silloin et joudu YÖLLÄ menemään kauppaan, vaan voit nukkua pidempään tai käyttää senkin ajan aamiaisen syömiseen.

YMMÄRRÄ NYT ETTÄ KIEKKO ON PAKKO SÄÄTÄÄ, JOTTA EN SAA SAKKOJA. ELI AUTOLLA ON PAKKO KÄYDÄ JOKA PÄIVÄ.

YMMÄRRÄ ITSE, ETTÄ VOIT KÄYDÄ AUTOLLASI SILTI. OTA EVÄÄT SINNE MUKAAN!

Ei hyvänen aika.

LAKISÄÄTEINEN TAUKO ON EDELLEEN SEN 12 MINUUTTIA X 2. SIINÄ AJASSA EN KERKEÄ RUOKAILEMAAN KUIN MIKÄKIN STNAN KUNINKAALLINEN. YRITÄ NYT YMMÄRTÄÄ ETTÄ ONGELMA ON, ETTÄ MINULLA EI OLE AIKAA SYÖDÄ IKINÄ.

TAUON AIKANA EHDIT SYÖDÄ PAREMMIN, JOS ET JUOKSE SINNE STANAN KAUPPAAN VAAN OSTAT EVÄÄT ETUKÄTEEN!

EN KERKEÄ.

Mulla on työmatkat tunti suuntaansa. Teen 8-10 tunnin työpäivän, sitten menen salille, sen jälkeen kauppaan, ostan ruokaa, menen kotiin, kokkaan, syön, katson telkkaria, luen kirjaa, käyn suihkussa ja menen nukkumaan. Minullakin on uniongelmia. Kello soi kuitenkin 8 tunnin päästä nukkumaan menosta, pesen kasvot ja hampaat, syön aamiaisen, meikkaan, laitan hiukset, pakkaan kassiin edellisiltana tekemääni ruokaa ja lähden töihin. Mihin sinä käytät 24 tuntia?

Vierailija
73/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että olet tosi ujo ja olet ravintola-alalla. Kai juttelet siellä työpaikalla muille edes jotain? Miksi jäät sinne autoon istumaan, etkö ihan yhtä paljon ehdi istua siellä työpaikalla jos palaat heti autolta takaisin.

Voit kesken töiden sanoa että nyt on kova nälkä ja käyt äkkiä vetämässä banaanin. Siihen ei mene kuin alle minsa. Ja etkö ole tutustunut yhtään muihin vai miten et tiedä onko joku toinen myös työssäoppimassa vai ei?

Ja harkitse toista alaa.

Olen ujo kyllä, mutta isoin ongelma työasioissa ei ole se vaan se, että minulle on oltu aiemmissa paikoissa erittäin ilkeitä. Naiset, yllätys yllätys.

Tätähän kukaan ei koskaan usko, mutta minulla on ihan liikaa kokemusta ilkeistä pomoista ja työkavereista. Oli se sitten oikea työ tai pelkkä työssäoppiminen.

Pelkään että minut pyydetään takahuoneeseen "vähän keskustelemaan." tätä olen kokenut pari kertaa ja toinen niistä kerroista tarkoitti potkuja TOPista ja toisella kerralla valitettiin (eri paikassa), kun en tullut töihin kun en vttu LÖYTÄNYT SINNE. Kuljin silloin julkisilla ja kävelin samaa hlvetin reittiä monta kertaa ympyrää, kun en yksinkertaisesti osannut mennä perille. Lopulta luovutin ja lähdin kotiin XD. Siitä sain sitten puhuttelun eräässä toisessa paikassa joskus.

Vierailija
74/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta työt ja koulu. Jää aikaa huolehtia itsestään.

Vierailija
75/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö miksi et nuku? Mene aiemmin nukkumaan, herää niin että ehdit syödä aamupalan. Tee illalla eväät mukaan ja syö ne siellä autossa. Ehdit samassa ajassa syödä, kun nyt käyt kaupassa. En oikein näe tässä ongelmaa. Kuulostat hiukan uusavuttomalta.

Miksiköhän en nuku? Voisikohan ehkä mahdollisesti johtua esimerkiksi unettomuudesta? Miksi kuuro ei vain kuule ja masentunut lopeta masistelua??

Unettomuuteen on saatavissa apua. Äärimmäisen harvan unettomuus on sellaista, mihin unihygienia, terveet elämäntavat, melatoniini tai viimeisenä keinona lääkitys ei auttaisi.

Melkoista vähättelyä. Jos unihygienia auttaa niin unettomuudesta ei oikein voi puhuakaan. Lääkkeet taas aiheuttavat omat ongelmansa työnkin kannalta.

Vierailija
76/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ja helppoja ratkaisuja on. Ensinnäkin syöt aamulla, vaikka autossa jos et kotona ehdi, niin minäkin teen. Pidät siis kolmen tunnin jälkeen päivän molemmat tauot, yhteensä 24 minuuttia. Kävelet autolle -> siirrät kiekkoa -> kaivat kylmälaukusta eväsleivän tai mitä nyt syötkin -> syöt sen evääsi -> kävelet takaisin työpaikalle.

Voi luoja, olisipa minullakin noin helposti ratkaistavia ongelmia...

Vierailija
77/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja potkut tulivat täysin ilman syytä. Kateelliset akat jauhoivat pskaa selän takana.

Ei minua suoraan sanottuna kiinnosta tutustua naisiin sen syvällisemmin, siitä ei seuraa muuta kuin ongelmia työpaikalla. Miekkonen on ainoa, johon olen tutustunut enemmän ja nyt myös pannut hänen kanssaan XD.

Vierailija
78/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut pomosi kanssa tilanteestasi? Mitä hän sanoi?

Vierailija
79/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla menee reissussa 5min (kävelyt molempiin suuntiin ja kiekon ronklaus), niin SULLA JÄÄ VAIKKA MITEN PALJON AIKAA SYÖDÄ, kun kerran pidät 24 min tauon.

Vierailija
80/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ja helppoja ratkaisuja on. Ensinnäkin syöt aamulla, vaikka autossa jos et kotona ehdi, niin minäkin teen. Pidät siis kolmen tunnin jälkeen päivän molemmat tauot, yhteensä 24 minuuttia. Kävelet autolle -> siirrät kiekkoa -> kaivat kylmälaukusta eväsleivän tai mitä nyt syötkin -> syöt sen evääsi -> kävelet takaisin työpaikalle.

Voi luoja, olisipa minullakin noin helposti ratkaistavia ongelmia...

XD ei ole niin simppeliä tosielämässä. Nyt mahaan sattuu joten makoilen, Hei hei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä