Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)

Vierailija
03.12.2019 |

Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.

Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)

Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.

En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)

Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)

Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.

Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.

Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.

Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.

Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.

Kommentit (358)

Vierailija
41/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään millään ateriankorvikkeella jaksaisi. Edes toimistotyössä. Ota jotain muuta evästä. Syöt ne ruokatauollasi. Sillä samalla tauolla, millä menisit kauppaan ja joisit korvikkeen autossasi.

Toiseksi, osta viikon eväät kerralla. Esim. viikonloppuna. Suunnittele ja ennakoi. Silloin et joudu YÖLLÄ menemään kauppaan, vaan voit nukkua pidempään tai käyttää senkin ajan aamiaisen syömiseen.

YMMÄRRÄ NYT ETTÄ KIEKKO ON PAKKO SÄÄTÄÄ, JOTTA EN SAA SAKKOJA. ELI AUTOLLA ON PAKKO KÄYDÄ JOKA PÄIVÄ.

YMMÄRRÄ ITSE, ETTÄ VOIT KÄYDÄ AUTOLLASI SILTI. OTA EVÄÄT SINNE MUKAAN!

Ei hyvänen aika.

Vierailija
42/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen valittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vituttaa se, että yhden työpäivä koostuu pelkistä tauoista ja syömisestä ja toisen, eli minun koostuu rättiväsyneenä vatsa kurnien töiden paiskomisesta. Laki on laki, mutta yksikään laki ei salli henkilölle x taukoa tauon perään, jotta henkilö y voi painaa yksin hommia hidasta kuolemaa tehden.

Jos sulle on sanottu, että muunkin tauon voi pitää lakisääteisten lisäksi niin on kyllä vaan sit sun oma ongelma jos et sitä pidä ja toinen työntekijä pitää. Et voi siitä toiselle kiukuta.

Ymmärrät varmaan että kynnys siihen on melko korkea. Aina ei ole mahdollisuuttakaan, kun asiakkaita on jatkuvasti. Kummasti toinen työntekijähenkilö löytyy lähes jatkuvasti SILLOINKIN takahuoneesta eikä töitä tekemästä!

Minä en todellakaan halua kuulla jälkikäteen että olen "laiskotellut" pitkin päivää. On tosi vaikeaa mennä vain istuskelemaan kesken työpäivän, siitä tulee olo että laiskottelee.[/

Ymmärrän, mutta sä et siltikään voi vihoitella toiselle työntekijälle siitä, että pitää taukoja, joihin on annettu lupa.

Toinen vaihtoehto sulla on avata suusi ja sanoa työkaverille, että voitko olla menemättä tauolle nyt kun näyttää olevan paljon asiakkaita.

Homman nimihän on sellainen, että minua ei todellisuudessa kiinnosta koulun pakollinen työssäoppiminen pätkän vertaa. En ole motivoitunut enkä yritä sitä salailla muualla kuin töissä.

Mutta kaikesta huolimatta menen liian kilttiin moodiin töissä ja teen kirjaimellisesti hiki valuen hommia, juoksen palvelemassa asiakkaat, jatkan keskeneräisiä hommia kunnes jälleen kerran tulee palveltava asiakas ja hommat jäävät kesken. Luuletko ettei tämä toinen henkilö oikeasti huomaa yhtään mitään?

Hän ei vain välitä muusta kuin laiskottelusta. Hän tietää tasan tarkasti että tarvitsen kaiken avun, mutta menee silti vain takahuoneeseen löhöilemään ja antaa minun painaa yksin.

Vierailija
44/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja sama tyyppi, jolla oli joku aika sitten ongelmia löytää hänen vuorokausirytmilleen soveltuvaa työssäoppimispaikkaa?

Ja haastattelija pakotti tilaamaan kahvin.

Vierailija
45/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään millään ateriankorvikkeella jaksaisi. Edes toimistotyössä. Ota jotain muuta evästä. Syöt ne ruokatauollasi. Sillä samalla tauolla, millä menisit kauppaan ja joisit korvikkeen autossasi.

Toiseksi, osta viikon eväät kerralla. Esim. viikonloppuna. Suunnittele ja ennakoi. Silloin et joudu YÖLLÄ menemään kauppaan, vaan voit nukkua pidempään tai käyttää senkin ajan aamiaisen syömiseen.

YMMÄRRÄ NYT ETTÄ KIEKKO ON PAKKO SÄÄTÄÄ, JOTTA EN SAA SAKKOJA. ELI AUTOLLA ON PAKKO KÄYDÄ JOKA PÄIVÄ.

Ei hyvänen aika.

LAKISÄÄTEINEN TAUKO ON EDELLEEN SEN 12 MINUUTTIA X 2. SIINÄ AJASSA EN KERKEÄ RUOKAILEMAAN KUIN MIKÄKIN STNAN KUNINKAALLINEN. YRITÄ NYT YMMÄRTÄÄ ETTÄ ONGELMA ON, ETTÄ MINULLA EI OLE AIKAA SYÖDÄ IKINÄ.

Vierailija
46/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OSTA SE JUOMASI ETUKÄTEEN JA JUO KUN KÄYT AUTOLLA, JÄTÄ KAUPASSA KÄYMINEN VÄLIIN

Laita elämänrytmi kuntoon. Kun teet vain 6h, niin pitäisi riittää aika kaikkeen muuhunkin.

Vierailija
47/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ap. Rauhoitu ja vedä syvään henkeä. Kuulostaa siltä, että et koe riittävää hallinnantunnetta elämässäsi. Mitään muutosta ei tapahtu, jos teet asiat samoin kuin ennenkin. Sinun pitää itse nyt miettiä mikä toimii sinulle. Muista, että elämme vain kerran.

Vierailija
48/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja sama tyyppi, jolla oli joku aika sitten ongelmia löytää hänen vuorokausirytmilleen soveltuvaa työssäoppimispaikkaa?

Ja haastattelija pakotti tilaamaan kahvin.

Sanoin ei kiitos, silti työnsi minulle hirveän laimean "kahvi"litkun nenän eteen. Joku KUNNON KAHVI nyt kelpaa 99 % ajasta, mutta se oli aivan hirveää tiskivettä.

Vierailija
49/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvänen aika.

LAKISÄÄTEINEN TAUKO ON EDELLEEN SEN 12 MINUUTTIA X 2. SIINÄ AJASSA EN KERKEÄ RUOKAILEMAAN KUIN MIKÄKIN STNAN KUNINKAALLINEN. YRITÄ NYT YMMÄRTÄÄ ETTÄ ONGELMA ON, ETTÄ MINULLA EI OLE AIKAA SYÖDÄ IKINÄ.

TAUON AIKANA EHDIT SYÖDÄ PAREMMIN, JOS ET JUOKSE SINNE STANAN KAUPPAAN VAAN OSTAT EVÄÄT ETUKÄTEEN!

Vierailija
50/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin ap. Rauhoitu ja vedä syvään henkeä. Kuulostaa siltä, että et koe riittävää hallinnantunnetta elämässäsi. Mitään muutosta ei tapahtu, jos teet asiat samoin kuin ennenkin. Sinun pitää itse nyt miettiä mikä toimii sinulle. Muista, että elämme vain kerran.

XD

No mutta jos nyt saan jatkaa tuolla (tiedän että he vihoittelevat minulle salaa muutamista asioista, näen kyllä ilmeet ja eleet vaikken niistä mitään mainitse), niin millä tavalla taion aikaa syömiselle?

Kun edelleen olen liian kiltti töissä enkä kehtaa pitää jatkuvasti taukoja. En, vaikka vihaan koko hommaa. Yritän näyttää mahdollisimman motivoituneelta ulospäin, ihan vain valmistumisen takia.

Vierailija
51/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä nuorella on elämänhallinta sekaisin, vielä pystyy korjaamaan jos vain halua.

Vierailija
52/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvänen aika.

TAUON AIKANA EHDIT SYÖDÄ PAREMMIN, JOS ET JUOKSE SINNE STANAN KAUPPAAN VAAN OSTAT EVÄÄT ETUKÄTEEN!

EN KERKEÄ.

Vierailija
53/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuullut kauppakassista? Sillä voi kantaa isomman määrän ruokaa kaupasta kotiin. Sitten on olemassa myös eväsrasioita joihin voi laittaa evästä ja viedä töihin. Autossa syötäväksi sopii vaikka eväsleivät jotka voi valmistaa edellisenä iltana jääkaappiin. Tai hedelmät, jugurtti, pähkinät jne.

Illalla kannattaa syödä iltapala jos yöllä tulee nälkä. Kokeilemalla selviää mikä sopii itselle parhaiten ja pitää nälkää pisimpään.

Ja jos ongelma on ettet ehdi pitää ruokataukoa, miksi kuitenkin tauko tuntuu tarkoittavan sulle sitä puhelimen räpläystä? Ei kukaan valita jos pidät tauon ajan puhelimen taskussa ja vain syöt reippaasti. Syödä voi myös ilman mitään oheistekemistä. Sitten voit erikseen käydä siellä autolla siirtämässä kiekkoa, ja sopia siitä pomon kanssa erikseen jos se vaatii ylitöihin jäämistä.

Vierailija
54/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä nuorella on elämänhallinta sekaisin, vielä pystyy korjaamaan jos vain halua.

ÖÖÖÖ XDD Ihan normaalisti elän, en vain ehdi syödä töiden takia :) ja siksi minulla ei ole ikinä energiaa.

Vierailija
55/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XD

No mutta jos nyt saan jatkaa tuolla (tiedän että he vihoittelevat minulle salaa muutamista asioista, näen kyllä ilmeet ja eleet vaikken niistä mitään mainitse), niin millä tavalla taion aikaa syömiselle?

Kun edelleen olen liian kiltti töissä enkä kehtaa pitää jatkuvasti taukoja. En, vaikka vihaan koko hommaa. Yritän näyttää mahdollisimman motivoituneelta ulospäin, ihan vain valmistumisen takia.

Missä olet töissä, itselläni ei ole ikinä tuollaista ollut. Aina ollut aikaa pitää kunnon tauot.

Vierailija
56/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvänen aika.

EN KERKEÄ.

Kaupassa käyminen vie ruokailuajasta nopeimmillaankin ehkä 3-4 minuuttia. Samassa ajassa ehdit siellä autossasi istuessa syödä vaikka banaanin ja jugurtin, kun käyt ostamassa ne edellisenä päivänä.

Vierailija
57/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tyyppi on työssäoppimisen kivikssaäiti. Mitään neuvoja ei oteta kuuleviin korviin, vaan kaikki on jonkun toisen syytä. Jos mikään ei kelpaa, niin kärsi sitten.

Jos sulla ei ole edes täyttä työpäivää, niin ehdit sitten hoitaa noita muita ongelmia sitäkin enemmän. Mulla on kokopäivätyö, tunnin duunimatka yhteen suuntaan ja käyn noin kolme kertaa viikossa iltakoulussa. Ehdin silti syödä aamupalaa ja kokata illalla (jos seuraava ilta on kouluilta, kokkaan sillekin illalle) ja viettää aikaa miehen kanssa. Kouluiltoina uni saattaa jäädä vähän lyhyemmäksi, mutta yritän nukkua vähintään 6,5 tuntia ja enemmän sitten vapaailtoina.

Vierailija
58/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvänen aika.

EN KERKEÄ.

Miksi et kerkiä??

Vierailija
59/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vituttaa se, että yhden työpäivä koostuu pelkistä tauoista ja syömisestä ja toisen, eli minun koostuu rättiväsyneenä vatsa kurnien töiden paiskomisesta. Laki on laki, mutta yksikään laki ei salli henkilölle x taukoa tauon perään, jotta henkilö y voi painaa yksin hommia hidasta kuolemaa tehden.

Jos sulle on sanottu, että muunkin tauon voi pitää lakisääteisten lisäksi niin on kyllä vaan sit sun oma ongelma jos et sitä pidä ja toinen työntekijä pitää. Et voi siitä toiselle kiukuta.

Ymmärrät varmaan että kynnys siihen on melko korkea. Aina ei ole mahdollisuuttakaan, kun asiakkaita on jatkuvasti. Kummasti toinen työntekijähenkilö löytyy lähes jatkuvasti SILLOINKIN takahuoneesta eikä töitä tekemästä!

Minä en todellakaan halua kuulla jälkikäteen että olen "laiskotellut" pitkin päivää. On tosi vaikeaa mennä vain istuskelemaan kesken työpäivän, siitä tulee olo että laiskottelee.[/

Ymmärrän, mutta sä et siltikään voi vihoitella toiselle työntekijälle siitä, että pitää taukoja, joihin on annettu lupa.

Toinen vaihtoehto sulla on avata suusi ja sanoa työkaverille, että voitko olla menemättä tauolle nyt kun näyttää olevan paljon asiakkaita.

Homman nimihän on sellainen, että minua ei todellisuudessa kiinnosta koulun pakollinen työssäoppiminen pätkän vertaa. En ole motivoitunut enkä yritä sitä salailla muualla kuin töissä.

Mutta kaikesta huolimatta menen liian kilttiin moodiin töissä ja teen kirjaimellisesti hiki valuen hommia, juoksen palvelemassa asiakkaat, jatkan keskeneräisiä hommia kunnes jälleen kerran tulee palveltava asiakas ja hommat jäävät kesken. Luuletko ettei tämä toinen henkilö oikeasti huomaa yhtään mitään?

Hän ei vain välitä muusta kuin laiskottelusta. Hän tietää tasan tarkasti että tarvitsen kaiken avun, mutta menee silti vain takahuoneeseen löhöilemään ja antaa minun painaa yksin.

Joten mitä haet tällä ketjulla?

Vierailija
60/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sinä edes saisi siirtää sitä kiekkoa ilman että siirrät koko autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme