Miksi juuri ketkään naiset eivät käytä arkena korkokenkiä? Nehän ovat ihan tottumiskysymys.
Moni sanoo, että korkkarit sattuvat ja ovat hankalat jne jne. Tiedättekö mitä? Teillä on vain ollut vääränlaiset kengät. Monet korkonilkkurit, saappaat ja sandaalit ovat todella miellyttävät käyttää. Kun etsii hyvin istuvan ja pehmeän mallin, ei ole mitään ongelmaa näyttää hyvältä!
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosikaudet käyttänyt pääasiassa korkkareita (töissä, kaupungilla jne) eikä niistä ole tullut mitään vaivoja. Korottomista lättäkengistä sen sijaan saan aina selkäni kipeäksi.
Saat selkäsi kipeäksi korottomista kengistä koska sun ryhtisi, lihaksistosi ja jänteesi on jo korkokenkien pilaamat.
Diagnoosi: lyhentynyt pohjelihas ja akillesjänne. Ihan googlettamalla löytää nuo oireet.
Sehän on hyvä, jos korkkarit sopii sinulle ja jalkasi voi hyvin. Tuskin siitä on keneltäkään pois, jos ei annakkaan.
Hyvin usein ne eivät näytä käyttäjällä kauniilta, kun kävellään polvet koukussa, joka taas vaikuttaa ryhtiin, muiden jalkavaivojen lisäksi.
Suomi on vapaa maa ja jokainen voi käyttää konkkareita tai olla ilman.
Miksi käyttäisin? Eihän niillä voi ajaa autoakaan. En myöskään pysty kävelemään korkkareilla riittävän nopeasti omaan makuuni. Sitä paitsi, jos nyt miesten mielipiteillä olisi mitään väliä, niiden makuun tunnun olevan 180-senttisenä liian pitkä ilman korkojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yhtä varma aihe saada mamma tuohduksiin kuin sanomalla vaikka, että kaikilla naisilla pitäisi olla pitkät naiselliset hiukset! Siinä alkaa mammaköörissä käymään kiihtynyt kotkotus ja suurin osa alkaa kiivaasti kotkottaa kaiken maailman kälkätyksiä minkä takia itselle tämä ei sovi. Kotkottakaa siis rauhassa, ketään ei oikeasti kiinnosta teidän touhut.
Sulla tuntuu olevan melko vakavia ongelmia ja tylsä elämä. Yleensä ne, joilla on tylsä elämä, ovat ihan hirveän kiinnostuneita toisten ihmisten tekemisistä sen sijaan, että keskittyisivät omaan elämäänsä.
Kotkotkotkot...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yhtä varma aihe saada mamma tuohduksiin kuin sanomalla vaikka, että kaikilla naisilla pitäisi olla pitkät naiselliset hiukset! Siinä alkaa mammaköörissä käymään kiihtynyt kotkotus ja suurin osa alkaa kiivaasti kotkottaa kaiken maailman kälkätyksiä minkä takia itselle tämä ei sovi. Kotkottakaa siis rauhassa, ketään ei oikeasti kiinnosta teidän touhut.
Sulla tuntuu olevan melko vakavia ongelmia ja tylsä elämä. Yleensä ne, joilla on tylsä elämä, ovat ihan hirveän kiinnostuneita toisten ihmisten tekemisistä sen sijaan, että keskittyisivät omaan elämäänsä.
Kotkotkotkot...
Hei kuka täällä on jauhamassa jostain mammojen tekemisistä, sinä vai minä? Kuka tässä on kotkotkot? Aivan. Sinä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttäisin? Eihän niillä voi ajaa autoakaan. En myöskään pysty kävelemään korkkareilla riittävän nopeasti omaan makuuni. Sitä paitsi, jos nyt miesten mielipiteillä olisi mitään väliä, niiden makuun tunnun olevan 180-senttisenä liian pitkä ilman korkojakin.
Huh, onneksi en ole 180 cm pitkä.
Ne jotka käyttävät korkokenkiä, tulevat vanhana huomaamaan mitä haittaa niistä nyt sitten aiheutuikaan..kävelevät polvet koukussa, selkä köyryssä ja peffa pitkällä, koska..tadaa pohjelihas ja akillesjänne alkavat kiristyä jo kahden viikon yhtäjaksoisen korkokenkien käytön jälkeen. Siksi ne lättäkengät sattuu korkkareiden jälkeen..olet aiheuttanut jo vahinkoa jaloillesi, mutta oma on valintasi🙂
Mulla ei ole mitään ongelmaa näyttää omaan silmään hyvältä. Se taas ei edellytä korkkareita, jotka jatkuvasti käytettynä aiheuttavat terveysongelmia myös silloin, kun ovat hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, onneksi en ole 180 cm pitkä.
Niin, parempi olla lyhyt, että voi sitten yrittää näyttää pidemmältä niillä epäkäytännöllisillä korkkareilla :D
Käytin nuorempana korkkareita, nyt en enää viitsi kun ikää 40+. Ennen oli joka ikinen päivä korot jalassa, töissä stiletot sisäkäytössä päivittäin. Nykyään otan ulkokengät pois työpisteellä heti aamulla ja vetäisen villasukat jalkaan koko päiväksi :D Ihanaa!
Erikoistilaisuuksiin ja juhliin laitan kyllä edelleen korkkarit aina.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosikaudet käyttänyt pääasiassa korkkareita (töissä, kaupungilla jne) eikä niistä ole tullut mitään vaivoja. Korottomista lättäkengistä sen sijaan saan aina selkäni kipeäksi.
Tuo on just sitä, mihin jalkansa ja kroppansa totuttaa. Jos lähtisit vaellukselle, sinulla pitäisi olla niissä vaelluskengissäkin korkoa, muuten olisit pulassa ensimmäisen päivän jälkeen.
Minulla on juhlakengissäkin max 5 cm korot. Joissakin arkikengissä on 2-3 cm korko. Se menettelee, kun ei ole mikään piikkikorko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat selkäsi kipeäksi korottomista kengistä koska sun ryhtisi, lihaksistosi ja jänteesi on jo korkokenkien pilaamat.
Höpön löpön :) Harrastan aktiivisesti liikuntaa useana päivänä viikossa joten lihakset ja ryhti ovat paljon paremmassa kunnossa kuin ikäisilläni keskimäärin.
No mulle käytännöllisyys ja mukavuus ovat niitä asioita,mitkä menevät ulkonäön edelle.
Siihen vielä päälle,että tyyliini eivät kuulu korkokengät missään muodossa.Ei arkena,eikä juhlana.
Sanotaanko,että converset,lenkkarit(+goretex-lenkkarit,maiharit,vaelluskengät,kumpparit ovat eniten tyyliäni.
Harvoin kyllä edes missää juhlissa onneksi edes tarvitsee käydä😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön :) Harrastan aktiivisesti liikuntaa useana päivänä viikossa joten lihakset ja ryhti ovat paljon paremmassa kunnossa kuin ikäisilläni keskimäärin.
No jos et usko, niin googlaa ihmeessä. Viimeksi kuluneella viikolla oli jossain Hesarin terveysartikkelissa juuru tuo pohjelihaksen ja akillesjänteen lyhentymisen oire: korottomista kengistä tulee kipuja. Eiköhän ammatti-ihmiset tiedä nämä asiat.
Mun jalalle on vaikea löytää kenkiä muutenkin, aina on jotain vikaa. Mun jalat on selvästi eri kokoiset, pienet, korkeakaariset ja ilmeisesti vähän leveät kokoon nähden.
Avokkaat luistavat pois jalasta koosta riippumatta, jos kengät istuvat pituudeltaan ne ovat liian kapeat ja varvasta hiertää vähintään toisessa jalassa. Nilkka lonksuu ja taittuu, jalkapohjaan alkaa sattua helposti lättäkengissäkin.
Sitten pitäisi vielä maksaa paljon että saisi ns. hyvät korkokengät ja silloinkin on ihan sattumaa olisivatko ne oikeasti mulle hyvät.
Vuosia olisin halunnut käyttää korkkareita ja yritin, mutta ei ollut tottumiskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käytän aina mm. töissä ja kauppareissuilla. Kenkäni ovat aivan ihanat nahkanilkkurit seitsemän sentin koroilla ja niiden lesti on täydellinen jalkaani.
Koiran kanssa lenkkeillessä käytän lenkkareita, saappaita tai niin kuin tänään, talvilenkkareita, joissa on hyvät pohjat.
No jos 7 cm lasketaan korkkareiksi, niin minäkin käytän joka päivä.
Kyllä se lasketaan korkkariksi. Käytä vain.
Mummokengissä on seitsemän sentin korko. Korkkareissa yli 10 cm.
Korkkarit näyttävät kyllä kivoilta mutta siihen ne hyvät puolet sitten rajoittuvatkin. Ei ole sen arvoista.
Käytän lähinnä paljasjalkakenkiä. Jalka pääsee tekemään työn, jonka sen on tarkoituskin tehdä. Vahvistaa lihaksia ja vähentää nyrjähdyksiä ym. jalkaongelmia.
En tiedä mikä on muodukas, mutta ehkä sinä olet muodukas omalla tavallasi lenkkareissasi. Tai sitten et ole, ihan sama.