Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna mun kaikki kestää, kliseet jouluavustuksia hakevista pitää sittenkin paikkaansa!

Vierailija
30.11.2019 |

Tällä palstalla näkee aina näitä aloituksia rahaa ja avustuksia krokotiilinkyyneleet silmissä kerjäävistä naisista, joilla kuitenkin varaa ripsipidennyksiin, tatuointeihin ja kynsihuoltoihin. Olen aina pitänyt tarinoita vahvasti liioiteltuina. Kunnes!

Törmäsin erääseen tuttavaan eilen kaupassa. Vuolaasti kiitollisuudesta kyynelehtien (hieno roolisuoritus) kertoi kuinka oli hakenut ja saanut ruoka- ja raha-avustuksia useammaltakin taholta, kun ei ollut rahaa ruokaan eikä mihinkään, vaikka koko vuoden kituutellut vähillä rahoilla ja myynyt mm. kodin irtaimistoa saadakseen kolmelle pienelle lapselleen puuroa pöytään. Lapsillekin oli selitetty, kuinka nyt ei ole varaa käydä missään, kesällä eivät päässeet edes huvipuistoon vaikka lapset niin olisivat toivoneet. Ja oli sydäntä särkenyt kieltää tämä huvi kun kaikki muut käyvät ulkomailla (ketkä muut, ei olla mekään käyty) Ja lasten toivoessa pääsyä Hesburgeriin hampurilaisille, oli tämä neuvokas äiti itse kotona tehnyt hampparit ja ranskikset tienpientareilta kerätyillä tyhien pullojen palautusrahoilla. Kun on niin raha tiukalla.

Kummasti on tällä äiteellä silti varaa käydä JUURI niissä kliseisissä kynsi- ja ripsihuolloissa (siis ihan oikeasti!) ja myös useammassa konsertissa käynyt itsekseen vuoden aikana (kyllä, kotiintultuani stalkkasin ja näkyi julkisia kuvia Facebookissa, juoma virrannut ja tupakka palanut, yhdessä kuvassa esittelee jopa uutta tatuointiaan, siis todella, en keksi näitä) Eikä mitkään ilmaiskonsertit kyseessä!

En voinut vastustaa kiusausta osoittaa pitkiä tekokynsiään ja ripsiään että eikö näihin palaneilla rahoilla olisi jo saanut puurot ja hampurilaisetkin, sain vastaukseksi itkua ja syyllistystä miksi köyhää kiusaan ja enkö suo minkäänlaista iloa hänelle kurjaan elämään vaan olisin viemässä tuhkatkin pesästä. Itkun, mulkoilun ja sättimisen säestämänä poistui paikalta huutaen että kai minulla on nyt hyvä mieli.

Ei ole, olen raivoissani tällaisista ihmisistä. Olisi varmaan avustuksille ollut parempikin kohde.

Ja tässä ehdotukseni: avustusten sijaan jonkinlaista taloustaito-opetusta ihmisille!!!

Kommentit (497)

Vierailija
361/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna mitään yksinhuoltajille joilla on yli kaksi lasta ja kaikilla lapsilla eri isä.

Vierailija
362/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avunpyytäjien syntilista

Lihava

Leipoo

Lemmikkejä

Erityislapsia

Eläimiä

Tatuointeja

Ripsiä

Kynsiä

Käy keikoilla

Tupakoi

Käyttää alkoholia

Osallistuu kilpailuihin

Ostaa meikkejä ja hajuvesiä

Lähihoitaja

Kolme näistä osu kohdalleen lihava, alkoholia käyttävä lähihoitaja. Tosin alkoholin kustantaa miesystävä. Silti olen köyhä. Pyääh.

Miksi et saa palkkaa tuosta lähihoitajan työstäsi?

Palkka on pieni, enkä saa asumistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin n. 50€ arvosta lahjan joulupuu-keräykseen. Tuota kautta menee apu ainakin oikeasti vähäosaisille lapsille.

Oletko varma?

Olen, sosiaalityö mukana jakamassa. Lapset ovat syytömiä vanhempiensa rahankäyttöön.

Totta, mutta ei ihan aukoton systeemi.

Joku vuosi sitten niitä pakettia oli aivan liikaa ja jaettiin kaikille kelle kelpasi.

Toinen keräys joka paikkakunnallamme oli ei löytänyt kohteita keräämilleen lahjoille ja tiedän tämän, kun yritimme löytää niille ottajia.

Raha on siitä helppo jaettava, että kelpaa kaikille.

Vierailija
364/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini on omaishoitaja kehitysvammaiselle aikuiselle veljelleni. Järkyttyneenä kuuntelin, kun hän kertoi miten paljon heillä jää yhteensä rahaa käyttöön kuukaudessa. Se oli tosiaan reilusti yli 1000e. Siis asumisen jälkeen.

Ja toki en haluaisi että joutuvat asumaan köyhyydessä, mutta heihin verrattuna meidän kolmilapsinen (joo oma valinta, tosin nuorimmat on kaksoset) perheemme elää köyhyydessä. Tuntuu että työn teosta ei jää mitään käteen. Nytkin taas nousi yhtiövastike ja pelkona on että nousee lisää. Vaan et mitään tukia saa mistään. Kyllä me ollaan aina pärjätty, mutta ei puhettakaan että ostettaisiin uusia huonekaluja tai vaatteita jatkuvasti, kuten äitini tekee.

Sinunko mielestäsi omaishoitaja ei tee työtä? Monestihan omaishoitajan homma on selvästi rasittavampaa ja sitovampaa kuin tavallinen palkkatyö. Minä en ainakaan vaihtaisi töitä äitisi kanssa.

DI, palkka yli 5000 eur / kk.

Vierailija
365/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari faktaa pöytään: rakennekynsien huolto maksaa _minimissään_ noin 30€/kk sekä ripsienpidennysten huolto saman verran. Jos siis käy melko halvalla laittajalla. Ja vaikkei ihan joka kuukausi kävisikään, menee noihin lysteihin SATOJA euroja vuodessa. Tupakoinnit ja muut lystit siihen vielä päälle. Tatuoinnin ottaminen kustantaa myöskin satoja euroja. Aloituksessa kuvattu henkilö ei olisi mielestäni oikeutettu minkäänlaiseen avustukseen ennenkun luopuu näistä ehostuksista. Kyseinen henkilö siis oikeasti mielummin vaikka kuolisi nälkään kuin näyttäisi rumalta. Hän taisi jäädä välistä kun aivosoluja jaettiin

Mutta kyllähän köyhilläkin täytyy olla oikeus! Kuinka kehtaat lyödä lyötyä. Eikö köyhä itse saisi nauttia elämästä ollenkaan? Olet täysin sydämetön paska!

Halvempia nautintoja.

Vierailija
366/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin n. 50€ arvosta lahjan joulupuu-keräykseen. Tuota kautta menee apu ainakin oikeasti vähäosaisille lapsille.

Oletko varma?

Olen, sosiaalityö mukana jakamassa. Lapset ovat syytömiä vanhempiensa rahankäyttöön.

Totta, mutta ei ihan aukoton systeemi.

Joku vuosi sitten niitä pakettia oli aivan liikaa ja jaettiin kaikille kelle kelpasi.

Toinen keräys joka paikkakunnallamme oli ei löytänyt kohteita keräämilleen lahjoille ja tiedän tämän, kun yritimme löytää niille ottajia.

Raha on siitä helppo jaettava, että kelpaa kaikille.

No sitten menee. Ei itseäni haittaa, jos lahja ilahduttaa jotain toistakin lasta, vaikka kyseessä olisikin ns. paremman perheen mukula. Mielummin liikaa lahjoja kuin liian vähän.

Rahaa en tällaiseen toimintaan anna, koska olemassa oleva riski siitä, että menee vanhempien jouluviineihin tmv.

Vierailija
367/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnistin siskoni sieltä muutamista yksityiskohdista ja asuinpaikastaja kysyinkin onko hän siellä ja tunnusti, että joo. En voi ymmärtää. Hän on vuoden sisään reissannut ulkomailla kolmesti, kun lapsi on isällään, käy kampaajalla säännöllisesti, hänellä on kuntosali jäsenyys yms. Silti itkee siellä, että ku ei oo varaa lapsille jouluun et jos sais lahjakortteja esim. Prismaan ja vaatekauppaan. Samaan aikaan lapsilla on 3 tätiä, isä ja kahdet isovanhemmat, jotka kaikki ostaa lahjoja ja jouluruokia hänen tarvii tehdä graavilohen verran, kun tulevat meille joulunviettoon. Melkein teki mieli sanoa, että no kuule järjestähän lapsilles joulu niillä lahjakorteilla. Ihan takuulla menee hänen omiin meikkeihinsä ja näön vuoksi joku pieni juttu lapsille.

Vierailija
368/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän ohi aiheen, mutta en kyllä ymmärrä, miten esim. kolmen alaikäisen erityislapsen työtön YH ei saa suomessa rahoja riittämään ja järjestettyä lapsille joulua, sillä toimeentulotuen perusosa on heille jo 1412 euroa/kk. ( Tuo summa siis jää elämiseen vuokran, sähkön, lääkärilaskujen ja lääkkeiden yms. jälkeen) Lisäksi harkinnanvaraisena tukena voi sosiaalitoimistosta pyytää lasten vaatteisiin, harrastusmaksuihin, leireihin ja vaikka pesukoneeseen. Vaatteita voi käyttää ja kierrättää isoimmalta pienemmälle ja lelut yms. voi jakaa.Lisäksi vammaistukea hän saa 92-416 euroa/kk per lapsi.

Kyllä Suomi on kauhea maa. Tuollaisia summia jaetaan heikkoälyisille täysin vastikkeetta. Tulis jo kunnon oikeistohallitus joka lopettaisi Suomesta vatipäisyyden ja pakottais nää apinat koulutukseen ja töihin.

Vierailija
369/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen keskituloinen asuntovelkainen pienten lasten vanhempi tietää mitä on välillä elää vuosia ilman ylimääräisiä konsertteja ja kauneushoitoja. Ja juuri siksi näitä tupakoivia ’köyhiä’ on niin vaikea ymmärtää. Toki ei se niiden lasten vika ole. Aikuisten kyllä.

Köyhästi elävä opiskelija tai asuntovelallinen voi yleensä olettaa, että heidän tilanteensa paranee jossain vaiheessa. Sen luulisi auttavan siihen, että jaksaa olla tarkka rahan kanssa ja malttaa siirtää omien mielihalujen toteuttamista myöhemmäksi. Nuukasti elävää asuntovelallista en pidä millään lailla kärsivänä henkilönä tai uhrina, ellei syynä sitten ole jo myyty asunto, josta on jäänyt velkaa tai maksettava asunto on arvoton hometalo. Yhden konsertin vuodessa tai jonkun kauneushoidon tai pienen matkan ymmärrän kyllä köyhällä, mutta nekin on törkeitä, jos lasten lahjat jätetään ostamatta. Alta satasen saa joitain leluja lapsille ja muutaman suklaarasian, vähän kinkkua ja pari laatikkoa. Jos jättää vaikka parin kuukauden tupakat, herkut ja limsat ostamatta, niin useimmat pystyy tuohon.

Mutta kuka opettaisi miten jätät kahden kuukauden tupakat, herkut ja limsat ostamatta?

Vierailija
370/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin töihin? Soittelemaan muistisairaille puhelunmyynti- terrorisointipuheluja provikalla?

Mitä ihmeen työtä täällä tarjolla kenellekään enää? Kaupan kassatkin tahdotaan hävittää ja tyhmät ihmiset suostuvat käyttämään itsepalvelua ja tekemään kassan työt ilman itse.

Minua ihmetyttävät ne mielettömät palkat joita ihmisille nykyään maksetaan ja millä kehdataan vielä vinkua :O Jokaikinen vinkuu ulkomaanlomia ja ostetaan mielettömiä taloja. Ostellaan kymmeniä pareja kenkiä, ostellaan korjuja, kelloja, juostaan kampaajilla, ostellaan jotain hajuvesiä ja voiteita ja meikkejä, merkkiroinaa, kuulemma tekokynsiä ja ripsiä, syödään perheellä ravintoloissa, koko ajan valmisruokia terveet ihmiset, jogurtteja, leikkeleitä. Pikkulapsilla älylaitteita.

Koko maaon seonnut ja porukka valittaa ettei rahat riitä, vaikka törsätään kuin viimeistä päivää

Vierailija
371/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari faktaa pöytään: rakennekynsien huolto maksaa _minimissään_ noin 30€/kk sekä ripsienpidennysten huolto saman verran. Jos siis käy melko halvalla laittajalla. Ja vaikkei ihan joka kuukausi kävisikään, menee noihin lysteihin SATOJA euroja vuodessa. Tupakoinnit ja muut lystit siihen vielä päälle. Tatuoinnin ottaminen kustantaa myöskin satoja euroja. Aloituksessa kuvattu henkilö ei olisi mielestäni oikeutettu minkäänlaiseen avustukseen ennenkun luopuu näistä ehostuksista. Kyseinen henkilö siis oikeasti mielummin vaikka kuolisi nälkään kuin näyttäisi rumalta. Hän taisi jäädä välistä kun aivosoluja jaettiin

Mutta kyllähän köyhilläkin täytyy olla oikeus! Kuinka kehtaat lyödä lyötyä. Eikö köyhä itse saisi nauttia elämästä ollenkaan? Olet täysin sydämetön paska!

Kai tämä kommentti oli sarkasmia? Vai mistä ihmeen oikeudesta puhut? Jokaisen meidän kuuluu elää oman tulotasonsa mukaan ja nautinnot täytyy löytää omalle taloudelle sopiviksi. Kyllähän ne elämänarvot aika vinksallaan ovat jos viikon ruokarahat käyttää kynsiin..?

Vierailija
372/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen avustusjärjestössä missä jaetaan jouluavustuksiakin ja tämä on tuttu ilmiö.

Jossa.

Olen avustusjärjestössä, jossa jaetaan jouluavustuksia.

Vierailija
373/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloinpa tässä miettiä et koska olen ostanut ITSELLENI jotain kivaa.... ööö vuos sitten käsilaukun, aitoa nahkaa jotta kestää 10vuotta, koska mulla ei ole ollut yhtäkään uutta laukkua ikinä. Ikää 39v. Tänä vuonna ostin käsintehdyn lasipallon itselleni synttärilahjaks, hinta 20€.

Ja meidän perhe on ihan hyvä tuloinen. Kampaajalla en käy edes joka vuosi. Vaatteita ostan kun edelliset rikki.

Lapsiin ne kaikki rahat menee, mut väliäkö sillä.

Niinpä, hyvätuloinen perhe täälläkin, viimeksi ostin itselleni uudet farkut koska viimeisiin ehjiin alkoi tulla reikä haaroväliin. Näillä pärjään jouluun asti niin että hieman risat on jalassa kun ehjät pyykissä, jouluksi lupasi yksi sukulainen toiset farkut. Kampaajalla kävin vuosi sitten joulukuussa, nyt mietin menisikö taas vai odottaisko toisen vuoden, raitoja otan vuoden parin välein, leikkaan itse kotona omat ja muiden perheenjäsenten hiukset. Toki meillä on keskivertoa hienompi asunto ja velaton auto, tällaiseen ei meilläkään olisi varaa jos tulot pistettäisiin välittömiin mielitekoihin kuten irtoripset tai lasten kalliit merkkivaatteet. Toki saa priorisoida varankäyttönsä, jos vaikka irtoripset on tärkeämmät kuin auto niin jokainen päättää itse mihin panostaa, mutta kyllä lasten välttämättömät tarpeet tulee listalla ensimmäisenä jos niitä lapsia on hankkinut.

Miksi et korjaa niitä farkkuja? Ei ole vaikeaa, olen mies ja korjaan usein rikkoutuneita vaatteitani. Parsin jopa villasukkia, eilen parsin kaksi villapaitaan tullutta reikää.

Kyllä minulta nuo mainitsemasi korjaukset onnistuu ja moni muukin, mutta haarovälistä ohueksi kuluneita farkkuja en osaa siististi korjata. Jos sinä osaat niin kerro mullekin miten koska elvyttäisin nuo farkut mielelläni, ovat muutoin ihan lempparit. Kangas on joustavaa mikä vaikeuttaa korjaamista.

Vierailija
374/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini on omaishoitaja kehitysvammaiselle aikuiselle veljelleni. Järkyttyneenä kuuntelin, kun hän kertoi miten paljon heillä jää yhteensä rahaa käyttöön kuukaudessa. Se oli tosiaan reilusti yli 1000e. Siis asumisen jälkeen.

Ja toki en haluaisi että joutuvat asumaan köyhyydessä, mutta heihin verrattuna meidän kolmilapsinen (joo oma valinta, tosin nuorimmat on kaksoset) perheemme elää köyhyydessä. Tuntuu että työn teosta ei jää mitään käteen. Nytkin taas nousi yhtiövastike ja pelkona on että nousee lisää. Vaan et mitään tukia saa mistään. Kyllä me ollaan aina pärjätty, mutta ei puhettakaan että ostettaisiin uusia huonekaluja tai vaatteita jatkuvasti, kuten äitini tekee.

Omaishoidon tuella ei äitisi elä, muilla sosiaalituilla varmaan voi saada lähes tuhat euroa asumiskulujen jälkeen kahdelta aikuiselta.

Kun on omaishoitajana ollut ympärivuorokautisesti muutaman vuoden, niin ei naurata nämä "tosi"tarinat omaishoidolla rikastuneista.  Yhteiskunta on säästänyt useamman satasen-tuhannen per vuorokausi meidän tapauksessa. Mä sain 400 e BRUTTO, kun työelämässä sain 3100 e brutto.

Koska kyseessä oli oma lapsi oli valinta selvä jäädä kotiin ja hoitaa kuolemaan asti kotona. Mutta sen urakan jälkeen olin monta vuotta järkyttävän uupunut rasituksesta. Nyt vaativissa työtehtävissä on naurettavan helppoa omaishoitoon verrattuna, joten ihmettelen, miten joku viitsii olla kateellinen muutamasta kympistä valtavasta työstä, jolla säästetään vieläpä yhteiskunnan resursseja ja rahaa.

Vierailija
375/497 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh perusosa on 547,02 euroa ja alle 10 vuotiaan 313,29 euroa, joten tuosta ei millään laskutoimituksella saada 860,31 euroa suurempaa perusosaa.

Toimeentulotuen oikea suuruus löytyy kelan sivuilta: https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara

Vierailija
376/497 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloinpa tässä miettiä et koska olen ostanut ITSELLENI jotain kivaa.... ööö vuos sitten käsilaukun, aitoa nahkaa jotta kestää 10vuotta, koska mulla ei ole ollut yhtäkään uutta laukkua ikinä. Ikää 39v. Tänä vuonna ostin käsintehdyn lasipallon itselleni synttärilahjaks, hinta 20€.

Ja meidän perhe on ihan hyvä tuloinen. Kampaajalla en käy edes joka vuosi. Vaatteita ostan kun edelliset rikki.

Lapsiin ne kaikki rahat menee, mut väliäkö sillä.

Niinpä, hyvätuloinen perhe täälläkin, viimeksi ostin itselleni uudet farkut koska viimeisiin ehjiin alkoi tulla reikä haaroväliin. Näillä pärjään jouluun asti niin että hieman risat on jalassa kun ehjät pyykissä, jouluksi lupasi yksi sukulainen toiset farkut. Kampaajalla kävin vuosi sitten joulukuussa, nyt mietin menisikö taas vai odottaisko toisen vuoden, raitoja otan vuoden parin välein, leikkaan itse kotona omat ja muiden perheenjäsenten hiukset. Toki meillä on keskivertoa hienompi asunto ja velaton auto, tällaiseen ei meilläkään olisi varaa jos tulot pistettäisiin välittömiin mielitekoihin kuten irtoripset tai lasten kalliit merkkivaatteet. Toki saa priorisoida varankäyttönsä, jos vaikka irtoripset on tärkeämmät kuin auto niin jokainen päättää itse mihin panostaa, mutta kyllä lasten välttämättömät tarpeet tulee listalla ensimmäisenä jos niitä lapsia on hankkinut.

Miksi et korjaa niitä farkkuja? Ei ole vaikeaa, olen mies ja korjaan usein rikkoutuneita vaatteitani. Parsin jopa villasukkia, eilen parsin kaksi villapaitaan tullutta reikää.

Kyllä minulta nuo mainitsemasi korjaukset onnistuu ja moni muukin, mutta haarovälistä ohueksi kuluneita farkkuja en osaa siististi korjata. Jos sinä osaat niin kerro mullekin miten koska elvyttäisin nuo farkut mielelläni, ovat muutoin ihan lempparit. Kangas on joustavaa mikä vaikeuttaa korjaamista.

Itse ompelen kangasta päälle ja sitten saan reunat kiinni ja siksakkia. Ei ole kaunis, mutta pidän pepun päälle tulevia paitoja.

Yhdellä palkkauksella saa housuihin aina vuoden lisää aikaa.

Kuljen keväästä syksyyn fillarilla töihin. Pyöräilyhousuna on ikivanhat collegehousut .

Ne kuluu nopeammin. Niihin saa ommellla paikkaa 3 kk välein,

Mutta polvipuseihin ei enää mikään auta.

Housut ovat nyt 15 v vanhat ja kyllä ne vielä pari v kestävät.

Vierailija
377/497 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa köyhistä yh:ista käyttää vähiä rahojaan kauneuteen, koska toivoo houkuttelevansa sillä tavoin miehen rinnalleen elättämään perhettä.

Harva myöskään haluaa näyttää köyhältä. Kyllähän keskiluokkaisetkin elävät yli varojensa, kun ostavat osamaksulla autot, matkat ja huonekalut. 

Mä sain aikoinaan työttömänä ihan sopuhintaan sopivat vaatteet kirpparilta. Pitihän työhaastatteluihin olla siististi pukeutunut. Joten ei se ulkonäköön panostaminen paljoa maksa. En ole vielä miestä nähnyt joka juoksee irtoripsien ja rakennekynsien perässä

Vierailija
378/497 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin monta kertaa lahjan joulupuu keräyksen ka sitten kyllästyin lukemaan joulun jälkeen juttuja joissa lahjoista valitettiin siis aikuiset valittivat. Ja kuinka keräyksen jälkeen meni lahjoja roskiin tai vanhemmat möi ne torissa tms pois. Harmi jokaiselle lapselle soisi edes yhden lahjan, mutta minkäs teet kun vanhemmat on itsekkäitä idiootteja.

Nykyään osallistun siihen kukka vanhukselle keräykseen.

Ja sen verran pienituloisia ollaan itsekkin että vaatii suunnittelua ja säästämistä että omat 3 saa sen yhden kunnollisen toivotun lahjan. Ja silloin pitää myös itse luopua jostain mutta ei se nyt niin vaikea voi olla.

Siis mitkä lahjat niille vanhemmille ei sitte oo kelannut? :O

Mä lahjoitan aina esim. villasukkia, jotta olis vaikeesti eteenpäin myytävää. Tai kirjoja, piirustusvälineitä yms. joista ei paljon nettoa

Vierailija
379/497 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoitin joku aika sitten oikeesti uudenveroisen hienon laskettelutakin, oli kallis. Lahjoitin äidille, joka kertoi, ettei kolmella muksulla ole talvivaatteita.. en saanut mitään kiitosta, mitään sinne päinkään. Vaikka viestittelyjen ohessa olisi ollut monta mahdollisuutta. Ja itse kustansin postit. Ei ollut jouluapua, mutta kuitenkin

Vierailija
380/497 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa köyhistä yh:ista käyttää vähiä rahojaan kauneuteen, koska toivoo houkuttelevansa sillä tavoin miehen rinnalleen elättämään perhettä.

Harva myöskään haluaa näyttää köyhältä. Kyllähän keskiluokkaisetkin elävät yli varojensa, kun ostavat osamaksulla autot, matkat ja huonekalut. 

Mä sain aikoinaan työttömänä ihan sopuhintaan sopivat vaatteet kirpparilta. Pitihän työhaastatteluihin olla siististi pukeutunut. Joten ei se ulkonäköön panostaminen paljoa maksa. En ole vielä miestä nähnyt joka juoksee irtoripsien ja rakennekynsien perässä

Huoh mua ahdistaa aina työhaastattelut, kun kaikki vaatteet aina enemmän tai vähemmän kulahtaneita.. värit haalistuu pesussa ja käytössä. Harvoin löydän kirpparilta sopivaa vaatetta itselleni tai se on työn ja tuskan takana. Yleensä ei löydä ikinä silloin, kun tarvitsee jotain. Pitäs saada uusi talvitakki, mutta niiden hinnat huitelee satasissa aikuisilla ja vielä niin vaikea löytää oikean kokoista ja mallista. Niin kiva mennä haastatteluun ja näyttää ihan spurgulta tai keppikerjäläiseltä.. mielestäni köyhilläkin oikeus ostaa uusia tavaroita ja joskus jotain erikoisempaa. Aivan käsittämätöntä. En ole ikinä edes kehdannut hakea jouluavustuksia, vaikka tänä vuonna varmasti saisinkin, jos hakisin. Niin se hirveä tupakoiva äiti, joka apua joskus käy ihan iltaa viettämässä. Niin ei tämä mitään elämää ole tämä köyhänä eläminen. Köyhyys periytyy valitettavasti. Olen monesti vain toivonut kuolemaa. Että näin.. parempihan se ilmeisesti olisi näiden parempi osaisten kannalta, niin että me kurjat loisijat kuoltaisiin. Säästyisivät nekin rahat heille fiksuihin hankintoihin, jotka he ovat ansainneet, kun pitivät jonkun turhan puheen ilmaston muutoksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän